Vanarauale talverehvide valimine
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 34
- Liitunud: 30 Juul 2006, 01:16
- Tsikkel: K - 750
- Asukoht: Tallinn ja Pärnu
Vanarauale talverehvide valimine
Keegi autorehvide osas päedevam inimene oskab äkki nõu anda enne kui talvedurexeid soetama hakkan - rehvi koormusindeks ajab natukene juhtme kokku.
Auto on (minu meelest) muhe usa igapäevaliikurist vanaraud aastast 1989, täismass 1917 kg ja kuskil kleepsul pole kirjas rehvi koormusindeksit ega kiirusindeksit - kuskilt artiklist jäi silma et nende määramine tuli üldse mõned aastad hiljem, vist 1993. Originaalne ketsimõõt on 215/65 R15.
Auto massi arvestades oleks minimaalne koormusindeks 545 kg ehk madal 87, otsisin ketsid enda meelest madala koormusindeksiga 94 aga need olid laost otsas, pakkuda on valdavalt eri kanalites 99 koormusindeksiga rehve mis aga kisub vist juba eXtra Load suuruse alla mis käiks pigem kuskile kaubiku alla.
Siit ka küsimus - kui LI ületab originaali nagu peab, siis kus on mõistlik piir, mille juures läbi augu sõites hambad ja selgroog puruks ei lähe? Küsin nii enda harimise mõttes kui ka sellepärast, et vanaraual on all FE3 ehk oma aja mõistes niigi jäik vedrustus ja mulje on et kui sinna veel 99 koormusindeksiga kets alla panna muutub olemine talvel ikka väga jäigaks.
Või küsiks siis niipidi kus jookseb piir koormusindeksitel sõiduautoketsi ja XL ketsi / kaubiku / maasturi ketsi vahel?
Re: Vanarauale talverehvide valimine
Draakon kirjutas:Keegi autorehvide osas päedevam inimene oskab äkki nõu anda enne kui talvedurexeid soetama hakkan - rehvi koormusindeks ajab natukene juhtme kokku.
Auto on (minu meelest) muhe usa igapäevaliikurist vanaraud aastast 1989, täismass 1917 kg ja kuskil kleepsul pole kirjas rehvi koormusindeksit ega kiirusindeksit - kuskilt artiklist jäi silma et nende määramine tuli üldse mõned aastad hiljem, vist 1993. Originaalne ketsimõõt on 215/65 R15.
Auto massi arvestades oleks minimaalne koormusindeks 545 kg ehk madal 87, otsisin ketsid enda meelest madala koormusindeksiga 94 aga need olid laost otsas, pakkuda on valdavalt eri kanalites 99 koormusindeksiga rehve mis aga kisub vist juba eXtra Load suuruse alla mis käiks pigem kuskile kaubiku alla.
Siit ka küsimus - kui LI ületab originaali nagu peab, siis kus on mõistlik piir, mille juures läbi augu sõites hambad ja selgroog puruks ei lähe? Küsin nii enda harimise mõttes kui ka sellepärast, et vanaraual on all FE3 ehk oma aja mõistes niigi jäik vedrustus ja mulje on et kui sinna veel 99 koormusindeksiga kets alla panna muutub olemine talvel ikka väga jäigaks.
Või küsiks siis niipidi kus jookseb piir koormusindeksitel sõiduautoketsi ja XL ketsi / kaubiku / maasturi ketsi vahel?
Ma niiväga üle ei mõtleks. Sõiduautodel on mul all olnud nii nö tavalised kui ka XL talvekad. Mingit vahet pole tunda olnud sõidus ja seljad-rood-asjad kõik terved.
Ühesõnaga - osta mida õigemaks pead ja asi ants.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6767
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 693 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Vanarauale talverehvide valimine
Minu auto on ka tühikaaluga 1950kg.
Siiani olen sõitnud XL rehvidega aga järgmiseks vaatan vist C (kaubiku) rehvid-selle XL'iga on suht vedel.
(amordid/asjad korras)
edu
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: Vanarauale talverehvide valimine
Terv,
Vaadates mis olukorras on meie teed, siis ma alla XL üldse alla ei panekski. Ja ega eriti ei müüda ka. Kui tahad kiiresti kõverat karkassi siis võid osta Nokianid.
Ja tänapäevase rehvi külgsein on nii ehk naa nigunii pehmem kui sellel mis sinna alla pandi 89-ndal. C koormusindeks võib aga veidi karmiks kujuneda, rehv peaks ikkagi maksimaalselt kompenseerima ebatasasusi, ehk siis teisisõnu kogu mustripinnaga tööd tegema. Kergema teljemassi juures jääb see aga juba küsitavaks.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1992 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Vanarauale talverehvide valimine
Mul naise autol all XL rehvid ja ei mingit probleemi,et kõvad oleks.Rehvid 205/55R16.Tehase mõõt oleks 50 kõrgusega.Auto kaal 1200-1300 vahel.C-rehv ei tee autot stabiilsemaks.Kui ujub siis ilmselt suurem rehvirõhk annab ka parema tulemuse kui C rehv.Ujumise vastu ikka ainult madalam profiil,mitte suurema koormsuindeksiga rehvid.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Vanarauale talverehvide valimine
Ega auto massi järgi otsita rehve! Mõõdu järgi ikka. Rehvide koormusindeks ületabki alati märgatavalt auto massi. Ja tänapäeval on valdav enamus talverehve XL, ja see ei tee neid veel jäigaks(kõvaks). Nad taluvad rohkem! Mõni mark veel pehmem, kui kunagi varem!
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Vanarauale talverehvide valimine
G-force kirjutas:Spoiler
Ega auto massi järgi otsita rehve! Mõõdu järgi ikka. Rehvide koormusindeks ületabki alati märgatavalt auto massi. Ja tänapäeval on valdav enamus talverehve XL, ja see ei tee neid veel jäigaks(kõvaks). Nad taluvad rohkem! Mõni mark veel pehmem, kui kunagi varem!
Ma pean oma autole igatahes valima koormusindeksi järgi, sest sobiva mõõduga rehve leidub omajagu selliseid, millel koormusindeks alamõõdus. Kui korra sellised alla panin, hakkas rehvi ääri sööma. Tol ajal oli mul palju koormaga sõitmist ja rehvid olid koormatud auto all normaalsest veidi rohkem lötsis.
Kui koormusindeks on sellises kaalukategoorias kümmekond numbrit suurem, kui vaja, pole minu kogemuse põhjal probleemi. Sõiduomadusi saad selle kümnekonna numbri ulatuses mõjutada juba rehvirõhu muutmisega.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.