Vanarauale talverehvide valimine

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Draakon
Postitusi: 34
Liitunud: 30 Juul 2006, 01:16
Tsikkel: K - 750
Asukoht: Tallinn ja Pärnu

Vanarauale talverehvide valimine

Lugemata postitus Postitas Draakon »

Keegi autorehvide osas päedevam inimene oskab äkki nõu anda enne kui talvedurexeid soetama hakkan - rehvi koormusindeks ajab natukene juhtme kokku.

Auto on (minu meelest) muhe usa igapäevaliikurist vanaraud aastast 1989, täismass 1917 kg ja kuskil kleepsul pole kirjas rehvi koormusindeksit ega kiirusindeksit - kuskilt artiklist jäi silma et nende määramine tuli üldse mõned aastad hiljem, vist 1993. Originaalne ketsimõõt on 215/65 R15.

Auto massi arvestades oleks minimaalne koormusindeks 545 kg ehk madal 87, otsisin ketsid enda meelest madala koormusindeksiga 94 aga need olid laost otsas, pakkuda on valdavalt eri kanalites 99 koormusindeksiga rehve mis aga kisub vist juba eXtra Load suuruse alla mis käiks pigem kuskile kaubiku alla.

Siit ka küsimus - kui LI ületab originaali nagu peab, siis kus on mõistlik piir, mille juures läbi augu sõites hambad ja selgroog puruks ei lähe? Küsin nii enda harimise mõttes kui ka sellepärast, et vanaraual on all FE3 ehk oma aja mõistes niigi jäik vedrustus ja mulje on et kui sinna veel 99 koormusindeksiga kets alla panna muutub olemine talvel ikka väga jäigaks.

Või küsiks siis niipidi kus jookseb piir koormusindeksitel sõiduautoketsi ja XL ketsi / kaubiku / maasturi ketsi vahel?

Delta -> M1M 1963 -> Punane Oktoober L-300 1939 -> K-750 1960
Kasutaja avatar

Yerba
Postitusi: 1226
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Re: Vanarauale talverehvide valimine

Lugemata postitus Postitas Yerba »

Draakon kirjutas:

Keegi autorehvide osas päedevam inimene oskab äkki nõu anda enne kui talvedurexeid soetama hakkan - rehvi koormusindeks ajab natukene juhtme kokku.

Auto on (minu meelest) muhe usa igapäevaliikurist vanaraud aastast 1989, täismass 1917 kg ja kuskil kleepsul pole kirjas rehvi koormusindeksit ega kiirusindeksit - kuskilt artiklist jäi silma et nende määramine tuli üldse mõned aastad hiljem, vist 1993. Originaalne ketsimõõt on 215/65 R15.

Auto massi arvestades oleks minimaalne koormusindeks 545 kg ehk madal 87, otsisin ketsid enda meelest madala koormusindeksiga 94 aga need olid laost otsas, pakkuda on valdavalt eri kanalites 99 koormusindeksiga rehve mis aga kisub vist juba eXtra Load suuruse alla mis käiks pigem kuskile kaubiku alla.

Siit ka küsimus - kui LI ületab originaali nagu peab, siis kus on mõistlik piir, mille juures läbi augu sõites hambad ja selgroog puruks ei lähe? Küsin nii enda harimise mõttes kui ka sellepärast, et vanaraual on all FE3 ehk oma aja mõistes niigi jäik vedrustus ja mulje on et kui sinna veel 99 koormusindeksiga kets alla panna muutub olemine talvel ikka väga jäigaks.

Või küsiks siis niipidi kus jookseb piir koormusindeksitel sõiduautoketsi ja XL ketsi / kaubiku / maasturi ketsi vahel?

Ma niiväga üle ei mõtleks. Sõiduautodel on mul all olnud nii nö tavalised kui ka XL talvekad. Mingit vahet pole tunda olnud sõidus ja seljad-rood-asjad kõik terved. :)
Ühesõnaga - osta mida õigemaks pead ja asi ants.

www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6767
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 693 korda
Tänatud: 455 korda

Re: Vanarauale talverehvide valimine

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Minu auto on ka tühikaaluga 1950kg.
Siiani olen sõitnud XL rehvidega aga järgmiseks vaatan vist C (kaubiku) rehvid-selle XL'iga on suht vedel.
(amordid/asjad korras)

edu

Viimati muutis yeekim, 08 Nov 2014, 13:38, muudetud 1 kord kokku.
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: Vanarauale talverehvide valimine

Lugemata postitus Postitas Kauri »

Terv,

Vaadates mis olukorras on meie teed, siis ma alla XL üldse alla ei panekski. Ja ega eriti ei müüda ka. Kui tahad kiiresti kõverat karkassi siis võid osta Nokianid.
Ja tänapäevase rehvi külgsein on nii ehk naa nigunii pehmem kui sellel mis sinna alla pandi 89-ndal. C koormusindeks võib aga veidi karmiks kujuneda, rehv peaks ikkagi maksimaalselt kompenseerima ebatasasusi, ehk siis teisisõnu kogu mustripinnaga tööd tegema. Kergema teljemassi juures jääb see aga juba küsitavaks.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7412
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1992 korda
Tänatud: 585 korda

Re: Vanarauale talverehvide valimine

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Mul naise autol all XL rehvid ja ei mingit probleemi,et kõvad oleks.Rehvid 205/55R16.Tehase mõõt oleks 50 kõrgusega.Auto kaal 1200-1300 vahel.C-rehv ei tee autot stabiilsemaks.Kui ujub siis ilmselt suurem rehvirõhk annab ka parema tulemuse kui C rehv.Ujumise vastu ikka ainult madalam profiil,mitte suurema koormsuindeksiga rehvid.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

G-force
Postitusi: 63
Liitunud: 09 Juul 2007, 00:03
Tsikkel: Kawasaki
Asukoht: Harku
Kontakt:

Re: Vanarauale talverehvide valimine

Lugemata postitus Postitas G-force »

Ega auto massi järgi otsita rehve! Mõõdu järgi ikka. Rehvide koormusindeks ületabki alati märgatavalt auto massi. Ja tänapäeval on valdav enamus talverehve XL, ja see ei tee neid veel jäigaks(kõvaks). Nad taluvad rohkem! Mõni mark veel pehmem, kui kunagi varem!

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Vanarauale talverehvide valimine

Lugemata postitus Postitas pühak »

G-force kirjutas:
Spoiler

Ega auto massi järgi otsita rehve! Mõõdu järgi ikka. Rehvide koormusindeks ületabki alati märgatavalt auto massi. Ja tänapäeval on valdav enamus talverehve XL, ja see ei tee neid veel jäigaks(kõvaks). Nad taluvad rohkem! Mõni mark veel pehmem, kui kunagi varem!

Ma pean oma autole igatahes valima koormusindeksi järgi, sest sobiva mõõduga rehve leidub omajagu selliseid, millel koormusindeks alamõõdus. Kui korra sellised alla panin, hakkas rehvi ääri sööma. Tol ajal oli mul palju koormaga sõitmist ja rehvid olid koormatud auto all normaalsest veidi rohkem lötsis.

Kui koormusindeks on sellises kaalukategoorias kümmekond numbrit suurem, kui vaja, pole minu kogemuse põhjal probleemi. Sõiduomadusi saad selle kümnekonna numbri ulatuses mõjutada juba rehvirõhu muutmisega.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”