Krossi sõitja kulud
Moderaator: Moded
Re: Krossi sõitja kulud
mul tekib selle 15 tonni jutumehe jutu peale esmalt vaid üks küsimus, mida too vana saavutas selle hooajaga??? kui on ette näidata midagi väga vägevat ja endal (positiivsed) mälestused kogu eluks, ning rahhi pritsib nagunii oluliselt rohkem kui 15k aastas peale siis noh, miks mitte jätkata eksole...aga üldiselt, tundub täiesti mõttetu raha tuulde loopimisena.
krossi (või midagi selle sarnast) võib sõita ka niisama oma lõbuks, mitte kellegi või millegi peale võisteldes. mina näiteks tegelen sellega niimoodi. mitte, et mingi ajamahukama variandi jaoks aega olekski. suve jooksul olid kulutused umbes 30-50 eurot. tõsi, varustus oli enamvähem olemas. mingid saapad sain siit foorumist tasuta. tsiklil rehve, klotse, õlisid asju oskan ise vahetada ja teha ning kõik ei pea igal võimalikul hetkel tuttuus ka olema, kulutused on nagu näha kohe hoopis teisest suurusjärgust. ratas ise maksis natuke üle 2k, on 2008a mudel ja oli ostes ning on siiani täitsa heas korras.
Re: Krossi sõitja kulud
ma ostsin ühe 1300eurose krossi yamaha mida oli üli odavalt hooldatud,terve aasta ladusin uusi juppe külge ja rajale trenni ei saanud sest koguaeg ootasin uusi osasi ja lõpuks müüsin selle raipe maha
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Re: Krossi sõitja kulud
mx-parim kaitse on rünnak aga selle asemel et teema kõrvale juhtida tunnista oma viga ja alainformeeritust, foorumis valeinfot jagada võib osutuda saatuslikuks ja härra alustaja krossimees lähebki ostab omale mägijalgratta, nii et mõtle enne kui postitad. Täheldasin sinu puhul paranemismärke kui sa viimast postitust korrigeerisid, kunagi pole liiga hilja
-
- Postitusi: 8429
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Krossi sõitja kulud
krõps kirjutas:mx-parim kaitse on rünnak aga selle asemel et teema kõrvale juhtida tunnista oma viga ja alainformeeritust, foorumis valeinfot jagada võib osutuda saatuslikuks ja härra alustaja krossimees lähebki ostab omale mägijalgratta, nii et mõtle enne kui postitad. Täheldasin sinu puhul paranemismärke kui sa viimast postitust korrigeerisid, kunagi pole liiga hilja
Vot seda ma väga tahakski teada, milles mu viga seisneb. Pole sult nagu midagi konkreetset tulnud. Ja oma posti võin ma uuesti ära parandada, oleks vist sinu suhtes õige.
Re: Krossi sõitja kulud
mx77 kirjutas:krõps kirjutas:mx-parim kaitse on rünnak aga selle asemel et teema kõrvale juhtida tunnista oma viga ja alainformeeritust, foorumis valeinfot jagada võib osutuda saatuslikuks ja härra alustaja krossimees lähebki ostab omale mägijalgratta, nii et mõtle enne kui postitad. Täheldasin sinu puhul paranemismärke kui sa viimast postitust korrigeerisid, kunagi pole liiga hilja
Vot seda ma väga tahakski teada, milles mu viga seisneb. Pole sult nagu midagi konkreetset tulnud. Ja oma posti võin ma uuesti ära parandada, oleks vist sinu suhtes õige.
Sul on ehtsa naise kõige suuremad tunnusmärgid-sa räägid liiga palju ja arvad et maailm keerleb ümber sinu ning sul on alati õigus-aga sa ju pole naine
-
- Postitusi: 8429
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Krossi sõitja kulud
Ähh, mis lolliga vaielda, ega ta targemaks ikka ei saa. Mine sõida Pärnus ringrajal parem.
Re: Krossi sõitja kulud
mx77 kirjutas:Ähh, mis lolliga vaielda, ega ta targemaks ikka ei saa. Mine sõida Pärnus ringrajal parem.
no ära nyyd puterda,mina yritan seal hakkama saada ja sina proovi ka hoog yles kruttida!ma ei mõelnud siis foorumis targutades,sest siin oled ju osav;)
Re: Krossi sõitja kulud
Mitu aastakümmet kavatsed oma ebaõnnestunud tsikliostu kallal kräunuda? Ostsid üliodavalt tsikli ja mõtlesid, et saad uue? See, et sina tsiklit osta ei oska, ei tähenda, et kõik kasutatud tsiklid raiped oleks.
Loll saab kirikus ka peksa, ütleb Eesti vanasõna. (Ehk siis tõlkes - kui tsikli ostul mõistus üle ei käi, osta uus. Ja tõenäoline on, et sinu käest saab järgmine osja juba rappe).
Kusagile ja mingi hinnaga peavad ju ka rappeks sõidetud masinad minema. Mida väiksem hind, seda hoolsamalt tuleb kontrollida. Või siis ostadki üliodava ja ilma kindla ajaloota ning arvestad kohe mootoriremondi juurde.
Mina enda KTM-l pole hinda võileiva tasemele lasnud, sest ma tean täpselt, palju seal mida tehtud ning head asja muidu ka ära ei anna. Pigem sõidan aeg-ajalt ise.
426f kirjutas:ma ostsin ühe 1300eurose krossi yamaha mida oli üli odavalt hooldatud,terve aasta ladusin uusi juppe külge ja rajale trenni ei saanud sest koguaeg ootasin uusi osasi ja lõpuks müüsin selle raipe maha
Re: Krossi sõitja kulud
pallek kirjutas:Juppide hinda võrrelda ei oska, kuna olen ainult Yamaha omanik olnud.
Võin teha väikese ülevaate oma kuludest, kui sellest teemaalgatajale kasu on:
Kulud, mis tuleb alguses teha:
1) Tsikkel - Yamaha YZ250F 2000eur. Tsikkel on 2 aastat tagasi ostetud 2005a mudel. Sõitnud olen kokku 70h kahe hooajaga.
2) Varustus - minul olid pooled asjad olemas. Harrastajale kõlbliku varustuse peaks ca 1000eur eest kokku saama küll.Sellises hinnaklassis tsikli ost on loomulikult risk, minul on vedanud ja olen 70h sõitmise peale pidanud vaid kuluosi vahetama ja kõik jätkuvalt ok. Kolvivahetus maksis ca 300eur koos nukaketiga, tegin Yamaha keskuses ja kasutati originaalosi. Korra vahetati ka piduriklotse, esimene hammakas ja midagi veel, see arve oli ca 100eur (Streetmoto). Tsikli ostul ei tasu unustada seda, et näiteks talvisel ajal hea hinnaga saadud kasutatud korralik pill võib järgmine aasta heal ajal umbes sama palju maksta.
Jooksvad kulud seoses tsikliga (minu kogemuse põhjal):
1) Õli + filter - iga 5h tagant. Mina kasutan Castrolit. Kulu ca 17eur/kord, koos filtriga.
2) Õhufiltri pesu - olenevalt sõidutingimustest iga kord või üle korra. Filtriõli ja pesuaine hinda täpselt ei mäleta. Ilmselt väiksem kulu kui õlivahetus...
3) Ketiõli - 10eur purk kestis ca pool hooaega.
4) Rehvid - mina olen 70h jooksul ostnud 2 tagarehvi ja 1 esirehvi. Hetkel veel vahetama ei pea. Tk hind al 50eur ja edasi.
5) Gripid - 1 korra vahetanud, kulu koos liimiga 30eur.Tegelikult on jooksvaid erinevaid jooksvaid hoolduskulusid veel - kett, hammakad, puksid, amortide hooldus jne jne, aga las seda osa kommeteerivad teised.
Harrastamisega seotud kulud:
1) Bensiin - tsikkel võtab vähe ja seda kulu üldiselt pigem ei kipu märkama, kuna rõõmu on nii paljuMinul tavaliselt kulub sõitmas käies ca 5-7 liitrit/korra kohta. Suurem kulu on autoga radade/trennikohtade vahet sõitmine. Seda pead küll ise arvutama, et kus käima hakkad jne.
2) Haagis, buss? Seda ei tea, kas sul on olemas või mitte. Jällegi, selle osa saad ise arvutada.
3) Rajatasud - olenevalt radadest võib trenn tasuline olla. Enamasti on hind ca 10eur/päev.
4) Võistluste osavõtutasu / litsentsid - sellega on samuti nii, et oleneb mida ja mis mahus plaanid sõita. Olen ise käinud MMM-il ja mõnel kestvuskrossil. Osavõtutasu olen maksnud skaalal 10eur kuni 70eur (koos litsentsiga) ühe korra kohta. Hooajalitsentsi kasutades oleks muidugi soodsam.Loodan, et oli miskit kasu. Rõhutan veelkord, et see oli minu näitel toodud numbrid ja mul lihtsalt õnnestus saada oma aastaarvu kohta korralik ratas. Kindlasti on kellegil võrdluseks tuua mustem stsenaarium, kus midagi kohe kapitaalselt laiali jooksnud jne. Kusjuures mind ennast huvitaks ka, et ok kui üks päev tuleb keps läbi silindri välja, siis millised kulud kaasnevad...
Palle
Suur aitäh, ülevaade on hea.
Ratastest olen vaadanud enamvähem kõikke markke.
Kõige parema hinnaga tundub yamaha keskuses olema
http://www.yamaha.ee/yamaha-yz450f-2012a/t/807.html
selline masin. Kui kirjasid uskuda siis on tegu kõiges 22h sõitnud masinaga.
Minu jaoks on miinuseks selle masina kubatuur 450 kuupi mis on algajale ikka liig mis liig.
Silma on veel jäänud selline isend. http://www.auto24.ee/used/1624473
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Re: Krossi sõitja kulud
http://www.auto24.ee/used/1604006
Pakkuda üks samasugune lisaks veidi soodsamalt, rattad ostetud 2013 kevadel ja soodsam sõitnud 85tundi, 2013 mudelite parimad pakkumised täna Eestis vist Hooldus pole tehtud mingite si..näppude poolt, vahetatud kolvid jne et ei pea isegi mootorit pooleks kohe kiskuma.
Kubatuuri poolel on pigem asi selline et kui mõistus peas siis pole vahet, suurega isegi mõnus põristada.
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Re: Krossi sõitja kulud
suure kubatuuriga 4 taktiline on algajale just parem mootor. ma ei tea, kui nii suur hirm on, et gaasi kontrollida ei suuda ja end surnuks sõidad siis saab ju paigaldada piiraja kasvõi otse gaasirutska külge
-
- Kaupmees
- Postitusi: 655
- Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
- Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Krossi sõitja kulud
2stroketaliban kirjutas:Kubatuuri poolel on pigem asi selline et kui mõistus peas siis pole vahet, suurega isegi mõnus põristada.
Tõsi, põristada on 450 sega algajal mõnusam. Kui tahad rajale minna, kiireid ringe teha ja hüpata, siis korralik 250 on igatahes õigem valik. Krossiraja äärsed on täis mehi, kes sõidavad ühe ringi ära oma võimsa pilliga. Käed jämedad ning keel suus väljas. Ja kulu mõttes ka vähe soodsam soetada
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Re: Krossi sõitja kulud
Harrastaja sõidabki ühe ringi kaupa olenematta kas võrr või suur
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Re: Krossi sõitja kulud
kui seda juba mainiti siin, siis tahakski tegelikult teada mingeid konkreetseid ja reaalseid numbreid või mingit võrdlust, et kui palju see 250'se kulu siis väiksem on? sest mootor ise on ju täpselt samasugune...ja tegelikult igasugune loogika ütleb, et väiksem mootor ikkagi kulub kiiremini sama saavutuse juures.
soodsam soetada...no ma ei tea, pole neid poehindasid kunagi uurinud aga järelturul need masinad, mida ise olen kaalunud siis 250/450 on keskmiselt võttes täpselt ühe ja sama hinnaga.
Re: Krossi sõitja kulud
will111 kirjutas:kui seda juba mainiti siin, siis tahakski tegelikult teada mingeid konkreetseid ja reaalseid numbreid või mingit võrdlust, et kui palju see 250'se kulu siis väiksem on? sest mootor ise on ju täpselt samasugune...ja tegelikult igasugune loogika ütleb, et väiksem mootor ikkagi kulub kiiremini sama saavutuse juures.
soodsam soetada...no ma ei tea, pole neid poehindasid kunagi uurinud aga järelturul need masinad, mida ise olen kaalunud siis 250/450 on keskmiselt võttes täpselt ühe ja sama hinnaga.
Sõber Willu. Osta 350 KTM ja ei ole sul mingeid 250 või 450 kulusid kui muidugi bensu mitte arvestada.
Re: Krossi sõitja kulud
ah et need 350'sed ktm'd sõidavad kohe üldse ilma igasuguse kulumiseta...krt, kus tehnoloogia on ikka vägev
Re: Krossi sõitja kulud
-4T 250/450
mootori uuendus ca 700-900 eur, kui kohe peale ostmist seda summat välja ei käi siis järgmise paari-kolme aasta jooksul ikka
kolvikomplekt, kepsulaager, vändalaagrid, mootori tihendikompl., sidurikettad, sidurikorv, jahutusvoolikud, pumba tihendi kmpl, karburaatori rem.komplekt, nuka laagrid, nookuri laagrid klapid, klapisääretihendid, klapivedrud, klapipesade tegemine, nukakett, nukaketi pinguti, halvemal juhul lisandub silindri asendamine ca+350 eur
ei sisalda tööraha
-2T 250/300
klapiajami asemel reed klapi, powervalve hooldus, kortsus pauna asendamine. kohene kulutus ca 200-300 eur odavam sõltuvalt kas vaja silindrit vahetada, ja võrreldes 4T halvima stsenaariumiga tunduvalt odavam
remont lihtne saab ise hakkama
lõppkokkuvõttes kulutused umbes samad kuna kütusekulu suurem aga oluline on aja kokkuhoid, saad klappide reguleerimise ja õlivahetuse asemel sõita, õpib siduri kasutamise selgeks ja on muidu ka lõbusam.
- 2T/4T veermik: ca 700-900 eur
heeblid, trossid, gripid, esiratta laagrid-puksid, tagaratta laagrid-puksid, lingi laagrid, kiige laagrid, roolikannu laagrid, ketisats juhikute ja rullidega, esiamort simmerid juhikud, tagaamort tihend, amortide tegemine, pidurite rem. komplektid, piduriklotsid, rehvid ees-taga, plastiring
Seega lisaks ratta maksumusele peaks 40tunnise aastakasutuse juures 2-3 aasta peale arvestama jämedalt 1500.- 2000.- eur remondiraha, sellele lisandub kütus. 4T loetakse 1tund 6,66 l (algajal vähem) 2T ca 8l tund.
Re: Krossi sõitja kulud
Siit ka paistab selgelt, et mõistlik on remontimise asemel osta lihtsalt värskem ratas.
#609
Re: Krossi sõitja kulud
Otsi parem mõni,kes on selle alaga tegelenud ja vestle temaga .Tõsi on see ,et süües kasvab isu ja kulutused ka.Kord aastas min remont 600 euri.Pluss jooksvad kulud.Kett hammakad 100,rehvid ka sott.Mõned lingid 20,plastid 60,kleepsud ka 100.Üks võitlus ca 70 euri.Ehkk is on 8 võistlust,korruta ise.Kindlasti ära hoia saabaste ja kaitsmete pealt kokku,see maksab väga valusalt kätte.Põlvekaise ja saabas peavad head olema.Ratas võta oma kaalust lähtuvalt.Aga esimesel kahel aastal ei ole vahet,sõida või 125 sega.Usu need on kiired rattad.Hooajal kuus 200 ikka kulub.Kui midagi katki ei lähe.Ära heida meelt see on haigus kogu eluks,või kuni tevist jätkub.Naisega lähed kindlasti tülli.Ja milleks sulle naine kui oled KROSSIMEES.
Re: Krossi sõitja kulud
Selle kõrval on traiel ikka väga odav
käigukasti õli 400ml 1x aastas.
kett ca 2a tagant, rattalaagrid 2a tagant. Tagarehv 2..3 aastat.
kolvivahetus umbes 5 aasta tagant või veel harvem.
verdustuse lingi laagrid kord 2 aasta tagant. maksavad kokku 6 euri.
-
- Postitusi: 8429
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Krossi sõitja kulud
mella kirjutas:Selle kõrval on traiel ikka väga odav
käigukasti õli 400ml 1x aastas.
kett ca 2a tagant, rattalaagrid 2a tagant. Tagarehv 2..3 aastat.
kolvivahetus umbes 5 aasta tagant või veel harvem.
verdustuse lingi laagrid kord 2 aasta tagant. maksavad kokku 6 euri.
Male on veel odavam
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Re: Krossi sõitja kulud
Kui sõita 30 tundi aastas siis pole mingit 600euri remonti kui võtad aasta kaks vana ratta, kui 100 tundi siis küll. Samuti see jutt kus kõik vajab välja vahetamist hakkab ikka pigem 5 aastase tsikli puhul või väga käest ära lastud tsikli puhul aga ostma minnes tasuks alati mõni asja jagav inimene kaasata nii saab suht kindlalt enamuse kulusid kokku hoida
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Re: Krossi sõitja kulud
mayhem, mind huvitas küll võrdlus suur 4t vs. väike 4t, 4t vs. 2t on suht selge, et paljud asjad väga erinevad ja siis ka hinnad. aga 2t ratastega ju enam liiga palju ei sõideta ja neid (eriti uuemaid) pole enam eriti palju müügis ka, vähemalt mitte järelturul.
-
- Postitusi: 8429
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Krossi sõitja kulud
mella kirjutas:Male käib ka motospordi alla?
mx77 kirjutas:Male on veel odavam
No malevigurid saaks ju vastavalt ära disainida, siis ju peaaegu nagu oleks
-
- Postitusi: 255
- Liitunud: 07 Juul 2005, 12:10
- Tsikkel: Yamaha YZ250F
- Asukoht: Läänemaa
- Tänatud: 7 korda
Re: Krossi sõitja kulud
Tere
Ei tea üldistada aga enne omasin vana ratast 2T 250 Kawa 97a. ostsin 15000 eek....remondi eelarve lugemise lõpetasin kuskil peale 30000-tuhhi ära ja müüsin 12000 maha...kussjuures sõidurõõmu praktiliselt polnud...ainult remont....
Siis soetasin ca 20h sõitnud Yamaha mis teenis mind laitmatult mõned aastad ja 80h kuni sai müüdud ja vahetatud 250 Kawa (uus), sõitnud 3 hooajaga ca75h samas raha on kulunud rohkem tunduvalt kui yamu 450 ja tundub, et raha tahab 250 tihedamini saada.....kuna mõlemaid mootoreid olen lahti võtnud siis oli näha, et 250 kulub tunduvalt kiiremini.
Võimalik, et see sõltub margist ja kvaliteedist...ei tea...
See nii suhteline....
Re: Krossi sõitja kulud
Ilkuge aga
Traiel ei jää muudest motospordi aladest ei füüsiliste ega vaimsete nõuete poolest maha. Mõnes osas aga kaugelt ületab neid. Samas on kulud märksa väiksemad ning ohutum ka.
Olen näinud neid kõvasid krossimehi, kes sirgelt paugutada oskavad, aga kui keerata vaja on, siis kukuvad külili. Rääkimata traieliga koha peal seismisest või ringi keeramisest.
Kasutatud traieli ratas on 2000-4000EUR (1000-ga leiab ka). Jooksvad kulud on ainult kütusele ja määrdeainetele, kui ise midagi omast lollusest kokku ei lase. Vahel harva klotsid-rehvid ka.
Pärast traieli ostmist on mul krossikas väga vähe kasutust leidnud.
mx77 kirjutas:No malevigurid saaks ju vastavalt ära disainida, siis ju peaaegu nagu oleks
Re: Krossi sõitja kulud
aga mis see asjasse puutub? kui jutt käib krossist siis jutt käib krossist, traiel on hoopis teistsugune tegevus ja analoogselt jätkates võiks tõesti öelda juba, et jalgrattaga traielit tehes on veel odavam, ei kulu vedelike peale ka, va. ehk vesi, mida ise sisse jood
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.