Talvine linnasoit
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Talvine linnasoit
Soov oleks talvelabi soita lumistel linna tanavatel.Rattaks saab olema KTM.Milline mudel selleks sobiks koige paremini?Kas ratas peaks olema voimalikult kerge voi hoopis voimalikult raske?
Re: Talvine linnasoit
Paari aasta tagused "soojad" talved sai läbi elatud iganädalaselt rattaga sõites.
Minu nägemuse kohaselt peab ratas olema võimalikult kukkumiskindel ja kerge. Kõige paremini sobiks mingisugune kerge 125/250cc enduurokas, millele on alla lükatud viisakad 50%road/50% offroad rehvid. Naelrehvidest pole erilist tolku, sest külili käid sa niikuinii.
Kuid siiski minu soovituseks oleks: Palun mata maha see talvel tsikliga sõitmise mõte.
Külma ja märja ilmaga sõites rikud ära nii liigesed, ratta ning iga sõiduga võid ennast autode vahele pudinguks sõita .
edu,
Magi
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Talvine linnasoit
Kõige paremini sobib roller, madal raskuskese ja kõige stabiilsem, mida kergem seda parem.
Keerad masinal kõik osad pu751 mis soolaga kokku puutuvad, lisaks niiskus mis iga sõiduga talvel paratamatu.
Kui autode vahel külili käid pead arvestama, et enamus masinaid lohiseb sulle pidurdamisel otsa.
Kui muidu ei saa ja neli ratast palju siis otsi midagi kolmerattalist.
Kui lõbuks tahad sõita talvel, pane piik alla ja mine jääle, linna ikka vist pole lume ja jääga väga mõtet asjatama minna, arvestades palju kuuma asfaldiga suvel külili oldakse siis talvel, nujah, see hooaeg me ei kuku ve ?
Ohverdan bensiini !
-
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Talvine linnasoit
Külgkorviga emm ligi võtta ja elu lill. Tartus sõidab 1 vanamees juba ammust aega aastaringselt emmiga. Ka 30 külmakraadiga sõitnud mulle vastu tänatel.
Re: Talvine linnasoit
sinilind123 kirjutas:Külgkorviga emm ligi võtta ja elu lill. Tartus sõidab 1 vanamees juba ammust aega aastaringselt emmiga. Ka 30 külmakraadiga sõitnud mulle vastu tänatel.
kolmerattalise veloga saab vähemalt sooja talvel
Re: Talvine linnasoit
eriti vahet pole, mis ratas see on, peaasi, et suured rattad ja krossinaelaga kärn peab all olema, muul juhul võid ka lihtsalt otse türisalu panka külastama minna sest kuigi niisama kukkudes ei pruugigi talvel ehk midagi erilist juhtuda siis selles, et autod sinust üle sõidavad peale kukkumist, võid küll täiesti kindel olla!
ja kes siin soovitas rollerit, no PALUN, mõelgem ikka natuke peaga!!!
Re: Talvine linnasoit
Asfaldile krossinaelaga? Sa ise tõenäoliselt pole seda teinud, et nii lolle soovitusi jagad.
Krossinael on asfaldil umbes sama libe kui ilma naelata talvel. Lisaks veab see pidevalt ühele või teisele poole. Ja kulub ka meeletu kiirusega.
Kõige parem talvesõiduks LINNAS on nn. pakiauto nael või siis tavaline autonael. Äärmisel juhul võib ju serva krossinaelaga teha, et kui kruusateele satud, saab äärmuslikus olukorras enne külili käimist veel pidama, aga linnas libedaga ei kalluta seda niiehknaa maha.
Aga normaalsest sõidust on ka naelrehviga asi kaugel. Enamasti oled üliettevaatlik ja hoiad suurt pikivahet. Ja kallutamisest ei tule midagi välja.
will111 kirjutas:eriti vahet pole, mis ratas see on, peaasi, et suured rattad ja krossinaelaga kärn peab all olema
-
- Postitusi: 673
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 204 korda
- Kontakt:
Re: Talvine linnasoit
Omalt poolt kordan veel üle teise olulise miinuse miks mitte talvel linnas sõita - juba paar sõitu soolatatud teedel tekitas kevadeks roostetäppe tohutul hulgal. Kui plaan terve talv kulgeda (ja mitte peale iga sõitu ratas põhjalikult puhtaks pesta) võib täiesti kindel olla, et kevadeks ratas roostekarva on. Erinevalt autodest on tsiklite korrosioonitõrje olematu. Raam, kollektor, summuti, tagavedru - need lähevad kõik rooste...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6772
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 694 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Talvine linnasoit
will111 pole vist rollerit omanud, ega tea selle varustusest midagi
Minu arust on roller ainuke 2'erattaline norm lahendus:
naastrehvid
alakeha kaitse
käekaitse
- suurem esiklaas jne ning tali võib tulla
Eks neid variatsioone ja varustus võib veel olla aga ilmastikukindlamaks kui roller on üht kaherattalist raskem saada.
edu
-
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Talvine linnasoit
Ise olen ka nooremast peast (siis kui veel a1 kat jaoks ka vanust polnud) rolleriga aastaringselt sõitnud. Mul pold mingit spetsjom varustust. Kiiver, suvalised talvekindad, jope. Mingeid pikki otsi ei teinud. Tuleb tõdeda, et kristallnõusid endaga kaasas ei veaks - külilikäimisi oli. Haiget ei saanud kordagi õnneks. Aga roller on väga kergesti juhitav just seetõttu, et ta on madal, kerge ja pole sidurit, käike. Ehk siis jalgadele pole tööd. Saab keerulisemates oludes rahulikult jalad maas tasakaaluhoides hakkama ilma jalaga tagapidurit tallamata ja teise jalaga käike lappamata.
Re: Talvine linnasoit
suured arvajad. jah, mina olen ka lapsena punnvõrri ja igasuguste muude aparaatidega sõitnud talvel, sõidan ka praegu talvel (suure) tsikliga, tõsi küll mitte tihedas liikluses ning samuti olen omanud rollerit. kui ma ei teaks, millest ma räägin siis ma siin ei räägiks, its that simple! see väide, et roller on kergesti juhitav ajab masenduse peale. ma ei saa hästi aru, mismoodi osad persoonid siin juhitavust mõistavad. kas see, et rolleri pealt on madalalt kukkuda = et on kergesti juhitav??? kui ta tõesti nii meeletult hea juhitavusega apraat on, miks just selliste asjadega siis hullu vägevaid võidusõite ja erinevaid rajarekordeid ei tehta? isegi selle jutu rääkija ise tunnistab samas ausalt, et kukkumisi oli omajagu...mis siis takistas oma masinat JUHTIMAST nii, et ei oleks pidanud kukkuma? ah okei, ma ei viitsi. ega see vaidlus kuskile ei vii nagunii ja aru saavad vast vaid need, kes aru saada tahavad/oskavad.
aga rolleriga talvel liigelda, ja veel linnavahel...no lubage surnuks naerda tõepoolest. ma saaks aru, et me elame kuskil heaoluriigis, kus lund ka eriti palju ei saja, vaid on lihtsalt natuke külm. aga eestis, kus isegi tallinnas tegeldakse tänavate lahti lükkamisega 2 korda talve jooksul, are you kidding me isegi lasterattal on suurema läbimõõduga rattad all. arvestades veel nende hiinakate olematut jõudlust, madalat kere siis põmst esimeses lumerohkemas kohas oled kinni nagu kärbsesitt ja sinna see roller jääb. aga andke minna, vahel on ikka hea autoaknast välja vaadata ja naeru lasta. samas on paras pain in the ass oodata kuskil ulmeummikus kui rolleriga end autode vahele mögaks sõitnud tarkpea jäänuseid kokku korjatakse.
kui ikka päris talv, siis seda asfalti niiväga kuskil ei näe küll, seega jah, KROSSINAEL! näeb mõne koha peal asfalti, no kulub natuke ja on pisut ebastabiilne aga see on ETTE TEADA! s**t lugu, vähemalt ei saa surma nii nagu oma rolleriga kuskile jääväljale sattudes ja veoauto rataste vahele veeredes. aga eks igal ühel ole siin omad mõttekäigud. tavaline naast tsikli all ei pea (piisavalt), siin ei ole üldse midagi arutadagi. veel vähem peab see mingi äkase rollerijunni all, mis on eriti ebastabiilne sõiduvahend. kuid eks igaüks peab oma teooriad ise järgi katsetama, ega te enne teada ei saa. mina üritasin rääkida sellest, mismoodi saaks ka talvel võrdlemisi turvaliselt ja mitte teokiirusel linnaliikluses liigelda. kuigi, ma endiselt ei soovita seda mitte kellelegi, vähemalt mitte tallinnas.
-
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Talvine linnasoit
Kõik kukkumised rolleriga talvel oli enda lollusest. Tarvis proovida igas kurvis meelega külg ees sõitmist ja muidu vaadata, mis tunne on 60km/h lenksuga jõnkse teha ja sirget teed diagonaali sõita. Liiklusega teedel ilma meelega lollitamata ei tulnud kukkumisi ette. Tsikliga ma ennast küll eriti turvaliselt lumisel teel liikluses ei tundnud.
Re: Talvine linnasoit
Mida sul on ette teada? Samamoodi ei saa sa krossinaelaga asfaldil ei vedama ega pidama, kurvi võtmisest rääkimata. Ma olen sõitnud krossinaelaga enduroga korduvalt Tallinna kesklinnast Järve metsa. Täiesti vale nael! See kannatab sõita ainult kinnitambitud lumel või jääl ja seda leiab Tallinna tänavatel ainult peale suuri lumesadusid mõnda aega.
Pakiauto nael on märksa lihtsamini sõidetav, iseasi, kas sellega kusagil rehve tehakse.
10a tagasi ma sõitsin suht tihti tavalise sõiduauto naelaga Tallinnas, märksa parema juhitavusega kui krossinael. Tsikliks KTM Adventure.
Aga, jah, igapäevaseks liiklemiseks ma tsiklit ei kasutaks sellegipoolest. Lihtsalt liiga palju vaeva riietumisel - selle aja peale olen juba muu transpordiga tööle jõudnud kui rattaga minekuks riidesse
will111 kirjutas:kui ikka päris talv, siis seda asfalti niiväga kuskil ei näe küll, seega jah, KROSSINAEL! näeb mõne koha peal asfalti, no kulub natuke ja on pisut ebastabiilne aga see on ETTE TEADA!
Re: Talvine linnasoit
ette on teada see, et nael asfaldi peal on nii nagu ta on, aga ta ei lähe sul lihtsalt põmm alt ära. ja pealegi talvine "asfalt" ei ole MITTE KUNAGI täpselt sama asi, mis suvine. seal on alati natuke mingit möga peal kuhu vahele sellel naelal pugeda. olen nõus, et pakiauto nael on lihtsamini sõidetav, ka tavaline on kindlasti lihtsamini sõidetav keskmiselt võttes. aga kas ta ekstreemse koha peal sind paremini kinni ka hoiab kui krossinael? kahtlen. talvel sõites on natuke teised prioriteedid minumeelest. eriti tihedas liikluses. ja noh see asi jääb, et kas sa saad tsiklirehvi pakiauto naastuga kuskilt? krossinaela leiab suht kergelt, ja ega see ei pea olema uus.
üks variant on keerata neid ühekaupa müüdavaid naaste ise mingi rehvi sisse. aga sellegipoolest peab see olema ka korraliku klotsiga rehv siis...ja mingid 12 tollised rattad võib ära unustada. või noh, kes arvab, et see on option, pole vist viimastel talvedel tallinnas elanud ja liigelnud.
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Talvine linnasoit
will111, räägid küll suure suuga palju aga kuskilt ei kõla isiklikku kogemust asjade kohta mida laidad. Muidugi kui meil on siin guru kes ka veerandtonnist masinat linnaliikluses suudab talvel valitseda ei tähenda see, et kõik teised saamatud peaks sama proovima.
Ohverdan bensiini !
Re: Talvine linnasoit
mismoodi ma seda isiklikku kogemust sulle nüüd siis kõlama panema peaks, tahad pilte tõestuseks või misasja? olen talvel sõitnud sileda suverehviga, mustriga suverehviga, klotsrehviga, väikse naastuga (umbes nagu need pakiauto naastud), krossinaelaga, puurkruvi rehviga, jäänaelaga. et umbes on ettekujutus olemas vist, mis ja mismoodi peab. loomulikult olen sõitnud ka erinevatel teekatetel.
ja ma ei laida midagi, ma üritan selgitada, millega ei tasu talvel tihedasse liiklusse või suurde lumehunnikusse ronida
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Re: Talvine linnasoit
Äkki üritaks nüüd taas veidi rahulikumalt. Ma pole kursis, kui pikalt on viimati mainitud kogemused omandataud, aga selge on see, et igal ühel on oma stiil sõitmiseks ja sealt tulevad ka arvamused.
Mina räägin nüüd seda, mida ma ise olen teinud. Talvel olen sõitnud 17 hooaega erinevate ratatega, aga rehvid on olnud kõigil sama tüüpi. Talvise hooaja läbisõiduks ei tule palju, nii 1500-4000km, aga mainitud aastatega annab mõningase kogemuse küll. Ja julgen kindlalt väita, et eriti linnatingimuses on ainuke valik auto, või paketika nael. Mul on olnud viimsed 10 aastat kasutuses vana hea Honda XL600R, rehvid ees 21, taga 17 , sees u200 naela kummalgi ja peab väga hästi.
Piisavalt hästi, et püsida linnaliikluse autode tempos igasuguse ilmaga. Kõik viimased head talved kus Vabakal hanged 2m ja rohem sai sõdidetud. Jalgu lohistama ei pea, kellegi jalgu ei jää. Kurve loomulikult sama tempo ja kaldega ei võta nagu suvel, aga veelkord kõik sõidud saanud tehtud. Linnast väljas on mõnel eriti hooldama teel olnud päris libe ja vaja vaiksemalt võtta.
Samas täiesti puhtal asfaldil ei anna tunda, et naelad oleks liiga pikad ja kannaks liialt. Ühesõnaga minu valik tuleb sellest, et tahan liikuda tavalistel teedel igal pool ja auto nael on selleks kõige universaalsem ja teeolude vaheldus ei sega, olgu väike külavahe või metsatee või suurem trass. Offroad muidugi on teine teema.
Aga ühes asjas on Randelil tuline õigus. Linnas sõites roostetab su ratas ikka eriti isuga. Kui sulle praegu näitaks, milline mu XL enne iga hooajast roostetõrjet välja näeb, siis äkki sa ei tahagi oma KTMi enam talvel linnas kasutada. Minu rattavalik tuleb just sellest, et sõidab ja toimetab kenasti, aga smas nii vana, et pole kahju kui lõpuks päris ära väsib. Ja eks nüüd ole juba teeninud ka üsna mitu talve, suvel see ratas ei sõida üldse.
Aga sellega seoses on mul asi juba niikaugel, et magneesiumist karteri pooled on vasti läbi oksüdeerunud ja tagumine velg on ka üsna kehvas seisus.. keemia sööb ikka nii isuga. 5mm paksud magneesimust mootori kinnitusplaadid pudensid lõpuks tükkideks ja tuli roostevabast uued teha.
Niiet kui rattal midagigi magneesiumist, siis see läeb eriti ruttu koledaks ja lõpuks keemia saagiks. Alu peab veidi kauem. Teras roostetab aga ka muidugi nii kuis jaksab. Mudugi saaks igapäevase pesemisega asja pidurdada, aga mul pole seda võimalust ja peale igat sõitu ikka ei viitsiks ka. Niisiis ongi igal sügisel jälle tööks rooste eemaldus ja värviparandused raamil, kiigel jnejne. Sumps kukkus nüüd ka laiali nagu vanal Taunusel.
Ühesõnaga roostega pead tõsiselt arveatama, aga kui se on arvesse võetud, siis lase omale jooks auto naeltega teha ja kui suvel sõit juba korralikult sujub, siis saad talvel ka hakkama. Hea motoorika, analüüsivõime ja riskianalüüs muidugi on ka eelduseks. Enda varustus on lisaks kaitsmetele suuresti individuaalse külmataluvuse teema.
Lõpetuseks. kindlasti tasub hoolikalt kaaluda kõiki asju, eriti anlüüsida enda olemust ja sobivust. Tuimalt ühe jutiga väita, et kukud pidevalt nagunii ja tervis (liigesed) on kohe läbi ei pea paika. Kõik oleneb kuidas end talviseks sõiduks varustad ja kõrgenedud riskidega tegeled. Tõsi on ka Mella väide, et tasuvaks tarbesõiduks on seda tegevust raske liigitada, aga isiklikult leian, et tegu on hea vaheldusega ja tegelikult annab see suvist hooaega silmas pidades palju juurde. Kukkumiste kohta niipalju, et linnas pole mul siiani põhjust olnud end külili panna ja linnasõitu tuleb ikka päris tihti ette talve jooksul. See ei tohiks aga kindlasti jätta muljet, et tegu poleks kõrgema riskiga, kui suvel sõites
Kk
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Talvine linnasoit
will111 kirjutas:kui ikka päris talv, siis seda asfalti niiväga kuskil ei näe küll, seega jah, KROSSINAEL! näeb mõne koha peal asfalti, no kulub natuke ja on pisut ebastabiilne aga see on ETTE TEADA! s*** lugu,
Oled sa üldse kunagi krossinaelga asfaldil sõitnud (või siis nii õhukese lume/jääga, et nael asfaldini läbi vajub)???
Re: Talvine linnasoit
olen igasuguse naelaga asfaldil sõitnud jah, mis siis? ja üleüldiselt julgen öelda, et olen oma elu jooksul päris palju, ja päris tavalisest kuni täiesti müstiliste lahendusteni erinevaid rehve nö. katsetanud.
aga kui sa nüüd mõtled mulle selgitama hakata, et krossinaelaga ei ole kõige parem asfaldil sõita siis seda pole tarvis teha. mina olen siin rääkinud siiski tõelisest talvest, sellest külmast ajast kus on tõepoolest LUMI või JÄÄ teekatteks vähemalt nii 80% ulatuses, seda isegi linnavahel.
-
- Postitusi: 16
- Liitunud: 27 Jaan 2013, 19:51
- Tsikkel: GasGasFSR450, GasGas ec300
Re: Talvine linnasoit
Stockholmis sõidavad kullerid ja posti omad aasta läbi rolleritega, ka äärelinnas kus lumi kohati päris paks.
Kullerid kasutavad ka yamaha rattaid aasta läbi linnas.
-
Teema algataja
Re: Talvine linnasoit
Tanud vastuste eest,tundub et polegi see plaan voimatu.Mina arvan et Will111 idee soita krossinaelaga pole mulle algajale yldse vale.Autonael voib olla jah mugav aga yks hetk satub ratas sellise koha peale kus ei pea ja siis olen kylili.Pigem ujugu ja naelad kulugu aga pusin pysti,soidu lopuni.Kylma vastu Macna ja Rukka varustus,mis juba ostetud.
Talvesoiduks linnas vist supermoto ratas oleks parim valik?
Re: Talvine linnasoit
mingi kergekaaluline enduro või siis nö. supermoto tüüpi ratas oleks ilmselt jah kõige optimaalsem valik. nendega on see asi ka, et isegi kui tagumine ots päris karmilt kelgutama läheb siis tegelikult pole väga raske selles olukorras asja kontrollida ja püsti jääda. ning kui ka käna paned (noh, eeldusel, et just mingid autod veel otsa või üle ei sõida) siis tsikliga enamasti ei juhtu suurt miskit...endaga vastavalt kukkumisoskusele ja varustusele
Re: Talvine linnasoit
Ise sõitsin ka 2 talve rolleriga ja igapäevaselt. All oli Schwalbe Iceman Spikes ja pidamine oli väga hea, lumes suutis roomata paremini kui tagaveoline atv ja kinni küll ei jäänud. Talve jooksul ühtegi kukkumist küll ei tulnud kuigi sai igapäev vähemalt 70km sõidetud. Isegi -30ga polnud külm kuna varustus oli atv/saani oma. Maanteel polnud probleem ka 80km/h sõita. Rolleri eeliseks on see, et pole käike, masin ise kerge, tagapidurit vajutad käega ja istme all on ruumi varutuse jaoks.
Re: Talvine linnasoit
sry aga ma ei saa aru, mis eelistest siin räägitakse...pole käike, the fuck??? tagapidurit vajutad käega, again...the fuck? trollibussi eeliseks tavalise bussi ees on, et trollibussil on sarved. tundub umbes sama asjalik väide.
keskmine hiina roller 4-takt kaalub umbkaudu 100kg, 125 kuubine (ainuke, millega talvel ka ehk üldse midagi teha oleks) on isegi natuke raskem. samas, üks tõeliselt kerge "tulede ja märgiga" krossikas võib samuti kaaluda kõigest 110kg kanti. Kuid tegemist on juba tõelise mootorrattaga, mitte mingi ibara käkiga, millega peale vaikselt liikluses tiksumise nagu suurt muud teha polegi. Need on kõik asjad, millega tuleks arvestada.
iseenesest ma ei kahtle, et rolleriga samuti talvel kuidagi hakkama võiks saada, kuid need niinimet eelised võiks küll enda teada jätta kui tegelikult puudub vastav pädevus asju vähegi objektiivselt hinnata. aga noh, kui lund nähes kaob inimesel järsku ära oskus käike vahetada või jalaga pidurit vajutada siis ma kaldun arvama, et see inimene pigem ei peaks neid tegevusi harrastama ka mitte-lumisel ajal!
Re: Talvine linnasoit
Vägevalt panid ära! Kuid siiski ei saa aru, kuidas sa aru ei saanud, mida öelda taheti.
Kummaga on parem gaasi tunnetada - kas autoga sõites jalaga või tsikliga sõites käega? Kummaga on mugavam sõita, kas käsitsi käike vahetades või automaatkastiga?
Kindlasti oled nutikas poiss ja oskad vastavad seosed ise luua.
Re: Talvine linnasoit
Käikude puudumine on eelis ju, kurvides ja libedates kohtades saad jalgadega püsti hoida ennast. Pidurdades väiksem võimalus kukkuda kui pidurdad käega ja jalgu saad vasti maad hoida. Ise sõitsin Yamaha Aeroxiga mis oli 70cc tehtud ja jõudu jäi ülegi.
Re: Talvine linnasoit
will111 kirjutas:mingi kergekaaluline enduro või siis nö. supermoto tüüpi ratas oleks ilmselt jah kõige optimaalsem valik. nendega on see asi ka, et isegi kui tagumine ots päris karmilt kelgutama läheb siis tegelikult pole väga raske selles olukorras asja kontrollida ja püsti jääda. ning kui ka käna paned (noh, eeldusel, et just mingid autod veel otsa või üle ei sõida) siis tsikliga enamasti ei juhtu suurt miskit...endaga vastavalt kukkumisoskusele ja varustusele
Siia lisaks veel, et korralikul kergel enduurokal saad veel aju ka niimoodi seadistada, et mootori töörezhiim oleks libedate olude jaoks optimaalne. Ma pole seda talviste linnaolude jaoks proovinud, aga pori ja lumega järskudel Alpinõlvadel sõites annab see mapingu vahetus kohe palju parema pidamise ja kontrolli.
Minu kogemuse järgi talvel autosid ei maksa karta. Autojuhid ehmatavad ära ja jäävad suisa seisma, kui tsiklisti lume peal sõitmas näevad. Kuigi mul jääkonaruste peal krossinaeltega on trajektoori osas autodest kordades parem kontroll kui autodel. Aga ma sõidan ainult häda pärast Nõmme kõrvaltänavatel, et metsa pääseda. Kesklinn ega magistraalid ei ole plaanis olnud.
Re: Talvine linnasoit
mis pagana moodi mõjutab selline asi nagu käikude puudumine või mitte puudumine enese kurvides püsti hoidmist, ma tõesti ei saa enam aru kust august neid argumente välja võetakse. kas siia on kokku jooksnud mingi rolleriklubi esindustiim, kes üritab meeleheitlikult oma kõige armsamat sõiduriista kõige parema ja ägedamana kuvada?
ma saaks aru, et argumendiks tuuakse midagi REAALSET, nagu rolleri madal massikese või madal sadul (olgugi, et selle nullivad juhitavusest rääkides kokkuvõttes muud tegurid ära) aga no tõepoolest, ärge palun ajage mula kui pole aimugi millest jutt käib! eesti rolleriklubi esindustiimile soovitaks, õppige mõned turvalise sõidu algtõed selgeks enne kui kuskil sellises teemas jaurama hakkate. pidurdamist ei alustata mitte kurvi sisenedes ja pidurdamine ei pea mitte toimuma kurvi läbimise ajal, ei suvel ega talvel! käike ei pea samuti just täpselt kurvi läbimise ajal vahetama, ja kindlasti mitte ei ole see mingi hädavajalik tegevus, et peaks valima jala maha panemise ja kangi liigutamise vahel.
aga noh, eks siin lõpuks kehtib see vanasõna, et iga lits kiidab oma pragu. ainuke võimalus midagi lõplikult paika panna oleks korraldada väike ajasõit punktist a punkti b vastavates tingimustes, kus on kõrvuti üks väikeste ratastega roller ja üks suurte ratastega krossinaeltega kerge endurokas. aga kuna seda ilmselt keegi korraldama ei hakka siis olgu ja jäägu siia kirja need erinevad arvamused ja otsustagu igaüks ise, milline variant see tegelikult kõige parem ja turvalisem võiks olla.
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Talvine linnasoit
Selge see, et willul on rolleri meeste vastu allergia .
Samas KTM pole ka rolusid.
Ohverdan bensiini !
Re: Talvine linnasoit
ei ole, isegi rolleriga sõitnud...aga mulle ei tuleks mõttesegi väita, et see on üks hea juhitavusega või mingil moel hirmus turvaline sõiduk ja allergia on mul rumalate väidete vastu, millel puudub igasugune loogiline seletus.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.