Ducati Monster 620IE '01 - Tom.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Tom.
Postitusi: 112
Liitunud: 01 Dets 2011, 10:34
Tsikkel: '01 Monster

Re: Ducati Monster 620IE '01 - Tom.

Lugemata postitus Postitas Tom. »

Paar nädalat tagasi sain kätte eBayst tellitud Spy 5000m alarmi. Netist uurides selgus, et see pidi olema üks parimaid saadaval olevaid odavama otsa alarme. Ma sain selle täitsa rahuldavalt alla 100 euri kätte.

Pilt Pilt
Featuuride hulka kuuluvad

  • 2-poolne side (pult näitab tsikli staatust ning karjub ja vibrab kui midagi nihu on)
  • 2 pulti (see on väga hea, et 2 on. Enamikel on vaid üks täisfunktsionaalne ja teine on mingi displeita juust)
  • Levi kuni 5000m kaugusele ideaaltingimustes (selge ilm, avatud ala, pole raadiohäireid, antenn ideaalselt asetatud)
  • Mikrolaineandur (põhimõtteliselt nagu liikumisandur kabriolettautodes)
  • Kaugkäivitus, kaugsuretus, immobilaiser
  • Kõik muu tilu-lilu mis alarmi juurde käib

Tükk aega läks hea koha otsimisele, kuhu aju, pasun, antenn ja kogu muu kraam ära paigutada. Naked bike puhul pole just kuigi palju ruumi kuhu seda toppida. Lõpuks leidsin mõnusa täpselt õige suurusega koha, kuhu kõik ilusti ära mahtus. Ühendamine on ka väga lihtne. Juhuks kui kellelgi peaks ka selle asjanduse paigaldamine ette tulema, siis:

  • kollased juhtmed lähevad suunatuledesse
  • must maandusesse (suvalise poldi külge)
  • punane, kaitsmega juhe aku positiivse klemmi külge

Siin ma esimest korda ka peatusin. Alarm töötas ja kõik oli roosiline. Ma remote-start'i järgi vajadust ei tunne, mistõttu ei viitsinud sellega ka jamama hakata. Arvasin et olengi selle lihtsa vaevaga hakkama saanud. Sai kõik kokku pandud, juhtmed ära peidetud jne. Kui aga sõitma läksin, siis see alarm ei tahtnud kuidagi vait jääda. Kuna tal on selline tüütu funktsioon, et signalisatsiooni maha võttes läheb ta 30 seki pärast uuesti peale. Sellest aga praeguse konfiguratsiooniga ta aru ei saanud, et süüde sees on ja ma tahaks ringi paarutada (crash). Kakkusin siis jälle juhtmed lahti ja ühendasin veel ühe juhtme ära.

  • pruun juhe läheb kuhugi juhtme külge, mis süüdet keerates +12v annab. Ma panin selle tagumise tule külge.

Nüüd saab kurivaim aru ka, et kui süüde on sees siis ei ole vaja lärmi teha. Siiamaani olen proovinud kaugust vaid linnas läbi mõne maja. Suur, 5-kordne paneelmaja ei olnud alarmile takistuseks. Näitas levi 2 pulka 3-st ja töötas ilusti. Ega väga rohkem vaja ei lähegi, aga proovin mingi hetk ka max kauguse ära ja raporteerin. Mikrolaine detektor töötab ka väga hästi. Liiga tundlikuks keerates hakkas selle peale karjuma, kui tsiklist kahe meetri kauguselt mööda jalutada. Keerasin ta parajalt tundlikuks, et uudistajad väga hoogu ei läheks (togi). Puldi pealt saab ilusti selle anduri välja ka lülitada, et vihma või tuulega tüli ei teeks.
Ma ise otsustasin, et kuna mul neutraalituli jamab ja immo niikuinii ilma võtmeta tööle ei lase panna siis pole ka kaugkäivitusel mõtet. Seega jäid lisajuhtmed ühendamata. Aga kui kellelgi soovi, siis:

  • sinine juhe läheb starteri külge (30A kaitsme küljest tulevad juhtmed. Peaks olema starteri relee.)
    Nüüd tuleb teha tsikibriki. Tuleb leida suretusnupu juhe, millel on +12V kui suretusnupp on ON asendis ja 0v kui see on OFF, ehk suretusasendis ning see pooleks lõigata.
  • hall juhe läheb suretusnupupoolse juhtmega kokku
  • roosa juhe läheb kaitsmetepoolse juhtmega kokku

NB! Ei väsi kordamast, et aju ära ei kärssaks, ei tasu juhtmenussi ajal süüdet keerata.

Nüüd siis saab rahuliku südamega tsikli ka nägemisulatusest välja lasta, ilma et iga 5 minuti tagant seda vaatamas käima peaks.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”