TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 60
- Liitunud: 28 Veebr 2013, 23:10
- Tsikkel: tdm900
- Asukoht: Harjumaa
TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
Tere,ei tea kuda õieti kirjeldada,aga viga selline ,et kui kõrge käiguga( 4,5,6) ühtlaselt sõita,siis nagu mootor jätaks vahele! Kiirendades on nagu kõik korras aga ega ta tühikäigul kah nagu"siidi" ei tööta! Olen lugenud et 850 reguleeritakse karburaatoreid aga 900 ju pritsung?! Kas pihustite viga või muu shit? Kas ma peaks alustama küünaltest? Teeks need tööd mis lihtsamad, ise ära! Mida soovitate, targemad mehed?
-
Teema algataja - Postitusi: 60
- Liitunud: 28 Veebr 2013, 23:10
- Tsikkel: tdm900
- Asukoht: Harjumaa
Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
ubin kirjutas:Mul ka jõnksutas, viga oli veninud ketis
Veninud ketis!? Hammakad ja kett tunduvad ilusad olema ja kett tagahammaka pealt tõmmates ei ei tundu veninud olema!
Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
Ega pole lisatud mingeid elektroonilisi vigureid tsiklile? Nagu näiteks SPEEDOHEALER? On juhtumeid kus aju ei saa nendest päris hästi aru ja siis hakkavad sellised probleemid.
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
rainz66 kirjutas:ubin kirjutas:Mul ka jõnksutas, viga oli veninud ketis
Veninud ketis!? Hammakad ja kett tunduvad ilusad olema ja kett tagahammaka pealt tõmmates ei ei tundu veninud olema!
Kett kulub(venib) ebaühtlaselt, seega võib ketil olla üks koht kas rohkem pingul või lõdvem, kui veovahemikku satub ketil eripikkustega osa tekib ka veos erinevus.
Ohverdan bensiini !
-
Teema algataja - Postitusi: 60
- Liitunud: 28 Veebr 2013, 23:10
- Tsikkel: tdm900
- Asukoht: Harjumaa
Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
kuli kirjutas:Ega pole lisatud mingeid elektroonilisi vigureid tsiklile? Nagu näiteks SPEEDOHEALER? On juhtumeid kus aju ei saa nendest päris hästi aru ja siis hakkavad sellised probleemid.
nope,tehase konditsioonis! Kas ma peaksin lülihaaval tagahammaka pealt ketti venitama et selgusele jõuda? Kuidagi ei tahaks katse-eksituse meetodil juppe vahetama hakata! Kas tal kah mingi diag.võimalus nagu autodel ,on olemas?
-
Teema algataja - Postitusi: 60
- Liitunud: 28 Veebr 2013, 23:10
- Tsikkel: tdm900
- Asukoht: Harjumaa
Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
Melx kirjutas:rainz66 kirjutas:ubin kirjutas:Mul ka jõnksutas, viga oli veninud ketis
Veninud ketis!? Hammakad ja kett tunduvad ilusad olema ja kett tagahammaka pealt tõmmates ei ei tundu veninud olema!
Kett kulub(venib) ebaühtlaselt, seega võib ketil olla üks koht kas rohkem pingul või lõdvem, kui veovahemikku satub ketil eripikkustega osa tekib ka veos erinevus.
Aga kui hammakad on ilusad,siis kas kett tuleks ikka koos hammakatega vahetada?
Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
Aga kui hammakad on ilusad,siis kas kett tuleks ikka koos hammakatega vahetada?
Kett vahetatakse alati koos hammakatega.
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
rainz66 kirjutas:kuli kirjutas:Ega pole lisatud mingeid elektroonilisi vigureid tsiklile? Nagu näiteks SPEEDOHEALER? On juhtumeid kus aju ei saa nendest päris hästi aru ja siis hakkavad sellised probleemid.
nope,tehase konditsioonis! Kas ma peaksin lülihaaval tagahammaka pealt ketti venitama et selgusele jõuda? Kuidagi ei tahaks katse-eksituse meetodil juppe vahetama hakata! Kas tal kah mingi diag.võimalus nagu autodel ,on olemas?
Paned tsikli keskhargile või pukile ja keerutad tagaratast. Kui keti pingsus ratast keerutades muutub, on ebaühtlaselt kulunud ja komplekt kuulub vahetamisele. Kui koos vahetad, saad korralikult hooldades uuest komplektist normaalse eluea, muidu poolkulunud ja uute osade segamine viib kiirendatud kulumiseni.
Ps. kett ei veni, vaid pikeneb, kuna keti needid ja nende avad kuluvad loperguseks ja annavad seega ketilülide vahelist lõtku juurde, mis muudab keti kokkuvõttes mitme lüli peale päris palju pikemaks. Kes on roomiktraktori vanu lindipolte näinud, saab ilmselt väga hästi aru mida silmas peetakse - need kuluvad ikka väga astmeliseks.
Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
Tere. Minu 92. aasta 600-sel CBR-il on nähtavasti sama jama. Alustuseks see, et tühikäik kõigub paarisaja pöörde ringis. Ning sõites näiteks kuuenda käiguga pööretel näiteks 5000, puterdab, ning seda on kõrvaga selgesti kuulda. Samas kiirendades töötab mootor väga kenasti. Ning on hakkanud rohkem paukuma kui kõrgematelt pööretelt gaas maha lasta. Pandud said uued küünlad, uus õhufilter, samuti ei ole viga ketis ning hammakates, kuna need samuti uued. Tõenäoliselt tegu kütuse etteande süsteemi tõrkega? Tundub, et on vajadus karburaatoride puhastamise ja sünkroniseerimise järgi ?
Taavi
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
Karpade grupp võib vabalt mustust täis olla, näiteks tühikäigu düüsid (pilot jet) on suht tihti korralikult kinni vanadel ratastel, mida vähe näpitud. Kummilutid õhtal (lisaõhk - soodustab paukumist) jne.
-
- Postitusi: 559
- Liitunud: 03 Juun 2004, 16:35
- Tsikkel: EXC350, Lynx 600E
- Asukoht: TLN - Võru
- Kontakt:
Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
Kui asi on ketis, siis jõnksutamisega kaasneb ka kole keti mehaaniline kolin/ragin. Sel juhul sõida motopoodi, lase poodnikul ketti kontrollida ja vali uus kett välja.
Kuid asi võib olla ka selles, et karburaatorid sünkroniseerimata. Lase ära teha, kui endal oskusi ja seadet pole ja asi korras.
Terv, Päärn
-
- Postitusi: 53
- Liitunud: 06 Apr 2011, 23:31
- Tsikkel: TDM 850 3vd
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänatud: 5 korda
Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
Tere.
Tdm 900 on sissepritsega.Viga on tõenäoliselt pritserohu regulaatoris või temp.anduris , mis juhtplokile infot annab.Aju saab vale infot.Pihustite korrasolekut võiks kontrollida.Kontrollida vaakumvoolkute hermeetilsisust.Veel võib jonksutamist tunda anda lobe kummileevendus tagahammaka ja rummu vahel. Mina vaataks esmalt neid asju.
JÕUDU.
-
Teema algataja - Postitusi: 60
- Liitunud: 28 Veebr 2013, 23:10
- Tsikkel: tdm900
- Asukoht: Harjumaa
Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
arsool kirjutas:Tere.
Tdm 900 on sissepritsega.Viga on tõenäoliselt pritserohu regulaatoris või temp.anduris , mis juhtplokile infot annab.Aju saab vale infot.Pihustite korrasolekut võiks kontrollida.Kontrollida vaakumvoolkute hermeetilsisust.Veel võib jonksutamist tunda anda lobe kummileevendus tagahammaka ja rummu vahel. Mina vaataks esmalt neid asju.
JÕUDU.
Tänud,kui kergesti on need vead diagnoositavad? Kas Yamahas pannakse mingi diag.aparaat külge või mingi pikem ooper? Võibolla loll küsimus,aga peaks käima nagu autodel ,lihtsalt pistik külge ja veakoodikesed aina jooksevad....Kas ehk soovitate head remondikohta,kus igast veast jagu saadakse,ilma et peaks ennast vigaseks maksma?
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
- Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
- Asukoht: Keila
Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
Kas õhufilter on korralik(vahetatud)
Küünaldest võib ka teinekord ebaühtlast tööd tulla!
Kui see apastraat on kahe õhu siibriga, siis need peavad ikkagi sünkroonis avanema, ehk siis vajavad ka vahest sünkroniseerimist!?
Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
Tere jälle.
Jõnksutamise ja puterdamise kohapealt jälle. Eks ma siis pean filtri ja karburaatori kontrolli ja puhastamise ja sünkimise ette võtma. Seoses sellega plaanin konstrueerida omale sünkroonimseks vajaliku abivahendi. Poest ei hakka ostma, ning pelgalt ainult plastiktorudega ei hakka ka tegema. Püsivam lahendus on 4 vaakummeetri ostmine, ning nende kinnitamine kindale alusele, ning vajalike voolikute ja metallist ühenduste muretsemine. Jällegist, minu valduses olev 92. a 600 CBR manuaalil puudub just igasugune noormaalmõõtmete ( vedelike kogused , vahed jne. ) leht. Ja siit küsimus, kas kellelgi on andmeid, kui suur antud ratta normaalvaakum on? Siis teaks vastava skaalaga vaakummeetrid osta.
Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
Omal on etapp läbi käidud, otsustasin elektroonilise vaakummeetri kasuks.
Aga sobiva info leiat ehk sellest videost, seda skaalasid uurides:
Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
Tere õhtust. Jätkan sama teemaga. Vaatasin seda video. Antud meetritel, on peal 2 skaalat. Välimine on 0-5-10-15-20-25-30 ja sisemine on 0-10-20-30-40-50-60-70. Mina oma lolli aruga ei saa, aru mis se näit siis ikkagi lõpuks on. Oskab keegi manuaali juhatada, võib teab peast palju tühikäigu normaalvaakum , ning umbes 5000 päärde vaakum võiks ligikaudseltki olla ?
Ning, palju maksid elektroonilised meetrid ja kustkohast ostsid.
Taavi
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
Vaakumi suurus ei oma mingit tähtsust, vaakum peab olema võrdne mõlemas sisselaskes. Kogu muusika.
Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
Ja, noh. Ma oma lolli mõistusega arvan, et algselt on ikkagist mingi konstantne vaakumi niiöelda suuruse vahemik tsiklile ette nähtud? Ning oleks ju lausa lust ,kui saaks praegust ja ette nähtud väärtusi võrrelda. Parandage mind, kui ma eksin. Aga jh, võrdne peab ta olema. Suurust sooviksin teada, et soetada vastavat väärtust niiöelda mahutav vaakummeeter. Et ei tekiks näiteks sellist olukorda, et vaakum on näiteks - 1 bar, aga meeter mõõdab kuni - 0,5 bari.
Taavi
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
Mu TDM jõnksutab ühtlasel kiirusel sõites nt. selle pärast, et tal on kuradima kerge ja tundlik gaas ja vähimgi ebatasasus muudab hetkeks gaasirulli asendit. Ja sellest see jõnksutamine tulebki
-
- Postitusi: 3196
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 196 korda
Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
Horst kirjutas:Ja, noh. Ma oma lolli mõistusega arvan, et algselt on ikkagist mingi konstantne vaakumi niiöelda suuruse vahemik tsiklile ette nähtud? Ning oleks ju lausa lust ,kui saaks praegust ja ette nähtud väärtusi võrrelda. Parandage mind, kui ma eksin. Aga jh, võrdne peab ta olema. Suurust sooviksin teada, et soetada vastavat väärtust niiöelda mahutav vaakummeeter. Et ei tekiks näiteks sellist olukorda, et vaakum on näiteks - 1 bar, aga meeter mõõdab kuni - 0,5 bari.
Taavi
Pole näinud-kuulnud et karpa mootoritele mingeid vaakum numbreid antakse,küll aga sissepritsega aparaatidele.Ridamootorite kohta ei tea aga minu VTR SP1-l on throttle bodyde vaakumi vahe -20mmHg.Võimalik et seal videos üks neist skaaladest on nö. elavhõbeda sammas.Kuskilt kosmosest on meelde jüünud number et vaakumit ongi ainult kuni 1bar,nii et mööda panna ei saa.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
- Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
- Asukoht: Keila
Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
Horst kirjutas:Ja, noh. Ma oma lolli mõistusega arvan, et algselt on ikkagist mingi konstantne vaakumi niiöelda suuruse vahemik tsiklile ette nähtud? Ning oleks ju lausa lust ,kui saaks praegust ja ette nähtud väärtusi võrrelda. Parandage mind, kui ma eksin. Aga jh, võrdne peab ta olema. Suurust sooviksin teada, et soetada vastavat väärtust niiöelda mahutav vaakummeeter. Et ei tekiks näiteks sellist olukorda, et vaakum on näiteks - 1 bar, aga meeter mõõdab kuni - 0,5 bari.
Taavi
-1bar ongi täielik vaakum!
Manuaal annab tavaliselt lubatud vahe karpade vahel, ega see sul mingi vaakumpump pole!
Manuaalis on ka kirjas millises pöördevahemikus mõõtmist teostatakse, karpade puhul olen pannud paika selles vahemikus kus probleem on, pritsungi puhul peaks loogiliselt võttes silindrite vaheline vahe samaks jääma kõikidel pööretel!
Üldiselt on see vaakum olnud kuni 0,3bar ini kui mälu mind ei peta!
Kui võtad kuni -1bar skaalaga siis saab asjad aetud piisava täpsusega!
Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
Kas teema algataja sai jõnksutamise probleemist jagu? Milles siis probleem oli?
Küsin seepärast, et endal sama värskelt soetatud rattal sama probleem.
Lisaks on tunda ka kiirendamisel selline pulseeriv jõnksutamine -- teoreetiliselt võiks olla väsinud keti probleem küll....
Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab
mel09 kirjutas:Lisaks on tunda ka kiirendamisel selline pulseeriv jõnksutamine -- teoreetiliselt võiks olla väsinud keti probleem küll....
Keti vahetus kõrvaldas tõesti probleemi. Nüüd liikumine ilus sujuv.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.