TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
rainz66
Postitusi: 60
Liitunud: 28 Veebr 2013, 23:10
Tsikkel: tdm900
Asukoht: Harjumaa

TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas rainz66 »

Tere,ei tea kuda õieti kirjeldada,aga viga selline ,et kui kõrge käiguga( 4,5,6) ühtlaselt sõita,siis nagu mootor jätaks vahele! Kiirendades on nagu kõik korras aga ega ta tühikäigul kah nagu"siidi" ei tööta! Olen lugenud et 850 reguleeritakse karburaatoreid aga 900 ju pritsung?! Kas pihustite viga või muu shit? Kas ma peaks alustama küünaltest? Teeks need tööd mis lihtsamad, ise ära! Mida soovitate, targemad mehed?

Kasutaja avatar

ubin
Postitusi: 90
Liitunud: 08 Mär 2011, 19:14
Tsikkel: Husse FE 501

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas ubin »

Mul ka jõnksutas, viga oli veninud ketis :wack:


Teema algataja
rainz66
Postitusi: 60
Liitunud: 28 Veebr 2013, 23:10
Tsikkel: tdm900
Asukoht: Harjumaa

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas rainz66 »

ubin kirjutas:

Mul ka jõnksutas, viga oli veninud ketis :wack:

Veninud ketis!? Hammakad ja kett tunduvad ilusad olema ja kett tagahammaka pealt tõmmates ei ei tundu veninud olema!


kuli

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas kuli »

Ega pole lisatud mingeid elektroonilisi vigureid tsiklile? Nagu näiteks SPEEDOHEALER? On juhtumeid kus aju ei saa nendest päris hästi aru ja siis hakkavad sellised probleemid.


Melx
Postitusi: 390
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 5 korda

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas Melx »

rainz66 kirjutas:
ubin kirjutas:

Mul ka jõnksutas, viga oli veninud ketis :wack:

Veninud ketis!? Hammakad ja kett tunduvad ilusad olema ja kett tagahammaka pealt tõmmates ei ei tundu veninud olema!

Kett kulub(venib) ebaühtlaselt, seega võib ketil olla üks koht kas rohkem pingul või lõdvem, kui veovahemikku satub ketil eripikkustega osa tekib ka veos erinevus.

Ziccel

Ohverdan bensiini !

Teema algataja
rainz66
Postitusi: 60
Liitunud: 28 Veebr 2013, 23:10
Tsikkel: tdm900
Asukoht: Harjumaa

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas rainz66 »

kuli kirjutas:

Ega pole lisatud mingeid elektroonilisi vigureid tsiklile? Nagu näiteks SPEEDOHEALER? On juhtumeid kus aju ei saa nendest päris hästi aru ja siis hakkavad sellised probleemid.

nope,tehase konditsioonis! Kas ma peaksin lülihaaval tagahammaka pealt ketti venitama et selgusele jõuda? Kuidagi ei tahaks katse-eksituse meetodil juppe vahetama hakata! Kas tal kah mingi diag.võimalus nagu autodel ,on olemas?


Teema algataja
rainz66
Postitusi: 60
Liitunud: 28 Veebr 2013, 23:10
Tsikkel: tdm900
Asukoht: Harjumaa

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas rainz66 »

Melx kirjutas:
rainz66 kirjutas:
ubin kirjutas:

Mul ka jõnksutas, viga oli veninud ketis :wack:

Veninud ketis!? Hammakad ja kett tunduvad ilusad olema ja kett tagahammaka pealt tõmmates ei ei tundu veninud olema!

Kett kulub(venib) ebaühtlaselt, seega võib ketil olla üks koht kas rohkem pingul või lõdvem, kui veovahemikku satub ketil eripikkustega osa tekib ka veos erinevus.

Aga kui hammakad on ilusad,siis kas kett tuleks ikka koos hammakatega vahetada?

Kasutaja avatar

Saarts
Postitusi: 101
Liitunud: 20 Apr 2012, 16:48

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas Saarts »

Aga kui hammakad on ilusad,siis kas kett tuleks ikka koos hammakatega vahetada?

Kett vahetatakse alati koos hammakatega.


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

rainz66 kirjutas:
kuli kirjutas:

Ega pole lisatud mingeid elektroonilisi vigureid tsiklile? Nagu näiteks SPEEDOHEALER? On juhtumeid kus aju ei saa nendest päris hästi aru ja siis hakkavad sellised probleemid.

nope,tehase konditsioonis! Kas ma peaksin lülihaaval tagahammaka pealt ketti venitama et selgusele jõuda? Kuidagi ei tahaks katse-eksituse meetodil juppe vahetama hakata! Kas tal kah mingi diag.võimalus nagu autodel ,on olemas?

Paned tsikli keskhargile või pukile ja keerutad tagaratast. Kui keti pingsus ratast keerutades muutub, on ebaühtlaselt kulunud ja komplekt kuulub vahetamisele. Kui koos vahetad, saad korralikult hooldades uuest komplektist normaalse eluea, muidu poolkulunud ja uute osade segamine viib kiirendatud kulumiseni.

Ps. kett ei veni, vaid pikeneb, kuna keti needid ja nende avad kuluvad loperguseks ja annavad seega ketilülide vahelist lõtku juurde, mis muudab keti kokkuvõttes mitme lüli peale päris palju pikemaks. Kes on roomiktraktori vanu lindipolte näinud, saab ilmselt väga hästi aru mida silmas peetakse - need kuluvad ikka väga astmeliseks.


Horst
Postitusi: 22
Liitunud: 01 Aug 2011, 19:50
Tsikkel: Honda CBR 600F 92.

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas Horst »

Tere. Minu 92. aasta 600-sel CBR-il on nähtavasti sama jama. Alustuseks see, et tühikäik kõigub paarisaja pöörde ringis. Ning sõites näiteks kuuenda käiguga pööretel näiteks 5000, puterdab, ning seda on kõrvaga selgesti kuulda. Samas kiirendades töötab mootor väga kenasti. Ning on hakkanud rohkem paukuma kui kõrgematelt pööretelt gaas maha lasta. Pandud said uued küünlad, uus õhufilter, samuti ei ole viga ketis ning hammakates, kuna need samuti uued. Tõenäoliselt tegu kütuse etteande süsteemi tõrkega? Tundub, et on vajadus karburaatoride puhastamise ja sünkroniseerimise järgi ?

Taavi


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Karpade grupp võib vabalt mustust täis olla, näiteks tühikäigu düüsid (pilot jet) on suht tihti korralikult kinni vanadel ratastel, mida vähe näpitud. Kummilutid õhtal (lisaõhk - soodustab paukumist) jne.

Kasutaja avatar

paarn
Postitusi: 559
Liitunud: 03 Juun 2004, 16:35
Tsikkel: EXC350, Lynx 600E
Asukoht: TLN - Võru
Kontakt:

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas paarn »

Kui asi on ketis, siis jõnksutamisega kaasneb ka kole keti mehaaniline kolin/ragin. Sel juhul sõida motopoodi, lase poodnikul ketti kontrollida ja vali uus kett välja.
Kuid asi võib olla ka selles, et karburaatorid sünkroniseerimata. Lase ära teha, kui endal oskusi ja seadet pole ja asi korras.

Terv, Päärn

Moto-orineteerumine: http://www.villamoto.ee
Kasutaja avatar

arsool
Postitusi: 53
Liitunud: 06 Apr 2011, 23:31
Tsikkel: TDM 850 3vd
Asukoht: Põltsamaa
Tänatud: 5 korda

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas arsool »

Tere.
Tdm 900 on sissepritsega.Viga on tõenäoliselt pritserohu regulaatoris või temp.anduris , mis juhtplokile infot annab.Aju saab vale infot.Pihustite korrasolekut võiks kontrollida.Kontrollida vaakumvoolkute hermeetilsisust.Veel võib jonksutamist tunda anda lobe kummileevendus tagahammaka ja rummu vahel. Mina vaataks esmalt neid asju.
JÕUDU.


Teema algataja
rainz66
Postitusi: 60
Liitunud: 28 Veebr 2013, 23:10
Tsikkel: tdm900
Asukoht: Harjumaa

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas rainz66 »

arsool kirjutas:

Tere.
Tdm 900 on sissepritsega.Viga on tõenäoliselt pritserohu regulaatoris või temp.anduris , mis juhtplokile infot annab.Aju saab vale infot.Pihustite korrasolekut võiks kontrollida.Kontrollida vaakumvoolkute hermeetilsisust.Veel võib jonksutamist tunda anda lobe kummileevendus tagahammaka ja rummu vahel. Mina vaataks esmalt neid asju.
JÕUDU.

Tänud,kui kergesti on need vead diagnoositavad? Kas Yamahas pannakse mingi diag.aparaat külge või mingi pikem ooper? Võibolla loll küsimus,aga peaks käima nagu autodel ,lihtsalt pistik külge ja veakoodikesed aina jooksevad....Kas ehk soovitate head remondikohta,kus igast veast jagu saadakse,ilma et peaks ennast vigaseks maksma?

Kasutaja avatar

TDM
Postitusi: 349
Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
Asukoht: Keila

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas TDM »

Kas õhufilter on korralik(vahetatud)
Küünaldest võib ka teinekord ebaühtlast tööd tulla!
Kui see apastraat on kahe õhu siibriga, siis need peavad ikkagi sünkroonis avanema, ehk siis vajavad ka vahest sünkroniseerimist!? :roll:

Ei midagi . . . peale tuule!

Horst
Postitusi: 22
Liitunud: 01 Aug 2011, 19:50
Tsikkel: Honda CBR 600F 92.

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas Horst »

Tere jälle.
Jõnksutamise ja puterdamise kohapealt jälle. Eks ma siis pean filtri ja karburaatori kontrolli ja puhastamise ja sünkimise ette võtma. Seoses sellega plaanin konstrueerida omale sünkroonimseks vajaliku abivahendi. Poest ei hakka ostma, ning pelgalt ainult plastiktorudega ei hakka ka tegema. Püsivam lahendus on 4 vaakummeetri ostmine, ning nende kinnitamine kindale alusele, ning vajalike voolikute ja metallist ühenduste muretsemine. Jällegist, minu valduses olev 92. a 600 CBR manuaalil puudub just igasugune noormaalmõõtmete ( vedelike kogused , vahed jne. ) leht. Ja siit küsimus, kas kellelgi on andmeid, kui suur antud ratta normaalvaakum on? Siis teaks vastava skaalaga vaakummeetrid osta.


Aspelund
Postitusi: 495
Liitunud: 01 Aug 2005, 14:16
Tänatud: 1 kord

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas Aspelund »

Omal on etapp läbi käidud, otsustasin elektroonilise vaakummeetri kasuks.

Aga sobiva info leiat ehk sellest videost, seda skaalasid uurides:


Horst
Postitusi: 22
Liitunud: 01 Aug 2011, 19:50
Tsikkel: Honda CBR 600F 92.

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas Horst »

Tere õhtust. Jätkan sama teemaga. Vaatasin seda video. Antud meetritel, on peal 2 skaalat. Välimine on 0-5-10-15-20-25-30 ja sisemine on 0-10-20-30-40-50-60-70. Mina oma lolli aruga ei saa, aru mis se näit siis ikkagi lõpuks on. Oskab keegi manuaali juhatada, võib teab peast palju tühikäigu normaalvaakum , ning umbes 5000 päärde vaakum võiks ligikaudseltki olla :)?
Ning, palju maksid elektroonilised meetrid ja kustkohast ostsid. :)

Taavi


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Vaakumi suurus ei oma mingit tähtsust, vaakum peab olema võrdne mõlemas sisselaskes. Kogu muusika.


Horst
Postitusi: 22
Liitunud: 01 Aug 2011, 19:50
Tsikkel: Honda CBR 600F 92.

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas Horst »

Ja, noh. Ma oma lolli mõistusega arvan, et algselt on ikkagist mingi konstantne vaakumi niiöelda suuruse vahemik tsiklile ette nähtud? Ning oleks ju lausa lust ,kui saaks praegust ja ette nähtud väärtusi võrrelda. Parandage mind, kui ma eksin. Aga jh, võrdne peab ta olema. Suurust sooviksin teada, et soetada vastavat väärtust niiöelda mahutav vaakummeeter. Et ei tekiks näiteks sellist olukorda, et vaakum on näiteks - 1 bar, aga meeter mõõdab kuni - 0,5 bari.

Taavi


Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas Bastard »

Mu TDM jõnksutab ühtlasel kiirusel sõites nt. selle pärast, et tal on kuradima kerge ja tundlik gaas ja vähimgi ebatasasus muudab hetkeks gaasirulli asendit. Ja sellest see jõnksutamine tulebki :D

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3196
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 196 korda

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Horst kirjutas:

Ja, noh. Ma oma lolli mõistusega arvan, et algselt on ikkagist mingi konstantne vaakumi niiöelda suuruse vahemik tsiklile ette nähtud? Ning oleks ju lausa lust ,kui saaks praegust ja ette nähtud väärtusi võrrelda. Parandage mind, kui ma eksin. Aga jh, võrdne peab ta olema. Suurust sooviksin teada, et soetada vastavat väärtust niiöelda mahutav vaakummeeter. Et ei tekiks näiteks sellist olukorda, et vaakum on näiteks - 1 bar, aga meeter mõõdab kuni - 0,5 bari.

Taavi

Pole näinud-kuulnud et karpa mootoritele mingeid vaakum numbreid antakse,küll aga sissepritsega aparaatidele.Ridamootorite kohta ei tea aga minu VTR SP1-l on throttle bodyde vaakumi vahe -20mmHg.Võimalik et seal videos üks neist skaaladest on nö. elavhõbeda sammas.Kuskilt kosmosest on meelde jüünud number et vaakumit ongi ainult kuni 1bar,nii et mööda panna ei saa.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

TDM
Postitusi: 349
Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
Asukoht: Keila

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas TDM »

Horst kirjutas:

Ja, noh. Ma oma lolli mõistusega arvan, et algselt on ikkagist mingi konstantne vaakumi niiöelda suuruse vahemik tsiklile ette nähtud? Ning oleks ju lausa lust ,kui saaks praegust ja ette nähtud väärtusi võrrelda. Parandage mind, kui ma eksin. Aga jh, võrdne peab ta olema. Suurust sooviksin teada, et soetada vastavat väärtust niiöelda mahutav vaakummeeter. Et ei tekiks näiteks sellist olukorda, et vaakum on näiteks - 1 bar, aga meeter mõõdab kuni - 0,5 bari.

Taavi

-1bar ongi täielik vaakum! :mrgreen:
Manuaal annab tavaliselt lubatud vahe karpade vahel, ega see sul mingi vaakumpump pole! (togi)
Manuaalis on ka kirjas millises pöördevahemikus mõõtmist teostatakse, karpade puhul olen pannud paika selles vahemikus kus probleem on, pritsungi puhul peaks loogiliselt võttes silindrite vaheline vahe samaks jääma kõikidel pööretel!
Üldiselt on see vaakum olnud kuni 0,3bar ini kui mälu mind ei peta!
Kui võtad kuni -1bar skaalaga siis saab asjad aetud piisava täpsusega! :bsmile:

Ei midagi . . . peale tuule!
Kasutaja avatar

mel09
Postitusi: 41
Liitunud: 05 Mai 2015, 09:51
Tsikkel: TDM900
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas mel09 »

Kas teema algataja sai jõnksutamise probleemist jagu? Milles siis probleem oli?
Küsin seepärast, et endal sama värskelt soetatud rattal sama probleem.
Lisaks on tunda ka kiirendamisel selline pulseeriv jõnksutamine -- teoreetiliselt võiks olla väsinud keti probleem küll....

Kasutaja avatar

mel09
Postitusi: 41
Liitunud: 05 Mai 2015, 09:51
Tsikkel: TDM900
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: TDM 900 ühtlasel kiirusel sõites mootor jõnksutab

Lugemata postitus Postitas mel09 »

mel09 kirjutas:

Lisaks on tunda ka kiirendamisel selline pulseeriv jõnksutamine -- teoreetiliselt võiks olla väsinud keti probleem küll....

Keti vahetus kõrvaldas tõesti probleemi. Nüüd liikumine ilus sujuv.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”