Ehhee... Load läinud nigu niuhti...
-
Teema algataja - Postitusi: 2042
- Liitunud: 02 Dets 2003, 17:16
- Asukoht: Kodutu... Motikaid mis mühiseb...
Njahh... Igati tore arvutus, aga reaalelus läheb poogitud (25KW) Pegaso täismassiga (255kg) sajani ju hoopis ~8.5-9.5 sekundiga ja minumeelest see 89km/h ja 4 sekundit ei tundu kuigi veenev... Max kiirus poogitud Pegasol ~135 km/hHeitiKender kirjutas:teepikkus x on 50m, mõõdetud lõppkiirus v on u. 25 m/s.
x=at(2)/2 ehk siis kiirendus korda aeg ruudus ja kõik see jagatud pooleks.
100=at(2) ja teiselt poolt teame, kiirendus a = v/t ehk a=25/t.
Avaldame esimesest võrdusest a. 100/t(2)=a. Asendame a teise võrdusega:
100/t(2)=25/t . Korrutame selle ajaga t läbi. 100/t=25 ehk t=4.
Asendame t esialgsesse võrrandisse, et leida kiirendus a:
100=a*16 , kus saame, a=100/16=6,25 ehk 0,64g . MotoGP tsiklid tekitavad kuni 1,1g.
Jõud F=m*a, kus m on mass ehk 250 kg. F=250*6,25=1560 N.
Töö, mida meil on võimsuse leidmiseks vaja teada, on A=F*s ehk A=1560*50=78150 J.
Pidage vastu - võimsus N on A/t ehk N=78150/4 ehk 19531W ehk 19kW.
Kuid oodake, see läheb põnevamaks: kineetiline energia E = m*v(2)/2. Juhuslikult on E antud juhul sama mis tehtud töö A. Ehk p=A=250*25*25/2=78125J, mis on peaaegu sama väärtus mis leidsime varemas arvutuses. Sealt edasi ka võimsuse N arvutamine.
Sa võid laenata akseleromeetri vms ning mõõta ära, mis juhtub kui sa gaasi peale keerad aga arvutuste järgi mahub su tsikkel igati peenelt sinna lubatusse ära ning kohtus võita see vaidlus tundub ebatõenäoline.
Ma muidugi loodan, et mu arutluses on kuskil viga. Sest teisipidi selgub, et su pill läheb 5 sekundiga sajani. Ja see on väga hea tulemus, Yamaha R1 oma 180hj teeb selle 2,8 sekundiga. Ferrari 430 jõuab sinnani 4,3 sekundiga, 7-ne bemm ei jõuagi.
Sõida... ja ära MÖLISE!!!