Ehhee... Load läinud nigu niuhti...

Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

teepikkus x on 50m, mõõdetud lõppkiirus v on u. 25 m/s.

x=at(2)/2 ehk siis kiirendus korda aeg ruudus ja kõik see jagatud pooleks.

100=at(2) ja teiselt poolt teame, kiirendus a = v/t ehk a=25/t.

Avaldame esimesest võrdusest a. 100/t(2)=a. Asendame a teise võrdusega:

100/t(2)=25/t . Korrutame selle ajaga t läbi. 100/t=25 ehk t=4.

Asendame t esialgsesse võrrandisse, et leida kiirendus a:

100=a*16 , kus saame, a=100/16=6,25 ehk 0,64g . MotoGP tsiklid tekitavad kuni 1,1g.

Jõud F=m*a, kus m on mass ehk 250 kg. F=250*6,25=1560 N.

Töö, mida meil on võimsuse leidmiseks vaja teada, on A=F*s ehk A=1560*50=78150 J.

Pidage vastu - võimsus N on A/t ehk N=78150/4 ehk 19531W ehk 19kW.

Kuid oodake, see läheb põnevamaks: kineetiline energia E = m*v(2)/2. Juhuslikult on E antud juhul sama mis tehtud töö A. Ehk p=A=250*25*25/2=78125J, mis on peaaegu sama väärtus mis leidsime varemas arvutuses. Sealt edasi ka võimsuse N arvutamine.

Sa võid laenata akseleromeetri vms ning mõõta ära, mis juhtub kui sa gaasi peale keerad aga arvutuste järgi mahub su tsikkel igati peenelt sinna lubatusse ära ning kohtus võita see vaidlus tundub ebatõenäoline.

Ma muidugi loodan, et mu arutluses on kuskil viga. Sest teisipidi selgub, et su pill läheb 5 sekundiga sajani. Ja see on väga hea tulemus, Yamaha R1 oma 180hj teeb selle 2,8 sekundiga. Ferrari 430 jõuab sinnani 4,3 sekundiga, 7-ne bemm ei jõuagi.

Mine “Vaba teema”