Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 208
- Liitunud: 23 Juul 2012, 17:00
- Tsikkel: TDM 900
- Asukoht: tallinn
Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
Tekkis selline mõte: On kindlasti mingi hulk inimesi, kellel on ratas olemas ning juba ka autkoolis liikluseosa läbitud ning mis peamine- hirmsasti tahaks ju sõita. Samas on kindlasti ka olemas mingi hulk inimesi, kel on rattastaaži piisavalt ning ka vaba aega ja tahtmist sõita- antagu aga põhjus ja kui keegi ka kulud kataks oleks ju lausa super.
Jääb üle vaid esimesed ja teised omavahel kokku viia ja tingimused paika panna ( isegi võiks omale võtta "nimekirja" täie, kellega siis õhtuti või vahel ka päeval sõitmas käia... tingimusel ntx. et "roheline" katab minu sõitmisega seotud otsesed kulud).
Asi maanteeametis ametlikuks teha (maksis eelmine aasta kas 13 v 16€, see juhendaja tunnistus ja sinna kuni 3 juhendatavat korraga peale kantakse).
Ühtlasi lahendaks see mitmetele olukorra, kus ratas on kas maal ja tahetakse saada linna või vastupidi, kuid sõita ei tohi ning masinat selle transpordiks ei ole.
Kas oleks edasimõtlemist väart idee?
Vabal ajal olen normaalne aga vaba aega on vähe, siis pakun veoteenust 8-kohaliste väikebussidega. Info Ps.
Re: Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
kehtivaid rikkumisi ka ei tohi minuarust selle jaoks olla, et juhendada saaksid.......
Re: Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
Kri§to kirjutas:kehtivaid rikkumisi ka ei tohi minuarust selle jaoks olla, et juhendada saaksid.......
pluss raadioside vms omavahel.
Hea mõte muidu!
-
Teema algataja - Postitusi: 208
- Liitunud: 23 Juul 2012, 17:00
- Tsikkel: TDM 900
- Asukoht: tallinn
Re: Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
no ja kumb neist on probleem? Tehnoturg jms. kohad igast laiatarbe ja ka profi nänni täis. hinnad ei ole ju ka teab mis hullud... tegelikult ei meenu mulle, et kuskil oleks kirjas, et raadioside on nõutav. Eelmine aasta sai ühte õpetatud/sõidutatud isegi sedasi, et "õpilane" roolis ja ise olin seljakotiks. Pole kuskil kirjas, et peab olema autoga. Isegi selle koha leidmisega oli raskusi, kus oleks kirjas, et mootorrattal peaks olema õppesõidu tunnusmärk
Mis aga rikkimistesse puutub, siis... nojah tahaks loota, et ega nüüd ratturitehulgas see rohkem massiline ei ole kui kogu ühiskonnas tervikuna ( ja kui selline võimalus kutsub mõne staažikama ratturi korralikumalt liiklema, siis see ju lisaboonus).
Vabal ajal olen normaalne aga vaba aega on vähe, siis pakun veoteenust 8-kohaliste väikebussidega. Info Ps.
Re: Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
Kri§to kirjutas:kehtivaid rikkumisi ka ei tohi minuarust selle jaoks olla, et juhendada saaksid.......
Kehtivaid "räigeid" rikkumisi, kiiruse lõige 1 (kuni 20 km/h üle) pole takistanud, lõige 2 (21-40 km/h üle) võib juba takistama hakata. Joobes juhtimise ajalooga pole ka juhendajaks asja. Krt, kuskil on mingi seadusakt ka ju selle juhendamise kohta, kes guugeldada ja linkida viitsib?
Ma võin illegaalselt selliseid asju teha, aga see on osalejate omal vastutusel ja enne jaanipäeva mul aega pole
Aga muidu hea mõte, kindlasti saab nii ka naisi
Re: Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
nii et reimps valis tsiklihobi endale selleks et naisi saada ,ma selleks et kodunt naisest rahu saada
-
- Postitusi: 526
- Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
- Tsikkel: jah
- Asukoht: siin ja seal
- Tänanud: 45 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
viskan teile siia ühe kondi närimiseks
kui õpetatav peaks kellegiga või millegiga kokku põrkama siis seaduse järgi loetakse juhendaja juhiks, istugu ta autos kõrvalistmel või teise motika peal..
edasi mõelge ise kas on see juhendajale mõtekas tegevus kontvõõraid juhendada tänavaaukude vahel..
Re: Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
Jah, juhendaja tunnistuseta on turvalisem. Nö "vanale kalale" siis, lubadeta "õppesõitja" saab magusa auhinna lisaks.
PS Ei, ma ei hakanud rattaga sõitma, et naisi saada. Tegelikult ka mitte, ma löön oma võluva isiksusega niisamagi, ei vaja abivahendeid ega pikendusi nagu enamus
-
Teema algataja - Postitusi: 208
- Liitunud: 23 Juul 2012, 17:00
- Tsikkel: TDM 900
- Asukoht: tallinn
Re: Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
Bad Boy X kirjutas:viskan teile siia ühe kondi närimiseks
kui õpetatav peaks kellegiga või millegiga kokku põrkama siis seaduse järgi loetakse juhendaja juhiks, istugu ta autos kõrvalistmel või teise motika peal..
edasi mõelge ise kas on see juhendajale mõtekas tegevus kontvõõraid juhendada tänavaaukude vahel..
Eks see läheb ka selle "otseste kulude" alla siis.
Enne küsitud link siis ka http://www.mnt.ee/index.php?id=10725
Vabal ajal olen normaalne aga vaba aega on vähe, siis pakun veoteenust 8-kohaliste väikebussidega. Info Ps.
-
- Postitusi: 139
- Liitunud: 09 Okt 2008, 11:24
- Tsikkel: Suzuki Marauder
- Asukoht: Nõmme
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 2 korda
Re: Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
Rikkumiste kohta oli vist nii, et ei tohtinud olla 5a jooksul selliseid rikkumisi mille eest load ära võetud oleks.
Võin ka eksida aga kuskilt jäi meelde nii.
-
- Postitusi: 159
- Liitunud: 22 Nov 2004, 16:25
- Tsikkel: Suzuki GSX1100G
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 1 kord
Re: Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
Bad Boy X kirjutas:viskan teile siia ühe kondi närimiseks
kui õpetatav peaks kellegiga või millegiga kokku põrkama siis seaduse järgi loetakse juhendaja juhiks, istugu ta autos kõrvalistmel või teise motika peal..
edasi mõelge ise kas on see juhendajale mõtekas tegevus kontvõõraid juhendada tänavaaukude vahel..
Hiljuti oli just ajalehes "Sakala" artikkel kus liiklusõnnetuses osales õppesõiduauto. Toon ühe lõiku artiklist:
"Kohtus leidis Jaak Alesma kaitsja Indrek Sirk, et politseinik eksis, kui defineeris sõiduõpetaja sõiduki juhina. «Õppesõidu ajal ei ole sõiduõpetaja alati juhi rollis ega saa vastutada iga õpilase eksimuse eest. Selleks et inimesele saaks panna vastutust teise inimese teo eest, peab tal olema ka võimalus ise midagi teha,» selgitas Sirk oma väidet «Sakalale»."
-
- Postitusi: 526
- Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
- Tsikkel: jah
- Asukoht: siin ja seal
- Tänanud: 45 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
autokooli õppesõit ja juhendamine on 2 eri asja. Sakala artikkel käis autokooli õppesõidu kohta. Ja pealegi see artikli lõige on lihtsalt ühe juristi väide, mitte kohtulahend. Lisaks õppesõiduautol on pedaalid dubleeritud nii et väide et õpetaja ei saa üldse midagi teha on jama. Sirk on pädev liiklusjurist küll aga kes maksab see tellib ka muusika või kuidas see vanasõna oligi.. samas oleks täielik jama kui sõiduõpetaja peaks kõik õpilaste vead kinni maksma, aga see teine teema..
Juhendamise eesmärk on siiski anda sõidupraktikat inimesele keda hästi tunned ja oled kindel et miski jama puhul saate kokkuleppele mitte ei pea hakkama kohtuuksi kulutama sest õpetatav on juhendaja pikalt saatnud kuna ta on oma 10eur "otsesteks kuludeks" kätte saanud ja ülejäänud on nüüd tema mure. inimesi ju erinevaid.
Lisaks välistab sellist suvalist juhendamist juba MNT lehel väljatoodud nõue:
*juhendaja võib läbi viia sõidupraktikat isikule, kelle nimi on märgitud juhendaja tunnistusele.
*Juhendaja vastutus ja kohustused sõidupraktika läbiviimisel
Juhendaja ei ole sõidupraktika ajal lihtsalt kaasreisija. Juhendajal on vastutusrikas roll, mis tähendab, et teda loetakse sõidupraktika ajal samuti juhiks, kes istub juhendatava kõrval oleval esiistmel.
*Õppesõiduautol, -veoautol, -bussil ja -autorongil ning mootorsõidukil, mida kasutatakse sõidupraktika saamise eesmärgil, peab olema eest ja tagant nähtav õppesõiduki tunnusmärk.
*...Lisaks täidab juhendaja sõidupäevikut.
Raadiosidet kusagil nõutud ei ole aga ex see rohkem enda tarbeks vaja ju.
P.S Mul ei ole selle idee vastu absoluutselt mitte midagi, lihtsalt juhin tähelepanu mõnedele ohtudele enne kui siin suure hurraaga kamp rohelisi ja juhendaja lähevad kusagile kraane tühjaks keerama
-
- Postitusi: 299
- Liitunud: 21 Sept 2012, 11:48
- Tsikkel: VS800
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
Keegi võiks mind Muuga kandis juhendada küll. Üldse poleks midagi selle vastu.
-
Teema algataja - Postitusi: 208
- Liitunud: 23 Juul 2012, 17:00
- Tsikkel: TDM 900
- Asukoht: tallinn
Re: Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
Jah, peab olema tunnistusele kantud ja eks ka kantakse. Sellepärast ongi vajalik eelnev kokkulepe, andmete ja kontaktide vahetus jms. Korraga kantakse juhendaja tunnistusele kuni 3 nime. Eelmine aasta "ARK"-is inimene imestaski, et "ainult 1 nimi ongi või?" See välistab ka selle, et "kamba roheliste ja juhendajaga" mindaks kraane tühjaks keerama. Võrrelda õppesõidu AUTOT ja ratast on muidugi kergeltöeldes meelevaldne. Või tead sa mõnda autokooli, mille rattal oleks lisapedaalid toodud saate- e. siis sõiduõpetaja autoni? Seega Sirk'i väljaöeldu pigem käibki ratturite ja "üksikkorras" juhendajate kaitseks. Autokooli masinal on lisapedaalid nõutud ja seega on ka õpetajale loodud mingilgi määral sekkumise võimalus, kui vaid õpetajad vaevuksid liiklust jälgima. Ise igapäevase juhina paraku korduvalt näinud, kui "õpetaja" ( autokooli kirjadega masinate kõrvalistujad) täidab sõiduajal miskeid pabereid, loeb mingit kirjandust( ajalehest raamatuni) või sööb/joob ja räägib samal ajal telefoniga. Sellisel juhul pole muidugi lootustki, et ta jõuaks sekkuda ootamatusse ohuolukorda, rääkimata selle ennetamisest.
Ise kujutan seda asja selliselt ette, et suvepoole või ka juba praegu otsitakse "õhtusi sõidukaaslasi" ja läheks teeks isegi mõne ringi ning miks siis niisama bensiini põletada ja pealegi veel oma raha eest , kui samas on linnas inimene, kes tahaks ka õhtuti sõitmas käia, harjutada eelseisva eksamitarbeks ning oleks nõus isegi minu kulud katma ( tuleb igaljuhul odavam kui politseiga sehkeldamine ning ei takista ka eksamile pääsu). Ja kui juhendatav ikka hakkab "segast panema" liikluses, siis on alati võimalus ta sinnapaika jätta ( see saab kohe alguses kokku lepitud) ning vaadaku siis ise kuidas koju või politseiga hakkama saab. Võib ju proovida seletada, et mul oli vastutav juht "kuskil siinsamas"
Kokkuvõtteks see olekski vast kultuurse järelkasvu soodustamiseks, mitte "kraanikeerajate" õigustuseks liikluses lollusi teha.
Vabal ajal olen normaalne aga vaba aega on vähe, siis pakun veoteenust 8-kohaliste väikebussidega. Info Ps.
-
Teema algataja - Postitusi: 208
- Liitunud: 23 Juul 2012, 17:00
- Tsikkel: TDM 900
- Asukoht: tallinn
Re: Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
No ja kes ei suuda manada printerist A4 lehte lahtritega "kuupäev", "kellaaeg", "kilomeetrid", ega sel ei ole vast asja ka juhendajaks ( tegelikult ei ole kuskil kirjas, et see peab olema prinditud- paber ja pastakas ajavad ilmselt ka asja ära).
Ideaalis oleks muidugi, kui bikerid juhendaksid bikereid ja kroomiinimesed kroomiga sõitjaid, on ju parem, kui sulle seletab asju inimene, kes ise samatüüpi masinaga kulgeb ( mitte, et liikluseeskirjad oleksid kardinaalselt erinevad ) küll aga on erinevate masinate juures erinevusi sõidutehnikas.
Samas on oluline, nagu mntameti kodulehelgi kirjas, et juhendaja ei hakkaks liialt ennast peale suruma, sest mis kogenud sõitjale mõistetav, see ei pruugi seda teps mitte olla algajale, tempo ja marsruudid peaks ikka olema vastavalt õpetatava võimetele ( ei ole ju meeldiv kummalegi, kui ilma vastava rehvita ja olematu kogemusega õpilasega minna koos kas Männikule või Aegviidu polügonile ning siis õpetaja ei saa muud kui oodata kummuli või liivast väljakaevavat õpilast järgi).
Ennekõike asi ikka vastastikuses lugupidamises ja usalduses kinni. Aamen.
Vabal ajal olen normaalne aga vaba aega on vähe, siis pakun veoteenust 8-kohaliste väikebussidega. Info Ps.
Re: Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
Idee on iseenesest hea, aga rakendamisele ma küll edu ei prognoosi.
Kui arvad, et nii palju sõita viitsid ja omadega nulli tuled, tee ära.
-
Teema algataja - Postitusi: 208
- Liitunud: 23 Juul 2012, 17:00
- Tsikkel: TDM 900
- Asukoht: tallinn
Re: Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
Aga mis seal's ikke... juhendatava kandidaadid kirjutagu aga PS-i endast, rattast ja oma nägemus koostööst ning KUNI 3 valin välja. Enda huvi on seotud lihtsalt sellega, et enne suve keskel pikemale tripile minekut tahaks võimalikult palju kohalikes oludes ratast, varustust ja ennast sõidutada, et võimalikud puudujäägid avastada enne minekut.
Asukohaks pealinn, vaba ajaga väga priisata ei ole aga ntx tööpäeviti hommikuti 8-13-ni ja 16-21-ni on suht võimalik. Muud ajad ... PS-i teel
Vabal ajal olen normaalne aga vaba aega on vähe, siis pakun veoteenust 8-kohaliste väikebussidega. Info Ps.
Re: Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
Ma võin alates jaanipäevast teha tasuta, aga see-eet illegaalset koolitust, st mul kehivat juhendajapaberit enam pole, õpilasehakatis riskib ise, aga see-eest saab sõita. Ka platsile võin vedada. Ratas peab endal olemas olema, minu oma ei saa proovida.
(Kui selline avaldus siia foorumisse ei sobi, kustutage ära. Igaüks on aga ise oma õnne sepp ja mõni ehk tahab riskida, tema valik. Esmaabi oskan anda keskmisest paremini, liiklusseadust tunnen tegelikult päris hästi.)
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
Rikkumisi viimase viie aast jooksul kindlasti pole
oman mitmeid kiivreid millel on Gardo sidesüsteemid peal (peaks minu kiivreid kasutama kuna aluseid ümber keeruline tõsta)
Rattal kaamerad ka peal pärast hea analüüsida mis moodi välja näed ja mida tegid kui huvi on.
Sõita ja liiklust jälgida oskan vast ikka.
Bensu raha ka ei kerja. Pärast kui load käes võib ju välja käristada
Peamine eesmärk oleks minu puhul tõesti ,et lube juurde tuleks ja head uued tutvused mis on minu puhul alati tere tulnud.
Miinus on see ,et endal ajaga tuuga. Aga midagi saab ikka leida ja kokku leppida.
Kui kellegil ikka väga häda ja vaja juhendajat võtku ühendust saame kokku vaatame mis moodi ratta peal istud ja mis nägu oled . Kui sobib siis sõidame
Kui ei sobi MULLE ei sõida . Piisab kui mul sisetunne aimab halba ja muud põhjendust polegi vaja minupoolt!
Kõik võimlikud paberi kulud kannab soovija kuna mul neid paberied vaja pole.
Rattas on sportliku tüüpi nii ,et niisama väga muda augus ei sõida aga kuivemad kruusa ja metsa teed pole kunagi probleemiks olnud.
Ise resideerun Keila lähistel. Nii ,et soovituslik piirkond on Tallin -Keila sektor
Kes on huvitatud ja julgeb kribab PS-i
PS. Siinset foorumit juba aastaid teades ennetan ,et kirjutada ei tohi ainult noored naised vaid kõik normaalsed inimesed.
(viimasel ajal tundub mulle ,et neid jääb järjest vähemaks aga see on juba minu kiiks ja äkki mina isegi pole täitsa korras. irwww )
-
- Postitusi: 299
- Liitunud: 21 Sept 2012, 11:48
- Tsikkel: VS800
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
Olen endiselt väga huvitatud sellest värgist, asun Muuga kandis, sobivad suhteliselt kõik ajad peale kella nelja, nädalavahetusel misiganes aeg. "Sõidutunni" võin kompenseerida ka, ei ole probleemi ja minu meelest viisakas. Kes vähegi viitsib andku teada, vb. lööb mõni rohkemgi kampa.
-
Teema algataja - Postitusi: 208
- Liitunud: 23 Juul 2012, 17:00
- Tsikkel: TDM 900
- Asukoht: tallinn
Re: Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
Njaa... tuleks täitsa ise kampa aga Hungari/Horvaatia sai sihiks võetud ja ajaga ikka,iktsat nuagu jatup
Vabal ajal olen normaalne aga vaba aega on vähe, siis pakun veoteenust 8-kohaliste väikebussidega. Info Ps.
-
- Postitusi: 361
- Liitunud: 31 Mär 2007, 21:57
- Tsikkel: Aprilia Tuono RSV 1000r
- Asukoht: Karjamaa
Re: Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
Olen oma naisega niimodi juhendajana kevadest saadik ringi sõitnud.
Tuvastanud olen kaks ettenägenatut jama. Esiteks linnas 50 km/h sõita kahe mootorrattaga on ikka väga julm ja ohtlik. Kohe kui tekib eessõitva autoga üle paari meetrine vahe, trügib mingi vend ikka sinna vahele. Keeruline on vältida autode suhtes nn. surnud tsooni ja ummikutes tuleb passida ka autodevahel. Teine jama on see, et kuna saame nüüd legaalselt koos sõita ja üksi ta nagunii kuhugi ei kima, hakkab mul tekkima tunne, et Maantteeameti eksamitega enam nii kiire ei olegi
Kasutame Motodepoost ostetud "Sena" sideseadmeid ja väga hea on tegelikult kui saab omavahel suhelda. Isegi ei kujutaks ette seda kui ei saaks.
Re: Staažikad võiks võtta "rohelised" sõitma
Siin sarnane arutelu:
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=8&t=68928
Yamaha Dragstar XVS1100 ´02
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.