Kawasaki ZXR 750 '90 - Mozkito

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Mozkito
Postitusi: 72
Liitunud: 15 Jaan 2012, 21:52
Asukoht: Tallinn

Kawasaki ZXR 750 '90 - Mozkito

Lugemata postitus Postitas Mozkito »

Tere,

Viimase aasta jooksul olen foorumlasi tüüdanud Tehnilise alafoorumi all igasuguste küsimustega, kuna sai 2012 talvel soetatud vanem Ninja, mis tahtis päris palju tähelepanu enne selga istumist.

Mark: Kawasaki
Mudel: ZXR 750
Aasta: 1990
Karpadega, rida 4, 6 käiku, 749 cc, 74 kW

Tsikli ajaloost tean niipalju, et 2011 osteti Motoaidast ja võeti esmakordselt Eestis arvele. Toodud oli Itaaliast.
Pilt

Peale toomist kuuldavasti saadi ca 500 km sellega sõita, kui liigsel kiirendamisel kepsu välja lõi ja mootor kokku jooksis.
Fotosüüdistus ka sellest, kuidas ta teeäärest ära toimetati :wack:
Pilt

Autosse toppides murdus siduriheebel, käiguvahetushoob ja välja tõmmates ka tagapiduri ja jalahoidja kinnitusplaat :wack:
Sealt läks ta edasi uuele omanikule, kes tõi kasutaja Valev247 käest paar aastat uuema samalaadse tsikli mootori ja hakati seda siis vahele mahutama raamile. Kuna uus mootor oli nn rippuv, siis sai veidi mootorikinnitusi kohandatud, samuti tekkis vajadus külgedelt silindripäid lihvida, kuna uus mootor veidi laiem. Lõpuks ta siiski vahele saadi, kuid sädet ei leitud ja tegijal viskas vist üle ja siis saingi 2012 a. talvel mina kõne ja pakkus antud pilli. Peale vaatamas käimist tegin vähe taustauuringut kas tsikkel mustas nimekirjas pole peale viimast sõitu ja peale positiivset tagasisidet sai käed löödud ja koju toodud
Pilt

Esimese asjana kruvisin küljest eelmise omaniku poolt transportimisel purunenud detailid ja läksid digikeevitusse.
Hakates siis vaikselt algust tegema, selgus, et genekas, leegikad, karpad, õhupuhasti jms nipet näpet ei sobinud uuele mootorile. Sain siis mootori müünud kasutaja kontaktid ja saime kaubale ka puuduolevate osade asjus. Tänud siin Valev247 (w)
2012 kevadeks sain enam-vähem kõik kokku ja sai toodud ka klaasriiet ja vaiku ja kahest õhupuhastist üks kokku monteeritud, kuna 1 sobis aukude poolest, teine aga laiuselt. Neeme käest Streetmotost sai toodud õli, õlifilter, küünlad ja jahutusvedelik. Sama õhtu sai juba esimesi hääli kuulda.
Kuna originaalgondli külge tagasi monteerimisest ma müüdud polnud, siis otsustasingi ta ümber teha veidi.
Algusest sai tehtud sellega, et viisin paagi ja tagagondli värmisse ja said mattmustaks
Pilt

Aprilli keskpaigas sai ka ülevaatusele mindud. Kuna kõik viled-tuled olid küljes ja töökorras, siis tänu sellele vist sain ka ülevaatuselt läbi, kuigi läbiviija uuris, küsis ja vaatas küll nii armetu pilguga :ner:
Pilt

3000 km sai enne juunit maha paarutatud mööda Eestit ilma suuremate viperusteta ja suvel läksin kolmeks kuuks friikartuli ja hamburgeri maale.
Sügisel tagasi tulles tegin mõned tiirud ja siis hakkas see välimus juba kõvasti silma riivama ja enne tegelikku hooaja lõppu lükkasin garaazi ära ja hakkasin vaikselt välimuse kallal nokitsema
Pilt

Esimese asjana plaanisin esiotsa väiksemaks muuta ja mingi fighteri stiilis maski ette aretada.
Esituli koos massiivse kinnitusraamiga sai eemaldatud, sobiv mask ära valitud, kuid kuna tellimus venis tõstsin tsikli pukkidele ära ja asusin ka muus osas laiali lammutama
Pilt

Veljed ja seljakotiks olija jalahoidjad läksid liivapritsi ja said pulbervärvimises kuldseks
Pilt

Kuna tagarehv oli õhtal, oli vaja ka see kuskilt soetada. Esimene rehv oli mustri poolest veel ok, aga kui tootmisaega vaatasin avastasin 15/01 :wack:
Sai siis Lätist Metzeler Sportec M3 rehvikomplekt tellitud
Pilt

Tulemus jäi selline
Pilt

Kuna tagaosa suhtes mõte väga ei jooksnud (kindel oli see, et originaalgondel külge ei lähe), siis ostsin uue tule taha (ZX9 '01) ja kuna viimase sõiduga läks number kuhugi tee äärde lehtede alla talveunne, siis sai ka uus number Arkist võetud ja just in case kruvidega kinnitatud. Uued led-suunad sai ka tellitud nii taha kui ette. Tellides tundusid pildilt kuidagi omapärased ja uskusin, et sobivad hästi, kuid hetkel veel ei meeldi. Eks näis kuidas autojuhid üldse märkavad ja vajadusel panen tagumised originaalid tagasi
Pilt

Tagaosa suhtes ootan igasuguseid arvamusi, kuna plaanis sellega kiiresti midagi ette võtta.
Vahepeal jõudsid ka uued peeglid kohale ja sai need ka külge kruvitud
Pilt

Kuna originaalsumpa nägi väga jube välja ja varasemalt foorumlaste modifitseeritud sumbutajate kohta lugedes tärkas huvi ka ise midagi aretada, siis otsustasin relaka sisse lasta. Süstemaatiliselt jätsin ta samaks, ehk 2-kambriliseks, muutus ainult see, et sumpa sai pea poole väiksemaks. Häält pole hetkel veel kuulnud, kuid kui väga metsa läks, saab alati uue osta :mrgreen:
Viimasel ajal olen nüüd tegelenud värvimistöödega: radikas, leegikad ja sumpapütt said +690C mattmusta värvi alla. Raam ja kiige said heledaks matthalliks, mis meenutab veidi tüüpilist krundi värvi.
Viimastest tegemistest pilte pole, kuid järgmise nädala lõpul on jälle rohkem aega ja siis veel viimased keevitused ja komplekteerimine ja plaanis minna kevadet kuulutama :wack:

Kellel juba esimene tiirud tehtud, siis ohutuid kilomeetreid! Kellel aga pole, siis kiirustage, 4. mai hooaja avamine peagi käes :bsmile:

Viimati muutis Mozkito, 02 Mai 2013, 12:01, muudetud 3 korda kokku.
Kasutaja avatar

Kri§to
Postitusi: 1393
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:21
Tänatud: 1 kord

Re: Kawasaki ZX7r '90 - Mozkito

Lugemata postitus Postitas Kri§to »

ei taha näpuga näidata, aga selle Motoaida jutu peale tuli meelde, et mingi aasta oli siin ühel naisterahval ka minuarust mootor hõre masinal mis Aidast ostetud......

Kasutaja avatar

Teema algataja
Mozkito
Postitusi: 72
Liitunud: 15 Jaan 2012, 21:52
Asukoht: Tallinn

Re: Kawasaki ZXR 750 '90 - Mozkito

Lugemata postitus Postitas Mozkito »

Sumpa jäi selline, hääl veidi mahedam ja ei riiva silma enam nii kõvasti
Pilt

Termostaadi osas ragistasin pead, aga ei leidnud paremat lahendust, kui algselt oli. Sai uus kinnitus keevitatud ja veidi raamile lähemalt toodud. Tahtsin algselt mahutada radika taha vana mootorikinnituse külge, kuid siis poleks saanud korralikult jahutusvedelikku valada ja oleks jäänud radika kõrgemast kohast madalamale ja oleks olnud jama radika täitmisel.
Selliselt ta hetkel paikneb aga tahaks ta siiski kuhugi mujale sokutada. Kui kellelgi ideid, siis andke märku :bsmile:
Pilt Pilt

Esimesed 200 km tehtud ja sai laup. ülevaatuselgi käidud, hea, et oli mingil määral tuttav ülevaataja, sest esimene küsimus, kui tsikli juurde tuli, oli palju läbisõit on. Kuna spidokale ja muudele näidikutele kohta veel pole, siis võtsime spidoka teise tsikli küljekarbist välja ja näitasin läbisõitu :wack:
Õnneks väga sellega ei peenestanud, kuna seletasin ära, et just esimesed tiirud ja ehitus veel käib.
Selline ta hetkel on ja enne Pärnu sõitu tahaks veel taha gondli asemel mingi alternatiivi aretada
Pilt
Pilt

Kasutaja avatar

Teema algataja
Mozkito
Postitusi: 72
Liitunud: 15 Jaan 2012, 21:52
Asukoht: Tallinn

Re: Kawasaki ZXR 750 '90 - Mozkito

Lugemata postitus Postitas Mozkito »

Kui kellelgi peaks vedelema uuema Ninja tagagondel ja istmed, siis võib pakkuda :bsmile:
Gondel õib olla ka veidi katkine ja lappimist vajav
Uuema all mõtlen sellist, mis küljesoleva tagatukega kokku läheks.
Tuli peaks olema 2001 aasta, aga ei teagi mis aasta mudelid juba sellise gondliga tulid, '98 oli juba ka vist sama või isegi varem

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”