Õlivahetamisest 4T krossikal
Moderaator: Moded
Õlivahetamisest 4T krossikal
Kirjutasin küll algselt selles muus teemas, seega teen copy paste
Õlivahetamisest. Kuna ka minu osas selles, "vaheta õli iga kahe tunni tagant" propagandas on üsna märkimisväärne siis peale erinevate teaduslikke uuringute jms. uurimist pean vajalikuks teha selles mõned õiendused.
a) loe tsikli manuaalis väga hoolikalt
b) võistlusvälisel ajal ( ehk treeningutel) kui temperatuurid on püsinud normaalsed ( pole sõitnud "keeva tsikliga) pole nii tihedaks õlivahetuseks mitte mingisugust alust.
Kokku on see väga pikk jutt miks see nii on, hetkel kuna lingid ka teised arvutis ei põhjenda. Hoopis olulisem on aga vahetada filtrit. Kui natuke loogiliselt mõelda saab igaüks sellest aru. Filter nimelt filtreerib õli seest välja mittevajalikku. Õliga ei juhtu suurt midagi. Võidusõidumootor (eeldame, et tegu on korraliku õigeaegselt hooldatud osadega mootoriga) on maailma kõige paremini töötav mootor üldse. Kõik käib täpselt, miski ei loksu nagu vanaisa 72 aasta datsunis. Seega puuduvad ka nö. mehhaanilised "vigastused" õliosadele mis tegelevad määrimisega. Toon ühe näite automaailmast. Näiteks tuunitud ameerika autodel mis teevad heal juhul 7000rpm on kolvikiirus suurem kui vormel ühel mis läheb pöördesse nö. kuuni. Kes midagi natuke mootoritest teab saab ka aru miks see nii on.
Seega, näiteks 450cc krossikal, mis on ühe tavalise harrastaja käes ja lõgistab kolmandaga käiguga oma kiireks aetud ülekandega, mootori pöörded umbes sealmaal kus see tsikkel alles õieti tööle hakkab, ei erine koormuse poolest õlile mitte millegi poolest tavalisest poeskäimise väikesest volkswagenist millel on neli silindrit ja neli korda rohkem õli.
On veel muidugi igasugu erinevaid tegureid, kuid see õli maha kallamine on täiesti mõtetu. Need algsed neljataktilised mis selle foobia põhjustasid, jooksid kokku kõigil muudel põhjustel, kuid kahtlemata oli tootjale samuti see foobia mugav.
Ärge raisake õli, vaid vahetage osi õigel ajal. Kui manuaali läbi loete ja natuke matemaatikat teete, siis saate isegi aru, et selle aeglaselt taastuva resurssi raiskamine pole otstarbekas
Re: Õlivahetamisest 4T krossikal
Tundub, et see on unetute kogunemiskoht - aga teemast.
Täiesti õige. Mul on Kawa 450, mis on sõitnud 300 pluss tundi. Sees on kolmas kolb ja teine keps. Sidurile olen juurde pannud ühe vaheketta. Õli vahetan 30 tunni tagant ja päris 3000 pöördega ma ka ei sõida.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.