Kohustuslik täiendkoolitus
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 99
- Liitunud: 23 Aug 2011, 16:48
- Tsikkel: honda st 1100
- Asukoht: tallinn
Re: Kohustuslik täiendkoolitus
vaja oleks ühingut ,mis tegeleks koolituse nii teoreetilise kui praktilse poole pealt . kui ollakse killustatud ei võta keegi ettepanekuid arvesse . nõiteks on arusaamatu miks rollrikasutajatelt ei nõuta liiklusteooria eksamit ehhki nad osalevad võrdselt teistega liikluses ja õnnetusi on ka üksajagu nendega . motomehed ise peaksid tundma huvi selle vastu et oleks koolitused ja seda eriti värskelt load omandanud isikutel . mida see autokooli vähesed tunnid annavad ja siis õpitaksegi liikluses katseeksituse meetodil ,et võtan kurve vaatan kas vean välja või tõmban võssa . ja algaja arvab ,et ega alla tonni pole ju tsikkel ,kuid mõistust ja oskusi napib .
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Re: Kohustuslik täiendkoolitus
sada sirgel kirjutas:nõiteks on arusaamatu miks rollrikasutajatelt ei nõuta liiklusteooria eksamit ehhki nad osalevad võrdselt teistega liikluses ja õnnetusi on ka üksajagu nendega .
Äkki avaldad oma info päritolu allikad, saaks teised inimesed ka targemaks...
.............................................................
Aga teemasse ka - minge persse kõik, kes te kõigile kohustuslikku täienduskoolitust pooldate. Isegi, kui asi oleks tasuta riigi kulul.
Ma ei väida, et ma oskan hästi sõita. Ei kaugeltki mitte.
Aga ma oskan oma käitumise liikluses hoida vastavuses oma sõidukiga, teeoludega, liiklussituatsiooniga ning oma oskustega. See on mulle piisav ja ma ei tahagi rohkem! 27 sõidetud aastaga ei ole mind ära tapetud ja mina kedagi teist ka mitte.
Päriselt ei tea ma tõenäoliselt ka liikluseeskirjadest mitte midagi, sest autokoolis ma mittekunagi käinud ei ole.
80ndate keskel sai DOSAFi mootorrattalubadegrupi nimekirjas oldud aga kohale ma vist ei jõudnudki kordagi. Sõidueksam jäi tegemata, kuna eksamisõiduk ei käivitunud - tegime liikluseksami mingil elektrilisel masinal kus oli kümme küsimust ja neist vähemalt 8 vastused pidid õiged olema ja saime load kätte.
B-kat'i tegin eksternina, kui vahepeal korra need võimalused olid.
86a alates olen erinevate mootoriga kahe- ja kolmerattalistega sõitnud enamvähem koguaeg, vaid vahepeal 90ndat keskel oli paariaastane auk.
Neljarattalisega ka kõvasti üle 0,5mil km veeretud.
Palun, ärge hakake nüüd ainult rääkima, et just minusuguste jaoks neid koolitusi vaja olekski!
Re: Kohustuslik täiendkoolitus
oldmoped kirjutas:sada sirgel kirjutas:nõiteks on arusaamatu miks rollrikasutajatelt ei nõuta liiklusteooria eksamit ehhki nad osalevad võrdselt teistega liikluses ja õnnetusi on ka üksajagu nendega .
Äkki avaldad oma info päritolu allikad, saaks teised inimesed ka targemaks...
.............................................................
Ta pidas silmas mopeede (rollerid alla 50cc) mitte 125 ja suurema kubaturiga rollereid. Sa saad aru küll ja pole vaja tähte närida ning infoallikaks on ark.ee
Re: Kohustuslik täiendkoolitus
Mis te siin ikka vaidlete, küll ametnik juba teab, mis meile hea on. Kummardame aga ette ja..
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Re: Kohustuslik täiendkoolitus
rolex kirjutas:Ta pidas silmas mopeede (rollerid alla 50cc) mitte 125 ja suurema kubaturiga rollereid. Sa saad aru küll ja pole vaja tähte närida ning infoallikaks on ark.ee
Mopeedijuhil peavad olema kas spetsiaalsed mopeedijuhiload või ükskõik millise mootorsõiduki juhiload - A;B;C,D
Mööndus lubade mitteomamiseks on tehtud ainult "vanadele kaladele", kes siiani eluaeg on mopeediga oma koduümbruses ringi sõitnud - vanakooli kalamehed, võrriga 3km kaugusel külapoes saia ja õlle järgi käivad papid jne. Reaalselt on peaaegu kõigil neist lubadevabastuse saanutest kõigil teistel mingid mootorsõidukiload olemas. Need mõned üksikud, kellel midagi pole ja kes on oma elu selletõttu just kujundanudki mopeedikasutuse järgi, neid papisid autokooli nagunii ei õnnestuks kuidagi saata ja ega nad liikluses eriti ei osale ka.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Kohustuslik täiendkoolitus
Minu arvamus on sama, mis Oldmopedil. Ja väljendaks seda ka vähemalt sama mahlases keeles.
Vane võiks laamendamise lõpetada. Jagu vanamehi usub, et nemad on need kõige paremad sõitjad isegi 60-ga veeredes ja eksivad kõik TEISED. Ning et neil on vanusest tulenevalt õigus, ei, mitte õpetada teisi, vaid kehtestada teistele samasuguseid reegleid. Ühel päeval, kui endal enam naise juurde asja ei ole, keelavad titetegemise ka ära, kui ropu ja energiat kulutava.
-
- Postitusi: 382
- Liitunud: 15 Okt 2006, 18:27
- Tsikkel: Valgete kätega tehtud
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Kohustuslik täiendkoolitus
Tsikkelröövel kirjutas:Minu arvamus on sama, mis Oldmopedil. Ja väljendaks seda ka vähemalt sama mahlases keeles.
Vane võiks laamendamise lõpetada. Jagu vanamehi usub, et nemad on need kõige paremad sõitjad isegi 60-ga veeredes ja eksivad kõik TEISED. Ning et neil on vanusest tulenevalt õigus, ei, mitte õpetada teisi, vaid kehtestada teistele samasuguseid reegleid. Ühel päeval, kui endal enam naise juurde asja ei ole, keelavad titetegemise ka ära, kui ropu ja energiat kulutava.
+1, ehk teisisõnu võiks mendid kuritegevuse piiramisega tegeleda mitte liiklejaid koinida.
Triumph Speed Triple, KTM LC4 SX, Husqvarna WR125,
-
- Postitusi: 288
- Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
- Tsikkel: Tenere 700
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Kohustuslik täiendkoolitus
Kui tulebki täiendkoolitus, siis võib loota, et heade kavatsustega. Aga kes oleks need koolitajad, kes omavad piisavat tänapäevast kvalifikatsiooni ning seda mitte ainult paberil vaid ka reaalses sõiduoskuses oskavad omi sõnu demonstreerida. Kes on piisava kvalifikatsiooniga (loe: ratturi elutarkusega, mis koguneb sõiduaastatega), et luua vastava täiendkoolituse sisu. Kust võtta need koolitajad igasse Eesti otsa? Täiendkoolitus peaks/võiks ju andma ratturile lisa-, või uusi teadmisi, aga kui see koolitus tuleb lihtsalt paberi pärast, siis on küll pahasti.
Re: Kohustuslik täiendkoolitus
Mul on tunne, et see on mingi autokooli vms järjekordne lootus hakata pappi kokku ajama. Kunagi vist taheti seadusi ringi teha, et traktorit ei tohi enam B/C-kategooriaga juhtida. Ja siis mingi autokooli vana juhtus kobisema, et neil juba kursused käivad ja puha (kuigi sel ajal oli eelnõu alles väljatöötamisel). Aga ajakirjandus va pahalane vist seekord rikkus ära ilusa plaani.
Vane selgitas muudatuse vajalikkust sellega, et liiklusõnnetusi analüüsinud komisjon tuvastas paari mootorrattaõnnetuse puhul, et õnnetuse põhjus oli mootorratturi oskamatus ehk valed juhtimisvõtted.
Ehk et paarist õnnetusest saab kohe teha põhjapanevad järeldused.
Tegelikult muudaksid liikluse ohutumaks hoopis sellised asjad:
- üle terve riigi kehtestada suurimaks lubatud piirkiiruseks 30 km/h
- liikluses ära keelata igasugused kaherattalised sõidukid - mopeedid, mootorrattad, jalgrattad jne. Samuti lõpetada A-katerooria juhtimisõiguse väljastamine
- kohustus käia lubade säilitamiseks iga 6 kuu tagant Johannes Pirita korraldatavatel liiklusohutuskursustel, kus räägitakse, mida kõike hirmsat võib tuua kaasa meeletu kihutamine kiirustel 90-110 km/h
- kohustuslik ajateenistus asendada kohustusliku 8-11 kuu pikkuse ohutu liiklemise süvakoolitusega
- juhtimisõiguse andmise alampiir tõsta 65. eluaastani
- moodustada EV Liiklusministeerium, ministriks nimetada Johannes Pirita ja kantseriks Villu Vane. Ministeeriumil oleks valitsuseülene võim kõige riigis toimuva üle.
Peale selliste muudatuste jõustumist väheneks meil liiklussurmade arv drastiliselt, ilmselt mõne aja pärast oleks Eesti kõige ohutuma liiklusega riik maailmas.
Re: Kohustuslik täiendkoolitus
Nemcik, hea artikkel.
Minu arvates on mootorratturitel puudu esindusorganisatsioon, kes nende huve aktiivselt esindaks ja saaks ohutuse tagamisel sääraste komisjonidega koostööd teha (sh ise ettepanekuid teha). Kui ettepanekuid teevad teised, siis on paratamatu, et need ei ole tehtud mootorratturite huvidest lähtuvalt.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Kohustuslik täiendkoolitus
nemcik kirjutas:Ärge väga valusasti lööge.
http://arvamus.postimees.ee/1131304/nee ... ahuriliha/
Ei ole vaja lüüa. Hoopis tänud. Väga asjalik ja argumenteeritud artikkel. Mõtted selged ja õiged.
strt kirjutas:Minu arvates on mootorratturitel puudu esindusorganisatsioon ...
Täpselt sama mõte tekkis minulgi artiklit lugedes. Esindusorganisatsiooni loomine nõuab aga kõva tööd ning mulle on jäänud pigem mulje, et mootorratturid pigem ise ei viitsi (pole motiveeritud) organiseerumaks mingite üldiste huvide toetuseks. Kui keegi soovib organiseeruda, siis minuga võib arvestada.
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Kohustuslik täiendkoolitus
voyager kirjutas:Peale selliste muudatuste jõustumist väheneks meil liiklussurmade arv drastiliselt...
Ja tõuseks vastavate ametnike surmade arv drastiliselt.
Teema alguses süüdi oleva artikli, minu arust parim kommentaar, mis võtab asja kokku.
"Noored mehed. Igal aastal jääb hulk noori mehi vigaseks kuna nad A. tarbivad alkoholi ja B. hüppavad enamasti suvekuudel vette tundmatus kohas. Mille tagajärjel saabub alakeha halvatus. Lahendus: koguda kokku kohustuslikus korras kõik noormehed vanuses 14-30 ning saata koolitusele kus selgitatakse näitlikult ja arusaadavalt: alkohol on halb, veel halvem on alkoholi mõju all pea ees vette hüpata. Välp, kas iga 1-, 2- või 3- aasta tagant koolitada, pannakse paika seadusega. Aga kuidas sa süstid inimesse enesealalhoiuinstinkti ja mõistust kui seda kohe mitte ei ole? Kallad kulbiga juurde? Maksad natuke riigilõivu ja ongi olemas? No ma ei tea...
Jalakäijad. On tuvastatud, et väga paljud tänaval kõndivad jalakäijad satuvad liiklusõnnetusse ja lausa tekitavad neid oma hoolimatusega. Nad kõnnivad, komistavad (näiteks koerakaka või mõne kivi otsa), kukuvad lausa pikali ja neil jääb õigust ülegi! Kusjuures väga paljudel jalakäijatel puudub igasugune koolitus või tunnistus selle kohta, et nad ikka võivad jala kõnidida, seda eriti tänaval, kus üks tee ristub teisega ja - tunnistagem ausalt - kus teiselt poolt osalevad liikluses selleks pigem rohkem pädevad inimesed nagu autojuhid, mootorratturid. Ehk siis juba ainuüksi selle näite varal tuleks need lihtinimesed kindlasti regulaarsele, tasulisele koolitusele suunata.
Jalgratturid. Loomulikult keelake jalgratturitel kõnniteedel sõitmine ära ja lükake nad kõik tänavale kus neil on võimalus ennast tõestada ehk näidata kas nad suudavad liikluspöörisest elusast peast koju tagasi jõuda või mitte. Ja kui te peaksite nägema mõnda jumalavallatut jalgratturit kõnniteel siis tehke neile trahvi, trahvige neid pimedusejüngreid! Aga igasuguse ettevalmistuseta ja koolituseta jalgratturid sõiduautodevahele laveerima, pendeldama suunata? Jah, loomulikult! Lükake siis ka oma eelkooliealised lapsed sõiduteele, kuna ametnike arvates on neil seal on lõbus. Eksole? Oleme mures inimeste turvalisuse pärast liikluses? Tõepoolest...
Autojuhid. Tihti tekib inimestel küsimus mil moel küll üks või teine autojuht oma load saanud on. Küll eksivad nad märkide vastu, ületavad kiirust, ei arvesta kaasliiklejatega, on lihtsalt kõvad mehed, sõidavad kraavi (NB! valed sõiduvõtted!), istuvad rooli, ise lakku täis nagu sead jne. Mis sa kostad? Mina usun, et kõik need autojuhid on täiesti kenasti autokoolid läbinud ja eksamid nõuetele vastavalt sooritanud. Ei lähe ju autojuht sõidu- või teooriaeksamile eelnevalt paar õlut või pudel viina sisse keeranud olles. Kui ta eksamil kellegi ära mõlgib või alal ajab siis ta ju antud sõiduki kasutamise oskust kinnitavat dokumenti ei saa. Ehk siis inimene võib olla omandanud kõik vajalikud teadmised aga kui kedagi nägemas pole, tehakse seda mis parajasti pähe kargab. Või tuleb talv, lumi, jää, libe aga mees valib vale kiiruse. Ja sõidab kraavi. Valed sõiduvõtted? Loomulikult. Koolitusele ja parem juba iga aasta. Kordamine koos riigilõivuga on tarkuse ema. Tegelikult siin kohustuslikus korras profülaktika mõttes ja tagantjärele tarkusena koolipinki peksta inimest on natuke imelik. Need põhitõed tehakse enne selgeks ja inimene kas saab õiguse ühte või teist sõidukit (autot, laeva, lennukit, mootorratast) juhtida või ta seda ei saa seda. Kõik muu on üliinnukate ametnike ja kibestunud (euro?)bürokraatide omavoli.
Mootorratturid. Loomulikult potentsiaalsed kurjategijad. Üks õige mees ei sõida mootorrattaga. Ja kui (noor)mehel peaks hirmus isu kaherattalisel sõitmise järele siis kannatagu. Peedistame neid saatanaid kahel rattal. Eksole? Kui keegi on viitsinud kogu pika jutu läbi lugeda siis tegelikult ei ole ju küsimus mootorratturites. Küsimus on inimestes kes austavad reegleid, kes arvestavad teiste inimestega, kellel on enesealalhoiuinstinkt, või siis seda ei ole. Aga see tuleb teha selgeks enne kui inimesele antud sõiduki juhtimist kinnitav luba antakse. Edasine on: ülereguleerimine, väljapressimine, nõiajaht ja ülebürokratiseerimine. Suurbritannias (UK, Euroopa (Liit)) selline nõiajaht (teatud liiki sõiduvahendite omanikele) läbi ei läheks."
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: Kohustuslik täiendkoolitus
Natukene OT, aga esimesel lehel toodi välja veel 2 Vane tehtud ettepanekut.
Idee, et autos ei tohiks üldse keegi juua võttis natukene karbi lahti.
«Komisjoni ettepanekud lähtuvad konkreetsetest õnnetustest ja ju siis nii mõnegi õnnetuse puhul on see olnud õnnetust soodustavaks asjaoluks»
Selge on see, et pole vahet kas kaasreisija joob sul kõrval või sa võtad ta juba joobes seisukorras peale. Juhti segavad nad ühtemoodi võrdselt.
Selle kohapealt edasi lahates võiks see "komisjon" teha uuringu mitu elu on kampaana "Selge grupijuhuht" igal jaanipäeval päästunud, olenemata faktist et enamuses, kui mitte kõikides nendes sõidukites on kaasliiklejad joonud.
Ja kui purjus kaasreisija on nii ohtlik, siis kuidas peaks reedel linnapealt koju saama? Taksojuhti segad ju ka.
Mitte et mulle purjus inimesed autos eriti meeltmööda oleksid, aga mulle jääb arusaamatuks kuidas üldse mees, kes sellise ettepaneku teeb, saab olla ministeeriumi silmis tõiseltvõetav tegelane? Täiesti läbimõtlemata ideede/(veel hullem)tegude eest lastakse inimesed tavaliselt lahti. Hämmastav on lugeda, et nii tobedad ettepanekud jõuavad meie riigis kaugemale kui selle "spetsialisti" laud.
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Re: Kohustuslik täiendkoolitus
Te siin tunnete muret, kui autos sõidu ajal juua ei lubataks - USA's on osades osariikides avatud korgiga (see ei tähenda mitte seda, et korki ei ole peal vaid seda, et seda korki on pudelilt juba korra maha võetud) alkoholipudeli auto salongis olemine võrdsustatud joobes juhtimisega.
Re: Kohustuslik täiendkoolitus
Komisjon on oma töösse küll vähe hooletult suhtund - kui ta ikka ettepanekuid teeb konkreetsete juhtumite põhjal, siis statistikat uskudes on erinevaid avariisid ikka sittakanti rohkem olnud. Ja oi kuis saaks nende erinevate stsenaariumite alusel asju keelama hakata - mängisid nad ju nondes konkreetsetes episoodides võtmerolli, seega tuleb keelata. Ja karistada.
Re: Kohustuslik täiendkoolitus
A-kat. koolitusega tegelejana lisaksin ka mõne mõtte.
Võib ju õppida ja oskusi parandada aga kui mõtteviisi ei muuda ei aita see koolitamine ka midagi. Kõike saab äriks pöörata, iseasi, kui mõtekas see on. Oskused tulevad kogemustest, mitte paaritunnisest loengust ja kergest slaalomisõidust.
Kui tänapäevasest koolitusprogrammist rääkida, siis peaks olema sellised harjutused ja mida meil ka tehakse:
Sammkiirus, kaheksa, aeglane slaalom, kiire slaalom, äkkpidurdamine 30km/h, äkkpidurdamine 50km/h, põige 30km/h, põige 50km/h.
Rõhk istumisasendil, vaatel ja vastupööramisel. Kindlasti tuleb ka sõita asulavälisel teel (asulaväline kiirus, külgtuul, suurte veokite tekitatud tuulekeerised, ohud kurvis, libe teekatemärgistus, sõit kruusateel jne.) Ja loomulikult sõit asulasisesel teel. Liikluses sõites saab mootorrattur ennast alati abistada ühe väga lihtsa asjaga" TEE ENNAST NÄHTAVAKS"
Õpetaja peab olema võimeline kõike ette näitama. Tartus peaks olema kuskil 6 õpetajat, kes ka ise motikaga ringi vuravad. Samas on juba algatatud plaan (vähemalt Tartu omadele), et igal kevadel toimub motokoolitajatele õppepäev, kus motoõpetajad kogunevad ja tegelevad nõnda nimetatud "roostetõrjega". Kui ikka pool aastat sangas pole olnud, siis lähed natuke rooste. Hakkab seda läbi viima kohalik maanteeamet. Tore idee, mis võeti soojalt vastu.
Re: Kohustuslik täiendkoolitus
Kui inimesi lambukestena käsitleda, siis lambukesteks nad muutuvadki. Riigiisad võiks ikka usaldada, et kodanikel on endil mingi otsustusvõime ja eneseanalüüsi oskus. Ja kui ei ole, siis tuleb mängu Darwin.
Kunstlikus olukorras paar korda harjutatud sõiduelemendid ei rakendu ohuolukorras niikuinii, sest inimestel on erinevad kaitserefleksid - kes paneb silmad kinni ja ei tee midagi, kes asub agressivselt ründama. Need on kaasasündinud närvisüsteemi tüübid, mis su õpitud oskustest ohuolukorras üle sõidavad.
Krt - ma harjutan ikka väga tihti palkidest ja rehvidest ülesõitmist, aga lihtsas võistlusolukorras juba tõmbab silmad ruuduliseks ja tulevad lihtsad sõiduvead: kõmmutan siduriga liiga vara või hilja ning olengi upakil. Treeningul selliseid lapsikuid vigu ei juhtu, ainult võistlustel. Mis siis veel reaalses avariieelses ohuolukorras juhtub?
Selleks peavad need sõiduvõtted ikka täieliku automatismini harjutatud olema, et ohuolukorras käitumist juhiks. Korra kolme aasta jooksul paar tundi trenni ei muuda sõiduohutuse mõttes midagi.
Mõttetud mõtted sealt maanteeametist. Seda juhib nüüd vist IT inimene pangandusest - usub et maailm koosneb ühtedest ja nullidest ning väljund sõltub täpselt sisendist. Oleks see vaid nii.
Re: Kohustuslik täiendkoolitus
Alfawing kirjutas:Kui ikka pool aastat sangas pole olnud, siis lähed natuke rooste.
Ka tavatsiklist kel kevadel rooste maitse suus võiks(vabatahtlikult) õppeplatsil mõned ringid teha.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.