Loff'i 2 saagi (Husqvarna SM610S ja TE610E) ja GasGas TXT200 → Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas

Kasutaja avatar

Teema algataja
Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas

Lugemata postitus Postitas Loff »

...
Nii, otsingud käisid ja otsingud kandsid vilja. Oktsioni lõpuminutid võtavad alati südame puperdama ja peopesad higiseks. Pahh, kell kukkus ja ratas minu. Paari nädala pärast Tallinnasse järeleminek. Ootamise ajal sai juba ära ostetud uus hooratas, mõned suruõhutööriistad töö mugavamaks tegemiseks, sest olgem ausad, masinapark, mida hooldada/remontida ei piirdu mõne tsikliga :D

Ja kodus ta oligi.

Pilt
Pilt

Esimese saega sarnaselt puudu tagumised küljeplastid. Mootori poolepealt puudu silinder ja kaas, ühesõnaga ülemine ots ja üks radikas. Õnneks esimesele saele ostetud mootoriga tulid kaasa mõlemad radikad ja väljalase. Väidetavalt olla masin läinud remonti aga remondikoht läks omadega pankrotti nagu ma aru sain ja see, mis piltidel, tuli sealt tagasi. Kellal on 2200km. Ratas kastist maha ja transpordi käigus peale tulnud soolaplöga maha pestud ja teibituuning emmaldatud.

Pilt
Pilt

Puudu olev õhupuhastikarbi kaas on olemas, õigemini terve airbox, see oli ka selles plastikomplektis kaasas, mille esimesele saele ostsin.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Ja kõik hakkab otsast peale, nii öelda vana tuttavat rada, mootor maha ja laiali, defekteerimine ja muud jutud.

Pilt

Töölaualt see traktorimootor eraldi kasit ja järgmine asemele :mrgreen:

Pilt
Pilt

Defekteerimise tulemuseks on see, et mootor on tõesti 2200 km sõitnud aga seda arvestades siduri ja käigukasti kulumist ja laagrite olukorda. Mis nüüd puudutab väntvõlli, kepsu, kolbi ja rõngaid siis selle järgi on see mootor sõitnud ma ei teagi kui palju. Kepsu suure otsa laagril lõtk oma 0.5mm, väikeses otsas samuti lõtk, kolb iseenesest näeb välja nagu uus aga rõngad on ikka täitsa läbi. Kui selle esimese sae rõngaste lukupilud mahuvad veel kulumislimiiti siis sellel teisel sael on need ikka nii üle sõidetud, et on kohe. Õlirõnga lukupilu on oma 3mm :shock: surverõngad on paar sajandikku üle limiidi. Õnneks saab kahest mootoris ühe teha, sest esimese sae mootori väntvõll on ilma igasuguste lõtkudeta 8) Vaja on siis tihendikomplekti, kolvikomplekti, mõned simmerlingid, mõned Loctite tooted, õli ja võib asja kokku laduda. No muidugi mitte kohe, sest enne tuleb kõik algosadeks võtta, mitmest pesulahusest läbi pesta, kuivatada ja siis saab kokku panna. Kõigepealt bensiini ja diisli segus suur kõnts ja õli maha pesta.

Pilt
Pilt

Peale suure sodi mahapesemist lähevad jupid juba ennast tõestanud pesulahusesse. See eemaldab igasuguse rasva ja mustuse, väga hästi lahustab lahti tahmajäägid silindrikaane väljalaskekanalitest, mootoriõlist karteripindadele ladestuva tahma samuti. Kui peale benadiisli lahusega solgutamist võib tunduda, et detail on puhas siis arva uuesti.

Pilt

Käiguvahetustrummel peale kuivatamist (telefoniga tehtud pilt, ei ole just kiita).

Pilt

Trikk on muidugi selles, et peale pesuaine mahaloputamist hakkavad süsinikterasest detailid õhu ja niiskuse toimel rebast selga kiskuma. Selle vastu aitab see, kui loputatud detailid jätta vette, et õhk ligi ei pääseks ja siis kohe veest välja võttes suruõhuga kuivaks pesta. Korraga tuleb pesta paras ports juppe. Ja mis kõige tähtsam, asjad tuleb vägagi algosadeks võtta sest pesulahuse väljaloputamine võib muidu osutuda võimatuks, näiteks kui viskad terve käigukastivõlli likku.

Pilt

Nädalapäevad pesukaru mängimist ja kõik on valmis kokkupanemiseks. Aga nii naljalt see asi ei käi sest tihendid, kolvikomplekt, simmerid ja muud tellitud jupid ei liigu nii kiiresti kui sooviks.

Pilt
Pilt

Kõik, mida enne vajalike asjade saabumist teha saab, tuleb vaikselt ajaviiteks ära teha, näiteks klapid soveldada, millega ma eile õhtul ühelepoole sain, selline 1h töö. R4 vendadel ilmselt läheb kauem :ner:

Pilt

Tänase seisuga on tihendikomplekt kohal, tulemata on veel kolvikomplekt ja paar asja veel. Simmeritega on juba keerulisem aga töö käib sellel suunal.

Peale esimese sae käima saamist ja karpa häälestamist tekkis vajadus suurema paagi järele. Ja eks oma osa on sellel mängida ka omatud LC4-jal, millel oli 17L paak. Hea muretu oli paari-kolmesaja kilomeetriseid metsaringe teha võrreldes 9L paagiga. Kuna Husqvarnal on see 17L paak mingi hull haruldus, mille eest USA-s tahetakse 500$ - 700$ (uus), kasutatuid ei ole nagu üldse liikvel. Enamjaolt tehti seda paaki Austraalia turule mõeldud Huskydele, USA-sse ja Euroopasse eksisid ka mõned ära. UK-s üks vana ostab kokku Husqvarnasid ja müüb nende kasutatud juppe, kellelt ka suurem osa minu kulinaid on tulnud, temale olen ma selle paagijutuga mingi poolteist aastat pinda käinud ja oh seda õnne - paar päeva tagasi ostsin omale selle 17L paagi 120£ eest :D Muidugi oleks võinud mingeid lisapaake aretada ja värki aga mulle meeldib kui on originaal.

Selline ta siis on.

Pilt

Nüüd olen oma jutuga siis tänases päevas, siit edasi läheb nii nagu asjad kulgevad.

Tänan kaasaelamast :bsmile:

Viimati muutis Loff, 05 Veebr 2013, 17:16, muudetud 1 kord kokku.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”