Loff'i 2 saagi (Husqvarna SM610S ja TE610E) ja GasGas TXT200 → Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
-
Teema algataja - Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Loff'i kaks saagi ja GasGas
...
Nii, kuhu ma oma jutuga jäin, ah jaa, ega selle esimese saega rohkem suurtmidagi teha olegi kui sõita.
Küll aga, kui nüüd kronoloogiliselt õiges järjekorras võtta siis enne seda saagi oli mul ju teatavasti LC4, mille ma sügisel 2010 maha müüsin. Põhjuseks oli, et elukorralduse muutuse pärast ei olnud suurel rattal enam kasutust ja oli tekkinud huvi/vajadus väikese ratta järgi. Valituks osutus 2005.a. Gas Gas TXT 200 PRO - trial. Et ühendada meeldiv kasulikuga - karjaaia ring 3+ km ja seda vaja kontrollida vähemalt kord nädalas. Maastik on ka muidugi vastav, nii et trial oli nagu rusikas silmaauku.
Ratas, mis arendab tsikli käsitsemist, tasakaalu ja on lihtsalt lõbus sõita ja mis kõige parem - sellega pääseb igale poole ja kiiresti, võrrelduna jalgsi käimisega.
Pildilt tundub kõik maru sile ja sirge aga tegelikkus on midagi muud - mätas mättas kinni, kivi kivis kinni, paras kompott, millest üle sõita.
Sealt tulek,
Ja sinna minek.
Ei puudu ka kraavipõhja parkimised
Peale tööd ka lõbu.
OK, kisub igavaks juba. Päris nii lihtsalt see asi ka ei läinud. Muidu oli kõik tore aga mingi hetk hakkas sidur hullumoodi kaasa vedama ja kickstart jäi vahest kinni. No siis oli juba sügis käes ja Husqvarna kohal. Ah jaa, tagumine pidur kadus ka ära. Alustatud sai piduritega, vahetasin ära ka esipiduri õli, sellega kõik OK. Tagumise piduri puhul kahtlustasin lihtsalt vana õli ja õhku süsteemis. Üürisin erinevaid kirjatükke interneedusest ja leidsin, et kõige lihtsam on õli vahetada ja süsteemi õhutada tagurpidi - suportist süstlaga õli sisse suruda. Selleks tuli rattal tagumine osa laiali lammutada, paak maha võtta. Sain õli vahetatud ja omast arust õhu ka süsteemist välja alguses kõik toimis normaalselt aga mõne aja möödudes oli piduripedaal jälle pehme. Mõtlesin, et piduripumba mansetid läbi aga piduripump on kuiv, õli ei kao ka kuhugi. Proovisin veel õhutada - õhku ei kusagil. Siis lõin käega. Ja asusin siduri kallale.
Ei, valetan, siiski ratta edasi lammutamise ajendiks oli kinni kiiluv kickstart. Parem küljekaas maha, sidurikorv maha ja probleem selge - hambutud hammasrattad.
Natuke otsimist ja Tallinnas uued olemas. Lahti lammutasin ka siduri, sest see vedas kaasa või no ütleme, et ei lahutanud enam peaaegu üldse. Ja põhjuseks olid need kickstardi puudu olevate hammaste jäänused, mis olid õliga kaasa rännanud siduri vedruplaadi ja surveplaadi vahele läinud. Osa tükke olid ka siduriketaste vahel ja sidurikorvi tiftide, mille peal surveplaat liigub ja surveplaadi vahel. Lühidalt oli sidurikorv täitnud tsentrifugaalfiltri ülesanet.
Linnast uued pulgad toodud ja koostamine võis alata. Lisaks hammasratastele sai vahetatud ka siduri töösilindri mansetid. Töö siduriga jätkus, enne kokkupanekut oli vaja taastada mõningate osade liugpinnad, et siduri surveplaat ja siduri kettapaki metallkettad saaksid vabalt liikuda. Selleks oli vaja sidurikorvil need tiftid välja pressida neid töödelda, koduste vahenditega.
Enne.
Ja pärast.
Kõik kokku tagasi nii, et liikumisvabadus olemas. Ratas kokku ja asi järgmise korrani korras. Sidur toimetab eeskujulikult tänase päevani. Tagapidurid mitte niiväga
Nüüd oleme jõudnud omadega juba 2012. aasta detsembrisse. Farmeri talved on selliste tubaste tööde päralt ja otsisin omale tegevust. Garaažis ringi vaadates nägin nurgas, taburetil, seda Husqvarna silikoni üledoosiga mootorit ja asi oli otsustatud. No tegelikult enne sai veel vennapoja pitbike ära remonditud. Sellel oli kett maha lastud ja sellega süütemäng segi lastud, raamis mõrad + nipet-näpet veel aga sellel ei hakka ma pikemalt peatuma.
Esialgne idee oli see Husky mootor laiali võtta, defekteerida ja remontida. Sealt edasi tuli juba see, et siis võiks juba paberitega veereva raami soetada ja sõitev ratas teha. Hakkasin siis mootorit lammutama. Defekteerimise käigus selgus, et parem karteripool tahab keevitamist. Põhjuseks jällegi kickstart, mis sellel mootoril tavaline viga. Nimelt mingi hetk sidurikorvi küljes oleva hammasratta hambad lähevad katki. Süsteem on aga ehitatud nii, et kickstardi hammasrattad, mootori töötamise ajal, on kogu aeg töös. Kuna sidurikorvi hammikas on osa hammastest kaotanud siis ühel heal hetkel jookseb paariline oma hammastega sellele selga ja nii see karter lõhki lähebki. OK, viga ei ole suur, kerged mõrad sees - parandatav.
Tihendikomplekt oli juba tellitud.
Paralleelselt käisid kottis mootoriga ratta otsingud eBays.
Karti oli ka siduri südamik, üks sidurivedru kinnitus murdunud.
Pildil keskel oleva ava ees käib selline nagu reed valve.
Ja seal augus istus mingi herb, vist nõges, või midagi
Ja siis need tavalised jutud, silindripea, kolb, millele on klapid pähe käinud ja õhtune tulemus lammutamisest/defekteerimisest.
Nagu enne mainitud, käis eBay tuuseldamine, et oleks kuhu mootorit panna!
Järgneb...
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.