A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
Selline küsimus siis, et kas A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125 cc? Liiklusseaduse 93. paragrahvi järgi : 1) A1 – mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 kuupsentimeetrit ja võimsus ei ületa 11 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,1 kilovatti kilogrammi kohta. Ehk siis näiteks, kui Honda CBF 500 kaalub umbes 180 kilogrammi ja tema võimsus on 42 KW, siis see tähendaks seda, et kui ta piirata 18 KW peale, siis ta massi ja võimsuse suhe ei ületa 0.1'te ja seda sõidukit peaks olema võimalik registreerida A1 mootorrattana? Kas ma olen millestki kardinaalselt valesti aru saanud? Kas selline piiramine ei ole lubatud või kuidas siis sellega on? Mäletaks nagu jutte, et paljud 600cc mootorrattad on passi järgi 25 KW, et saaks A2 lubadega sõita, kuigi tehasevõimsus on neil u. 50+ KW. Sooviks nüüd selle asja lõplikult selgeks saada.
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
25 kw on selline etteantud norm mille järgi on hea lihtne piirajaid valmistada. Ei usu, et kuidagi legalselt selle 42-18kw ära suudad teha ja tõestada
-
Teema algataja
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
Aga kuidas seda tehakse, et 50 pealt 25 peale? Kuidas seda legaalselt tehakse ning tõestatakse?
-
- Postitusi: 242
- Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
- Tsikkel: zx7r
- Asukoht: Laulasmaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
SAmuRaaaiii kirjutas:Selline küsimus siis, et kas A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125 cc? Liiklusseaduse 93. paragrahvi järgi : 1) A1 – mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 kuupsentimeetrit ja võimsus ei ületa 11 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,1 kilovatti kilogrammi kohta. Ehk siis näiteks, kui Honda CBF 500 kaalub umbes 180 kilogrammi ja tema võimsus on 42 KW, siis see tähendaks seda, et kui ta piirata 18 KW peale, siis ta massi ja võimsuse suhe ei ületa 0.1'te ja seda sõidukit peaks olema võimalik registreerida A1 mootorrattana? Kas ma olen millestki kardinaalselt valesti aru saanud? Kas selline piiramine ei ole lubatud või kuidas siis sellega on? Mäletaks nagu jutte, et paljud 600cc mootorrattad on passi järgi 25 KW, et saaks A2 lubadega sõita, kuigi tehasevõimsus on neil u. 50+ KW. Sooviks nüüd selle asja lõplikult selgeks saada.
"VÕI" puudutab ainult võimsuse ja massi suhet.( ehk kui masin on üle 110 kilo siis võib võimsus suurem olla vastavalt sellele kui suur mass on) aga "max" 125ccm on ja jääb.
SAmuRaaaiii kirjutas:Aga kuidas seda tehakse, et 50 pealt 25 peale? Kuidas seda legaalselt tehakse ning tõestatakse?
sertifikaadiga...
-
Teema algataja
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
See VÕI puudutabki jah ainult võimsuse ja massi suhet, kilovatid ja töömaht on ju sealt välja jäänud? Või on seaduses apsakas, sest kuna seal on kirjas või, siis see ju ei tähenda seda, et esimesed tingimused kehtivad ka teisele lausepoolele.
-
- Postitusi: 242
- Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
- Tsikkel: zx7r
- Asukoht: Laulasmaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
SAmuRaaaiii kirjutas:See VÕI puudutabki jah ainult võimsuse ja massi suhet, kilovatid ja töömaht on ju sealt välja jäänud? Või on seaduses apsakas, sest kuna seal on kirjas või, siis see ju ei tähenda seda, et esimesed tingimused kehtivad ka teisele lausepoolele.
Mitmes klass käsil on? 16 peab vanust ka olema, et A1 load saada. (äkki käib see võimsuse ja massi suhe hoopis kummipaadi kohta või helikopteri
)
-
Teema algataja
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
- klass käsil. Või tähendab, et kas üks või teine, mitte mõlemad samaaegselt. Ja kui lause on: 1) A1 – mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 kuupsentimeetrit ja võimsus ei ületa 11 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,1 kilovatti kilogrammi kohta. Tegelikult mõeldi vist jah, et ta siiski üle 125 cc olla ei tohi, aga puht keelelises mõttes.
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
Sõnal "või" on kaks tõlgendusvõimalust - inklusiivne ja eksklusiivne ehk siis kas välistav või sissearvav. Juriidiliste tekstide puhul on see suureks probleemiks ja vist isegi paar pretsedenti olemas eesti kohtupraktikas, aga viidata praegu kahjuks ei oska. Ehk siis see on tõlgendamise küsimus ja kui seaduses seda täpsustatud ei ole, et kumba varianti on mõeldud siis võib ka pooleks vaielda. Kunagi sai sel samal teemal ka sõiduõpetajaga vesteldud, et kuidas praktikas seda kilovattide ja töömahu tingimust siis õigeks loetakse. Kahjuks ei mäleta täpselt enam. Aga SAmuRaaaiiil on siin point täiesti olemas, nii et ei tasu kohe nokkima hakata.
-
Teema algataja
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
Aga kui nüüd võibki selle üle vaidlema jääda, siis kelle käest lõppude lõpuks võiks seda siis küsida?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1498
- Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 109 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
Kui kasutada sõüna "ja" asemel sõna "ning", siis oleks mu meelest lause palju ühesemalt mõistetav. Teoorias ma tugev ei ole aga tegu oleks justkui liitlausega (sorry, kui lollusega hiilgan), kus enne sõna "ja" on üks lause pool ja peale sõna "ja", teine.
A1 – mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 kuupsentimeetrit ning võimsus ei ületa 11 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,1 kilovatti kilogrammi kohta - niimoodi oleks justkui lauses kaks tingimust: esimene ja üks teisest.
Huvitav, palju üldse on selliseid tänavalegaalseid rattaid, mis kaaluvad nt 110 kg ja mootori võimsus on üle 11 kW?
-
Teema algataja
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
Kas "ja" või "ning", seal ei tohiks suurt vahet keelelises mõttes olla, mõte jääb samaks, lihtsalt mõnele on teistmoodi ehk arusaadavam. Aga esialgsest lausest ma loeksin välja, et A1 mootorratas on kas:
1)mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 kuupsentimeetrit ja võimsus ei ületa 11 kilovatti,
2)mootorratas, mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,1 kilovatti kilogrammi kohta.
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
SAmuRaaaiii kirjutas:Kas "ja" või "ning", seal ei tohiks suurt vahet keelelises mõttes olla, mõte jääb samaks, lihtsalt mõnele on teistmoodi ehk arusaadavam. Aga esialgsest lausest ma loeksin välja, et A1 mootorratas on kas:
1)mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 kuupsentimeetrit ja võimsus ei ületa 11 kilovatti,
2)mootorratas, mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,1 kilovatti kilogrammi kohta.
või teine tõlgendusvõimalus:
1)mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 kuupsentimeetrit ja võimsus ei ületa 11 kilovatti,
2)mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 kuupsentimeetrit ja mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,1 kilovatti kilogrammi kohta.
Tegelikult eelmisel aastal kui see täiendus uue liiklusseadusega tuli, siis räägiti see kuskil infoklippides, -materjalides kindlasti lahti, et mida see lisandus praktikas tähendama hakkab. Tuleb natuke möödunud aasta uudistes lapata, vast leiab üles.
-
Teema algataja
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
Jah,vot, see on nüüd see õige tõlgendusviis. Imestan, et pole ise selle peale tulnud. Suured tänud!
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
SAmuRaaaiii kirjutas:Aga kui nüüd võibki selle üle vaidlema jääda, siis kelle käest lõppude lõpuks võiks seda siis küsida?
saada maanteeametisse kiri- nii lihtne ongi!
-
- Postitusi: 242
- Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
- Tsikkel: zx7r
- Asukoht: Laulasmaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
Mairz kirjutas:1)mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 kuupsentimeetrit ja võimsus ei ületa 11 kilovatti,
2)mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 kuupsentimeetrit ja mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,1 kilovatti kilogrammi kohta.Tegelikult eelmisel aastal kui see täiendus uue liiklusseadusega tuli, siis räägiti see kuskil infoklippides, -materjalides kindlasti lahti, et mida see lisandus praktikas tähendama hakkab. Tuleb natuke möödunud aasta uudistes lapata, vast leiab üles.
Teisiti seda tõlgendada saakski ainult kohtu kaudu. (loodan muidugi, et eksin)
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
Kui seaduse lauset natuke loogiliselt õgvendada, siis on tulemuseks nt: mootorratas töömahuga <= 125ccm ja võimsusega <= 11kw või mootorratas võimsuse/massi suhtega <= 0,1 KW/kg. Sõna "mille" tähistab mootorratast, seega tundub Mairzi teine tõlgendus väärana.
Kusjuures, A2 kati puhul kasutatakse sarnast sõnastust, aga seal on kohe selge, et mootorratas võimsusega <= 35kw või mootorratas võimsuse/massi suhtega <= 0,2 KW/kg.
Mõlemal juhul kehtib veel piirang, et ei tohi olla ümber ehitatud > 2x suurema võimsusega sõidukist.
Mis puudutab Maanteeametist korrektse info saamist, siis sellele ma eriti ei panustaks. Meenub üks paari aasta vanune juhtum tuttavaga, kes käis pealinna ARKis sõideksamit tegemas, aga ei lastudki eksamile. Probleem oli saabastes, st mõiste "hüppeliigesekaitsega saapad" tõlgendamises. Tuttav tõlgendas seda ÕSi alusel, st "hüppeliigesekaitsega saabas" = "hüppeliigese kaitset pakkuv saabas", ja tõmbas jalga tugevad poolde põlve nahksaapad. Vastasel juhul oleks ju nõutud "hüppeliigesekaitsmega saabast", millel olemas vastav turvaelement hüppeliigese piirkonnas. Kaebas veel eksamikomisjoni esimehele, aga no vastus ei kannatanud mingit kriitikat. Kusjuures, tegu oli sama tegelasega, kes nüüd nõuetele vastava eksamisõiduplatsi õigeaegse sebimisega hakkama ei saanud.
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
Õige tähelepanek. (Mootorratas, mille /.../ või mille /.../.) Seega on ainuõige ikkagi nagu SAmuRaaaiii juba algul arvas
SAmuRaaaiii kirjutas:...et A1 mootorratas on kas:
1)mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 kuupsentimeetrit ja võimsus ei ületa 11 kilovatti,
2)mootorratas, mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,1 kilovatti kilogrammi kohta.
-
- Postitusi: 242
- Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
- Tsikkel: zx7r
- Asukoht: Laulasmaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
Mairz kirjutas:Õige tähelepanek.
(Mootorratas, mille /.../ või mille /.../.) Seega on ainuõige ikkagi nagu SAmuRaaaiii juba algul arvas
SAmuRaaaiii kirjutas:...et A1 mootorratas on kas:
1)mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 kuupsentimeetrit ja võimsus ei ületa 11 kilovatti,
2)mootorratas, mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,1 kilovatti kilogrammi kohta.
ehk tõesti aga huvitaks ennastki, kas on võimalik(lihtne) saada masinale paberitesse vabalt valitud kilovatid.
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
nu tegu on olukorraga a + (b v c)
a on kindel ja lisapiiranguks on b või c
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
Loed uuesti sama lause läbi ja tundub õige (või isegi õigem) ka: kas (a+b) või c
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
Mairz kirjutas:Loed uuesti sama lause läbi ja tundub õige (või isegi õigem) ka: kas (a+b) või c
Kuna ma progemisega olen kokku puutunud, siis ei tundu õigem.
Ainukene variant, kui das õigem tunduks oleks, kui Või oleks suurema prioriteediga, kui ja. Nagu liitmine ja korrutamine.
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
mis nimedega need tsiklid siis on mis reeglite järgi võivad olla suurema töömahuga kui 125cm3.üks oli mingi 250cm3 quinqi
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Postitusi: 242
- Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
- Tsikkel: zx7r
- Asukoht: Laulasmaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
http://www.auto24.ee/used/1019072
http://www.auto24.ee/used/1007279
huvitav kuidas need ulmelised võimsused paberitesse saadakse
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
Stonekurg kirjutas:http://www.auto24.ee/used/1019072
http://www.auto24.ee/used/1007279
huvitav kuidas need ulmelised võimsused paberitesse saadakse
Need ulmelised numbrid on tehaseandmetes. Peale piirajate eemaldamist on nad muidugi midagi muud.
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
Nu ma ei tea mis seal nii ulmet ühe pütase kohta on...
Seal on kogu jõudünaamika hoopis teine.
Nu kui 800 dr on ainult 38kW
-
- Postitusi: 242
- Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
- Tsikkel: zx7r
- Asukoht: Laulasmaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
ullivilli kirjutas:Nu ma ei tea mis seal nii ulmet ühe pütase kohta on...
Seal on kogu jõudünaamika hoopis teine.Nu kui 800 dr on ainult 38kW
Ja 525exc on tegelt umbes 44kw
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2654
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 396 korda
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
Stonekurg kirjutas:ullivilli kirjutas:Nu ma ei tea mis seal nii ulmet ühe pütase kohta on...
Seal on kogu jõudünaamika hoopis teine.Nu kui 800 dr on ainult 38kW
Ja 525exc on tegelt umbes 44kw
Tegelikult on ta ikka mingi 35hp, ehk siis 26kW.
Siin mingi dynotesti graafik (sumpamüüja oma)
http://www.pbase.com/jdjetting1/image/75600898
-
- Postitusi: 242
- Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
- Tsikkel: zx7r
- Asukoht: Laulasmaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
samapalju nagu sel on 12kw xD.Vahet pole tegelt, olgu sellel masinal palju on aga 12 kohe kindlasti pole.
Aga kuna võimsus on piiratud rohkem kui 2x, siis enam sõita ei või isegi A2 lubadega?
-
Teema algataja
Re: A1 mootorratas võib olla suurema töömahuga kui 125cc?
Suurest huvist helistasin Stonekure poolt lingitud masina omanikule. Masinaks on KTM 450 EXC, millel on passis kirjas,et masin on 11 KW ja 250cc. Registreeritud on ta A1 kategooria masina alla ning A1 lubadega võib sellega sõita, seda ka omanik mulle kinnitas. Minu võimsuse ja massi suhte jutu peale lisas ta, et masinal on see suhe 0,09 ehk alla 0,1 ja siis läheb ta A1 kategooria alla. Niiet tundub siiski, et selline asi on võimalik. Kuid minu küsimus oleks see, et kas sama asi oleks ka võimalik ütleme 500 cc Honda CBF-iga või mõne muu sarnase masinaga, näiteks Suzuki SV650. Sest tundub, et tingimus, mis tuleb täita, on see, et võimsuse ja massi suhe peab olema alla 0,1. Ehk keegi täpsustab, et mis siin seadusesilmadele vastu võib hakata?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.