Mootorratta tehnoülevaatus

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 513
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Andrez »

Majandusministri määrusest, mida ollo mainis, kuid ei leidnud, on juttu siin:
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/tid=21955

Ise küll kusagilt välja ei loe, et tsiklil mingeid esmaabivahendeid nõutakse ja see, et ülevaatajad seda ülevaatusel nõuavad, näitab nende teadmatust. Samas olen seda meelt, et midagi tõepoolest võiks kaasas olla. Ise käisin ülevaatusel eelmisel aastal Sakus ja esmaabivahendeid ei nõutud. Vaadati numbreid, tulesid (eriti huvitas kaugtule kontrolllamp :D ), lasi pidurdada ja mõõtis co-d, kuna programm ei laskvat edasi, kui co väärtust ei sisesta.

ollo
Postitusi: 285
Liitunud: 23 Apr 2004, 11:31
Asukoht: Tln

Lugemata postitus Postitas ollo »

Andrez kirjutas:
Majandusministri määrusest, mida ollo mainis, kuid ei leidnud, on juttu siin:
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/tid=21955
Nojah, ma ei osanud arvata, et "esmaabi korraldus ettevõttes" selle alla käia võiks :roll:
Ise küll kusagilt välja ei loe, et tsiklil mingeid esmaabivahendeid nõutakse ja see, et ülevaatajad seda ülevaatusel nõuavad, näitab nende teadmatust. Samas olen seda meelt, et midagi tõepoolest võiks kaasas olla.
Jah, nõuet kehtestatud järelikult ei ole. Rulli sidet ja paar plaastrit võib tsikliga sõites muidugi kaasas ikka vedada, haigetsaamise tõenäosus tegelikult ju way suurem kui autoga kruisides.
Kasutaja avatar

remy
Postitusi: 350
Liitunud: 07 Juul 2004, 00:56
Asukoht: Reval/Kristiine

Lugemata postitus Postitas remy »

minu ülevaatus möödus järgmisel. Kõigepealt kontrolliti kiivri E märgistust, siis kästi keerata mootor 4000 pöördeni ja mõõdeti valjusust, siis saadeti platsile ja öeli, et pidurda alguses esimese piduriga siis tagumisega. Vaadati tuled üle ja oligi kombes :)
Kasutaja avatar

tuvi
Postitusi: 189
Liitunud: 07 Juun 2004, 12:35
Tsikkel: Gsxr,Dnepr,K,Ural,M,H-D;GasGas
Asukoht: Tartu, vahel Norra
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas tuvi »

kui ma oma tuttava (Karm Isa )emmiga ülevaatusel käisin siis vaadati tulesid (kõiki) ja käima minekut ning signaali (mis oli kui peni puss) . Mõliseti selles suhtes,et esipidurit vajutades ei hakanud piduri tuli põlema kuigi seal vist polnud üldse lülititki ja pealegi esipidurid olid üleüldse puudulikud. Veel oli raami number kõver see ei meeldinud:
Hr ülevaataja tahtis veel sõita ka nuu ma siis andsin talle, tegi tiiru ja ütles kõik on OK! Peale seda ütles et " mina nendest tsikklimeestest aru ei saa mida selles sõidus head leitakse eriti veel sellise ilmaga " ilm oli tol ajal paduvihmane :P :D dokomendid ja asi ok tõmbasin tuld koos tuttava korviga! Korv lennus
Kasutaja avatar

Marauder
Postitusi: 326
Liitunud: 10 Juul 2004, 12:32
Tsikkel: Hornet 600 '03
Asukoht: Kuressaare

Lugemata postitus Postitas Marauder »

Ma viisin oma tsikli kaubiku furgoonis ülevaatusele. Käisime küsimas, et kas peab välja ajama, öeldi et ei pea. Tuli siis kaubiku tahaukse juurde vaatas tsiklit, vaatas dokumente, vaatas siis uuesti tsiklit ja küsis:"See on 125-ne vä?" me siis et jah on "näeb välja nagu 500-ne" :D
Siis küsis et kas eurokiiver on ja ütles, et sidemerull peab olema ja muud midagi. 2 aastat anti veel...

:roll:

kult
Postitusi: 239
Liitunud: 31 Okt 2004, 23:22
Asukoht: Villike, kotun
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kult »

Kusagil juba vihjasin,et porisesid väljalaske ebatiheduse üle ja logistasid rattad läbi(laagrite olukord)+kahvli laagrid.Kummid,tuled,viled-otse loomulikult.Pakike steriilset sidet.See sündis siis üleeelmisel aastal ja masin oli K-750M,kohaks Võru.Eelmisel aastal sai Valgas käidud ja uurimist ning puurimist poole vähem.
Riist peab alati puhas ja korras olema,kuid pisiasjade kallal nokkimine on kergelt nagu motorahvavaenulik.Puhtalt minu tunne ehk.

Ja läks meelest-kiivri E märgistust tahavad kindlasti näha.Ma rumal inime,lõikasin selle lipiku maha,sest see oli õmmeldud täpselt kõrvaaugu kohale :evil: Nüüd kannan paprel olevat sertifikaati kaasas.Pott on JEB`S.
Viimati muutis kult, 25 Apr 2005, 10:28, muudetud 1 kord kokku.
Ummamuudu...
Kasutaja avatar

paarn
Postitusi: 559
Liitunud: 03 Juun 2004, 16:35
Tsikkel: EXC350, Lynx 600E
Asukoht: TLN - Võru
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas paarn »

Tere

Käisin just Ehitajate teel asuvas ÜV punktis, UNO-Xi kõrval Õismäel ja tehnilise kontrolli kohapealt oli asi masendav.
Öeldi, et neil toimub ainult väline vaatlus ja seda tehtigi. Ainus asi mida uuriti oli läbisõit, see pandi kirja ja küsiti 200 EEKi.

Masendav mõnes mõttes, toimub lihtsalt iga-aastane raha korjamine. Isegi seda ei saa teada, millises seisukorras ratas hetkel on. Seal peaks küll iga ront läbi saama.

Parimat
Päärn
Moto-orineteerumine: http://www.villamoto.ee

Teema algataja
zzrider

Lugemata postitus Postitas zzrider »

tuvi kirjutas:
...Hr ülevaataja tahtis veel sõita ka nuu ma siis andsin talle...
:shock:
On see ikka päris nii, et vend muudkui tahab ja kohe, olgelahked, andke minna? On tal selleks õigus?
Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 513
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Andrez »

Aga autodega ju ka sõidavad ülevaatajad ise testrajale :)
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Kuressaares kontrolliti eelmisel aastal E märgistusi raamilt ja vilksamisi ka vist tuleklaasilt. Pidurilinki vajutati, häält kuulati lihtsalt kõrvaga. Võib olla oleks asi edasi arenenud, kui lärm väga kõva oleks Visuaalne vaatlus tehti, mida otsiti, seda ei tea ( õlilekkeid ? võimalikku mootorivahetust? niisama uudishimust? krt seda teab).
Sõita ei tahetud.
Suzuki GSX 750 Inazuma

Teema algataja
Ylss

Lugemata postitus Postitas Ylss »

Nüüd siis teemaalgataja ka ülevaatusel käinud:)
Vaadati raaminumbrit, esituld (pooled/täied), suundasid ja pidurituld ja signaali kästi lasta. Omal algatusel näitasin piduritule toimimist esipiduriga. Ja oligi kõik!
Järmiseks üv ajaks pandi "mai 06". Ongi siiski nii, et tsiklile ei kehti autode süsteem vaid tehakse alati aastaks.
Kasutaja avatar

Alex
Postitusi: 438
Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
Tsikkel: Punane Roller
Asukoht: Pealinna külje all
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas Alex »

Ylss kirjutas:
Järmiseks üv ajaks pandi "mai 06". Ongi siiski nii, et tsiklile ei kehti autode süsteem vaid tehakse alati aastaks.
loll jutt suhu tagasi!

1997 välja lastud rattaga käisin kuu aega tagasi ülevaatusel ja, et mitte eksida kontrollisin just teh.passist järgi:järgmine ülevaatus 04.07 ehk siis kahe aasta pärast

p.s. ehk siis küsimus:kas su ratas on kasutusele võetud hiljem kui 1995a, et sa tahad üle kahe aasta ülevaatusele minna?

ps.s.äkki pidasid silmas, et tsiklitel ei käi ülevaatuse kuu viimase numbri järgi?Siis olen sinuga muidugi nõus ja topin ise oma jutu suhu tagasi
Ilusa ja punase rolleri omanik...sain kah lammaste seast huntide sekka :D
Müüa 2006 V-strom, üks omanik, kallilt.

Teema algataja
Ylss

Lugemata postitus Postitas Ylss »

Mõtlesin seda, et tsikli puhul ei saa 2x aastas ülevaatusel käia nagu autodega (nii võib ebasobiva numbrilõpuga eelneva ülevaatuseta autoga vahest juhtuda). Tsiklil tehakse alati olenemata üvle mineku ajast vähemalt aastaks.

kult
Postitusi: 239
Liitunud: 31 Okt 2004, 23:22
Asukoht: Villike, kotun
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Suunatuledest ?

Lugemata postitus Postitas kult »

Oskab keegi lahti seletada, mis aasta v. l. alates peavad mootorrattal olema suunatuled ?
Ummamuudu...

Teema algataja
donn

Lugemata postitus Postitas donn »

no eriti karm se asi pole enam,tuttava jawal kontrolliti kohapeal esipidurit nt. vend vajutas piduri alla ja siis kätega proovis kas tsikkel liigub :)
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Suunatuledest ?

Lugemata postitus Postitas madone »

kult kirjutas:
Oskab keegi lahti seletada, mis aasta v. l. alates peavad mootorrattal olema suunatuled ?
Ei pea olema suunatulesid.

Ise käisin ilma tagumisteta ülevaatusel ja küsiti ainult, et kas mul ei olegi... seletasin siis, et pole veel jõudnud külge panna.

Rääkimata sellest, et NR laua alus oli ise ratsitud suvalisest plekist ja asetses tagasõitja jalaraua küljes ning sellel ei olnud isegi valgustust - see neid ülz ei huvitanud :)
Kasutaja avatar

eintz
Postitusi: 199
Liitunud: 09 Jaan 2004, 18:35
Tsikkel: DR650 "Sinine Kits"
Asukoht: LAITSE
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas eintz »

Tsikli ülevaatus kehtib tegemise hetkest aasta, numbri järgi nagu autodel see süsteem enam ei ole.
Suuu Zuuu Kiiiiiiii - aga kui ma suureks saan, siis kiman teist kõigist mööda :d <- nüüd ka mudas :)

Teema algataja
liba_hunt

Lugemata postitus Postitas liba_hunt »

Nagu selle teema postitusi lugedes selgub, ei ole keegi veel näinud päris põhjalikku ülevaatust ja pole ka kogemust, et ei saaks läbi.

Aga tahaksin igaks juhuks teema uuesti päevakorrale tuua - ehk kellelgi siiski on ka karmi kontrollimise kogemust?

Ja siis veel konkreetsed kysimused (seadusandlus on hakitud erinevate määruste vahel, otsides mina suurt sotti ei saanud, võibolla on keegi mingil põhjusel tuttavam nende seadustega)
1) Kas kriimud esi- ja suunatulede klaasidel võivad olla probleemiks?
2) Märgutulede (suunad, kaug) töötamine on vist ikka kohustuslik?
3) Spido valgustus peab töötama? Tegelikult olen ise veendunud, et peab, iseasi, kas ylevaataja viitsib kontrollida.
4) Kas leegikate ja mootori vahelt väike suitsu välja ajamine on probleemiks?

Aitäh.

gs
Postitusi: 181
Liitunud: 21 Mär 2003, 13:27

Lugemata postitus Postitas gs »

Tuled peaksid põlema, pidurit võiksid töötada ja õlilekkeis ei tohiks olla.

Teema algataja
harps

Lugemata postitus Postitas harps »

@ liba_hunt - kriimud ei ole suunakatel probleemix (muidugi kui päris ämblik pole :D)ja spidovalgustusest päevavalgel ei saa arugi kas põleb või ei.. ning märgutuled on siiski kohustluslikud.. kui ÜV vanad muud ei oska kontrollida (nagu minu kogemus on näidanud), siis neid nad vaatavad kindlasti.

Med.pakikese kohta ei leidnud netist infi, kas on vaja või ei. Minul pole nõutud.
Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 513
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Andrez »

Med pakike on küll mingi muinasjutt... seaduse järgi ei pea isegi eraautol apteeki olema. Ärge nüüd muidugi neid oma autodest välja visake, sest pollar võib seda siiski nõuda. Suunatuled peavad 96 ja hiljem toodetud tsiklitel vastama E nõuetele, enne seda, aga suht suva. Endal üks suund tükkidest kokku liimitud ja kaks erinevat punkti pole kobisenud.
Kasutaja avatar

mootorrattur
Postitusi: 69
Liitunud: 18 Aug 2005, 15:02
Tsikkel: Jawa
Asukoht: Rakvere
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mootorrattur »

mul 638-l kontrolliti tulesid, pidureid ja esihargi loksu!?!

Samas käisin militar Jawaga ülevaatusel, mees tahtis piduritulesid näha, aga mida polnud seda polnud! sama asi ka signaaliga, pole tehases paigaldatudki selliseid asju! aga probleeme ei tekkinud!

Ztarter
Postitusi: 29
Liitunud: 24 Nov 2005, 09:33

Lugemata postitus Postitas Ztarter »

Kuidas käib ülevaatus Raplas...
Kõigepealt vaadatakse dokumente ja raaminumbrit, seejärel pidurivoolikud, kettad, rehvid, tuled, helkurid, läbisõit. Siis aetakse natuke veel motojuttu ning järgneb paberite vormistamine.
Kasutaja avatar

Sadness
Postitusi: 306
Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
Tsikkel: Mutt
Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 7 korda

Tiba tuledest

Lugemata postitus Postitas Sadness »

Eelnevaid postitusi lugedes tekkis paar küsimust/täpsustamise vajadust tulede asjus. Nimelt - kavas asendada originaal-esituli traktoritulega (ei ole mõtet sõimata, et misjauks ja originaaltuli valgustab palju paremini jne). Viimasel pole sees parktuld ja klaasile on kirjutatud "Zdelano v Rossii". Kas kindlasti peaks sinna olema kirjutatud mingisugune "E"? Ja parktuld vististi ei peagi olema?

Ja kas numbrimärk peab tingimata olema valgustatud? Mõte on panna number hoopis vasakule küljele, mitte ei taha ilusat tagaporikat (kuhu läheb tuli) numbrimärgiga ära varjata.

Ratas on aastast 1991 ja õilsa Nõukogude Liidu viimaseid tooteid.

Vabandan ette ja taha oma asjatundmatust, aga nagu eespool juba öeldud, tõlgendatakse nõudeid tihtipeale erinevalt. Mind huvitab, kas ülaltoodud küsimused alluvad mingitele üldkehtivatele ja igal pool ühtmoodi töötavatele nõuetele.
----
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
Kasutaja avatar

Nongrata
Postitusi: 374
Liitunud: 19 Juul 2005, 10:25
Tsikkel: Kawasaki ZZR1100
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Nongrata »

E märk on kohe sigavajalik. Kunagi vaadati mul Laki ülevaatuse punktis kiivri E märki ka. Valgustamata numbritulega pole ka mõtet üritama minna. Tee ennem ülevaatus ära ja siis konfigureeri oma ratas ümber.
Kasutaja avatar

Sadness
Postitusi: 306
Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
Tsikkel: Mutt
Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 7 korda

Lugemata postitus Postitas Sadness »

Nongrata kirjutas:
E märk on kohe sigavajalik. Kunagi vaadati mul Laki ülevaatuse punktis kiivri E märki ka. Valgustamata numbritulega pole ka mõtet üritama minna. Tee ennem ülevaatus ära ja siis konfigureeri oma ratas ümber.
Aitüma info eest. Aga ma usun, et silmas on peetud siiski valgustamata numbrit, mitte numbrituld :)

Kuna ratas on vana, siis pole viimasest nõuandest abi. Nimelt tuleb järgmisel aastal siis ratas taas endisesse seisukorda viia enne ülevaatust. Ja ülejärgmisel...

Igatahes tuleb hankida trakatulele mingi kaasaegsem eedega klaas ja number saab paiknema numbritulega tagatule all. Iseasi, kus täpselt. Number ja tagatuli ei pea vist olema akuraatselt tagaporika küljes, vaid võivad olla ka näiteks törts vasakul pool?

Mis puutub kiivrisse, siis ei julekski ilma E-ta kiivriga sõita. Kui Iž-i originaaltulel ja trakatulel tõenäoliselt ei ole olulist valgustamisvahet, siis vanal munakoorel ja kaasaegsel astronaudil küll.
----
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
Kasutaja avatar

Sadness
Postitusi: 306
Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
Tsikkel: Mutt
Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 7 korda

Lugemata postitus Postitas Sadness »

Sadness kirjutas:
EMis puutub kiivrisse, siis ei julekski ilma E-ta kiivriga sõita. Kui Iž-i originaaltulel ja trakatulel tõenäoliselt ei ole olulist valgustamisvahet, siis vanal munakoorel ja kaasaegsel astronaudil küll.
Deem! Mõistagi pole vanal ja uuel kiivril olulist valgustamisvahet. :P
----
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
Kasutaja avatar

ivar
Postitusi: 520
Liitunud: 05 Juun 2004, 15:43
Tsikkel: GSXR
Asukoht: Paide

Lugemata postitus Postitas ivar »

Aga mida arvavad ülevaatajad mustast(musta värvi) esiklaasist?
Kasutaja avatar

Sadness
Postitusi: 306
Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
Tsikkel: Mutt
Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 7 korda

Lugemata postitus Postitas Sadness »

ivar kirjutas:
Aga mida arvavad ülevaatajad mustast(musta värvi) esiklaasist?
Usutavasti arvavad nad, et sellise esiklaasiga võiksid sõita kuskil planeedil, kus valgus on musta värvi.
----
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"

Teema algataja
Rauntz

Lugemata postitus Postitas Rauntz »

Noh, mul kontrolliti, kas piduri- ja suunatuled töötavad ja see oli ka kõik. Üldiselt tuleks valida punkt, kus töötavad isikud, keda väiksena koolis väga kiusatud pole, on lihtsam endal. Sidemerullijutt tuli küll üllatusena, minuteada rattal seda olema ei pea:) varsti äkki hakatakse 6kg-st pulberkustutit nõudma?
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”