Abi õli valikul..

Kasutaja avatar

innar11
Postitusi: 30
Liitunud: 28 Juul 2007, 19:27
Tsikkel: ZX-6R, FZ1-N
Asukoht: Saaremaa/Tallinn

Re: Abi õli valikul..

Lugemata postitus Postitas innar11 »

Sünteetilisi baasõlisid kasutatakse mootoriõli valmistamiseks kui õli peab tagama kõrgelt forsseeritud mootori hea õlituse mistahes temperatuuril, tema kindla käivituse ka külmal ajal, võimaldama pikka õlivahetusvälpa ning õli hind ei ole esmane prioriteet.

Mineraalõli ja sünteetilise õli segamisel saadakse poolsünteetilised õlid. Neil on piisavalt head määrimisomadused nii madalatel kui ka kõrgetel temperatuuridel. Hinnalt jäävad mineraal- ja täissünteetiliste õlide vahepeale.

Sünteetiliste õlide eelised:

Kood: Vali kõik

Sünteetiline õli töötab mehhaaniliselt paremini ja põhjustab väiksemat võimsusekadu (molekulid on sarnase kujuga).

Sünteetilise õli voolavus nii madalatel kui ka kõrgetel temperatuuridel on võrreldes mineraalõliga tunduvalt parem ning seetõttu kulub mootor eriti külmkäivituse puhul vähem.

Säilub parem töövõime kogu hooldusintervalli kestel, samas kui mineraalõlil see halveneb pidevalt. Õli pikem eluiga tagab pikema õlivahetuse intervalli.

Suurem kokkuhoid ja väiksem mõju keskkonnale.

Külmkäivituse all mõeldakse käivitust, kui ümbritseva keskkonna temperatuur on alla 20 °C. Uurimused näitavad, et 80% mootori kogu kulumisest toimub külmkäivituste ajal. Üleminekul ühelt õlisordilt teisele tuleb mootor hoolikalt läbi pesta.
Põhjused on järgmised:
Sünteetilised mootoriõlid on valmistatud polüalfaolefiinide (PAO), polüisobuteenide (PIB) või sarnaste sünteetiliste süsivesinike segu baasil. Need ained on mineraalõliga sarnased ja seetõttu mineraalõlipõhiste määrdeainetega hästi segunevad ning segamine iseenesest probleeme ei põhjusta.
Komplikatsioone võivad tekitada estritel põhinevad vedeldajad. Nad lisavad sünteesõlidele täiendavaid pesevaid omadusi. Juhul, kui mootori kuumadele osadele on varem kasutatud mineraalõli oksüdatsiooni tõttu tekkinud lakisarnased sadestised, mis on vanema mootori puhul tavaline nähtus, võib sünteetiline õli need lahti leotada.
Lahtileotatud sette osakesed jäävad sünteesõlisse ringlusse. Nad võivad kiiresti ummistada filtri või takistada õli liikumist õlikanalites.Sageli põhjustab selline saaste õli kiiremat vananemist, kui seda sünteesõlilt oodata võiks. Halvimal juhul võib mootor kinni kiiluda. Pesemisefekti soodustab lisaks asjaolu, et uuemad õlid (nt. SAE 0W30) on oluliselt vedelamad kui mineraalõlipõhised SAE 15W40 või poolsünteetilised SAE 10W40 õlid.

Loodan et said piisavalt asjaliku vastuse :)

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”