Rumalad küsimused
Moderaator: Moded
Re: Rumalad küsimused
Kui palju on riigilõiv A-kategooria taotlemisel? ARKi lehel on kirjas, et B-kategooria riigilõiv on 89,46 EURi, kas see summa on sama ka A-kat. puhul?
http://www.mnt.ee/index.php?id=10774 kirjutas:Juhtimisõiguse taotlejal tuleb B-kategooria juhiloa taotlemiseks Rahandusministeeriumi kontole maksta riigilõivu 89,46 eurot (1400 kr), milles sisaldub tasu nii juhiloa kui ka teooria- ja sõidueksami eest.
Re: Rumalad küsimused
sai mõned nädalad tagasi sellega kokku puudutud, kulus siis 25,56 EUR lubade vahetusele ja sama summa eksamile
-
- Postitusi: 112
- Liitunud: 07 Mär 2010, 20:31
- Tsikkel: suzuki DR800S
- Asukoht: Rakvere
Re: Rumalad küsimused
scally kirjutas:Kui palju on riigilõiv A-kategooria taotlemisel? ARKi lehel on kirjas, et B-kategooria riigilõiv on 89,46 EURi, kas see summa on sama ka A-kat. puhul?
http://www.mnt.ee/index.php?id=10774 kirjutas:Juhtimisõiguse taotlejal tuleb B-kategooria juhiloa taotlemiseks Rahandusministeeriumi kontole maksta riigilõivu 89,46 eurot (1400 kr), milles sisaldub tasu nii juhiloa kui ka teooria- ja sõidueksami eest.
See summa on sellisel juhul, kui sa taotled esmaseid juhilube, kui on B kat olemas või mingi varasem A2/A1 kat siis tuleb jällegi minust eelnevas postituses toodud summa.
Ise hiljuti käisin Arkis seda asja ajamas.
-
- Postitusi: 112
- Liitunud: 07 Mär 2010, 20:31
- Tsikkel: suzuki DR800S
- Asukoht: Rakvere
Re: Rumalad küsimused
Kas on veel olemas Tallinnas juuksurit kes KÄÄRIDEGA siilisoengu (püstsoeng, 2,5cm) oskab esimese korraga lõigata?
Kõik tahavad masinaga lõigata aga masinaga lõikamine ei kukku mu juuste puhul välja. Elu on näidanud, et ükstapuha millise juuksuri juurde minna siis hea kui (pärast harjutamist) 1cm järgi jääb. 2,5-3cm lõigata ei oska.
Suur suvi väljas ja oma juuksuri juurde lähiajal minna ei saa. Häda käes.
Re: Rumalad küsimused
ping kirjutas:Kas on veel olemas Tallinnas juuksurit kes KÄÄRIDEGA siilisoengu (püstsoeng, 2,5cm) oskab esimese korraga lõigata?
Kõik tahavad masinaga lõigata aga masinaga lõikamine ei kukku mu juuste puhul välja. Elu on näidanud, et ükstapuha millise juuksuri juurde minna siis hea kui (pärast harjutamist) 1cm järgi jääb. 2,5-3cm lõigata ei oska.
Suur suvi väljas ja oma juuksuri juurde lähiajal minna ei saa. Häda käes.
Võiksid proovida seda juuksurisalongi http://www.ginger.ee/?id=13, samas meestejuuksur Merle, kelle juures minu poeg käis, ja kes kääridega eriti osav oli, tundub, et enam seal ei tööta. Uuri, ehk ütlevad, kus teda leida saab. See asub Tallinnas, Narva mnt.
Re: Rumalad küsimused
Mis õli peab aprilia tuono ´07a. sidurisse panema ( raamatus on kirjas ainult mootori-ja piduriõli jutud ning kusagilt jäi silma ,et mootoriõli sobib ka sidurisse)? Tänan!
Re: Rumalad küsimused
ping kirjutas:Kas on veel olemas Tallinnas juuksurit kes KÄÄRIDEGA siilisoengu (püstsoeng, 2,5cm) oskab esimese korraga lõigata?
Kõik tahavad masinaga lõigata aga masinaga lõikamine ei kukku mu juuste puhul välja. Elu on näidanud, et ükstapuha millise juuksuri juurde minna siis hea kui (pärast harjutamist) 1cm järgi jääb. 2,5-3cm lõigata ei oska.
Suur suvi väljas ja oma juuksuri juurde lähiajal minna ei saa. Häda käes.
Minul positiivsed kogemused Pireti Ilusalongiga. Haava 39 Tallinn asub. Masinat kasutama ei kiputud ning 3 cm jäi umbes alles ka.
Re: Rumalad küsimused
Rytaly kirjutas:Mis õli peab aprilia tuono ´07a. sidurisse panema ( raamatus on kirjas ainult mootori-ja piduriõli jutud ning kusagilt jäi silma ,et mootoriõli sobib ka sidurisse)?
Tänan!
DOT-4
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: Rumalad küsimused
maido kirjutas:Rytaly kirjutas:Mis õli peab aprilia tuono ´07a. sidurisse panema ( raamatus on kirjas ainult mootori-ja piduriõli jutud ning kusagilt jäi silma ,et mootoriõli sobib ka sidurisse)?
Tänan!
DOT-4
Tõsiselt mõtlesid või
Re: Rumalad küsimused
maido kirjutas:Rytaly kirjutas:Mis õli peab aprilia tuono ´07a. sidurisse panema ( raamatus on kirjas ainult mootori-ja piduriõli jutud ning kusagilt jäi silma ,et mootoriõli sobib ka sidurisse)?
Tänan!
DOT-4
| Uuendan ja konverteerin vananenud foorumeid ning nende andmebaase | Muu IT abi |
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Oleneb, millisest siduri osast juttu on. Kui on jutt ketastest, korvist ja vaheketastest, siis need saavad uue õli mootoriõli vahetusel.
Kui lenksu peal asetsevast potskast, siis sinna sisse käib jah Dot4 või dot5.1
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Rumalad küsimused
Rytaly kirjutas:Mis õli peab aprilia tuono ´07a. sidurisse panema ( raamatus on kirjas ainult mootori-ja piduriõli jutud ning kusagilt jäi silma ,et mootoriõli sobib ka sidurisse)?
Tänan!
Kuhu sa seda õli panna tahad? Siduri süsteemi? Hüdraulilise siduri puhul käib tõesti DOT-4 mille üle mõned siin naeravad. Ja kui on tross, siis pole seda DOT-4 kuhugi panna.
Edit: Piipz jõudis ette
Re: Rumalad küsimused
Piipz kirjutas:Oleneb, millisest siduri osast juttu on. Kui on jutt ketastest, korvist ja vaheketastest, siis need saavad uue õli mootoriõli vahetusel.
Kui lenksu peal asetsevast potskast, siis sinna sisse käib jah Dot4 või dot5.1
Tänud! Lenksu peal potsikus on must õli ,sellepärast küsisingi.
Re: Rumalad küsimused
Raiki kirjutas:Rytaly kirjutas:Mis õli peab aprilia tuono ´07a. sidurisse panema ( raamatus on kirjas ainult mootori-ja piduriõli jutud ning kusagilt jäi silma ,et mootoriõli sobib ka sidurisse)?
Tänan!
Kuhu sa seda õli panna tahad? Siduri süsteemi? Hüdraulilise siduri puhul käib tõesti DOT-4 mille üle mõned siin naeravad. Ja kui on tross, siis pole seda DOT-4 kuhugi panna.
Edit: Piipz jõudis ette
Tänud Sullegi! Need naerjad ei ole ilmselt oma silmaga Aprilia Tuonot näinud! Tänud ka maidole!
Re: Rumalad küsimused
Raiki kirjutas:Rytaly kirjutas:Mis õli peab aprilia tuono ´07a. sidurisse panema ( raamatus on kirjas ainult mootori-ja piduriõli jutud ning kusagilt jäi silma ,et mootoriõli sobib ka sidurisse)?
Tänan!
Kuhu sa seda õli panna tahad? Siduri süsteemi? Hüdraulilise siduri puhul käib tõesti DOT-4 mille üle mõned siin naeravad. Ja kui on tross, siis pole seda DOT-4 kuhugi panna.
Edit: Piipz jõudis ette
Ma tean väga hästi, et aprilial hüdrauliline sidur, aga sellest polnud juttu kuskil. Lihtsalt paugutati kohe, et DOT-4, ilma tagamaid uurides kuhu kasutaja Rytaly seda panna tahab.
| Uuendan ja konverteerin vananenud foorumeid ning nende andmebaase | Muu IT abi |
Re: Rumalad küsimused
vintisvint kirjutas:munaz kirjutas:Miks on peaaegu kõikidel tsiklitel väljalase eespool mootorit?
leegitorud on eesosas parema jahutuse huvidesVastus küsimuses...
Rinka meestele üks küss: et mis krdi värk selle kallutamisega siis on
vahest on näha et põlvega nagu toetaks lausa kurvis tsiklit, kuidas se tegelikult toimub/toimib...
Rinkaga ma ei tegele, samas kasutan igapäevaliikluses mõnda rinkalt laenatud nõksu. Tegelikult viiakse raskuskese allapoole ja kui niimoodi tsikli küljel rippuda, ei pea nii palju kallutama. Püstises sõidusendis peaks mootorratast iseenesest rohkem kallutama(muidu käiks kurvis väliskurvi poole ümber) ja nake rehvide ja pinnase vahel on kallutades väiksem(supersport rehvid on ka veidi teise kujuga ja üks- ühele ei saa ütelda). Korra olen üle rehvi serva kallutanud ja enam ei taha, ilge pauk ja veits lohisemist. Püstisõidu isu läks ära. Kõik oma lollus. Selleks, et üle rehvi serva ei kallutaks, riputaksegi tsikli kõrval ja nii saab kiiremini kurvi võtta. Kallutatakse mootorratast vähem kui püsti sõites. Cruiseriga pole erilist mõtet proovida aga kui sul on mingi klassikaline ratas või bike, võid mõnes kurvis, kasvõi veidi sisekurvi poole sadulal ümber istuda. Selline väike sisekurvipoole istumine lihtsustab sõitu. Miks mitte siis sellist väikest nõksu kasutada? Põlve ei pea veel maha panema ja rinkal on hoog kurvides ikka suurem kui minu munad kannatavad. Väiksema hooga saad niimoodi ratta peaaegu vertikaalis läbi kurvi viia. Ah, ja, nii hakkavad ka kiiremad kurvid meeldima. Veidi kiirema hooga. vea teed, tekib wheel flop Rooliamordil on ikka mingi point ka tänaval.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Paistab Aprilia tüüpviga olevat, vähemalt nii palju, kui mina olen kokku puutunud. Kõige kiiremini läheb Falcol topsikus õli mustaks, lausa paari nädalaga. Põhjus - slave cylinder tõmbab mustust simmerite vahelt sisse. Simmerite vahetus ei aita.
Sellest vasaku külje peal asetsevast asjandusest siis jutt: http://www.oberon-performance.co.uk/aca ... inder.html
Re: Rumalad küsimused
Tegelt soovitab manual (Manuel?) DOT5.1 õli panna. Ma panin DOT4 ja toidab küll. Minu teada peaks see 5 lausa kahjulik olema, mingi silikooniteema, aga ma võin ka eksida - mulle piisab 4 kah
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
reimps kirjutas:Ehk siis robustselt DOT4 = DOT5 ja DOT5.1 = NO-NO?
EI!
dot3, dot4, dot5.1 on analoogsed vedelikud, põhilise erinevusega keemistemperatuuris
.
dot5 on omaette mõgin mis ülejäänutega ei ühildu
Re: Rumalad küsimused
oldmoped kirjutas:reimps kirjutas:Ehk siis robustselt DOT4 = DOT5 ja DOT5.1 = NO-NO?
EI!
dot3, dot4, dot5.1 on analoogsed vedelikud, põhilise erinevusega keemistemperatuuris
.u
Kas mitte dot5 on silikooni baasil tehtud, ülejäänud mineraalsed ning keemistemp olenev tootja vastavast tootest, mis avaldub hinnas?
-
- Postitusi: 527
- Liitunud: 30 Mär 2009, 21:37
- Tsikkel: ZX-10R
- Asukoht: Paar meetrit Tallinnast
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
skulptor kirjutas:vintisvint kirjutas:Rinka meestele üks küss: et mis krdi värk selle kallutamisega siis on
vahest on näha et põlvega nagu toetaks lausa kurvis tsiklit, kuidas se tegelikult toimub/toimib...
Rinkaga ma ei tegele, samas kasutan igapäevaliikluses mõnda rinkalt laenatud nõksu. Tegelikult viiakse raskuskese allapoole ja kui niimoodi tsikli küljel rippuda, ei pea nii palju kallutama. Püstises sõidusendis peaks mootorratast iseenesest rohkem kallutama(muidu käiks kurvis väliskurvi poole ümber) ja nake rehvide ja pinnase vahel on kallutades väiksem(supersport rehvid on ka veidi teise kujuga ja üks- ühele ei saa ütelda). Korra olen üle rehvi serva kallutanud ja enam ei taha, ilge pauk ja veits lohisemist. Püstisõidu isu läks ära. Kõik oma lollus. Selleks, et üle rehvi serva ei kallutaks, riputaksegi tsikli kõrval ja nii saab kiiremini kurvi võtta. Kallutatakse mootorratast vähem kui püsti sõites. Cruiseriga pole erilist mõtet proovida aga kui sul on mingi klassikaline ratas või bike, võid mõnes kurvis, kasvõi veidi sisekurvi poole sadulal ümber istuda. Selline väike sisekurvipoole istumine lihtsustab sõitu. Miks mitte siis sellist väikest nõksu kasutada? Põlve ei pea veel maha panema ja rinkal on hoog kurvides ikka suurem kui minu munad kannatavad. Väiksema hooga saad niimoodi ratta peaaegu vertikaalis läbi kurvi viia. Ah, ja, nii hakkavad ka kiiremad kurvid meeldima. Veidi kiirema hooga. vea teed, tekib wheel flop
Rooliamordil on ikka mingi point ka tänaval.
Tegelikult pistetakse sedapsi põlve maha vaid selleks, et aru saada, kui külili see ratas siis parasjagu on ja seda vaid korraks, mitte ei elata seal kogu raskusega seljas. Ratta seljas aelemise eesmärk on ratast kurvides võimalikult püsti hoida ja samas raskuskeset allapoole tuua. Samas tuleb tõdeda, et mul on kirjas mõned juhtumid, kus selle maas olnud põlvega on õnnestunud ratas justkui uuesti püsti lükata.
Teisipidi ei ole väga olemas sellist asja nagu üle-rehvi-serva-kallutamine. Supermoto ässad kipuvad ratast kallutama lausa nii kaugele maha, et lenksu otsal jääb asfaldini vaid napp 10-15 sentimeetrit. Ehk kui külili see ratas siis sel ajal olema peab?
Anyway käivad enne kõik ülejäänud asjad vastu maad ära, kui rehvi serv otsa saab. Jalarauad, sumpad, küljekaaned ja muu kola kuni lõppeks on küünarnukk hoopis maas, aga rattal pole ka siis veel häda midagi. Need eelpool räägitud huvitavad lood on hoopis tingitud kas kehvast pidamisest (millel on omakorda terve hunnik võimalikke põhjuseid) või mõnest sõiduveast (millest on lausa pakse raamatuid kirjutatud), millega on lastud üks või teine ots alt ära.
Omakorda lenksuamort on eelkõige sõitja sõiduvigade parandamiseks, milleks peaasjalikult on lenksust liiga kõvasti kinni hoidmine või jõuga lenksu otsas elamine. Samas on ka sellest vidinast võimalik imeilusasti põikpäiselt jagu saada ja endale väga asjalik "tank slap" vormistada.
Tulge parem kasvõi Tabasalu raja äärde, mõnele treeningpäevale või lausa Audrusse igamehe sõitu proovima ja sõitmine saab hoopis uue maitse. Kindlasti saab seal ka veidi "mune kasvatada".
Igast moto-juhtumiste piltwerk: http://flickr.com/raulkaidro
http://www.kawasaki.ee, http://www.maddog.ee
Re: Rumalad küsimused
Kas ülevaatusele saab minna ka suvaline isik, kes ei ole tsikli omanik ega ei ole ka kasutajana passis kirjas, kuid on tehtud volitus?
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Rumalad küsimused
Aga miks ei peaks saama? Minult pole kunagi keegi TÜV-is isikut tõendavat dokumenti küsinud.
Re: Rumalad küsimused
ONiils kirjutas:Kas ülevaatusele saab minna ka suvaline isik, kes ei ole tsikli omanik ega ei ole ka kasutajana passis kirjas, kuid on tehtud volitus?
Paks vist ikka saama, näiteks minult ei ole kunagi küsitud isikut tõendavat dokumenti ei auto ega tsikliga.
Kasutaja holma jõudis juba ette
| Uuendan ja konverteerin vananenud foorumeid ning nende andmebaase | Muu IT abi |