Aku võimsus?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
nimoxpl
Postitusi: 36
Liitunud: 20 Nov 2004, 13:35
Asukoht: Tartu, Võru, Mõniste

Aku võimsus?

Lugemata postitus Postitas nimoxpl »

Mure selline: kas on mõttekas/tasub osta tsiklile originaalist võimsam aku (nt. 16Ah asemel 18 või 20Ah-ne) lootuses paremale käivitumisele külmades tingimustes.Kas võib tekkida probleeme laadimise, pingeregulaatoriga? Teadagi originaal on parim variant, aga kas just alati??

marguspp
Postitusi: 112
Liitunud: 20 Sept 2004, 18:03

Re: Aku võimsus?

Lugemata postitus Postitas marguspp »

nimoxpl kirjutas:
kas on mõttekas/tasub osta tsiklile originaalist võimsam aku (nt. 16Ah asemel 18 või 20Ah-ne) lootuses paremale käivitumisele külmades tingimustes.
oleneb kas halvem käivitumine külmades tingimustes on põhjustatud aku vähesest mahtuvusest
nimoxpl kirjutas:
Kas võib tekkida probleeme laadimise, pingeregulaatoriga?
välistada seda kindlasti ei saa, kuid need mahtuvuste erinevused pole kuigi suured. Lisaks veel see, et kui akust sama palju energiat välja võtta (nagu võtaks väiksemast akust), siis laadija peab ikkagi sama suure koguse energiat sinna tagasi panema, seega ei tohiks laadijaga midagi juhtuda. Paha võib teha siis, kui aku on täiesti tühi ja see sinna peale monteerida. Samas võib sellisel juhul lihtsalt laadimisaeg suureneda ja muud ei midagi.
Kasutaja avatar

kahro
Postitusi: 111
Liitunud: 14 Mär 2004, 21:26
Tsikkel: XTZ750
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus Postitas kahro »

Aku ostmisel on kõige tähtsam jälgida gabariite ja klemmide asetusi. Kui ikka peale ei mahu või juhtmed ei ulata on jama majas.
Mahutavus annab sulle teada, pikalt saad starteriga mootorit ringi ajada.
Käivitusvool annab teada, palju ampreid aku on suuteline endast korraga välja andma - seega, kui kiiresti starter mootorit ringi ajab.
Minu arusaama kohaselt peaks käivitusvoolu ka jälgima, sest iga mootor käivitub paremini, kui teda kiiremini ringi ajada.

marguspp
Postitusi: 112
Liitunud: 20 Sept 2004, 18:03

Lugemata postitus Postitas marguspp »

starteri (elektrimootori) kiirus sõltub pigem pingest kui voolutugevusest. kui aga aku pole ette nähtud starterile piisavalt voolu välja andma, siis lihtsalt pinge aku klemmidel kukub (mistõttu starter käib aeglasemalt), pinge langemine teeb aga akule paha-paha.
seega aku peaks olema ette nähtud starterivoolu jaoks (lühiajaliselt), siis ei tohiks probleeme tekkida.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”