jawaga sõitmine

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
marx350
Postitusi: 157
Liitunud: 12 Juun 2004, 20:03
Tsikkel: Transalp 600, Suzuki RF900
Asukoht: Tartu
Tänatud: 6 korda

jawaga sõitmine

Lugemata postitus Postitas marx350 »

Nii... on olemas jawa 634 millel saab kohe mootori kap rem tehtud. Vahetatud enamus kuluvaid osi uute vastu va väntvõll. suvel on plaan sellega tegema hakata kuskil 500km otsi. Mida võiks veel teha tsiklile, et suvel tee peal probleeme ei tekiks? Ja kas jawaga saab üldse selliseid sõite teha? tänud
Kasutaja avatar

Hotrod
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Juul 2003, 22:49
Tsikkel: vs750 chopper
Asukoht: Ääsmäe

Lugemata postitus Postitas Hotrod »

Ühel vanal jawal sai samasugune trikk tehtud, et kõik osad ära vahetasime, vaikselt sissesõitu, aga suure soojaga esimesed 10km sõitis jõuliselt, peale seda hakkas koolema tasakesi, kiirus sinna 90 kanti siis 80..
Pakuti välja, et kolvi juhtpinnale teha ümberringi viiliga sooned (ca pool mm sügavused). neid sai mingi 3-4 tükki sinna pinnale ära jaotatud. Õli on nüüd rohkem kolvi ja silindri vahel - täiesti toimis.
Real Hot Rods don't leak oil.
They mark their territory.
Kasutaja avatar

tont
Postitusi: 139
Liitunud: 25 Apr 2004, 12:41

Lugemata postitus Postitas tont »

Jawaga 500km sõite teha on suht riskantne ettevõtmine.
Kasutaja avatar

Teema algataja
marx350
Postitusi: 157
Liitunud: 12 Juun 2004, 20:03
Tsikkel: Transalp 600, Suzuki RF900
Asukoht: Tartu
Tänatud: 6 korda

Lugemata postitus Postitas marx350 »

hmm milleks siis jawa üldse tehtud on. Ma ei usu et niisama ilu pärast ja 500km pole just eriti pikk vahemaa.
Kasutaja avatar

Teema algataja
marx350
Postitusi: 157
Liitunud: 12 Juun 2004, 20:03
Tsikkel: Transalp 600, Suzuki RF900
Asukoht: Tartu
Tänatud: 6 korda

Lugemata postitus Postitas marx350 »

Aga kas siis need sooned tuleb teha allapoole sõrme auku? Kui mõtlema hakata kas siis peab ka rohkem õli kasutama? ma vist proovin selle varjandi ära, midagi kaotada ju pole.
Kasutaja avatar

Mari Öö
Postitusi: 479
Liitunud: 01 Veebr 2004, 22:16
Asukoht: Tallinn-Tartu
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Mari Öö »

tont kirjutas:
Jawaga 500km sõite teha on suht riskantne ettevõtmine.
ma siiralt loodan, et nüüd räägivad oma kogemustest kõik, kes jawadega rändamas on käinud. kui sa temaga linna vahel sõitmas käid, kas siis iga 100 km järel on mingi jama või? kui ei ole, miks siis kodust eemal, maanteel peaks olema?

üks jawa käis lätis, loe siit: http://www.hot.ee/marioeoe4/latvija.htm

natuke küünlaid ja võtmeid kaasa võtta, ise tunned oma ratast ja tead, mis vaja.
If it wasn't for last minute, nothing would ever get done.
Kasutaja avatar

loonik
Postitusi: 163
Liitunud: 25 Dets 2004, 19:26
Asukoht: Aruküla,TLN / Husqvarna FE350

Lugemata postitus Postitas loonik »

marx350 kirjutas:
Aga kas siis need sooned tuleb teha allapoole sõrme auku? Kui mõtlema hakata kas siis peab ka rohkem õli kasutama? ma vist proovin selle varjandi ära, midagi kaotada ju pole.

Need õlisooned said ikka rõngaste alla (enne sõrme) tehtud. Ja mitte viiliga vaid kolb maha ja treipinki. Seal siis lasen kaks-kolm max 0,2 mm sügavusega soont kolvile ja tuld. Pakutud 0,5 mm on minu kogemustele toetudes pisut palju.
Kasutaja avatar

Torpedo
Postitusi: 349
Liitunud: 22 Juul 2003, 22:24
Tsikkel: Ural Solo '06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Torpedo »

Muhahahaa, mida mu vanad silmad peavad lugema...

No okei, toon oma kogemuse lagedale. '03 suvel-sügisel sai Jawa 634-ga(Ment) paar korda Tartus ära käidud. Lisaks neile kordadele veel Jõgevatreff. Geneka ankur oli mul bugine, pidi ikka pöördeid andma, et laeks. Aga ära sai käidud. Treffil enne paraadi sai harrikavendadega ülbeks mindud :lol: , N oli seljakotiks, osuti näitas 120 kandis vahepeal - Kuremaalt Jõgevale jõudes mingi ilge kala sees, kompressiooni peksab silindripea vahelt välja, oi bljääd, mida see küll võiks tähendada... Tartu piirini saime kuidagi ära, siis ütles Ment, et talle aitab. Sinna läks paraad. Aga paar telefonikõnet, mõned tunnid sobivas garaazhis jändamist, siis mõned tunnid veel jändamist, silindripeade lihvimist (tänud hr. Oksale:) ) ja juba olingi läbi ööpimeduse teel tagasi Jõgeva poole. Stripp jäi küll nägemata, aga idee selles, et isegi kui Jawaga peaks midagi pikema retke peal juhtuma, siis ei ole probleem pea kunagi nii tõsine, et koju välja ei vea. Loomulikult saab (ja peab!) Jawaga 500km otsi sõita. Point on selles, et paari pika otsaga saad teada, mis vead su rattal esinevad ja kui need korralikult kõrvaldad, siis võid mitu hooaega nägu naerul sõita.
Mina veendusin Jawa vastupidavuses just '03 Jõgevatreffi ajal, kui sai kolmapäeva õhtul 2 mehe ja pampudega (ja 10L koduveiniga!) kohale venitatud, aga ega ma siis töölt vabastust ei olnud saanud! Neljapäeva varahommikul asutasin tagasi Tallinnasse. Minema sain mingi 7:20, tankisin ja kohmitsesin veel Jõgeval ja kütsin ühe otsaga ilma mingi peatuseta otse Tallinnasse töö juurde. Kohale jõudsin 9:10. Nii et KESTAB KÜLL, kui vaja.
I'm not a gynecologist, but I'll take a look.
Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kalle »

nö kestev Jawa (siinkohal 638) on segu sõidustiilist, heast (segu) õlist ja heast peremehest.

Ma olen juba tüütuseni rääkinud oma 638-st, mille varaste kätte langemisest saab nüüd 3 aastat. Selle aparaadiga tegin alates aastast 95 oma matkamistele sooja sisse. Alates 97, kui mängu tuli esimene veidi suurem jaapanlane, kasutasin jaffi vähem ja talvisteks sõitudeks.

Sai igasugu sõite tehtud.. Hiiumaa vahet ja muid tarbesõite. Matkatud sai siis enamasti Soomes ja Euroopas Poola-Tsehhini. Need sõidud kujunesid 1000-4000km pikkusteks.

Tagantjärgi arvan, et minu 638 elukäigu pani jusut paika hea õli ja rahulik gaasikäsi. Tavalised hooldused ja mõned pisijupid, aga 40000km jookusul jäi see mootor minust avamata, rõngad, kolvid, kast jne full stock..ka seda olen korduvalt kirjutanud. Teepeal piirdus remont küünalde streigiga mõnikord.

Kindlasti oli see aparaat hiljem juba hõredavõitu ja veits unine ka vist, aga mul polnud nagu vajadust ette kujutada, et mul on midagi rohkem istumise all, kui see sama jawa. Sellest ka siis sõidustiil ja suhtumine.

Mul on selle ratta varguse juures just kahju kõige rohkem sellest, et ma ei saa kunagi teada, kaua ma veel oleks sõita saanud, enne kui suuremat remonti oleks nõudma hakanud.

Kk
Viimati muutis kalle, 20 Veebr 2005, 03:45, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

tont
Postitusi: 139
Liitunud: 25 Apr 2004, 12:41

Lugemata postitus Postitas tont »

Mu eelmises postis jäi mõte poolikuks st. kui on korras Jawa siis sõida kuhu iganes.

kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

Terv!
Aastatel 85 - 88 sõitsin jawaga lumest lumeni. Ligikaudu 10k km hooajal ja vähemalt Eestis ei olnud küll Jawa jaoks liiga pikka vahemaad. Üks häda oli, nimelt liialt kuuma andes (pikka aega üle saja), jooksis ta lihtsalt kokku. See aga polnud probleem, sest ega nende kolbidega midagi eriti ei juhtunud sellega, lihtsalt esimene kord ehmatas ära :) .
Tänapäeva õlidega peaks asi küll oluliselt parem olema, väga lahja segu talle ilmselt siiski teha ei tohiks.
Üks tarkus veel, nimelt olid Jawa kolbidel ja silindritel tähistused värvide järgi ja kui ikka juhtusid õiget värvi komplektid saama oli minek midagi muud kui juhuslike kolbide silindritega.
Edu!
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

Huvitav et minu 638 küll kordagi kokku joosta ei tahtnud. Esimesel hooajal sõitsin rahulikult, -olin algaja kel jagus kainet mõistust. Kogenumad kes mu ratast proovisid, soovitasid ka rahulikult harjutada, sest see ratas oli loom.. irw. :D Teine hooaeg, olgem aus, enam armu ei antud :oops: , kokku ikka ei jooksnud, hoopis käigukast (II käik) väsis ära mitu korda. Ei tea kas mootor hakkas juba kohviks jääma.. Sõitsime "lääne" õlidega, marki ei valinud, ostsime seda mis soodsam.
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”