Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas olli »

Eks ta ole jah.

Aga endiselt oleks vaja pisikest paisupaaki ning mingit mõistliku suurusega radiaatorit. Ehk kellelgi siiski vedeleb midagi üle. :)

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a

maidor
Postitusi: 42
Liitunud: 18 Nov 2010, 22:57

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas maidor »

Kas alumiinium jahutusradikat?


Teema algataja
olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas olli »

Ikka jah. Midagi sellist lihtsat nagu motikatel tavaliselt ees istub. Ja paisupaak võiks midagi võimalikult väikest olla. Peaasi et kuidagi kinnitada saab ja voolik külge käib.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a

maidor
Postitusi: 42
Liitunud: 18 Nov 2010, 22:57

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas maidor »

Soovitan rolleriklubi foorumist otsida.Praegu on seal radikas koos paisupaagiga 12euri. http://www.rolleriklubi.net/viewtopic.php?f=66&t=51103


Teema algataja
olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas olli »

maidorile tänud hea viite eest! :)
Sain tõepoolest rolleriklubist radika. Hetkel on veel smartpostiga teel, aga loodetavasti sobib.

Ka ülejäänud jahutussüsteem juba edeneb.

http://oliver6.planet.ee/kraam/pildid/

Otsustasin hoopis teistmoodi teha.. nii et polegi tarvis freesida. Kontrolleril omal ju korralik alumiinimist põhi olemas, mis sinna ikka mingit vasetükki vahele panna. Niisiis tegin pleksiklaasist veesärgi. Peale läheb täies suuruses plaat, millele tegin kaks auku sisse, mõlemas pooletolline keere sees. Vahele läheb veel üks kiht, mis siis teeb sellise paraja mõõduga veesärgi. Kaks kihti omavahel kokku läheb vast super atackiga lihtsalt. Pleksi ja kontrolleri vahele teen kummitihendi.
Pleks ise veel siuke karvaste äärtega ja tahab natuke lihvimist, aga ideest peaks juba aimu saama. :)
Piltide peal pump kah näha.

Kui keegi teab, kust Tartu kandis klaasriiet ja vaiku saab, siis võib soovitada. Vaja hakata ka uusi külgi meisterdama.
Hetkel tean siukest kohta nagu paadipood.ee, hinnad pidavat mingi jutu järgi kohati veits kallimad olema kui mujal, a samas ega mul seda nüüd nii palju ka ei kulu.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Kasutaja avatar

reinz
Postitusi: 644
Liitunud: 29 Mär 2007, 17:48
Tsikkel: Kawasaki ER-6N
Asukoht: Espoo/Saaremaa

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas reinz »

ma arvan et mingi silikon vöib parema tulemuse anda kui super attack...

Pilt

Teema algataja
olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas olli »

reinz kirjutas:

ma arvan et mingi silikon vöib parema tulemuse anda kui super attack...

Ei teagi kohe. Ma kahe väikse tüki peal proovisin super attacki. Tundus, et kohe nagu sulatas kaks poolt omavahel päris korralikult kinni. Jätsin praegu need tükid surve alla veel.. homme proovin kas õnnestub lahti kangutada. :)
Silikon jääb siuke elastne küll, aga ta nii tugevasti kahte pinda omavahel kokku ei kleebi vist.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Kasutaja avatar

reinz
Postitusi: 644
Liitunud: 29 Mär 2007, 17:48
Tsikkel: Kawasaki ER-6N
Asukoht: Espoo/Saaremaa

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas reinz »

silikon liimib ikka köike vägagi hästi kui ta ikka korralikult saab ära kuivada :P
töötasin graniidist köögitöötasapindu tootvas firmas paigaldajana ja kuulsin et ka valamuid olevat pandud vaid silikooniga kivi külge altpoolt :P

Pilt
Kasutaja avatar

Ivoonu
Toetajaliige
Postitusi: 1498
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 109 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas Ivoonu »

Kasutaja avatar

aprill
Postitusi: 245
Liitunud: 25 Juul 2007, 22:39
Tsikkel: Aprilia Pegaso 650
Asukoht: viljandi, holstre nõmme taga metsas

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas aprill »

Nõuka ajal kasutati plastide liimimiseks tihloretaani. Võid võtta ka puhast atsetooni ja selles pleksiklaasi lahustada. Täidab ka väiksemad ebatasasused ära.

Kärbseid teile hammastevahele.Forte

virgo

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas virgo »

Piltidelt ei ole näha, et kuidas need 4 akupakki on ühendatud. Kas igaüks eraldi ja oma BMS ja laadijaga või grupeerisid elemendid ringi ja tegid ühe 36V 80AH paki, millel on üks laadija ja üks BMS?

Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1782
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas simp »

olli kirjutas:
reinz kirjutas:

ma arvan et mingi silikon vöib parema tulemuse anda kui super attack...

Ei teagi kohe. Ma kahe väikse tüki peal proovisin super attacki. Tundus, et kohe nagu sulatas kaks poolt omavahel päris korralikult kinni. Jätsin praegu need tükid surve alla veel.. homme proovin kas õnnestub lahti kangutada. :)
Silikon jääb siuke elastne küll, aga ta nii tugevasti kahte pinda omavahel kokku ei kleebi vist.

arvutite kallal kasutatakse termoliimi. Ilmselt peaks sealgi soojusenergia võimalikult lihtsalt ühelt kehalt teisele liikuma.
Ise katsetaks termoliimiga


Teema algataja
olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas olli »

Aega jälle mööda läinud ja nõnda ka mõningat tehtud saanud.
Hankisin klaasriiet ja vaiku, ning tegin motikale uued küljed. Vormiks kasutasin eelmisi külgi ja otse motika küljes. Klaasriide alla panin hõbepaberi, mis üsna hästi tuli vaigu küljest lahti. Küljed ise said esialgu kahe kihina klaasriidest tehtud. Nüüd kunagi teen sissepoole ühe kihi veel juurde ja poldiaugud teen korda.
Panin tegemistest ka uusi pilte:
http://oliver6.planet.ee/kraam/pildid/

Täna arutasin uued küljed motika pealt lahti ja hakkasin muid asju üle vaatama. Juhtmeid sättisin natuke ümber, sest kogu esiotsa minev kaabel oleks jahutusradikale ette jäänud.
Pleksiklaasist kontrolleri jahutussärk on kah valmis nüüd. Liimisin kaks kihti pleksi kokku ikkagi mingi silikoni laadse liimimassiga, päris hästi jäi. Hydroscandist ostsin jahutusvoolikud, nüüd peaks kõik olemas olema et uuesti kokku laduda süsteem.
Ühe pildi peal on näha ka eelmine jahutusvariant. Arvutiventillaator ja radikas.

Virgo, 4 akupakki on rööbiti ühendatud. Igaühel on oma BMS, aga laadija on ühine, kolmest (5A) laadijast kokku tehtud.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 903
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

võiksid lasta need akude raamid alumiiniumprofiilist keevitada või kokku poltida, saaksid päris mitu kilo kergemaks ratta?

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...

Teema algataja
olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas olli »

See mõte on läbi käinud küll. Praegu ei näe väga põhjust selle paari kilo pärast rohkem rabeleda. Saaks korralikult sõitma kõigepealt, siis aega tuunida küll. :)

Aga teine asi.. ehk keegi oskab nõu anda, kust saaks selliseid pistikuid ja pesasid, nagu autodes ja motikatel kasutatakse. Just selliseid, mida niisama lihtsalt lahti ei saa tõmmata, vaid mingi klõpsuga kinni hoiaks. Hetkel on enamus ühendusi banaan-pistikutega, aga mõned kriitilisemad vahetaks hea meelega välja millegi sellise vastu, mis naljalt lahti ei saa põruda.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Kasutaja avatar

Vidget
Postitusi: 982
Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
Tsikkel: Kawasaki Z900
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas Vidget »

olli kirjutas:

See mõte on läbi käinud küll. Praegu ei näe väga põhjust selle paari kilo pärast rohkem rabeleda. Saaks korralikult sõitma kõigepealt, siis aega tuunida küll. :)

Aga teine asi.. ehk keegi oskab nõu anda, kust saaks selliseid pistikuid ja pesasid, nagu autodes ja motikatel kasutatakse. Just selliseid, mida niisama lihtsalt lahti ei saa tõmmata, vaid mingi klõpsuga kinni hoiaks. Hetkel on enamus ühendusi banaan-pistikutega, aga mõned kriitilisemad vahetaks hea meelega välja millegi sellise vastu, mis naljalt lahti ei saa põruda.

Soovitaks vaadata:
http://oomipood.ee
http://elfaelektroonika.ee/
http://www.yeint.ee/

Let the good times roll.

Kasutaja avatar

kidd
Postitusi: 73
Liitunud: 28 Juun 2006, 16:30
Tsikkel: KTM 640 Adventure
Asukoht: Valgamaa
Tänanud: 1 kord

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas kidd »

...kust saaks selliseid pistikuid ja pesasid, nagu autodes ja motikatel kasutatakse...

Ma olen lammarist omale sobiva pistikupaari kysinud/ostnud ja mõnest eelmainitud kohast
uued klemmid sisse ostnud. Würth`il on kah päris suur klemmivalik.

Priit


Teema algataja
olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas olli »

Sain oomipoest tõesti päris normaalsed pistikud, mis niisama lihtsalt lahti ei tule just.

Lisaks sellele veel vesijahutus nüüdseks põhimõtteliselt valmis. Paisupaaki veel küljes ei ole, aga vesi on juba sees ja pumbad-värgid kõik toimivad. Lekkeid ei paista. :)
Uusi pilte kah mõni
http://oliver6.planet.ee/kraam/pildid/

Järgmisena vaja nüüd siis küljeplastikud valmis teha.. see osa mulle eriti ei istu, aga pole parata. Peab vaikselt tegema hakkama, äkki tuleb kevadeks midagi juba välja kah siis.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Kasutaja avatar

tnacc
Postitusi: 409
Liitunud: 07 Nov 2007, 14:35
Tsikkel: Can-am Outlander 800
Asukoht: saaremaa

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas tnacc »

laibakad oleks võinud vaigutamise ajaks ära võtta :?
kinnitusaugud saaks ka hiljem sisse freesida.

Planeeta korvis sündinud
Kasutaja avatar

munaz
Postitusi: 200
Liitunud: 16 Veebr 2007, 14:43
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas munaz »

See jahutusvedelikku ringi ajav pump töötab Sul koguaeg?
Ideaalis võiks pumba koormus tõusta vastavalt temperatuuri tõusuga. Natuke lihtsustatult oleks termolüliti juhitud relee päris mõistlik vahele panna.


Teema algataja
olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas olli »

Hetkel töötab koguaeg jah.
Aga kusjuures selle variandi peale ma polegi mõelnud, et teda vahepeal seisma jätta.
Aga mõte mulle meeldib.. eks uurin asja ja vaatan mis variandid on. Mehaanilised termolülitid vist natukene liiga ebatäpsed, aga samas elektroonilise tegemine ei tohiks väga keeruline olla.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Kasutaja avatar

bjorn
Postitusi: 190
Liitunud: 04 Aug 2005, 21:06
Tsikkel: Honda VFR800 ´98
Kontakt:

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas bjorn »

Üldiseks lugemiseks elektritsiklite kohta: http://www.zeromotorcycles.com/zero-s/

Antud firma toob märts lõpus turule 9000 USD eest linnasõidu elektritsikli. tippkiirus 107km/h ja ühe laadimise pealt 90km jutti. Kiirlaadimine vist oli 4h, siis 80% täis.

Kaal on vägev - ainult 138kg mälu järgi.

Bjorn

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8860
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 366 korda
Kontakt:

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas Piipz »

huvitav kas see saastekvoodi 500 soodushinnaga autot võiks kehtida ka tsiklitele :P
praegu on anyway sellest vara rääkida, sest nad (riik) pole veel väljagi mõelnud, et kuidas see soodukas välja peaks nägema.
aga ikkagi ;)
vabanda ka Olli väikese offtopicu pärast

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas mella »

10000 USD + 600USD kiirlaadija eest on siiski täpsemad numbrid. Lisaks selle masina Eestisse toimetamine, tollimaks, käibemaks, üksiktüübikinnitus ja arvele võtmine lisab vähemalt 30% sellest juurde. Ja selle eest saab ühekohalise liikuri linnasõiduks. Kuna tegu on USA tootega, pole ka kindel, et see meie loodava kiirlaadijate võrgustikuga sobib, kuna loodav hakkab kasutama Jaapanlaste standardit.

bjorn kirjutas:

Antud firma toob märts lõpus turule 9000 USD eest linnasõidu elektritsikli. tippkiirus 107km/h ja ühe laadimise pealt 90km jutti. Kiirlaadimine vist oli 4h, siis 80% täis.

Kasutaja avatar

bjorn
Postitusi: 190
Liitunud: 04 Aug 2005, 21:06
Tsikkel: Honda VFR800 ´98
Kontakt:

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas bjorn »

Tegelt on nende lehel ka kirjas, et 9999EUR eest saab koos maksude ja transpordiga EESTIST kätte asja.

Siiski jah, enne kui Eesti ei toeta olulise maksusoodustusega, siis pole veel mõtet.

Lisaks on vähe reaalset infot, kui kaua akud vastu peavad. Lubatakse 100k kilomeetrit, mis on ilmselt ülepaisutatud number Eesti kohta.

Bjorn


Teema algataja
olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas olli »

Nõndaks.. pole jälle hulka aega siia midagi uut kirja pannud.. Aga tehtud ikka natukene vahepeal on.
Sai ühe ürituse (raske arvata, onju :D ) tarvis ta ka veits puhtamaks kasitud ning lisasin paar uut pilti.
http://oliver6.planet.ee/kraam/pildid/

Hetkel kahjuks transpordivõimalustega Tallinna natukene rappa jooksnud.. Eks paistab, kas mängib välja veel kuidagi..
Lisainfoks: http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=4 ... 71#p499871
PS: linnuke siristas, et abistajale priipääse üritusele ja aftekale! :)

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a

Teema algataja
olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas olli »

Vahepeal jälle vaikne seis olnud, aga täna sai ratas ette näidatud Maanteeamaeti poolt tunnustatud eksperdile.
Tema koostab nüüd Tallinna Maanteeametisse saatmiseks mingisuguse akti koos piltide ja kõigi vajalike andmetega. Seejärel tuleb loodetavasti sealt mõne aja möödudes positiivne vastus ning saan minna ratast ette näitama Tartu ARKi. Kui nendele kõik sobib, siis saan juba uue passi ning pärast kindlustuse tegemist võin päris ülevaatusele minna. Kui sealt kah läbi pääsen, siis on elu lill. (crash)
Nii et natuke veel kannatust, aga loodetavasti saab varsti tänavale.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas koi »

Äge!
Seda hea kuulda!
Ja mõnusaid,vaikseid kilomeetreid :bsmile:

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.

Teema algataja
olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas olli »

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Kasutaja avatar

Vaiko21
Postitusi: 133
Liitunud: 30 Aug 2007, 09:24
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI Shrine
Asukoht: Saue vald

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas Vaiko21 »

Õnnitlused :bsmile: :bsmile: :bsmile:

Milla siis tulemust reaalselt liikumas näeb (üritused, kokkutulekud jne.)?
Kindlasti kõik kes on teemale vähemal- või rohkemalmole kaasaelanud on huvitatud ratta enda nägemisest.

Harley-Davidson FLHTCUI Shrine firefither special edition 2002
Ural IMZ 8.103-10 Originaal miilits 1990
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”