Huumorit
Re: Huumorit
Tagatiivad ehk flaps - kui nendest jutt käib- eesmärk on suurendada tiiba pealmise osa pikkust. Lennuki tiib on nagu veetilga kujuline ainult, et pealmine osa on suuremalt kaares, kui alumine osa. Seoses sellega läheb õhk tiiva ees kaheks, õhk, mis liigub tiiva pealt, peab läbima pikema teekonna, kui õhk, mis liigub tiiva alt. Seega kui õhk tiiva alt liigub aeglasemalt, tekib tiiva alla suurem rõhk. Seetõttu tekib tiiva alla tõstejõud. TÕstejõud sõltub veel lennuki kiirusest. Nüüd, kui lennuk on väga raske või üleüldse stardib, lastakse flaps välja, kuna aeglase stardikiiruse või raske kaalutõttu on vaja lisatõstejõudu. Flaps liigub välja, tiiva pealisping pikeneb, õhk liigub kiiremini, tiiva alla tekib suurem rõhk-lennuk tõuseb õhku. Kui kiirus on suurem, pole enam nii palju tõstejõudu vaja ja flaps võib sisse tagasi lasta. Vb olete ka tähele pannud, et rasked transpordilennukid stardivad suurema nurga all, ehk nina rohkem taevasse kui nt hävitajad, mis panevad lendu üsna paralleelselt maapinnaga. See on nii seepärast, et ka suurem tõusunurk suurendab tõstejõud- raskel transpordilennukil on vaja rohkem tõstejõudu, kui kiirelt minema süstival, kergel hävitajal.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.