Vaidlus seoses autodega

Siit võib leida siis kõikvõimalikke teemasid, mis lahmimiseks ja fleimiks ära kiskunud...

Moderaator: Moded


gangsta
Postitusi: 767
Liitunud: 10 Nov 2003, 17:30
Asukoht: Tallinn/Gsx-750R K1

Re: Vaidlus seoses autodega

Lugemata postitus Postitas gangsta »

Jan kirjutas:

Meenus veel Top Geari meeste seletus esi- ja tagaveolise erinevusest.

Esiveoline läheb kurvist otse väja, sõidad vastu puud ja saad surma. Tagaveoline teeb enne spinni ja sõidab tagaotsaga puusse, saad surma. Tagaveoline on parem, siis ei näe kuidas sa surma saad!

Jah, ja taga- ja neliveolise vahe on see, et neliveoline sõidab kraavis kaugemale :wack:

Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1280
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 45 korda

Re: Vaidlus seoses autodega

Lugemata postitus Postitas isakene »

gangsta kirjutas:

Jah, ja taga- ja neliveolise vahe on see, et neliveoline sõidab kraavis kaugemale :wack:

Offroaderi paradoks - mida parem maastur, seda kaugem on traktori järele minna. :P

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2038
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Re: Vaidlus seoses autodega

Lugemata postitus Postitas bitter »

Ma panen imeks seda mootori asukoha korduvat rõhutamist (eespool esimest jne). Siiski lõppkokkuvõttes loeb kaalujaotus esi- ja tagasilla vahel (mitte mootori täpne asukoht) koostöös veoskeemiga. Peale mootori on autos veel päris palju metalli jm rasket kraami, mis kaalujaotust mõjutavad.

Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 414 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Vaidlus seoses autodega

Lugemata postitus Postitas rannamees »

Selliseid autosid pole just palju, kus mootori all asuv sild oleks kergem :roll:
Hetkel ei meenu ühtegi tegelt... :roll:

Pilt
Kasutaja avatar

TDM
Postitusi: 349
Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
Asukoht: Keila

Re: Vaidlus seoses autodega

Lugemata postitus Postitas TDM »

rannamees kirjutas:

Selliseid autosid pole just palju, kus mootori all asuv sild oleks kergem :roll:
Hetkel ei meenu ühtegi tegelt... :roll:

Täislastis transit! :mrgreen:
Minu arust on autode kaalujaotus arvestatud täismassiga ja siis peaks see olema võrdne, tühja auto puhul on ikkagi mootor koos käimakotiga väga suur osa auto kaalust ja kui see on vedaval sillal siis on suureks abiks!
Suht originaalis sapikas lüpsis jäärajal ülejäänud tagavedulisi igast asendist, kuni sulas kruus välja, siis sai võidule mootori võim! :bsmile:
Või seleta bitter palun ära mida on näiteks VW polol tagasillal sama rasket kui ees?

Ei midagi . . . peale tuule!
Kasutaja avatar

Steelrider
Postitusi: 448
Liitunud: 29 Okt 2003, 13:24
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Re: Vaidlus seoses autodega

Lugemata postitus Postitas Steelrider »

Jan kirjutas:

Meenus veel Top Geari meeste seletus esi- ja tagaveolise erinevusest.

Esiveoline läheb kurvist otse väja, sõidad vastu puud ja saad surma. Tagaveoline teeb enne spinni ja sõidab tagaotsaga puusse, saad surma. Tagaveoline on parem, siis ei näe kuidas sa surma saad!

Oleneb ka sõidustiilist aga isiklik kogemus on pigem selline:

Esiveoline kaldub rohkem alajuhitavusele (kipub otse), teatud tingimustest alates (libedus+kiirus) muutub kurvis ilma eelnevalt hoiatamata ülejuhitavaks. Kui esiveoline muutub ülejuhitavaks, on olukorra päästmiskes vaja võimast mootorit (euro-japside kontekstis võimast, ca 200 kW+) ja vormelisõitja reflekse, üldjuhul lõppeb situatsioon kraavis/puus/äärekivis/... Kuna situatsiooni oluliseks komponendiks on kiirus, siis tagajärjed on enamasti karmid.

Tagaveolisel autol on sünnipärane kalduvus ülejuhitavusele, seejuures on oluline, et see ülejuhitavus on gaasiga kontrollitav. Kriitilise kiiruse ületamisel jääb mootori jõust külglibisemise kontrollimiseks väheks ning tulemus on sarnane esiveolise autoga külglibisemisele. Vahe on ainult selles, et eeldatavalt oli külglibisemine tahtlikult esile kutsutud ning juht situatsiooniks rohkem valmis.

Ise eelistan libedal sõita 50/50 kaalujaotusega, pika teljevahega tagaveolisega. Annab väga hea tunnetuse ning hoiatab libedusest varakult.

rannamees kirjutas:

Selliseid autosid pole just palju, kus mootori all asuv sild oleks kergem :roll:
Hetkel ei meenu ühtegi tegelt... :roll:

BMW 3. seeria masinad, sõltuvalt mootorist. Hetkel ei viitsi andmeid otsida, aga mälu järgi oli E36 318iS kupee on 48% ees/52% taga.
Asi on saavutatud väga lihtsalt- esirattad on sisuliselt auto ninaga tasa, mootor asub tagapool esisilda, käigukast sildade vahel, sõitjad pigem tagasillal, kogu pagasiruumi osa ja kütusepaak ulatub üle tagasilla.

K-750 1962, K-750M 1968, M-62 1963, Suzuki GSX-R 600 K3

http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8453
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 340 korda
Tänatud: 438 korda
Kontakt:

Re: Vaidlus seoses autodega

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Tagaveolisel on üks oluline probleem, mis otseselt ei puuduta juhitavust, sest tänu elektroonilistele abimeestele on nad juba suht lollikindlake saadud. Aga läbivuse poolest, eriti veel sellises paksus lumes on tagaveoline jube tundlik esirataste asendi suhtes. Kui on vaja paksus lumesupis liikuma saada ja kohe keerama hakata siis on kööks.


rainer300
Postitusi: 346
Liitunud: 01 Jaan 2010, 14:09

Re: Vaidlus seoses autodega

Lugemata postitus Postitas rainer300 »

kareelius kirjutas:
Risko kirjutas:

...200kW esiveoline auto...

Õnneks ei ole selliseid väga kohata.
Esisild=käru (aiakäru lükkad ka ju ees) aga see puhtalt minu arvamus ja esisilla fännid ei peaks selle peale väga närvi minema :bsmile:

Tegelikult on ju aiakäru tagaveoline sest inimene on vedav sild ja seega tagapool käru! :wack:


oxide
Postitusi: 512
Liitunud: 31 Aug 2008, 12:39
Tsikkel: rsv4
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 8 korda

Re: Vaidlus seoses autodega

Lugemata postitus Postitas oxide »

Steelrider kirjutas:
Jan kirjutas:

Meenus veel Top Geari meeste seletus esi- ja tagaveolise erinevusest.

Esiveoline läheb kurvist otse väja, sõidad vastu puud ja saad surma. Tagaveoline teeb enne spinni ja sõidab tagaotsaga puusse, saad surma. Tagaveoline on parem, siis ei näe kuidas sa surma saad!

Oleneb ka sõidustiilist aga isiklik kogemus on pigem selline:

Esiveoline kaldub rohkem alajuhitavusele (kipub otse), teatud tingimustest alates (libedus+kiirus) muutub kurvis ilma eelnevalt hoiatamata ülejuhitavaks. Kui esiveoline muutub ülejuhitavaks, on olukorra päästmiskes vaja võimast mootorit (euro-japside kontekstis võimast, ca 200 kW+) ja vormelisõitja reflekse, üldjuhul lõppeb situatsioon kraavis/puus/äärekivis/... Kuna situatsiooni oluliseks komponendiks on kiirus, siis tagajärjed on enamasti karmid.

Tagaveolisel autol on sünnipärane kalduvus ülejuhitavusele, seejuures on oluline, et see ülejuhitavus on gaasiga kontrollitav. Kriitilise kiiruse ületamisel jääb mootori jõust külglibisemise kontrollimiseks väheks ning tulemus on sarnane esiveolise autoga külglibisemisele. Vahe on ainult selles, et eeldatavalt oli külglibisemine tahtlikult esile kutsutud ning juht situatsiooniks rohkem valmis.

Ise eelistan libedal sõita 50/50 kaalujaotusega, pika teljevahega tagaveolisega. Annab väga hea tunnetuse ning hoiatab libedusest varakult.

rannamees kirjutas:

Selliseid autosid pole just palju, kus mootori all asuv sild oleks kergem :roll:
Hetkel ei meenu ühtegi tegelt... :roll:

BMW 3. seeria masinad, sõltuvalt mootorist. Hetkel ei viitsi andmeid otsida, aga mälu järgi oli E36 318iS kupee on 48% ees/52% taga.
Asi on saavutatud väga lihtsalt- esirattad on sisuliselt auto ninaga tasa, mootor asub tagapool esisilda, käigukast sildade vahel, sõitjad pigem tagasillal, kogu pagasiruumi osa ja kütusepaak ulatub üle tagasilla.

omast kogemusest võin õelda,et bmw 3 seeria on tõesti hea juhitavusega ja väga stabiilne auto,olgugi ,et neid maha tehakse kogu aeg.ala stiilis,et tagavedu jne.ise pole veel see talv kinni olnud.

Kasutaja avatar

Cyberdyne
Postitusi: 402
Liitunud: 02 Dets 2005, 04:49
Tsikkel: Yamaha XT 660 X
Asukoht: Tabasalu/Harkujärve/Saaremaa
Kontakt:

Re: Vaidlus seoses autodega

Lugemata postitus Postitas Cyberdyne »

Ise olen sõitnud eelnevalt 3 tagaveolise autoga, ning nüüd esimene esiveoline auto.

Kogemustest võin öelda et jah tagaveolisel kontroll suurem, kui esiveolisel.

Aga sellistel ekstreemsetel talvedel on igatahes hea kui su vedav sild on ees, kus on mootori raskus ja pööratavad rattad.

Samas kokkuhoidmisel tekkis mul üks hea nipp kuidas muuta esiveoline auto vähem ettearvamatuks ja paremini juhitavaks, ehk peaegu muutsin oma auto kurvides tagaveolisena käituvaks.

Ehk siis sai taha pandud ühed vanad naelteta lamellid, aga ees on uued lamellid naeltega.

Ja kurvis alati enne hakkab taguots driftima nagu tagaveolisel. Ise olen suht rahul. Aga võrreldes tagaveolisega on lausa lust sõita. Pean palju sõtma külavaheteid ja ausalt on 2 viimast talve olinud ekstreemsed. Ning eelmine aasta kui sõitsin E klassi mersuga, siis tuli tunne, et hakkan bussiga sõitma, nüüd sõidan Ford Mondeoga ja on selline tunne nagu oleks neljaveoline.

Viimati muutis Cyberdyne, 18 Dets 2010, 00:04, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

overboost
Postitusi: 198
Liitunud: 15 Apr 2008, 14:16
Asukoht: Tartu

Re: Vaidlus seoses autodega

Lugemata postitus Postitas overboost »

oxide kirjutas:
Steelrider kirjutas:
Jan kirjutas:

Meenus veel Top Geari meeste seletus esi- ja tagaveolise erinevusest.

Esiveoline läheb kurvist otse väja, sõidad vastu puud ja saad surma. Tagaveoline teeb enne spinni ja sõidab tagaotsaga puusse, saad surma. Tagaveoline on parem, siis ei näe kuidas sa surma saad!

Oleneb ka sõidustiilist aga isiklik kogemus on pigem selline:

Esiveoline kaldub rohkem alajuhitavusele (kipub otse), teatud tingimustest alates (libedus+kiirus) muutub kurvis ilma eelnevalt hoiatamata ülejuhitavaks. Kui esiveoline muutub ülejuhitavaks, on olukorra päästmiskes vaja võimast mootorit (euro-japside kontekstis võimast, ca 200 kW+) ja vormelisõitja reflekse, üldjuhul lõppeb situatsioon kraavis/puus/äärekivis/... Kuna situatsiooni oluliseks komponendiks on kiirus, siis tagajärjed on enamasti karmid.

Tagaveolisel autol on sünnipärane kalduvus ülejuhitavusele, seejuures on oluline, et see ülejuhitavus on gaasiga kontrollitav. Kriitilise kiiruse ületamisel jääb mootori jõust külglibisemise kontrollimiseks väheks ning tulemus on sarnane esiveolise autoga külglibisemisele. Vahe on ainult selles, et eeldatavalt oli külglibisemine tahtlikult esile kutsutud ning juht situatsiooniks rohkem valmis.

Ise eelistan libedal sõita 50/50 kaalujaotusega, pika teljevahega tagaveolisega. Annab väga hea tunnetuse ning hoiatab libedusest varakult.

rannamees kirjutas:

Selliseid autosid pole just palju, kus mootori all asuv sild oleks kergem :roll:
Hetkel ei meenu ühtegi tegelt... :roll:

BMW 3. seeria masinad, sõltuvalt mootorist. Hetkel ei viitsi andmeid otsida, aga mälu järgi oli E36 318iS kupee on 48% ees/52% taga.
Asi on saavutatud väga lihtsalt- esirattad on sisuliselt auto ninaga tasa, mootor asub tagapool esisilda, käigukast sildade vahel, sõitjad pigem tagasillal, kogu pagasiruumi osa ja kütusepaak ulatub üle tagasilla.

omast kogemusest võin õelda,et bmw 3 seeria on tõesti hea juhitavusega ja väga stabiilne auto,olgugi ,et neid maha tehakse kogu aeg.ala stiilis,et tagavedu jne.ise pole veel see talv kinni olnud.

Nokkade auto, mis muud. :lol:

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Fleim”