Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Planeta 5 paremaks.
mx77 kirjutas:Dünaamiliselt peaks ta veel kergemaks minema (ei viitsi arvutada hetkel).
See on veits keerulisem ja sõrmedest enam ei piisa
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
See resokas, mis joonisel, on ikka parasjagu pikk torbik. Nagu kiri seletab, on selle mahu ja koonuste arvutamisel võetud aluseks väljalaske faas pikkusega 146 kraadi. Siis, kolb avab väljalaske akna ja sulgeb, kui väntvõll on pöördunud 146 kraadi. Mida see pöörete arv seal tähendab, ma ei tea.
Pead aga arvestama, et selline kahur pläriseb roppu moodi! Mingi müra killeri peab ikka otsa toppima, mis jälle muudab saavutatud tulemust
OT-na selle minski mootori kohta, et see valmis mingi 1971-1972 a.
Re: Planeta 5 paremaks.
koi kirjutas:See resokas, mis joonisel, on ikka parasjagu pikk torbik. Nagu kiri seletab, on selle mahu ja koonuste arvutamisel võetud aluseks väljalaske faas pikkusega 146 kraadi. Siis, kolb avab väljalaske akna ja sulgeb, kui väntvõll on pöördunud 146 kraadi. Mida see pöörete arv seal tähendab, ma ei tea.
Resoka parim efekt arvutatakse pööretel, kus mootor arendab max jõudu. Planetal on see 4850, et suht tühikäik.
Mul on Planeta 5 inglis keelne manual olemas, kui keegi tahab võin jagada. Pole väga sirvind ja ei tea kui asjalik.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
riksx kirjutas:Leitsin hea lehe kust saab 2 taktilise resonaatorit arvutada. Annab isegi koonuse joonised.
Loodame, et see soft on ka õige.
Lappasin veel kord seda lehte ja praegust tundub, et see jawa proge on täpne. Sain praktiliselt sama tulemuse, kui vene lehel oleval resokal. Lisaks on sellel lehel ka proge summutaja arvutamiseks. Kusjuures veel 3 erinevat tüüpi, vastavalt resokale. Tulemus antakse graafikul RPM ja dB näol.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 170
- Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
riksx kirjutas:Räägi kust sa materjali said tihendusrõngaste jaoks?
Mina sain selle mootori juba rõngastega, kuid peale purunemist teise mootori jaoks kunagi maad kuulates näitas üks vana treial mingit alumiiniumist torumaterjali, millest oleks ta valmis olnud sellised rõngad valmis treima.
Braap..
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
kui juba mootoriehituseks läheb, lase uus racing kolb ka türil valada ja keps ja sõrm ka nõelte peale teha.oma kogemused vene 2t 175 ja 125 mootorite forsseerimisel: suht ruttu on tehase vändal kepsu alumine laager välja lennanud, ühel mootoril pidas kolb kusagil 100 km ja purunes jne . a kui pöördeid pole plaanis kõrgele ajada, ehk peab iz vastu?????????
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
- Tsikkel: IZ
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
Segan vahele,selle teooria järgi aretades peaks seenele ja tagasi vist päris kiiresti saama we ??
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
koi kirjutas:Huvitav teema!
Väntvõlli ruumis on mahtu piisavalt. Kui ei usu, vala sinna vedelikku. Seda ruumi suurendada ei tohi, sest siis ei suuda kolvi tekitatud hõrendus - surve küttesegu piisava kiirusega liigutada.
Just, vända põskede vahel ju ruumi kui palju!
Edu!
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 170
- Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
Ma soovitaks veel silindri kõige ülemise ribi ära lõigata, kuna pea ja silindri vahele jääb nüüd suht väike vahe, mis omakorda halvendab jahutust. See oli juba vana kooli meeste nipp. Väidetavalt omas see suuremat tähtsust krossi- või endurosõitudel, kui väike vahe kippus muda täis minema.
Braap..
Re: Planeta 5 paremaks.
Hr. Kaaru kirjutas:Segan vahele,selle teooria järgi aretades peaks seenele ja tagasi vist päris kiiresti saama we ??
Aga ilma naljata, see masin jääbi seenel käimise jaoks
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Prii kirjutas:Ma soovitaks veel silindri kõige ülemise ribi ära lõigata, kuna pea ja silindri vahele jääb nüüd suht väike vahe, mis omakorda halvendab jahutust. See oli juba vana kooli meeste nipp. Väidetavalt omas see suuremat tähtsust krossi- või endurosõitudel, kui väike vahe kippus muda täis minema.
Seal on miski max 3mm vahe ja suure tõenäosusega lõikan ühe ära.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
riksx kirjutas:Jama selles, et kuskilt pole võtta 175mm diameetriga alumiinium plokki, millest täiterõngad välja treida.
Või nende kaarte valmistamiseks on olemas ka mõni parem variant.
Ühest tükist võib ka selle alumiiniumrõnga treida ja kinnitada ühe karteripoole külge, täismatrjali on Tallinnas Enimor Metallis igat mõõtu, kuigi tundub raiskamisena nii palju laastudeks treida
-
- Postitusi: 909
- Liitunud: 09 Veebr 2005, 17:25
- Asukoht: Raasiku või Haapsalu
- Tänatud: 12 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
Kui minu eksemplaaril laadimine ära kadus, siis hakkas rahast kahju, kuna siis (4 aastat tagasi) maksis originaalne isend üle 400.- Ühest sigulli poest null-kaheksa elektroone laadimisrelee, mis maksis seal 70.- Laadimisega sellest ajast enam probleeme ei olnud. Üldiselt on tegu üsna töö- ja lollikindla isendiga. Ise lähtusin seisukohast, nagu Vene masinate puhul ikka, et "ära sega asjal töötamast".
Kui aga kindel plaan asja uhkemaks, kiiremaks, paremaks jne teha, siis võta ühendust kasutajaga siin miilits. Tema mõned IZi projektid on üsna nobedad
Edu!
see kartmatus on kasvanud väsimatus töös,
läbi kurvide ja piki sirgeid,
meid sadu kordi kandnud on mootorite sööst.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1964
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Tavastia
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 184 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
Alu sulatamisest juttu. http://www.estonianchopper.com/tehnilin ... e-t424.htm
Hiljem; teemas märgitud auto- moto foorumi lingis kirjutatakse põjalikumalt valamisest.
Re: Planeta 5 paremaks.
vintisvint kirjutas:Alu sulatamisest juttu. http://www.estonianchopper.com/tehnilin ... e-t424.htm
Sepaääsil on sulatatud alumiiniumi raudpotis, samuti el ahjus. Vormideks sobisid vanad mootorihülsid - sisepind oli sile ja pärast jahtumist- kokkutõmbumist tuli al toorik kergelt välja. Et mitte treimisega matrjali raisata, saab vastava treiteraga kahelt poolt vastastiku sudamiku välja lõigata.
Re: Planeta 5 paremaks.
Niih nüüd saan väntvõlli treimisse anda. Täiterõngas on olemas ja jäin 15mm juurde. Rõngas sai isegi täitsa tihe ja hea, Nüüd tuleb aind kinnitus mõelda ja õigest kohast jupp maha.
Tegelikult väntvõlli ennem tasakaalustada ei saa, kui olen kolvile uue kuju andnud. Asi selles, et kolb piirab sissetuleva kütuse hulka päris suures ulatuses. Pole veel ära mõõtnud aga kui kolb ülesse hakkab liikuma, siis sisselase kanal on väga pikka aega suletud. Kolvi teen nii palju lühemaks, et sisselaske kanal oleks alumise null seisus avatud.
ahh jaaa.. rõngas sai täismaterjalist välja treitud. Maksis hinge hinda
Mõned pildid ka:
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Planeta 5 paremaks.
Kui sul kolvi seelik hoiab sisselaskeava pidevalt lahti, siis pead kindlasti membraanid sisselasesse panema.
Ja ei saa aru, mis su rõngas ühest tükist on? Oleks ju lihtsam olnud lasta treialil kohe kaks tükki teha lasta, või on sul omal mingi kaval plaan?
Re: Planeta 5 paremaks.
mx77 kirjutas:Kui sul kolvi seelik hoiab sisselaskeava pidevalt lahti, siis pead kindlasti membraanid sisselasesse panema.
Ja ei saa aru, mis su rõngas ühest tükist on? Oleks ju lihtsam olnud lasta treialil kohe kaks tükki teha lasta, või on sul omal mingi kaval plaan?
Jepp... Ktm 360 Reed Valve tuleb ja PWK 38 karpa.
Seda rõngast oli odavam ja lihtsam ühes tükis teha. Kinnitus tuleb ainult ühele mootori poolele. Vaatan kuidas õnnestub, alati saan selle "seibi" pooleks lasta.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Planeta 5 paremaks.
OK, et siis kepsuava teed asümmeetrilise?
Vanasti pandi see nii kinni, et puuriti risti karteripoolte lahtuspinnaga rõnga ja karteri kokkupuutejoonele avad ca 3 tk.) ja pandi sinna tihvtid. Sest pöörlemine on ainuke, mille vastu sa teda kinnitama pead põhjusmõtteliselt.
Re: Planeta 5 paremaks.
Ma vist nii keeluliseks ei aja, märgin ära ja lõikan "seibli" lihtsalt tüki välja. Põhimõtteliselt rõngas jääb hobuseraua kujuga.
Kinnituse mõtlesin teha 2 väikse poldiga. Puurin augu läbi karteri seina ja "seiblie" üritan 10mm sügavuse M6 keerme sisse lasta.
Projektiga seonduvad fotod on siin:
http://nagi.ee/photos/riksx/sets/291977/
Karpa:
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 247
- Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
- Tsikkel: Suzuki SV650S
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
Ise lahendasin suurema karteritäitvuse saamiseks probleemi, avavuse tegemisega kolviseelikusse.
Projekt edeneb väga hästi!
Re: Planeta 5 paremaks.
siniraag kirjutas:Ise lahendasin suurema karteritäitvuse saamiseks probleemi, avavuse tegemisega kolviseelikusse.
Projekt edeneb väga hästi!
350 jawa kolbidel olid avad ülevoolude koha, need lõigati lahti, et küttesegu ülevoolu parandada. Mingil määral jäid muidugi kolvid nõrgemaks.
Re: Planeta 5 paremaks.
[quote="riksx"]Niih nüüd saan väntvõlli treimisse anda. Täiterõngas on olemas ja jäin 15mm juurde. Rõngas sai isegi täitsa tihe ja hea, Nüüd tuleb aind kinnitus mõelda ja õigest kohast jupp maha.
Tegelikult väntvõlli ennem tasakaalustada ei saa, kui olen kolvile uue kuju andnud. Asi selles, et kolb piirab sissetuleva kütuse hulka päris suures ulatuses. Pole veel ära mõõtnud aga kui kolb ülesse hakkab liikuma, siis sisselase kanal on väga pikka aega suletud. Kolvi teen nii palju lühemaks, et sisselaske kanal oleks alumise null seisus avatud.
Kui väga palju kolbi lühemaks teed, siis lõtkud suurenevad ja kuna kolb töötab täitepumbana - pumba tootlikus ja võimsus võib väheneda, eriti madalatel pööretel.
Re: Planeta 5 paremaks.
Ma seda täitmist ei karda, kuna ReedValvega saab ta nii 15...20% (täitsa lampi ütlesin) reaalset sisseimevat värsket küttesegu rohkem. See on tingitud sellest kolvi "seelikust" mis toimib originaalis sisselase klapina.
ReedValve klapp täidab mootorit märksa paremini.
Ma ei usu, et kolvi lühemaks lõikamine erilist mõju tihedusele annab.
Ma plaanin alumise kolvirõnga ära võtmist, et parandada silindri õlitust. Teoorias peaks kolvirõnga pessa õli kogunema.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 247
- Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
- Tsikkel: Suzuki SV650S
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
Kui jätad alumise kolirõngapesa tühjaks, siis see toimib ühenduskanalina sisselaskeakende ja väljalaskeakende vahel.
Osadel 350cc käivitusmootoritel peaks olema 2 rõngaga IZ-i kolv.
Re: Planeta 5 paremaks.
siniraag kirjutas:Kui jätad alumise kolirõngapesa tühjaks, siis see toimib ühenduskanalina sisselaskeakende ja väljalaskeakende vahel.
Osadel 350cc käivitusmootoritel peaks olema 2 rõngaga IZ-i kolv.
Mmm.. tõesti toimib ja eriti siis kui resonaatori tagasi pauk tuleb. Tundub, et seda ära jätta ei saa.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Pole veel otsinud, kuid võimalik et isegi on. Mul üks vana KTM 360 kolb olemas vaatan äkki see sobib.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.