Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Dünaamiliselt peaks ta veel kergemaks minema (ei viitsi arvutada hetkel).

Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

mx77 kirjutas:

Dünaamiliselt peaks ta veel kergemaks minema (ei viitsi arvutada hetkel).

See on veits keerulisem ja sõrmedest enam ei piisa :P

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Absoluutselt ei piisa :lol:


koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas koi »

See resokas, mis joonisel, on ikka parasjagu pikk torbik. Nagu kiri seletab, on selle mahu ja koonuste arvutamisel võetud aluseks väljalaske faas pikkusega 146 kraadi. Siis, kolb avab väljalaske akna ja sulgeb, kui väntvõll on pöördunud 146 kraadi. Mida see pöörete arv seal tähendab, ma ei tea.
Pead aga arvestama, et selline kahur pläriseb roppu moodi! Mingi müra killeri peab ikka otsa toppima, mis jälle muudab saavutatud tulemust :wack:
OT-na selle minski mootori kohta, et see valmis mingi 1971-1972 a. :bsmile:

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

koi kirjutas:

See resokas, mis joonisel, on ikka parasjagu pikk torbik. Nagu kiri seletab, on selle mahu ja koonuste arvutamisel võetud aluseks väljalaske faas pikkusega 146 kraadi. Siis, kolb avab väljalaske akna ja sulgeb, kui väntvõll on pöördunud 146 kraadi. Mida see pöörete arv seal tähendab, ma ei tea.

Resoka parim efekt arvutatakse pööretel, kus mootor arendab max jõudu. Planetal on see 4850, et suht tühikäik.
Mul on Planeta 5 inglis keelne manual olemas, kui keegi tahab võin jagada. Pole väga sirvind ja ei tea kui asjalik.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

riksx kirjutas:

Leitsin hea lehe kust saab 2 taktilise resonaatorit arvutada. Annab isegi koonuse joonised.
Loodame, et see soft on ka õige.

http://www.mh-aerotools.de/airfoils/javapipe_en.htm

Lappasin veel kord seda lehte ja praegust tundub, et see jawa proge on täpne. Sain praktiliselt sama tulemuse, kui vene lehel oleval resokal. Lisaks on sellel lehel ka proge summutaja arvutamiseks. Kusjuures veel 3 erinevat tüüpi, vastavalt resokale. Tulemus antakse graafikul RPM ja dB näol.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

Prii
Postitusi: 170
Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas Prii »

riksx kirjutas:

Räägi kust sa materjali said tihendusrõngaste jaoks?

Mina sain selle mootori juba rõngastega, kuid peale purunemist teise mootori jaoks kunagi maad kuulates näitas üks vana treial mingit alumiiniumist torumaterjali, millest oleks ta valmis olnud sellised rõngad valmis treima.

Braap..


petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas petz »

kui juba mootoriehituseks läheb, lase uus racing kolb ka türil valada ja keps ja sõrm ka nõelte peale teha.oma kogemused vene 2t 175 ja 125 mootorite forsseerimisel: suht ruttu on tehase vändal kepsu alumine laager välja lennanud, ühel mootoril pidas kolb kusagil 100 km ja purunes jne . a kui pöördeid pole plaanis kõrgele ajada, ehk peab iz vastu?????????


Hr. Kaaru
Postitusi: 349
Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
Tsikkel: IZ
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas Hr. Kaaru »

Segan vahele,selle teooria järgi aretades peaks seenele ja tagasi vist päris kiiresti saama we ?? :D

I love my bike, it´s amazing machine!
Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas Loff »

koi kirjutas:

Huvitav teema!
Väntvõlli ruumis on mahtu piisavalt. Kui ei usu, vala sinna vedelikku. Seda ruumi suurendada ei tohi, sest siis ei suuda kolvi tekitatud hõrendus - surve küttesegu piisava kiirusega liigutada.

Just, vända põskede vahel ju ruumi kui palju!
Edu!

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

Prii
Postitusi: 170
Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas Prii »

Ma soovitaks veel silindri kõige ülemise ribi ära lõigata, kuna pea ja silindri vahele jääb nüüd suht väike vahe, mis omakorda halvendab jahutust. See oli juba vana kooli meeste nipp. Väidetavalt omas see suuremat tähtsust krossi- või endurosõitudel, kui väike vahe kippus muda täis minema.

Braap..

Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

Hr. Kaaru kirjutas:

Segan vahele,selle teooria järgi aretades peaks seenele ja tagasi vist päris kiiresti saama we ?? :D

Aga ilma naljata, see masin jääbi seenel käimise jaoks :D

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

Prii kirjutas:

Ma soovitaks veel silindri kõige ülemise ribi ära lõigata, kuna pea ja silindri vahele jääb nüüd suht väike vahe, mis omakorda halvendab jahutust. See oli juba vana kooli meeste nipp. Väidetavalt omas see suuremat tähtsust krossi- või endurosõitudel, kui väike vahe kippus muda täis minema.

Seal on miski max 3mm vahe ja suure tõenäosusega lõikan ühe ära.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS


jawam.
Postitusi: 158
Liitunud: 01 Juun 2009, 17:33

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas jawam. »

riksx kirjutas:

Jama selles, et kuskilt pole võtta 175mm diameetriga alumiinium plokki, millest täiterõngad välja treida.
Või nende kaarte valmistamiseks on olemas ka mõni parem variant.

Ühest tükist võib ka selle alumiiniumrõnga treida ja kinnitada ühe karteripoole külge, täismatrjali on Tallinnas Enimor Metallis igat mõõtu, kuigi tundub raiskamisena nii palju laastudeks treida :D

Kasutaja avatar

Priit_IZ
Postitusi: 909
Liitunud: 09 Veebr 2005, 17:25
Asukoht: Raasiku või Haapsalu
Tänatud: 12 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas Priit_IZ »

Kui minu eksemplaaril laadimine ära kadus, siis hakkas rahast kahju, kuna siis (4 aastat tagasi) maksis originaalne isend üle 400.- Ühest sigulli poest null-kaheksa elektroone laadimisrelee, mis maksis seal 70.- Laadimisega sellest ajast enam probleeme ei olnud. Üldiselt on tegu üsna töö- ja lollikindla isendiga. Ise lähtusin seisukohast, nagu Vene masinate puhul ikka, et "ära sega asjal töötamast".

Kui aga kindel plaan asja uhkemaks, kiiremaks, paremaks jne teha, siis võta ühendust kasutajaga siin miilits. Tema mõned IZi projektid on üsna nobedad :wink:

Edu! :bsmile:

Mootorsportlased on ikka julged,
see kartmatus on kasvanud väsimatus töös,
läbi kurvide ja piki sirgeid,
meid sadu kordi kandnud on mootorite sööst.
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1964
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Tavastia
Tänanud: 149 korda
Tänatud: 184 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas Vint »

Alu sulatamisest juttu. http://www.estonianchopper.com/tehnilin ... e-t424.htm
Hiljem; teemas märgitud auto- moto foorumi lingis kirjutatakse põjalikumalt valamisest.

Viimati muutis Vint, 13 Nov 2010, 16:44, muudetud 1 kord kokku.

jawam.
Postitusi: 158
Liitunud: 01 Juun 2009, 17:33

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas jawam. »

vintisvint kirjutas:

Sepaääsil on sulatatud alumiiniumi raudpotis, samuti el ahjus. Vormideks sobisid vanad mootorihülsid - sisepind oli sile ja pärast jahtumist- kokkutõmbumist tuli al toorik kergelt välja. Et mitte treimisega matrjali raisata, saab vastava treiteraga kahelt poolt vastastiku sudamiku välja lõigata.

Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

Niih nüüd saan väntvõlli treimisse anda. Täiterõngas on olemas ja jäin 15mm juurde. Rõngas sai isegi täitsa tihe ja hea, Nüüd tuleb aind kinnitus mõelda ja õigest kohast jupp maha.
Tegelikult väntvõlli ennem tasakaalustada ei saa, kui olen kolvile uue kuju andnud. Asi selles, et kolb piirab sissetuleva kütuse hulka päris suures ulatuses. Pole veel ära mõõtnud aga kui kolb ülesse hakkab liikuma, siis sisselase kanal on väga pikka aega suletud. Kolvi teen nii palju lühemaks, et sisselaske kanal oleks alumise null seisus avatud.

ahh jaaa.. rõngas sai täismaterjalist välja treitud. Maksis hinge hinda :P

Mõned pildid ka:

Pilt
Pilt
Pilt

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Kui sul kolvi seelik hoiab sisselaskeava pidevalt lahti, siis pead kindlasti membraanid sisselasesse panema.
Ja ei saa aru, mis su rõngas ühest tükist on? Oleks ju lihtsam olnud lasta treialil kohe kaks tükki teha lasta, või on sul omal mingi kaval plaan?

Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

mx77 kirjutas:

Kui sul kolvi seelik hoiab sisselaskeava pidevalt lahti, siis pead kindlasti membraanid sisselasesse panema.
Ja ei saa aru, mis su rõngas ühest tükist on? Oleks ju lihtsam olnud lasta treialil kohe kaks tükki teha lasta, või on sul omal mingi kaval plaan?

Jepp... Ktm 360 Reed Valve tuleb ja PWK 38 karpa.
Seda rõngast oli odavam ja lihtsam ühes tükis teha. Kinnitus tuleb ainult ühele mootori poolele. Vaatan kuidas õnnestub, alati saan selle "seibi" pooleks lasta.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas mx77 »

OK, et siis kepsuava teed asümmeetrilise?
Vanasti pandi see nii kinni, et puuriti risti karteripoolte lahtuspinnaga rõnga ja karteri kokkupuutejoonele avad ca 3 tk.) ja pandi sinna tihvtid. Sest pöörlemine on ainuke, mille vastu sa teda kinnitama pead põhjusmõtteliselt.

Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

Ma vist nii keeluliseks ei aja, märgin ära ja lõikan "seibli" lihtsalt tüki välja. Põhimõtteliselt rõngas jääb hobuseraua kujuga.
Kinnituse mõtlesin teha 2 väikse poldiga. Puurin augu läbi karteri seina ja "seiblie" üritan 10mm sügavuse M6 keerme sisse lasta.

Projektiga seonduvad fotod on siin:
http://nagi.ee/photos/riksx/sets/291977/
Karpa:

Pilt

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

siniraag
Postitusi: 247
Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
Tsikkel: Suzuki SV650S
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas siniraag »

Ise lahendasin suurema karteritäitvuse saamiseks probleemi, avavuse tegemisega kolviseelikusse.
Pilt
Projekt edeneb väga hästi!


jawam.
Postitusi: 158
Liitunud: 01 Juun 2009, 17:33

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas jawam. »

siniraag kirjutas:

Ise lahendasin suurema karteritäitvuse saamiseks probleemi, avavuse tegemisega kolviseelikusse.
Pilt
Projekt edeneb väga hästi!

350 jawa kolbidel olid avad ülevoolude koha, need lõigati lahti, et küttesegu ülevoolu parandada. Mingil määral jäid muidugi kolvid nõrgemaks.


jawam.
Postitusi: 158
Liitunud: 01 Juun 2009, 17:33

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas jawam. »

[quote="riksx"]Niih nüüd saan väntvõlli treimisse anda. Täiterõngas on olemas ja jäin 15mm juurde. Rõngas sai isegi täitsa tihe ja hea, Nüüd tuleb aind kinnitus mõelda ja õigest kohast jupp maha.
Tegelikult väntvõlli ennem tasakaalustada ei saa, kui olen kolvile uue kuju andnud. Asi selles, et kolb piirab sissetuleva kütuse hulka päris suures ulatuses. Pole veel ära mõõtnud aga kui kolb ülesse hakkab liikuma, siis sisselase kanal on väga pikka aega suletud. Kolvi teen nii palju lühemaks, et sisselaske kanal oleks alumise null seisus avatud.

Kui väga palju kolbi lühemaks teed, siis lõtkud suurenevad ja kuna kolb töötab täitepumbana - pumba tootlikus ja võimsus võib väheneda, eriti madalatel pööretel.

Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

Ma seda täitmist ei karda, kuna ReedValvega saab ta nii 15...20% (täitsa lampi ütlesin) reaalset sisseimevat värsket küttesegu rohkem. See on tingitud sellest kolvi "seelikust" mis toimib originaalis sisselase klapina.
ReedValve klapp täidab mootorit märksa paremini.

Ma ei usu, et kolvi lühemaks lõikamine erilist mõju tihedusele annab.
Ma plaanin alumise kolvirõnga ära võtmist, et parandada silindri õlitust. Teoorias peaks kolvirõnga pessa õli kogunema.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

siniraag
Postitusi: 247
Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
Tsikkel: Suzuki SV650S
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas siniraag »

Kui jätad alumise kolirõngapesa tühjaks, siis see toimib ühenduskanalina sisselaskeakende ja väljalaskeakende vahel.
Osadel 350cc käivitusmootoritel peaks olema 2 rõngaga IZ-i kolv.

Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

siniraag kirjutas:

Kui jätad alumise kolirõngapesa tühjaks, siis see toimib ühenduskanalina sisselaskeakende ja väljalaskeakende vahel.
Osadel 350cc käivitusmootoritel peaks olema 2 rõngaga IZ-i kolv.

Mmm.. tõesti toimib ja eriti siis kui resonaatori tagasi pauk tuleb. Tundub, et seda ära jätta ei saa.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas mx77 »

kas mingi ühe rõngaga sobivat lääne kolbi ei ole?

Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Planeta 5 paremaks.

Lugemata postitus Postitas riksx »

Pole veel otsinud, kuid võimalik et isegi on. Mul üks vana KTM 360 kolb olemas vaatan äkki see sobib.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”