Vedru tegemine?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Vedru tegemine?
Tervist,
Oleks vaja 1 peenest traadist vedru teha, kuid on keegi sellega enne tegelenud? Kas vedru(teras?!?) on spetsiaalne ja mis pinnatöötlusega see valmistatud on. Koolis saaksin vajalikke seadmeid kasutada.. Kui tekib küsimus miks ma seda poest ei too või miks ma seda ise teen, siis põhjus on vajaliku jupi poehinnas (2500.-).
Re: Vedru tegemine?
äkki leiad siit abi http://home.earthlink.net/~bazillion/intro.html
-
- Postitusi: 8433
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Vedru tegemine?
Vedruteras on spetsiaalne ja kardan, et eestis sellist vedrutraati ei liigu, kuna ei tea, et keegi eestis vedrude tööstusliku tootmisega tegeleks. Sa võiks seda vedrut vähe kirjeldada, äkki oskab nõu anda.
-
Teema algataja - Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Vedru tegemine?
Vedru käib käigulülitushoova küljes (mis karterist välja tuleb) ja eelmaintud lingil on ta Torsion spring moodi. See fikseerib peale käiguvahetust jupi alati ühte asendisse. Raske seletada aga kes käigukasti lahti võtnud, tema teab..
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
- Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
- Asukoht: Tartu
Re: Vedru tegemine?
makuke kirjutas:Vedru käib käigulülitushoova küljes (mis karterist välja tuleb) ja eelmaintud lingil on ta Torsion spring moodi. See fikseerib peale käiguvahetust jupi alati ühte asendisse. Raske seletada aga kes käigukasti lahti võtnud, tema teab..
Kõige lihtsam kuskilt kus käimareid ja asju remonditakse või mõnel on mõni mootor laiali järsku sobib mõni teine kui veidi ümber kohendada. Pane mingid mõõdud või pilt koos nendega järsku keski leiab kuskilt sulle miskit.
Re: Vedru tegemine?
see käigu hoova vedru 2 otsaga maksab 2500kr?
http://atmracing.auv.ee/tooted_pildid/57_IMG_7518.jpg
miski selline saaks ise näpitaga painutada
-
- Postitusi: 241
- Liitunud: 14 Aug 2006, 17:43
- Tsikkel: cbr600rr
- Asukoht: eesti tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Vedru tegemine?
http://www.bikebandit.com/houseofmotorc ... b2/o/m4168
kas see 4 taalane vedru?
zx9r-zx9r-cbr600rr....cbr600rr.....
http://www.motodepoo.ee
http://www.motoringrada.ee
https://www.facebook.com/motodepoo.team.green
Re: Vedru tegemine?
mx77 kirjutas:Vedruteras on spetsiaalne ja kardan, et eestis sellist vedrutraati ei liigu, kuna ei tea, et keegi eestis vedrude tööstusliku tootmisega tegeleks. Sa võiks seda vedrut vähe kirjeldada, äkki oskab nõu anda.
No sa paned ikka pirne.
Re: Vedru tegemine?
Traadi kohta ei tea aga vedru tahab peale keeramist termotöötlust surve all (spets rakised), olen sellega natuke kunagi kokku puutunud!Ma arvan, et kodus saab sellega hakkama küll, kasutades olemasolevaid vahendeid (näiteks praeahju)aga enne on vaja jh inffi, mis traadist seda keerata, mis temperatuur jne?!
-
Teema algataja - Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Vedru tegemine?
Vedru on Yamaha big bear 350cc käigukastist (1989) Vedru on ühenduskohal, kus NR 7 ja NR 1 osad kokku saavad
Re: Vedru tegemine?
goal kirjutas:Traadi kohta ei tea aga vedru tahab peale keeramist termotöötlust surve all (spets rakised), olen sellega natuke kunagi kokku puutunud!Ma arvan, et kodus saab sellega hakkama küll, kasutades olemasolevaid vahendeid (näiteks praeahju)aga enne on vaja jh inffi, mis traadist seda keerata, mis temperatuur jne?!
Kõiki vedrusi ei töödeldagi termiliselt peale valmistamist .See nii lihtne vedru selle valmistamisega saab hakkama küll ,vaja ainult sama jämedat vedrutraati omada ja pulga peal ära keerata.Kui leiad mõne vedru ,mis on sama diameetriga siis on ainult otsad vaja keerata.
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Re: Vedru tegemine?
Ei seda vedru sa külmalt küll ei keera. Ja pole mõtet üritama hakata kui teemat ei valda. Hädaline võib ühendust võtta aga okt. lõpuni aega pole.
Re: Vedru tegemine?
tramm66 kirjutas:Ei seda vedru sa külmalt küll ei keera. Ja pole mõtet üritama hakata kui teemat ei valda. Hädaline võib ühendust võtta aga okt. lõpuni aega pole.
Just nimelt see vedru on külmalt keeratud ja pärast karastatud .Üldiselt kiputakse üle karastama ,sellepärast see vedru katki ongi.
-
Teema algataja - Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Vedru tegemine?
Tegelikult tahaks selle siiski kodus valmis keerata ja vajadusel termotöötlust kasutada (saan kasutada ahju u. 1000 kraadi). Uurisin, erinevaid materjale ja haaknõelast pidi saama vedru. Tundub nagu sitast saia tegemine aga selle vedru pärast 2500.- jupi eest ei maksa..
Re: Vedru tegemine?
ahju kasutamisel pead arvestama seda et sa pead seda väga pikalt kasutama sest lõõmutamine on aeganõudev protsess.
panin puusse.. vedru puhul vist siiski noolutamist kasutatakse.
Re: Vedru tegemine?
alas-kuul -ist osta vedrutraati millist läbimõõtu aga tahad ,tellimis aeg 1nädal
treipingis keerad vedru valmis ja asi jokk
Re: Vedru tegemine?
On 6 mm vedrutraadist treipingis vedrusid keeratud ja neid karastati Tartus, aparaaditehases - said sama head, mis originaalid. Peab olema õige karastusreziim - vastavalt terasemargile. Samas olen ka palju termiliselt töödeldud VEDRUOTSI külmalt keeranud - tavaliselt annab korra keerata ja ei lähe kohe katki ning jääb alles vajalik vetruvus. Võimalikult suure raadiusega paine - arvuliselt võiks öelda, et kui painderaadius on üle 2 traadiläbimõõdu, siis keeramisel pragusid ei teki. Soovitan toorikuks otsida sama diameetri ja traadi läbimõõduga TÕMBEVEDRU (keerud koos). Vedru diameetrit suuremaks venitada saab nii, et lapiku küljega raudpulga peal väljaspoolt haamriga pinnida. Võib sobida mingi veoauto või käru piduriklotside tõmbevedru. Kui vedrul pikkust jagub saab esimese ebaõnnestumise k
orral uuesti proovida. Tööriistadest vaja lõikekäia, kahed näpitsad, kruustangid, alasi ja haamer ning osavad käed.
-
- Postitusi: 44
- Liitunud: 16 Juun 2008, 20:09
- Tsikkel: cbr1000rr cbr1000f
- Asukoht: Tallinn/Saare
Re: Vedru tegemine?
teoreetiliselt peaks kõlbama suvaline õige süsinikusisaldusega teras.
Külmalt väänad paika, ja kui ei anna väänata siis enne lõõmutad (kuumutad materjali üle faasimuutustemperatuuri ja seejärel aeglane jahutamine õhus). Teeb materjali plastseks ja kergesti töödeldavaks.
Kui kuju olemas karastad (sama, mis eelmine ainult kiire külma veega jahutamine) ja teed kesknoolutuse.
Faasimuutustemperatuuri võiks jäigalt võtta üle 600* C, aga tõenäoliselt on see väiksem. Kesknoolutus peaks jääma 300-400* C vahele ja jahutamine õhus, aja pead vaatama vastavalt detaili suurusele, 6mm vedru puhul pakuks mingi 1h.
Põhiliselt on vaja jah ahju korraliku temperatuurianduriga.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.