küünlad/piibud
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
küünlad/piibud
Kas on märgatav vahe, kui ma panen piibud valede küünalde peale? enda arust teen kõik õigesti, aga no ei käivitu. Masinaks on cbr600f3, parempoole süütepooli lühema küünlajuhtme panen esimesele paremale küünlale ja pikema kõige vasakpoolsemale. vasaku omad siis vastavalt keskele(vasak-parem keskmine).
Juhtus siis selline asi, et eelmine päev toimis kõik ideaalselt, sai sõitu teha, aga järgmine päev käivitus samuti ideaalselt, õhuklapp avatuna tahtsin mootori soojaks lasta, aga üha enam kadus jõud ära ja suri lõpuks välja(u20s pärast) peale seda käivitus 2-3 korda umbes 2 sekundiks ja peale seda enam ei käivitunud üldse, vaid tõrtsus kui üritasid gaasiga käivitada...
Siiamaani olen kontrollinud, kütusepump töötab ilusti, kütus jõuab karbussideni, nüüd kiskusin küünlad maha, säde on olemas ja küünlad ei olnud märjad ega tahmased ega midagi.
Any hints?
Re: küünlad/piibud
Peale seda, kui ta seisma jäi ootamatult, oled veel küünlajuhtmeid näppinud? Kui ei, ei sõltu sellest midagi. Peaasi, et säde oleks silindris õigel hetkel, mil silinder survetaktis on ja sisselasketakti ajal ei oleks sädet. Kui saad küünlajuhtmeid ümber majandada ja ratas ikka käima jääb, kasutab Su ratas ilmselt wasted spark süüdet ehk kaks silindrit saavad korraga sädet.
Su jutu põhjal jääb aga mulje, et näppisid küünlajuhtmeid enne selle probleemi tekkimist ja said veel sõita mõnda aega. Kindlasti ei ole see vea põhjustaja, kui said veel sõita. Igaks juhuks võid muidugi kontrollida, et mõni küünlajuhe kuskile vastu end katki pole hõõrunud/põletanud.
Viga on ilmselt ikkagi kütuses. Kui küünlad kohe pärast paari käivitus-üritust märjad ei ole, on kütust vähe. Mingi ummistus filtris või karburaatoris vms. See, kuidas kirjelduse järgi ratas ära kooles vaikselt ja siis veel hetkeks käivitada sai, viitab samuti bensiini "lõppemisele".
Re: küünlad/piibud
Jah ma ise ka kahtlustan kütust...
Kontrollisin ka, et kõik piibud tekitaks sädeme ja nendes viga nagu ei tohiks olla.. Samuti kütus jõuab ilusti karburaatoritesse ja neid on ka mul ju mitu, ei usu, et nad korraga nüüd kõik ära ummistusid, või kas ma tõesti pean hakkama karbusse laiali kakkuma, mis on jube jube töö.. Pole eriti karburaatoritesse süvenenud, aga ehk on neil ka sodikruvi nagu vanematel masinatel?
-
- Postitusi: 143
- Liitunud: 05 Juul 2006, 22:22
- Tsikkel: Honda TL1000R
- Asukoht: tartu
- Kontakt:
Re: küünlad/piibud
Küünlajuhtmeid kangutades ja näppides võisid vabalt mõne vaakumvooliku lahti tõmmata! Endal oli samamoodi piipe mahatõmmates vaakumvoolik ära tulnud ja no tükk aega möllasin ennem kui toda märkasin. Võid proovida ka igasse sisselaske avasse tilga bensiini kallata, kui siis korraks käivitub, on ikkagi kütuse pealevoolus probleem.
Edu
Re: küünlad/piibud
Lasin igasse silindrisse törtsu bensiini, tühja gaasiga proovides käivitada ei hakanud isegi törtsuma... mingi keemilise reaktsiooni käigus avaldusid hoopiski mingi gaasid, üsna kuuldavalt peale käivitamist. proovin veel korra ilma gaasita ja ei miskit.. Aga siis proovisin poole gaasiga ja hakkas törtsuma (kütusepaaki ei olnud tagagi) Väga kahtlane. Aku on täis, kasutasin käivitamisel abi käivitamis akult. Aga mulle pakub huvi et miks ta gaasiga hakkab törtsuma? Veelgi rohkem pakuks huvi, miks ta ei käivitu ?
no tühja gaasiga ka törtsub pikapeale kui starterit käiata, aga siiski miks ta käima ei taha minna? palju ma umbes ühte silndrisse peaks bensiini laskma? hetkel lasin umbes 1.5 väikest teelusikatäit.
Kõik voolikud kontrollisin ka üle, mis jooksevad karburaatote juurde, kõik on nagu ühendatud ja funksivad, mõnesse lasi puhuda, mõnesse mitte.
Ei nüüd kindel värk, no ei ole võimalik, teen järelduse, et asi on küünaldes, kõik asjad otsas lõpuni üle kontrollinud, mingeid ummistusi ei ole, tuleb lähiajal tartu kolida ja küünlad ära tuua, eks kirjutan siis, kas plahvatab või plahvatab tsikkel
Re: küünlad/piibud
No nii, panin terve kupatuse peale(vanad küünlad ika) õhuklapp oli täiesti avatuna ja läks ilusti kohe käima, aga tuurid olid jube madalad... Käis umbes 7 sekundit madalatel tuuridel ja suri välja, peale seda, ilma gaasita proovides ei andnud enam üldse märku aga gaasi peal hoides turtsus, aga gaasiga ta käima ei lähe, vaid turtsub(3-5 turtsu järjest).. Kas ma peaks karpad laiali kakkuma?, karpadeni jõuab kütus 100%
Re: küünlad/piibud
Uued küünlad peale ja olemas, töötab nagu kellavärk... Leidsin piibu järjekorra ka üles, piipude peale oli kirjutatud
Aga tänud igatahes vastajatele!
-
- Postitusi: 88
- Liitunud: 22 Mai 2005, 14:03
- Tsikkel: Jawa Style
Re: küünlad/piibud
Küsin siin jutujätkuks, et kui tehasest on ette nähtud mõlemate küünlate nii tavaliste kui iridium küünalde kasutamine, siis kas ühed võib niisamalihtsalt teistega asendada?
Mul kuuesajane Yamaha Fazer 2002a. ostsin uued tavalised küünlad kataloogi järgi, kui koju vahetama läksin siis selgus, et peal iridiumid.
Võin ikka need tavalised peale panna?
Re: küünlad/piibud
Kas iridium küünlad on kuidagi paremad tavalistest? Tegu 600-se R4 nakediga. Tootja spec pakub mõlemaid küünlavariante.
-
- Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Tahaks masinal küünlad maha keerata, kuid ei julge, kuna küünlapesad on igasugust paska (liiv jms mudru) täis. Kui keeran küünla maha, vajub see pask sujuvalt mootorisse ju. Kuidas need pesad puhtaks saada eeldusel, et kompressori kasutamisvõimalus puudub?
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Harjaga, hambaharjaga või siis puhu kõrrega ise õhku kui seal tõesti lahtine liiv siis peaks aitama.
Ega muud lahendust eriti pole. Kompressori asemel võid läheneda loominguliselt täispuhutud õhupall, tavaline pump jne...
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: küünlad/piibud
No jahtunud mootoril võib ju veega ka voolikuga uhada, kuni ülearune mudru välja saab. Või sõida mõnda tsikli töökotta Tallinnas. Küllap nad niipalju ikka õhku lubavad, et sodi ära puhuda. Reeglina töökodades siiski lahke ja sõbralik rahvas, kui viisakalt palud!
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: küünlad/piibud
Ahjaa statoilides on ka ju kompressorid
aga vee jätaksin ma viimaseks, sest muidu võib mingi möga just kinni kuivata sinna.
-
- Postitusi: 1071
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 193 korda
- Tänatud: 119 korda
Re: küünlad/piibud
extremist kirjutas:Ahjaa statoilides on ka ju kompressorid
![]()
aga vee jätaksin ma viimaseks, sest muidu võib mingi möga just kinni kuivata sinna.
statoilid enamus vist nüüd selle automaatika peal. Sealt ei puhu vist niisama midagi välja
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: küünlad/piibud
jackson kirjutas:Kas iridium küünlad on kuidagi paremad tavalistest? Tegu 600-se R4 nakediga. Tootja spec pakub mõlemaid küünlavariante.
pikema elueaga.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.