Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Moderaator: Moded
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Eestikate etappide ajad peaksid olema sellised, nagu Motomaania lehel kirjas:
http://www.motomaania.ee/index.php/2010 ... -3-etappi/
Mehis polnud selles, kas Tallinna enduuro ikka Tallinna lähedal toimub veel päris kindel.
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Tere
Igal asjal on positiivsed ja negatiivsed küljed ühtpidi tõesti mida lihtsamaks ja labasemaks reegleid muudetakse seda rohkem võistlejaid saab kaasata. Isiklikult leian, et selline käitumine ei ole õige mõeldes enduro tulevikule Eestis. Sõitjaid tuleks pigem motiveerida lube tegema ja võistlus reeglitest kinni pidama, mis pole nii raske ja võimatu ülesanne.
Mis puudutab konkreetselt võistlus reeglitesse, siis enduro võistlustel ei tohi sõita krossirehviga rääkimata krossirattast. Kõik võistlejaid kes liiguvad mööda avalike teid on kohustatud kinni pidama liikluseeskirjadest nagu kõik teisedki liiklejad(teedel ei tohi ületada kiirust ja kõik dokumendid peavad olema korras). Korraldaja ei saa kogu vastutust lükata võistlejale. Kui midagi peaks juhtuma võistlejal kellel pole lube siis ei tahaks olla selle võistluse korraldaja nahas.
Reeglitest mööda vaadates, võib suure tõenäosusega juhtuda nii, et järgmistel aastatel enam ei saa korraldada nii ilusas kohas nagu Võrtsjärvel endurot ja loob üldiselt ka halba mainet endurole kui spordialele. Need reeglid on loodud selleks, et ei lõhutaks looduskeskkonda ja kui seda ei tehta, siis on probleemid kerged tulema. Samamoodi kui midagi peaks juhtuma ja tuleb tagant järele välja, et on eksitud reegliete ja seaduste vastu, siis pärast seda on juba palju raskem korraldada võistlusi.
Kokkuvõtteks mida ma tahtsin selle tekstiga öelda on see, et võistlusi tuleks korraldada kohe algusest peale vastavalt nõuetele, et ei tekiks probleeme ja enduro kui spordiala areneks Eestis.
Kõik kellel pole veel A kategooria lube, lube tegema!
Edu kõigile Enduro võistluste korraldajatele selle raske töö puhul!
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Igal asjal on positiivsed ja negatiivsed küljed ühtpidi tõesti mida lihtsamaks ja labasemaks reegleid muudetakse seda rohkem võistlejaid saab kaasata. Isiklikult leian, et selline käitumine ei ole õige mõeldes enduro tulevikule Eestis. Sõitjaid tuleks pigem motiveerida lube tegema ja võistlus reeglitest kinni pidama, mis pole nii raske ja võimatu ülesanne.
Mis puudutab konkreetselt võistlus reeglitesse, siis enduro võistlustel ei tohi sõita krossirehviga rääkimata krossirattast. Kõik võistlejaid kes liiguvad mööda avalike teid on kohustatud kinni pidama liikluseeskirjadest nagu kõik teisedki liiklejad(teedel ei tohi ületada kiirust ja kõik dokumendid peavad olema korras). Korraldaja ei saa kogu vastutust lükata võistlejale. Kui midagi peaks juhtuma võistlejal kellel pole lube siis ei tahaks olla selle võistluse korraldaja nahas.
Reeglitest mööda vaadates, võib suure tõenäosusega juhtuda nii, et järgmistel aastatel enam ei saa korraldada nii ilusas kohas nagu Võrtsjärvel endurot ja loob üldiselt ka halba mainet endurole kui spordialele. Need reeglid on loodud selleks, et ei lõhutaks looduskeskkonda ja kui seda ei tehta, siis on probleemid kerged tulema. Samamoodi kui midagi peaks juhtuma ja tuleb tagant järele välja, et on eksitud reegliete ja seaduste vastu, siis pärast seda on juba palju raskem korraldada võistlusi.
Kokkuvõtteks mida ma tahtsin selle tekstiga öelda on see, et võistlusi tuleks korraldada kohe algusest peale vastavalt nõuetele, et ei tekiks probleeme ja enduro kui spordiala areneks Eestis.
Kõik kellel pole veel A kategooria lube, lube tegema!
To Pets
Keegi polegi ütelnud ,et lube ei pea olema-loomulikult peab,aga korraldaja pole kohustatud kontrollima ,sest söitja on omal vastutusel et load taskus,aga kurat lasteaiale ei korraldata .
Võta teadmiseks ,et korraldajale ei jää mingit vastutust ,kui vastav kindustus taskus ,mis ka on.
Mis selles halba on kui krossirattal tuled küljes ja number taga,kogu maailmas käib asi nii kui päris aus olla. Soomes vöetakse isegi arvele arkis krossi ratas vöistluste tarvis.
Mis vahet on krossi ja enduuro punn rehvil ,olen söitnud mölemaga ja mölemad jätavad samasuguse jälje maha. Tundub ,et sa ajad Motoorienteerumise ja enduuro vöistlused segamini
Ühtegi enduuro vöistlust pole vöimalik teha nii et loodusele absoluutselt mingit kahju ei tekiks.---lihtsalt pole vöimalik. Pärast pead lihtsalt hullemad kohad korda tegema.
loomulikult on köik load tähtsad , millest ei tohi üle astuda,
loomulikult peab reeglitest kinni pidama eriti tähtsamatest,aga päris hulluks ka asja ajad a ei saa ,kui sa just ise ei taha umbes 50000eegist vöistlus korraldus tasu kinni maksta.
Krossika saab väga hästi enduuro rattaks kombineerida ja siin mina isiklikult probleemi ei näe,sest muidu oleks ainult 15 söitjat igal üritusel
Mina üritan üldse 100km rada nii sisse ajada et üldse teedele asja poleks ,mis muidugi eriti raske ülesanne,aga vöimalik. oleneb muidugi ka RMK ja maaomanike nöusolekust.
Igaljuhul edu
Lärm
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Eesti mure on ikka selles, et siin niivähe sõitjaid, et kui hakata väga juuksekarva lõhki ajama, siis paarikümnele sõitjale ei hakka keegi endurot korraldama ja jääb üldse sõit ära.
#609
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Ega sõitjaid on vähe jah aga rattaid peaks küll piisavalt olema, mõnedsajad kindlasti. Kas mitte ei ole info puudus see mis sõitjaid juurde ei too. Endurot sõidetakse ikka väga piiratud seltskonnas ja mingi info hankimine kes kus mis on sisuliselt võimatu kui ei tea kelle käest ja kust uurida. Ärge nüüda hakake masu jne, et sellepärast ei ole sõitjaid. Masu on hea lihtne vabandus aga enduro kui spordiala tutvustus nii sõitjatele kui ka üldsusele on see millega tuleb tõsiselt tegeleda.
Ma E klasside koha pealt kaasa ei räägi aga C ja miks mitte Hobby klassi sõitjad kes endurodel käinud, rääkige ikka sõpradele tuttavatele kel rattad olemas, et mis asi see enduro on. Põhiline mäng käib ikka kõrgemal tasemel EMF enduro rakuke ja klubiline tegevus aga sõitjad saavad ka kaasa aidata.
Lärm kirjutas.Ühtegi enduuro vöistlust pole vöimalik teha nii et loodusele absoluutselt mingit kahju ei tekiks.---lihtsalt pole vöimalik.
Siinkohal peaks vist märksõnaks olema. Kõiki enduro võistlusi on võimalik korraldada loodusele minimaalset kahju tekitades. Ja see mõte peaks kõigil just sõitjatel peas kummitama. Korraldaja võib teha kõike. Moosida maaomanike, teha reeglites järeleandmisi jne. aga piisab sellest kui kas või üks tarkpea laseb soone sinna kuhu ei ole vaja ning sellel rajalõigul on tulevikus kriips peal. Võrtsjärve endurol oli sellist suhtumist näha. Sildil ilusti kiri sõida servas aga mingil arusaamatul põhjusel otsitakse ikka keset põldu paremat pidamist. Paikusel kus taluõest läbisõit kiiruse piiranguga lastakse tuima näoga tagarattas jne. selliseid näiteid võib palju tuua. Arvan, et selle eest tuleks esialgu sõitjale kopsakas karistus kaela väänata mitte selle eest, et ta esialgu mitte päris õige endurorattaga sõidab. Põhiline on see, et maaomanik ootaks järgmist korda millal jälle endurosõitjatele oma maal kaasa elada saab. Mõnus tunne on see kui taluperemees sulle sõbralikult põlluservalt lehvitab. Selge see, et kohe ei saa reeglite suhtes juuksekarva pooleks ajada.
Aga tuleviku eesmärk mille nimel püüelda peab ikka olema kõikidele nõuetele vastav endurosport.
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
100% nõus Tõnjuhh: see oht, et mingi etapp jääb võistlejate hoolimatusest ja maaomanike survel tulevikus ära on päris suur. Et loodust rikkumata elada ei saa teab ka põder, kes päevas mitu puud loojakarja saadab ning palju sammalt ära tallab rääkimata metsameestest oma traktorite ja karjäärimeestest oma koppadega. Enduromehe jälg looduses on poole aastaga kadunud, põdra jälg kolme aastaga, metsamehe jälg 70 aastaga ja karjäärimehe jälg 1000 aastaga. Nii et looduses peaks ikka enduromeest eelistama. Aga inimesed ei mõtle ratsionaalselt ja et enduromees on värvilises kostüümis siis teda kardetakse .
Sellega peab leppima ja ühtlasi arvestama et sõduruum aja jooksul kitsamaks aetakse.
Vaadates Eesti kaardi peale on kaks poolkinnist terrritooriumit, kus saaks kedagi segamata 70 km rada maha märkida: Kaitsejõudude keskpolügoon ja Ida-Viru oma karjääridega. Kaevandusmaastik oleks huvitavam, sest aherainemägedes saab natuke Erzbergi ka teha.
Mis kohe silme ette tekib: Baasiks saaks Kohtla Nõmme seikluspargi võtta - seal vanal tuhamäel krossikatse ja kummiremonditehases ekstreemkatse, siis väikese tiiruga Ojamaa ja Püssi peale, Kiviõlis mx katse. Siis äkki saab isegi vee "erikasutusloa", et Purtsest otse mereranda lasta ja Aa rannast jälle üles tõusta ja Kohtla Nõmmele tagasi. Kui mereranda ei saa, siis on seal ka üks rallye tüüpi kitsas kruusatee, mis Purtsest paralleelselt merega läheb. Saaks Baja tunde ka kätte. Aga ka Mäetaguse poolt Narva peale võttes peaks olema igasugu maastikke ja mingid mehed seal ATV matkasid ka korraldavad.
Et kui Jõhvi kandis leiduks keegi noor, aga piisavalt "lärm" vend, siis võiks ju väiksemamahulisest enduro tüüpi proovivõistlusest alustada ja sealt asja edasi kasvatama hakata. Idasõõri, turbatunni, Pühajõe, Sinivoore jm korraldusega on sealsed vennad ju igati oma head taset näidanud.
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Möku-käisin seal Kohtla-Nömmel mingi aasta tagasi . Seal on mäe otsas krossi rada sisse aetud ja mäe all ju äge söerada kus ka pool tundi valu andsime omaniku loal enduurotamas. Alustasime Maidlast siis Kohtla-nömme ,Kiviöli ,siis mööda liini alust sood Rakvere kanti ja löpetasime Kadrinas.
Seal äge territoorium ,et saaks sellise raja sisse ajada et sure ära.
Aga Tonjuhi ja Möku jutt vastab jälle töele,et kui on märk ,"et söida ääres" ,siis ikka söideti eemalt ning mille tulemusena ka selleks aastaks enam see maaomanik luba ei anna kaldun arvama.
Kui asi hästi läbi möeldud ,siis jääb enduurost küll minimaalne kahju loodusele,aga lihtsalt on keegi kusagil (möni atv punt)sita kokku keeranud
ja sellepärast vihatakse köiki kellel midagi jalge vahel müriseb.
Aga küll saame hakkama
Lärm
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
to lärm
sellest et võistleja võistleb omal vastutusel ja korraldajal ei ole kohustust võisteja lubasid ja tsiklit kontrollida oled küll natuke valesti aru saanud. Just nimelt korraldajal ongi see kohustus. Tuletaks meelde mis juhtus Lätis ülemöödunud aastal ja mis karistused järgnesid korraldajale, kus oli siis midagi sarnast.
ja et vastutuskindlustuse olemasolul võtad omalt täeliku vastutuse ei ole ka päris õige. Tundub et oled vist tingimused ja välistused diagonaalis lugenud või üldse lugemata jätnud või on klienditeenindaja natuke udu ajanud. Sael on neid punkte üsna mitu, mis jätab vastutuse korraldajale.
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Ma ei oska teiste eest rääkida aga võrtsjärve enduurol olid ilusti sildid väljas, et "sõida tasa" või "sõida servas"
Kohati olid aga need sildid liiga pisikesed ja kui tähelepanelikult tee ümbrust ei jälginud, siis võisid need nii mõnelegi märkamatuks jääda. Hoiatavad sildid võiksid olla vähemalt 2 korda suuremad ja neoon rohelise/kollase värviga raami sees, et iga loll ja lühinägelik märkaks. Kindlasti leidub siiski mõni kes ei näe, ei kuule, ei tea ning sõidab otse üle... nende puhul aitab kui märkida lindiga osa rajast ära, et ta kindlasti servas sõidaks.
Sellega ma olen ka nõus, et absoluutselt pole mingit vahet kas sõidad enduurokaga või krossikaga, millel on toimivad tuled küljes. Maad künnavad mõlemad väga hästi.
r.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 559
- Liitunud: 03 Juun 2004, 16:35
- Tsikkel: EXC350, Lynx 600E
- Asukoht: TLN - Võru
- Kontakt:
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Oleme ka siin mõne ürituse korraldanud ja see jutt on täitsa õige, et kel midagi jalgevahel põriseb, need on kohe looduserüüstajad jne.
Eks sel jutul ole mõnikord ka alust, kuna on tõesti juhtumeid, kus looduskaitsealadel kärutatud jne. Enamus küll ATV-de poolt aga mis see loeb.
Vallad, keskkonnaamet, eraomanikud, politsei on ju need kes üritustele load peavad andma ja nad on selliste asjadega väga hellaks tehtud ja nad ei julge väga anda lube, kui ei suuda kindlad olla, et kõik läheb hästi ja mingit pahandust ei tule. Sest küllalt on juhtumeid, kus pärast kohalikud elanikud ja kohalikud ajalehed pasundavad, et lõhuti seda teist ja kolmandat, seda isegi mitte mootorrataste, atv-de poolt vaid ka jalgratta krosside/sõitudega ja ka suusatamisel.
Üks näide elust enesest: Suusamarathonidel on joogipunktid ja siis kiiresti sõitvad pilluvad joogitopsid laiali, mille korraldaja kokku üritab korjata. Kui maratoni korraldaja on eraisikuga kokku leppinud, et võib sõita üle kellegi karjamaa ja kui peaks olema tuuline ilm, siis valgeid joogitopse lumel pole märgata ja need võivad jääda põllule vedelema. See pole nii hull probleem, aga kui järgmisel suvel karjamaal omaniku 10Keegune lehm selle ära sööb ja ära sureb, siis veidi jama. Seetõttu, ei taha ka eraomanikud mõnikord oma maadel eriti midagi teha lasta, kuigi maa enda pärast nad ei muretse.
Seetõttu tuleb enduro üritusi äärmise mõistlikkusega üritada promoda ja eks head näited, mõistlik ja heatahtlik suhtumine omanikesse ja loodusesõbralik suhtumine nende varasse aitavad seda olukorda parandada.
Ühel päeval siis ehk ei vaadata sellele asjale nii viltu.
Tervitustega,
Päärn
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
lärm kirjutas:Keegi polegi ütelnud ,et lube ei pea olema-loomulikult peab,aga korraldaja pole kohustatud kontrollima ,sest söitja on omal vastutusel et load taskus,aga kurat lasteaiale ei korraldata .
Võta teadmiseks ,et korraldajale ei jää mingit vastutust ,kui vastav kindustus taskus ,mis ka on.
Mis selles halba on kui krossirattal tuled küljes ja number taga,kogu maailmas käib asi nii kui päris aus olla. Soomes vöetakse isegi arvele arkis krossi ratas vöistluste tarvis.
Mis vahet on krossi ja enduuro punn rehvil ,olen söitnud mölemaga ja mölemad jätavad samasuguse jälje maha. Tundub ,et sa ajad Motoorienteerumise ja enduuro vöistlused segamini![]()
![]()
Ühtegi enduuro vöistlust pole vöimalik teha nii et loodusele absoluutselt mingit kahju ei tekiks.---lihtsalt pole vöimalik. Pärast pead lihtsalt hullemad kohad korda tegema.
loomulikult on köik load tähtsad , millest ei tohi üle astuda,
loomulikult peab reeglitest kinni pidama eriti tähtsamatest,aga päris hulluks ka asja ajad a ei saa ,kui sa just ise ei taha umbes 50000eegist vöistlus korraldus tasu kinni maksta.
Krossika saab väga hästi enduuro rattaks kombineerida ja siin mina isiklikult probleemi ei näe,sest muidu oleks ainult 15 söitjat igal üritusel
Mina üritan üldse 100km rada nii sisse ajada et üldse teedele asja poleks ,mis muidugi eriti raske ülesanne,aga vöimalik. oleneb muidugi ka RMK ja maaomanike nöusolekust.
On kaks väga erinevat asja, kas korraldada kärnatamist või riigi ametlike meistrivõistlute etappi. Kui korraldatakse EMV etappi, siis TULEB lähtuda ametlikest võistlusmäärustest. Muidugi on võimalik mingi paindumine tehnilistes tingimustes, aga korralduslikus plaanis tuleb korraldada ikkagi reeglitele vastavat endurot. See seab omad nõuded rajale, selle pikkusele, lisakatsetele jne, aga ka Parc Ferme'le, tehnilise kontrolli protsessile, varustusele jne. See kõik on reeglites kirjas ning enne meistrivõistluste etappi korraldama asumist võiks need reeglid läbi lugeda. On muidugi kahetsusväärne, et EMF ei ole enduro reegleid tõlkinud ega sarja osavõistluste korraldajatele kohustuslikuks teinud, aga see ei tähenda, et võib teha mida iganes.
Ilmselt on vajalikud mingid kokkulepped selle osas, missugused tehniliste tingimuste punktid on jäigalt järgimiseks ning mille osas saab natuke nihverdada. Minu ettepanek on, et kompromisse ei saa teha turvavarustuse, juhtimisõiguse, valgustusseadmete olemasolu ja mürataseme osas. Kompromisse võiks teha pillide registrisolemise küsimuses - vähemasti seni, kuni sportregistrit olemas ei ole. Ka korralduslikus osas on vaja kokku leppida, mismoodi asjad käivad, et asi ikka päris endurovõistluse moodi oleks.
Ja kiirabi olemasolu võistlusel ei ole ilmselt isegi mitte diskussiooni teema, loodan.
- M -
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Ega sõitjaid on vähe jah aga rattaid peaks küll piisavalt olema, mõnedsajad kindlasti.
Yepp, on neid palju, aga näiteks 20-30% ilma paberita (ei tea kas on võimalik selline rattas registrisse panna?). Nagu minul on. Kas ostma kolmanda mootorratta või? Loomulikult ei hakka. Aga eesmärgiks Võrtsjärve enduurot sõita tahaks küll. Teine küsimus on A-kategooria: olen koguaeg tööl Eesti väljaspoolel ja aeg on ainuke probleem. Tundub et sel aastal pole mul taas võimalik sõita enduro võistlustel, võibolla mõned kestvuskrossid ja kärnattamised.
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Ei tegi kas ühest kiirabist piisab kuna öige on et igale kiirsukatsel on med abi olemas...,mis ka on
Peagi käes esimene paikuse enduuro eks seal paistab mis saab ja veel ennem tuleb koosolek, kus ka palju targemaks saab ...
to 366923
Mis siis juhtus Lätis????
veel teadmiseks ,et kui kindlustuses on konkreetse vöistluste juhend sees kus selgelt kirjas et söitja vastutab ise oma juhilubade üle ja korraldaja pole kohustatud kontrollima ,siis ei jää korraldajale mingit vastutust kui keegi ilma lubadeta söitja liikluses tiirutab ja midagi peaks juhtuma.----vähemalt täna rääkis mulle maakler isiklikult nii.----see selleks ,egas see pole ka lahendus,loomulikult vöiks olla köigil load -------"ei tea kuidas ma eelmine aasta sõber Mart Meerule oleks öelnud ,et sina söber pead koju tagasi minema ja söita ei saa kuna sul pole lubasid
Nüüd Romaniaxi hirmus käib Meeru juba autokoolis
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
ilmselt see mats kus Salacgriva endurol üks mees ennast pikki puud surnux sõitis. Tüübil oli esimene enduuro ja hindas oma võimeid üle ilmselt, kuskil oli jutt et tahtis kiiretel sabas hoida aga lõik oli männi juurikate peal ja siis minema viskaski.
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Tegelikult ju mitte liikluses olevatel aladel söitmiseks ei ole ju lube vaja.
Ülesöitudel mis toimub liikluses on ju minu arust ikka iga söitja enda teha,kui pole lube lükka käe körval,seda ju vöib ...
Egas korraldaja ei saa ju vastutada söitja eest kes näiteks maanteel ülesöidul tagarattas laseb vms teeb. Teine asi- söitja näitab korraldajale et tal on load olemas ,aga hetkel ju lube ära ei vöeta kui seadust rikutakse,kas korraldaja peab ka seda kontrollima kas load ka kehtivad vöi mis????
Et see ikka väga keeruliseks vöimalik ajada kui tahaks ja seadusi ja reegleid annab ikka keerata küll kui huvi.
"Vot kui olen nii köva korraldaja" et vean 100km rada nii ,et söiduteed sisse ei jää-----mis siis reegel räägib. Tean et paljudel korraldajatel pole see vöimalik,aga minul oleks võibolla,kui juba praegu eelluuret tegema hakata. ET Kas siis ka on load vajalikud,kui söidetakse maa omanikult luba küsitud maaalal liiklusest eemal--:?:
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
lärm kirjutas:Tegelikult ju mitte liikluses olevatel aladel söitmiseks ei ole ju lube vaja.
Kust sa seda võtad?
Minu teada võib ilma lubadeta sõita ainult selleks ettenähtud suletud alal. Igal pool mujal, ka naabrimehe kartulipõllul, peavad load olema.
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Seadus ütleb nii ja seadus ütleb !Iga sõitja kes läheb sõitma paneb oma allkirja ,et omal vastutusel ja sõitku või surnuks või trahvitaks vaeseks ilma et korraldaja süüdi jääks! Või kõige lihtsam ,et ära Rihu korralda siin mitte midagi Siis on kõik rahul ja seadusi pole rikutud ja sõidud olematta ning kõik on on õnnelikud!
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
lc4 kirjutas:Seadus ütleb nii ja seadus ütleb !Iga sõitja kes läheb sõitma paneb oma allkirja ,et omal vastutusel ja sõitku või surnuks või trahvitaks vaeseks ilma et korraldaja süüdi jääks! Või kõige lihtsam ,et ära Rihu korralda siin mitte midagi
Siis on kõik rahul ja seadusi pole rikutud ja sõidud olematta ning kõik on on õnnelikud!
Sorry, aga EMV etappi ei saa korraldada nagu Kükametsa põrsakrossi.
Lahe oleks küll kui julgestuspolitsei võtaks pooled võistlejad rajalt maha.
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
t*** ega siin nalja pole 2009 aasta Paikuse endurol võttis politsei kohe võistlejate listi toksis arvutisse ja hopsti kelle A kat polnud võeti maha ja nii lõppes 2 le sõbrale võistlus -3K ja -6K vaesemana.
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Ehhh.. ideaalne lahendus kuidas teha enduro võistlus põnevamaks. Lähened kiiruskatsele ja loed silti "Police Getaway" See kes jääb mökutama saab nuiaga kohe vastu pead ning trahvi
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 245
- Liitunud: 25 Juul 2007, 22:39
- Tsikkel: Aprilia Pegaso 650
- Asukoht: viljandi, holstre nõmme taga metsas
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
mx77 kirjutas:lärm kirjutas:Tegelikult ju mitte liikluses olevatel aladel söitmiseks ei ole ju lube vaja.
Kust sa seda võtad?
Minu teada võib ilma lubadeta sõita ainult selleks ettenähtud suletud alal. Igal pool mujal, ka naabrimehe kartulipõllul, peavad load olema.
Siin jutt maastiku sõidukitest. Midagi üldisemat ei leidnud. Kes tahab, se otsib.
§8 ja §9 https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13255988
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Palun sõbrad, ärme lähe tagasi, vaid ikka edasi! Ja edasi ON legaalselt, seadustele ja nõuetele vastavalt, keskkonda austavalt. Võtame eesmärgiks ikkagi enduurospordi tipptaseme, FIM reeglid, valdkonna tegijad riigid ja nende praktika.
Jaah, okei, seda peab tegema samm-sammult. Aga tähtis on liikuda kvaliteedi suunas, mitte anarhia.
Lärm: juriidiliselt ei oska hetkel põhjendada, aga mingi sisetunne ütleb, et spordivõistluse korraldajatel on ikkagi täielik vastutus osalejate legaalsuse osas. Muidu oleks vanades enduromaades ammu ära tabatud, et kui võistleja allkirja annab, siis on ülejäänud suva (load on-pole, kindlustus on-pole, vanust on-pole, jne). Aga nii see paraku ei ole, kõiki pabereid kontrollitakse regamisel ülimalt täpselt. Nii et natuke pelgan, et seda vastutust ei saa juriidilisest vaatenurgast kindlustusega ära lükata, mida iganes maakler ka ei ütle... Vist kipub juba minema põhiseaduse valdkonda?
Aga see on "minu arvates".
PS! Muide, kas keegi viitsiks aidata mul korraldada Türisalu panga vettehüppeid?
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
aprill kirjutas:mx77 kirjutas:lärm kirjutas:Tegelikult ju mitte liikluses olevatel aladel söitmiseks ei ole ju lube vaja.
Kust sa seda võtad?
Minu teada võib ilma lubadeta sõita ainult selleks ettenähtud suletud alal. Igal pool mujal, ka naabrimehe kartulipõllul, peavad load olema.Siin jutt maastiku sõidukitest. Midagi üldisemat ei leidnud. Kes tahab, se otsib.
§8 ja §9 https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13255988
Panen siis täpsustuseks juurde C&P Liiklusseadusest §70, mida see määrus täpsustab
§ 70. Maastikusõidukiga liiklemine
(1) Maastikusõidukiga ei või sõita teel.
(2) Maastikusõidukiga on lubatud sõita teel jõgede, teede ja muude takistuste ületamiskohtades ning lumega kaetud teel, mis ei ole mootorsõidukitele ajutiselt läbitav. Teel liikudes ei või sõita kiiremini kui 50 kilomeetrit tunnis.
(3) Maastikul võib maastikusõidukiga sõita või seda parkida üksnes maavaldaja loal.
(4) Käesoleva paragrahvi lõikes 3 nimetatud luba ei nõuta:
1) politsei- ja tollitöötajalt ametiülesande täitmisel;
[RT I 2009, 62, 405 – jõust. 1.01.2010]
2) haige toimetamisel haiglasse;
3) tulekustutus- või päästetööde tegijatelt;
4) muudel juhtudel, mis on seotud ametiülesannete täitmisega, nagu elektri- ja sideliinide hooldus- ja parandustööde tegemine jms.
(5) Maastikusõidukit võib juhtida isik, kellel on mis tahes kategooria mootorsõiduki juhtimise õigus. Maastikusõiduki juhtimisel peab juhil olema kaasas juhiluba ja maastikusõiduki registreerimistunnistus.
(6) Maastikusõidukite liiklemise eeskirja kehtestab Vabariigi Valitsus. Kohalikul omavalitsusel on õigus maastikusõidukite liiklemisele kehtestada täiendavaid nõudeid oma valla või linna territooriumil.
Lisaks tasub lugeda veel antud määruse §4, lõige 2, punkt 2, "peab olema kaasas maastikusõiduki registreerimistunnistus", ei usu, et enduurovennad oma rattaid maastikusõidukiks hakkvad regama, mis keelab neil avalikel teedel sõitmise.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Sebar kirjutas:See tähendab seda, et enduroga ei ole maastikule asja
Päris nii ka ei ole. Liiklusseadus
§ 48. Piirangud mootorsõidukite liiklusele
(1) Mootorsõidukid, välja arvatud eritalituse sõidukid, ei või sõita, peatuda ega parkida väljaspool teed kohtades, mis ei ole ette nähtud mootorsõidukite liikluseks. Nendes kohtades võib liigelda ainult maaomaniku loal.
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
siin ka väljavõte selle määruse täiendamise määrusest:
§ 74 Endurosõitja, kes on avastanud ennast liiga pikalt arvuti taga on kohustatud
lg 1 - liikuma endurosõiduki garaazheerimiskohta
lg 2 - eemaldama küünlajuhtme
lg 3 - asetama jala käivitusvändale
lg 4 - taguma kuni mõistus jälle selge on
Selge on see, et ükski seadus ei saa reglementeerima endurosporti kui sellist ning alati on võimalik leida punkte mis võimaldavad endurosporti (näiteks teeseadus mis peab sissesüidetud sõidujälge teeks.) kui ka seadusi, mis keelavad endurosporti nagu Mx77 siin foorumis esile toob.
Seadustest Tooks näite, et eesti elas miskit 15 aastat seadustega, kus maanteeseadus pidas raudteeülesõite raudteelaste vastutusalaks ja raudteeseadus pidas ülesõite maantemeeste vastutusalaks. Aga saime ju raudteeülesõitudest üle kõik need 15 aastat.
Kõike ei anna seadusega määrata ja lisaks seadustele on ka "hea tava" ja "ühiskondlik kokkulepe". Oluline on teha endurot spordina, kokkuleppel maavaldajatega ja näidates head tahet. Seda kõike Lärm ka oma Võrtsu endurol teeb ja pole mõtet teda süüdistada mingis külakärnatamise korraldamises. Hästi teeb. Aga EMF võiks tõesti krossirataste võistlusregistreerimise Soome eeskujul ARKiga ära korraldada.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Möku kirjutas:Aga EMF võiks tõesti krossirataste võistlusregistreerimise Soome eeskujul ARKiga ära korraldada.
Selleni ma tahan tegelikult oma jutuga välja jõuda, kuigi vist täpsemalt peaks sellega tegelema EMF enduurokomisjon.
Muidu lihtsalt ei saa pärisenduuro arenguga surnud punktist üle. Ilmselt jääb enduurorataste hulk MX ratatstega võrreldes vähemusse. Ja see korraldajate jutt, et tehke oma rattad enam-vähem kõlblikuks vähemalt Eestikatel eriti ei päde sest päris tobe oleks kui politsei otsustaks selle ürituse ajal reidi korraldada. Sellisel juhul ei julge vist ükski kohalik konstaabel piiksatada, et ta mingi kokkuleppe on sõlminud.
-
- Postitusi: 496
- Liitunud: 19 Juun 2007, 15:45
- Asukoht: Tartu V150M&CB900F&YZ450F
- Tänatud: 1 kord
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Ja jõuab jälle selleni välja, et EMF ei tee mitte midagi
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Sebar kirjutas:Ja jõuab jälle selleni välja, et EMF ei tee mitte midagi
Tegelikult on see alakomisjoni mure.
Re: Võrtsijärve 2-päevane ENDURO
Toetaks siinkohal Mx77-t. Siin foorumites käsitletakse EMF-i nagu mingi suure organisatsioonina. Ma juhtumisi kasutan sama lifti, mis EMF oma tõsise elupoole asjatoimetamistes ja ma olen näinud EMF ukse vahel kahte kena näitsikut ja ühte toredat punapõskset keskealist noormeest. Arvestades, kui mitu alateemat nad käsitlema peavad, siis ega neil polegi ressurssi, et kõigega tegeleda ning alakomisjonid peaksid aktiivsemad olema.
teine võimalus on rahva petitsioon (nagu kasakad kes kirjutasid sultanile kirja http://01varvara.files.wordpress.com/20 ... n-1891.jpg) et kõik RS kaardi uuendajad võiksid oma litsentsitaotlusele vabas kirjas kirjutada petitsiooni, et tahaksid EMFilt krossikatele võistlusregistreeringut endurodel osalemiseks. Raha räägib ja kui sada tuhat krooni seda väikest teenet küsib, siis võib isegi ime juhtuda.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.