Swedbank, motoliising ja liikluskindlustus.
Re: Swedbank, motoliising ja liikluskindlustus.
lermo kirjutas:Tegemist on vastutuskindlustusega ja liisingufirma ei soovi võtta seda riski, et mõni uljaspea hoolimata valitsevatest ilmaoludest oma ratast kuurist välja ei aja ning "seda proovima ei lähe". Kui sellise proovimise käigus täiega mõnele poolemillisele või pikemale pikendusele sisse lajatatakse, on vara hüvitamiskohustus ratta omanikul, ehk liisingufirmal. Kes selle küll regressi korras ja haldusmenetluse käigus liisinguvõtjalt sisse võib nõuda, mis aga, eriti arvestades tänast majanduskeskkonda ja inimeste maksevõimet, ei ole eriti lihtne ülesanne.
Siinkohal pean vajalikuks tuua välja võlasuhte olemuse aluspõhimõtted, mida võib kehtivast Võlaõigusseadusest igaüks lugeda:
§ 6. Hea usu põhimõte
(1) Võlausaldaja ja võlgnik peavad teineteise suhtes käituma hea usu põhimõttest lähtuvalt.
(2) Võlasuhtele ei kohaldata seadusest, tavast või tehingust tulenevat, kui see oleks hea usu põhimõttest lähtuvalt vastuvõtmatu.
§ 7. Mõistlikkuse põhimõte
(1) Võlasuhtes loetakse mõistlikuks seda, mida samas olukorras heas usus tegutsevad isikud loeksid tavaliselt mõistlikuks.
(2) Mõistlikkuse hindamisel arvestatakse võlasuhte olemust ja tehingu eesmärki, vastava tegevus- või kutseala tavasid ja praktikat, samuti muid asjaolusid.
Ehk siis võlausaldaja eeldab teiselt osapoolelt tulevikus õigusvastase teo toimepanekut a la äkki mõni uljaspea ikkagi läheb!
Ja eraldi kokkuleppeid teha stiilis, et ma luban seaduse nimel, et ma täidan seadust ja ei lähe ilma liikluskindlustust tegemata sõidukiga sõitma, on ju absurd. Riik võiks siis elanikelt võtta allkirjad, et sõltumata seadusandluse kehtivusest kõikidele riigi kodanikele, tuleb kinnitada, et te ikka täidate seda seadusandlust.
Hetkel tegeleb liisingfirma puhtalt oma äririski maandamisega, mis on seoses majandusolukorra muutumisega kasvanud. Ja seda mõistlikkuse ja hea usu põhimõtet ei soovi rasketel aegadel keegi enam arvestada. Mina swedbank liisingu ettepanekule tavapärast käitumist (varem polnud probleemi talvel liikluskindlustust mitte sõlmida) muuta kaasa ei läinud ning eraldi kokkuleppeid ka sõlmima ei hakanud. Esitan endapoolse seisukoha ja soovitasin hageda kui ei sobi. Liisingmakseid tasun edasi ja sellega probleemi pole. Aga kellegi äririski suurenemisest tingitud jaburaid ettepanekuid ka aktsepteerima ei hakka.
Benelli TNT 1130
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.