Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Siia siis kõik krossi ja enduroga seonduv.

Moderaator: Moded


keilamoto
Postitusi: 25
Liitunud: 18 Dets 2009, 08:51

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas keilamoto »

Eelmisel talvel tegime väikese sarja. Mõeldud oli see eelkõige noortele, kuna krossidel olid 50 ja 65 klassid enamasti välja jäetud. Open klassis käisid suuremalt osalt sõitmas need kes krossidele ei läinud.
Küsiks tagasisidet selle kohta kas oleks sel talvel mõtet sama asja teha st kas oleks huvilisi.
http://tuulamx.edicypages.com/tulemused/juhend


Kunda MK

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas Kunda MK »

Kevad on saabumas ja suvine motohooaeg peatselt ukse ees, aeg sobiv järjekordseks "kirgede üleskütmiseks".

Kasutaja avatar

zweitakter
Postitusi: 109
Liitunud: 05 Mär 2008, 10:45

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas zweitakter »

Hästi pikk artikkel inglise keeles, aga krossifännidele kindlasti lugemist väärt - kuidas toimib MX GP-de süsteem ja kuidas liigub seal raha.

http://www.motocrossactionmag.com/ME2/d ... 4395307494

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8430
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Eks see on seesama Inglise Eastwoodi vingumine, see oli ära toodud ka vist üleeelmises MOTOKROSS ajakirjas ja suht paljud väited tekitasid hämmeldust. Näiteks see radade üle virin - minu mäletamist mööda sõidetakse vähemalt viimased 10 aastat MX GP-d samadel radadel.
Tundub, et Eastwood ei saa lihtsalt aru, et MX on ammu muutunud amatöörspordist profispordiks. Ja mingist allakäigust ei saa ka rääkida, sest Euro sõitjad on samal tasemel kui Vabade ja Uhkete Ühendriikide sarjade profisõitjad.


M.K.

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas M.K. »

MX77 tahab alati risti vastu öelda, aga tegelikult on point olemas.
Tõsi küll, selles käsitluses on mõned momendid utreeritud ja mõned, vastupidi, kergelt tähelepanuta jäetud.

Äriliselt võib asi toimida (või vähemalt praegu seda sellisena lastakse näida), aga MM-i aura ja hiilgus on kadunud.
Etapid on lihtsalt mingid tooted, mitte spordipeod.
Ala on muutunud elitaarseks, millega kaasneb palju toredat, aga on spordi mõttes surm.

Loomulikult on palju paremaks tehtud, aga ma ei riputaks seda tingimata Luongo kaela, vaid see on pigem asjade loomulik areng.


kanku

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas kanku »

77 on natuuri poolest vaidleja, ükspuha mis sa talle ka ei ütleks ikka vaidleb vastu ja õigus on ainult temal. Mis aga puutub antud artiklisse siis õiget on seal palju ja eelkõige on õige see et kägistatakse motokrossi kui sporti. Ka USAs on kõik mis on selle spordi ümber suur bisness.... aga seal on igal jumalast sõitjal, olgu see tase mis tahes, kui ainult omad AMA litsenssi , õigus igast võistlusest osaleda. Eriasi on muidugi see, kaugele sa jõuad ja kas üldse tahad osaleda..Ehk teistesõnadega on vabadus. Euroopas see puudub, sa pead olema tiimis, kuhu pääsed sõiduga (leokid) või ostad ennast sisse(Kullas). Ja kogu karusell kuulub itaalastele- enamus tiimidest,teleülekande ja kogu tsirkuse korraldus. Ning ilma meister peab ka olema itaalane.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8430
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Mis siin ikka vaielda. Eks see MXA artikkel ju põhineb paljuski ühe mehe arvamusel, kellel pealegi astuti veidi varbale.

Aga kui nagu üldiselt rääkida siis keegi peab seda võistlussarja korraldama ja see kes seda teeb tahab ka raha ja KASUMIT teenida. Eccelstone oleks F1-e ammu kuradile saatnud, kui asi sisse ei tooks.

USA-s võib ju kõik teoreetiliselt väga aus ja vaba olla, aga praktikas on tipptiimidel nii suured eelarved ja nii kõva tootjate toetus, et sellega tekitatakse ikka see seis, et sa võid ju oma amatöötiimiga 3000 miili kohale sõita, kvalis osaleda ja koju tagasi minna.

Luongo idee on selge - garanteerida suurtele tiimidele alati see, et nad on joone taga. See annab suurtele parema võimaluse sponsorite saamiseks jne.

Kasutaja avatar

Martino
Postitusi: 214
Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
Asukoht: Tallinn/Laagri
Tänanud: 1 kord

Re: Motokrossi tänanpäev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas Martino »

mx77 kirjutas:

USA-s võib ju kõik teoreetiliselt väga aus ja vaba olla, aga praktikas on tipptiimidel nii suured eelarved ja nii kõva tootjate toetus, et sellega tekitatakse ikka see seis, et sa võid ju oma amatöötiimiga 3000 miili kohale sõita, kvalis osaleda ja koju tagasi minna.

Luongo idee on selge - garanteerida suurtele tiimidele alati see, et nad on joone taga. See annab suurtele parema võimaluse sponsorite saamiseks jne.

Luongo teeb motokrossiga sama mis on juba juhtunud autoralliga ja juhtumas F1-ga - rikaste ja enamasti andetute amatööride võidusõidu. Aga mina tahaksin pealtvaatajana näha hullandekate kuttide kihutamist ja isiksuste lahingut, mitte tüsedate rahakottide kulgemist rajal. Tegelikult pole see minu mõte - üsna täpselt sama väljendas millaski Markko Märtin. Ja uskuge mind, tema teab, millest räägib.

Mis puudutab seda 'teoreetilist' vabadust, siis üks Jussi-nimeline kutt sõitis end paar aastat tagasi eikusagilt AMA aasta uustulnukaks. jah, see tiitel oleks läinud Alessile, kui ta poleks rajal poksima hakanud, aga oleksid spordis ei loe. Polnud suurt tiimi taga ega midagi. Süsteem tagab kiirete meeste esiletõusu ja selle, et ka keskmikud elavad ära. MXGP-s peavad esikümnest tagapool olevad kutis sõidurõõmule peale maksma. Kullase kohta ei oska öelda, aga Gepa peab kindlasti.

Motokrossi kui spordi võlu on see, et inimene tänavalt saab suhteliselt mõistliku eelarvega kätte pilli, millega kannatab täitsa kiirelt sõita ja kui ta vähegi ise mees on, siis sõidabki. Ei ole vaja berülliumist pidureid või pagan teab mida kõike veel. Ma ei ole iseenesest poliitilise demokraatia sõber, aga see, et kiire mees saab alati teiste kiiretega võidu sõita, meeldib mulle küll. Ei ole vaja tekitada kunstlikke tõkkeid, mille tagajärjeks on see, et finaalsõidu puu taga ei saa kokku kõige kiiremad sellid, vaid umbes 5 kiiret ja 30 turisti.

Vihma korral toimub motokross kultuurimajas (Albert Gulk, Sõmerpalu).
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8430
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Päris huvitav seisukoht. Schumacher, Hamilton, Loeb ja Grönholm on andetud amatöörid?
Ei tea küll, et keegi madalamte klasside tõeline anne oleks ukse taha jäänud, või mõtled sa äkki Marko Asmerit?

F1-e ja WRC põhiprobleem on pigem tehnilistes reeglites ja selles, et tipptiimid suudavad suure eelarve toel alati parema auto ehitada. Võiks ju kasutada USA süsteemi kus kõik sõidavad sama auto ja sama mootoriga aga tuletan meelde, et nii F1 kui ka ralli on tegelikult eelkõige tootjate MM, seda kiputakse vahest unustama.

Juss muuseas oli Motosport Outleti teami liige ja see ei olnud sugugi vilets tiim, seda loeti ikka profitiimide sekka.
Ja tõeliselt kiired vennad on alati edasi saanud, nii euroopas kui ka usas. Reklaamiraha tuleb vaid siis kui sinu tiimi mees on esimeste seas ja selleks peab sul olema kiireim mees rajal.

Maksavad ka USA-s need teise kümne mehed oma sõidule ise peale, kõik ainult lootusega kunagi ka profitiimi pääseda. Lugesin just hiljuti artiklit ühest edukast amtöörist, siis seal mainiti ära ka see, et selleks et poiss sõita saaks on vanemad oma majale kolmekordse hüpoteegi võtnud. Õnneks oli see usas veel mõned aastad tagsi võimalik, nüüd ehk enam mitte.

Aga see suht mõttetu vaidlus ja Eesti MX-i arenguga mitte kuidagi seotud.


vx360

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas vx360 »

mx77 kirjutas:

Päris huvitav seisukoht. Schumacher, Hamilton, Loeb ja Grönholm on andetud amatöörid?
Ei tea küll, et keegi madalamte klasside tõeline anne oleks ukse taha jäänud, või mõtled sa äkki Marko Asmerit?

Päris huvitav seisukoht. Martino kirjutas midagi 5 kiirest ja paarikümnest jõukast turistist.(numbrid selles kommentaaris ei omanud tähtsust, need on ilmselt näitamas üldist trendi) Sina aga kukud nagu alati lahmima, kirjutise sisust aru saamata. Pole hullu, õnneks oled sa piisavalt mõtlev inimene, et sellest aru saada ja edaspidi seda viga vältida.

Nüüd aga kõige tähtsama, MXA artikli juurde. Selle artikli mõte oli see, et motokrossi arendamise sildi all korjatakse krossiinimeste-korraldajate ja sõitjate käest meeletult eurosid, tehakse MM tiitlile ja MM-il võistlemine võimalikuks neile vähestele kellel on raha ja ülejäänud imegu näppu. Nüüd on hea öelda, et mida need jobud ronivad sinna, kui neil kiirust ei ole, jäägu koju ja sõitku näiteks Eesti Meistrivõistlustel. See võib mõningate jaoks kõlada uskumatu aga ühel suurvõistlustel 2 võistlussõiduga areneb sõitja meeletult rohkem kui koduvõistlustel. Põhjus on selles, et isegi, kui sa oled 30. kohal on sul ca 5 sõitjat kellega konkureerida.
Motokrossis võrdub konkurents arenguga. Mida suuremal hulgal sõitjatel on võimalik kogemusi koguda seda parem või kuidas? Ma võin siinkohal eksida aga ala ei hoia üleval 10 tippu vaid selle ala harrastajad(alaga tegelejad). Luongo teene Euroopa mx-le on see, et ta on muutnud kogemuste hankimise keeruliseks ja tänu sellele liiguvad paljud head ja lootustandvad sõitjad lombi taha.

mx77 kirjutas:

Aga see suht mõttetu vaidlus ja Eesti MX-i arenguga mitte kuidagi seotud.

EMFi tegevus meenutab Youthstreami oma, ainult väiksemal skaalal ja vana hea Eesti aktsendiga.
Keegi võiks mulle seletada, kuidas see mida-sa-rott-ronid-krossi-sõitma-kui-sul-pappi-pole suhtumine ala arenguga seotud on.

Kasutaja avatar

Martino
Postitusi: 214
Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
Asukoht: Tallinn/Laagri
Tänanud: 1 kord

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas Martino »

mx77 kirjutas:

Juss muuseas oli Motosport Outleti teami liige ja see ei olnud sugugi vilets tiim, seda loeti ikka profitiimide sekka.

Faktilise märkuse korras - juss sõitis end puhta privateerina AMA Nationalil viiendale kohale ja pärast seda sai koha MotoXXX tiimi. Ja see tiim ütleb täna esimese lausena enese kohta kodulehel- A brief history of the top privateer team in American motocross.
Euroopa ja USA süsteemi vahe on selles, et Euroopas on kindlasti rohkem kui 40 kiiret kutti, kes aga ei saa mitte kunagi MMil joonele sel lihtsal põhjusel et üks tüse itaallane on otsustanud, et jubelahe on, kui tiimid talle raskelt rulli lasevad. Selle rullihunniku saamiseks võetakse tiimidesse tegelasi, kelle ainus väärtus on tuua tiimile raha. Sellised motokrossi Talmacsid, kui MotoGP võrdlus miskit ütleb. Minu (ehk mõnevõrra naiivne) arusaam on, et joonele saamiseks peaks piisama kiirusest. See et top 5 või 10 teenib alati mingit raha, pole kunagi kahtluse all olnud. Aga selleks, et sport saaks areneda, peaks meeskondadel olema raha ka tublidele keskmikele maksmiseks. Püramiidi tipp ei seisa püsti, kui sellel alust ei ole. USAs sõidad kvalifikatsiooni ja kui kiirust on, oled finaalis joonel. Aus kaup.

Vihma korral toimub motokross kultuurimajas (Albert Gulk, Sõmerpalu).
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8430
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas mx77 »

vx360 kirjutas:

Pole hullu, õnneks oled sa piisavalt mõtlev inimene, et sellest aru saada ja edaspidi seda viga vältida.

Aitähh, selle üle on mul kõige suurem heameel (w) (w) (w)


racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas racerx »

Tõik, et Motokrossi GP sarjaga on miskit mäda oli juba ammu nähtav, üks tõsine märk peale seda actiongroup-dorna jne pulli, kui hetkeks tundus veidi kõik paremuse poole minevat, oli Aprilia case. 2silindrit oli reeglipäraselt keelatud, ometi üks oli teistest võrdsem. Tehnika areng on alati vägev ja see twin mootor on uhke, kuid reegel on selleks et temast kinni pidada. Järgmine laks, mis vahepeal veidi vaibus oli see eliitsarja top20-30 itaalia seltskond kes tegelikkuses polnud võimeline ADAC-il kvalifitseeruma, rääkimata Beneluxi radadest.

osaliselt on jama ka selles, et kui välja jätta motokrossi kuldaeg, DeCoster, Geboers jne ajastud mil mehed ja masinad olid rauast ning kogu ühiskond tervikuna tervem.... siis peale kuldaja lõppu sattusid spordiala juurde need a´la rajaääres kihlveokontorit pidanud tüübid. Ilma elementaarse eetika ja lastetoata kaabakad, kes igal hetkel lurjusele kohaselt oskavad viisakat, tõstan kaabut kui näen politseinikku, nägu teha ning kes motokrossis on ikkagi üsna pealiskaudsed oma teadmistelt.
Ega sellest polekski lugu, nad armastavad seda sporti samamoodi kirglikult, kuid tahes tahtmata selle ennustame-lambi-pealt-mis-saab-homme maailmavaatega kaasneb piiratus ning võimetus näha ala tegelikke arenguid-eesmärke, mis enamikel juhtudel väljendub selles pisikese isikliku kasu tagaajamises, saamata kunagi aru sellest, mis summadest tegelikult jutt võib käia.
Ameeriklastel, kes on spordist juba ammu teaduse teinud, on asi väga lihtsalt ja kenasti käima pandud.
Samas see MXA artikkel on lihtsalt tavaline ameerika läbimüügitrikk. Sellest jutust tunduvalt otsekohesemat tõde leiab siitsamast foorumist ja mujalt vabalt, võib lugeda kasvõi ajakirja Motokross kus samal teemal oli pikk artikkel. Üleüldse, see mxa ajakiri kelle toimetaja väidab, et kurvis-tõmban-sidurit-et-pöördeid-saada leiutati ameerikas, pole juba pikemat aega eriti tõsiseltvõetav.

Kui siin USA amatöörtiimide suurtest eelarvetest rääkida, üsna loogiline kui SX etappi vaatab kohapeal keskmiselt ca 50-60 tuhat pealtvaatajat pluss korralik TV saade, eks seal nati jätkub kõigile riigis kus müüakse 80% maailma mx ratastest.
Tore, et siin eu-s selles valguses üldse midagi toimub ja selles plaanis võiks kohalikud ala huvilised ka aru saada, et põhimõtteliselt näiteks iga internetishoppinguga tõmbad sa vähem või rohkem vee peale mõne noore kohaliku krossimehe püüdlustele.
Sellise avalduse peale saadab aga iga teine mind pikalt ja ega ta midagi valesti ka tee üldist pilti arvestades :D

Kui eesti mx rääkida, toon näiteks Lärmi. Härra sobitas ühe töötava asja siia eesti oludesse, üritusest on kogu üritusele kõvasti kasu, metsavahelt on kadunud igasugu kaskadööre kes nüüd hoopis pikisilmi ootavad sõitu ja treenivad nii nagu kord ja kohus.
Ning näete, EMF tegi Lärmile alet, rahvaspordi litsents ei olegi nii õudne neile kellel ta olemas ning hulk formaalsusi lahendatud ning vastutus jagatud. Võimalused paremaks on alati olemas kuid see ei käi sugugi nagu eesti automüük pesur-vaha-võluvedelik.

Ühesõnaga on naistepäev ja on sobilikud positiivsed noodid, Head naistepäevanaised ja plikad :D

Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

Millegi pärast pea igal kevadel sellised mitte kõige rõõmsamad uudised :? Loodeavasti kasvavad kõik kenasti ja kiiresti kokku tagasi ning on jälle kellelegi pöialt hoida 8)

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Kasutaja avatar

Pira
Postitusi: 255
Liitunud: 07 Juul 2005, 12:10
Tsikkel: Yamaha YZ250F
Asukoht: Läänemaa
Tänatud: 7 korda

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas Pira »

Siin siis teie motocrossi tänane olevik-tulevik ja arengud siis ongi , tundub et seal EMF-is ühtegi krossimeest eesotsas polegi kes seisaks nende huvide eest.
http://www.msport.ee/shared/File/EMFKunda(1).doc
http://www.msport.ee/shared/File/02.03.2010(1).doc
http://www.msport.ee/shared/File/Juhatu ... 010(1).doc

Paber kannatab kõike seda olen läbi aegade näinud.
See moment jääb arusaamatuks kas mõeldakse Eesti vabariigi seadusi või Hr.Bieeeenne seaduseid.
ULME :mrgreen:

Kasutaja avatar

Pira
Postitusi: 255
Liitunud: 07 Juul 2005, 12:10
Tsikkel: Yamaha YZ250F
Asukoht: Läänemaa
Tänatud: 7 korda

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas Pira »

Ei teagi kuda seda kommenteerida aga tundub et harrastajatele on sõda välja kuulutatud....
Ise MMM-i pidev osaleja ja ei ole seal eesotsas ega tagaotsas seega sobis see üritus väga heaks treeninguks sõita teistega võidu. Tänavu jääb kahjuks ära kuna tundub et kõik mis on seotud EMF-ga on keeratud Harrastajate vastu. Tänud HR. Triisale ja Hr. Bienele.
Meid siin kõvemad mehed vastupidi ässitavad osalema kõikvõimalikel võistlustel, kuna suurem kasu pidavat olema kui omaette põristamine.
Siin siis väike uudis:http://www.ruudulipp.ee/mehaanikute-ja- ... uubel.html

ja mitte ei saa aru miks on rõhku pandud nendele harrastajate klassile. Kas Hr Triisa arvab et tulevad MMM-ile inimesed kes kuskil ei sõida aga omavad ratast või.....eeldan et kui inimesel ratas siis ta ka sõidab sellega.

EDU! :bsmile:

Kasutaja avatar

virkostein
Postitusi: 432
Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
Tsikkel: why ze
Tänanud: 1 kord

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas virkostein »

Võibolla mmmi korraldajatele öeldi et kui tahate seda üritust veel edasi korraldada siis hobi krossi sarjades osalejaid sinna ei tohi lasta, samas põnevam ongi terve suve vältel üritustel käia kui sügisel korra kohale tulla, minu ebaõnne pärast eelmine aasta sain võistelda vaid poolteist ringi ja jälle pean aasta aega ootama.

Eat your veggies, little people
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas mella »

virkostein kirjutas:

kui tahate seda üritust veel edasi korraldada siis hobi krossi sarjades osalejaid sinna ei tohi last

Kes siis sinna MMM-le üldse saaksid? EMF litsentsiomanikke ju peale ei lasta :wack:

Kasutaja avatar

Vidget
Postitusi: 982
Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
Tsikkel: Kawasaki Z900
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas Vidget »

mella kirjutas:
virkostein kirjutas:

kui tahate seda üritust veel edasi korraldada siis hobi krossi sarjades osalejaid sinna ei tohi last

Kes siis sinna MMM-le üldse saaksid? EMF litsentsiomanikke ju peale ei lasta :wack:

Kui eiskolmiku koht on garanteeritud, siis ma olen rajal :wack:

Let the good times roll.


Soots

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas Soots »

kas seda harrastajate sarja ei anna EMFiga koostöös teha? või ma täpselt ei saa aru milles probleem. Harrastajate sari võiks tegelikkuses olla nendele kes pole varem kunagi litsentsi omanud.. aga samas oleks hüppelauaks, et sellest sarjast julgust saada ja edasi EMV osaleda. Kas EMF kardab, et sõitjad hakkavad liikuma EMV-st Harrastajate sarja? Samas võib see ka nii olla ju.. et osad B-grupi sõitjad pigem tahaksid minna Harrastajate sarja, et seal eespool olla :)

Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas HRQ »

mella kirjutas:
virkostein kirjutas:

kui tahate seda üritust veel edasi korraldada siis hobi krossi sarjades osalejaid sinna ei tohi last

Kes siis sinna MMM-le üldse saaksid? EMF litsentsiomanikke ju peale ei lasta :wack:

Mis ajast?

Möödunud võistlusele küll lasti ju.

Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
Kasutaja avatar

Pira
Postitusi: 255
Liitunud: 07 Juul 2005, 12:10
Tsikkel: Yamaha YZ250F
Asukoht: Läänemaa
Tänatud: 7 korda

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas Pira »

Soots kirjutas:

kas seda harrastajate sarja ei anna EMFiga koostöös teha? või ma täpselt ei saa aru milles probleem. Harrastajate sari võiks tegelikkuses olla nendele kes pole varem kunagi litsentsi omanud.. aga samas oleks hüppelauaks, et sellest sarjast julgust saada ja edasi EMV osaleda. Kas EMF kardab, et sõitjad hakkavad liikuma EMV-st Harrastajate sarja? Samas võib see ka nii olla ju.. et osad B-grupi sõitjad pigem tahaksid minna Harrastajate sarja, et seal eespool olla :)

ET harrastajatel eesotsas olla ...hmmm..arvan et see mure saab murtud kui käima saab ajavõtt ja hakkab toimima sorteerimine hommikustest treeningutest.
Siis jagatakse kes MX Open ja kes harrastaja.....kes aga viilib silmnähtavalt siis disklaff ja mott...kahtlustan et nii mõnigi EMV tagaota mees kes pole ehk põhisõitu pääsenudki kunagi tuleb üle harrastajatesse kuna asart ikka suurem.

:bsmile:


KawasakiRider

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas KawasakiRider »

MMM on mõeldud ainult sõitjate mehaanikutele ja fännidele kes ise ei sõida, mitte harrastajatele.


Kunda MK

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas Kunda MK »

Soots kirjutas:

kas seda harrastajate sarja ei anna EMFiga koostöös teha? või ma täpselt ei saa aru milles probleem. Harrastajate sari võiks tegelikkuses olla nendele kes pole varem kunagi litsentsi omanud.. aga samas oleks hüppelauaks, et sellest sarjast julgust saada ja edasi EMV osaleda. Kas EMF kardab, et sõitjad hakkavad liikuma EMV-st Harrastajate sarja? Samas võib see ka nii olla ju.. et osad B-grupi sõitjad pigem tahaksid minna Harrastajate sarja, et seal eespool olla :)

Kindlasti annaks sarju koostöös teha, aga, kes peaks selle sammu tegema, milles koostöö praeguses seisus seisneks?
EMF näitas ilmekalt oma koostöövalmidust 2008 aasta alguses kui üritati käima lükata EMX sarja - kohe ilmusid vastavad otsused keeldude ja karistuste kohta, kuigi alul oli tegemist ainult mõttevälgatusega internetis.
Ei ole mõtet varjata, et tegemist hetkel sama asjaga, ainult teise nime ja tunduvalt suurema korraldustoimkonnaga üle riigi.
Enam-vähem oleks EMF-i poolse koostöö stsenaarium järgmine:
Saate meie poolt "rohelise tule" kui:

  1. Teeme teile Hobikrossisportlase litsentsi koos kindlustusega - teeme veidi odavama, rahvaspordi ja motospordi vahele, näiteks 1500 krooni (sellest siis umbes 200 kroonine kindlustusmakse sõitja kohta).
  2. Järgite EMF-i poolt kehtestatud võitlustingimusi.
  3. Tellite EMF-i kaudu ajavõtuteenuse (ja maksate kehtestatud hinna).
  4. Tellite EMF-kaudu meditsiinipersonali (ja maksate kehtestatud hinna).
  5. Ülejäänu suhtes tehke mis tahate, saage rikkaks või makske krossi korraldamisele peale.

Et see umbes niimoodi välja võiks näha, annab tunnistust Lärmi "võitlus" EMF-ga "kärnatatajate" eest, milline päädis 1000 kroonise Rahvasportlase litsentsiga. Kes osapooltest siis järeleandmisi tegi, saab aimu kui lugeda siitsamast foorumist Lärmi ponnistusi.

Ausalt öeldes ei näe erilist mõtet sellistel tingimustel iga-aastast "obrokit" klubimaksu näol sellele organisatsioonile maksta + 1300 krooni litsentsitasu sõitjalt "asjaajamiseks".

Piiranguid kunagise litsentsiomamise kohta sarjas tegema ei hakata, varem puudus altenatiiv täiesti. Sellise asja omamine pole kunagi olnud sõidutaseme määramiseks.

Kindlasti tekib ehk osadel B grupi meestel soov sõita Hobikrossi, lootuses võita kulkusid. Sama seis oli kunagi krossis kui eksisteerisid Open, Open B ja Hobi. Olukord oli koomiline, aga selline see inimloomus on.
Loogiline ju oleks, et tugevamad sõitjad "pendeldaksid" Hobikrossi ja EMF-i krosside vahel - kui hakkama ei saa või tase kukub, toimub vahetus. Sama süsteem toimib ju kõikidel suure osalejate arvuga spordialadel. Lääne-Virumaal mängivad kolmes liigas 30 korvpallivõistkonda, nende tase on totaalselt erinev, aga keegi pole selle peale tulnud, et nad peaksid koos kohaliku Tarva, Tartu Rocki ja Kalev Cramoga mängima.

EMF-i poolses seisukohas http://www.msport.ee/index.php?page=64&id=455 on lisaks muule ära toodud ka halvustav asjaolu, et Kunda motokrossil ei seata võistlejatele piiranguid. Sarja eestvedajad ei tee eelistusi võistleja isiklike omaduste ega usuliste tõekspidamiste suhtes.
Üks piirang siiski võistleja isikule seatakse - võistlema ei lubata joobetunnustega ega ka "jääknähtudega" isikuid.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas mella »

HRQ kirjutas:

Mis ajast?
Möödunud võistlusele küll lasti ju.

Sulle eraldi eelmiselt lk-lt link:

Pira kirjutas:

Kui sul on litsents, siis seda ju ei osta niisama vaid EMF võistlustel käimiseks :P

Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

kas seda harrastajate sarja ei anna EMFiga koostöös teha?

Tundu ,et mitte.Saatsin nädala eest emf ile sellise meili:

Tere,minult on küsitud mitmeid kordi läinud nädala jooksul,et kuidas
suhtub EMF meie poolt korraldatavas sarjas osalemisesse.Kuna Kunda on
esimene suvine motokrossi võistlus Eestis siis on see ideaalne võimalus panna oma
võimed proovile võistlustingimustes kuid litsentsi omanikud on hetkel
teadmatuses mis ja kuidas.Omaltpoolt soovime mõistlikku suhtumist ja
võibolla ka koostööd tulevikus.

Lugupidamisega,Oliver Sepp.

Eesti Hobikrossiklubi.

Selle peale ei saanud ma ühtegi vastust.Seda kas sellist sarja on vaja näitab võistlejate ja toetajate hulk kes kaasalöövad.

Ruudulipp.ee MMM i loost lõik:

CZ pange valmis meil on Teile üllatus

Tea kust selline mõte tekkis??

Aga meil väike üllatus neile võistejatele kes auhinnalisele kohale ei tõuse.Loe lähemalt meie kodukalt.

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne

Soots

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas Soots »

minu arust on see hea idee, et selline sari tehakse. ise plaanin teha kaasa esimese etapi kundas ja siis prooviks EMV kaasa teha. ei julgenud enne kunda etappi litsentsi teha :D aga paljud tuttavad mul kes muidu pole mõelnudki litsentsi tegemisele ja võistlemisele tuleksid ja prooviksid ikkagi vahest jõudu omaklassi meestega. loodame et asi saab käima probleemideta :)

Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas HRQ »

mella kirjutas:
HRQ kirjutas:

Mis ajast?
Möödunud võistlusele küll lasti ju.

Sulle eraldi eelmiselt lk-lt link:

Pira kirjutas:

Kui sul on litsents, siis seda ju ei osta niisama vaid EMF võistlustel käimiseks :P

My bad. See ruudulipu artikkel jäi lugemata.

Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kross ja enduro”