Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Siia siis kõik krossi ja enduroga seonduv.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas mella »

Pääru mõyte on hea, aga sellel on 1 suur miinus EMF-i jaoks- EMF tahab kõigilt harrastajatelt papi kätte saada ja tekib ikkagi litsentsiprobleem.


benno

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas benno »

Võistluste ja muu krossiga seonduva organiseerimise koha pealt toon teile mõne näite, muuseas on need puhtad faktid.

  1. eesti suurim ja tulutoovaim krossiüritus- Viljandi MMM. Orgunnijad mulgid.
    2.eesti parim krossivõistlus- Mulgikross. Orgunnijad mulgid.
    3.eesti kallimad ja parimad krossilaagrid- orgunnijad mulgid jt.
    4.eesti produktiivsem ja kallim krossikoolitaja M.Arumäe(mulk muuseas)
    5.suurim eesti harrastuskrosside vastane P.Koval (mulk muuseas)

edasi mõtelge juba ise.
mulk- viljandimaa elanik.


kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

mella kirjutas:

Pääru mõyte on hea, aga sellel on 1 suur miinus EMF-i jaoks- EMF tahab kõigilt harrastajatelt papi kätte saada ja tekib ikkagi litsentsiprobleem.

No, Lärm ju kestvustega tõestas, et tahtmise korral saab asja toimima.

Kasutaja avatar

KoVaL73
Postitusi: 246
Liitunud: 30 Dets 2005, 13:28
Kontakt:

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas KoVaL73 »

Benno sa kade inimeseloom.

Toon vastused mõnele su asjale.

  1. Kõige tulutoovam krossiüritus on tõesti mulkide korraldatud ja Selleks on Mulgikross, mis on ühtlasi ka üks paremini korraldatud krosse.
  2. Kõige paremini korraldatud kross on MMM. Pole ühtegi teist krossi eestis mis püsiks minuti pealt graafikus.
  3. Kui sa mõtled Martin Arumäe ja Toomas Triisa korraldatavaid laagreid siis on sul õigus. Aga keegi ei käse sul nende juures käija.
  4. Sa ei pea ju Arumäe juurde minema oma koolitust saama. Mina Avo juurde, maksa talle 250 EEK/h ja sa näed et Martin võtab veel vähe raha.
  5. Mina ei ole harrastuskrosside vastane, sõidan ka ise harrastajana ehk olen ala harrastaja. Lihtsalt SInu defineering harrastus sportlasele on vale.

Ja mulgiga panid kah mööda, aastast 2004 juba päälinna elanik.

Ja Pääru mõtte poolt täiesti olen. See natukene sisaldab minu varasemat ideed.

Kasutaja avatar

MotoCR
Postitusi: 43
Liitunud: 25 Sept 2006, 09:57

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas MotoCR »

OK kui Koval on harrastaja, kes siis need mehed on kes MMM-l aastas korra sõidavad? Need mehed vaatavad sind ja nende jaoks sa ei ole harrastaja.

Kasutaja avatar

paarn
Postitusi: 559
Liitunud: 03 Juun 2004, 16:35
Tsikkel: EXC350, Lynx 600E
Asukoht: TLN - Võru
Kontakt:

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas paarn »

mella kirjutas:

Pääru mõyte on hea, aga sellel on 1 suur miinus EMF-i jaoks- EMF tahab kõigilt harrastajatelt papi kätte saada ja tekib ikkagi litsentsiprobleem.

Mella, kas sa mõtled seda, et hetkel rahvaspordi kaardiga sõitjaid ei pruugita lubada ise hakanud krossisarja starti?

KoVaL73 kirjutas:

Mina ei ole harrastuskrosside vastane, sõidan ka ise harrastajana ehk olen ala harrastaja. Lihtsalt SInu defineering harrastus sportlasele on vale.

Ma arvan hr Koval on harrastus sportlane, aga paljude puhul(nagu mina) on tegemist lihtsalt hobiga, spordist on asi kaugel. :D

Moto-orineteerumine: http://www.villamoto.ee

kabemik
Postitusi: 21
Liitunud: 09 Nov 2008, 23:45

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas kabemik »

KoVaL73 kirjutas:
  1. Mina ei ole harrastuskrosside vastane, sõidan ka ise harrastajana ehk olen ala harrastaja. Lihtsalt SInu defineering harrastus sportlasele on vale.

Pakuks välja sellise lahenduse, et kõigepealt defineeriks kõik mõisted, mis seotud motospordiga tegelejatega ja edaspidi kui tegelased on end ära
lahterdanud, siis saab konkreetselt probleemide üle arutleda.
Sõna "harrastaja" on momendil sõnavõtjatele ületamatuks takistuseks:(

Alaliik - Motokross
Täielik proff - 100% sportlane, peab krossi sõitmisega enda pere üleval, muud tööd ei tee, ainult trennid ja võistlused, üle maailma.
Eestikate proff - 100% sportlane, peab krossi sõitmisega enda pere üleval, muud tööd ei tee, ainult trennid ja võistlused Eestis.
Noor tulevikulootus - Õpib kusagil koolis, sõidab mingi klubi all.
Peast sportlane - Rahmeldab igal tööst vabal momendil meeletult trenni teha, jõusaalis, krossirajal.Paneb kõik oma viimased säästud tehnika ja varustuse alla, pere on pool näljas.Ajab hoolega võistluste tabelites näpuga järge ja arvutab sekundeid, meetreid, sõtmata jäänud ringe.Võistleb igal võimalusel.
Igavene harjutaja - Rahmeldab igal tööst vabal momendil meeletult trenni teha, jõusaalis, krossirajal.Paneb kõik oma viimased säästud tehnika ja varustuse alla, pere on pool näljas, võistlema siiski veel ei julge minna.
Entusiast - Tehnika korrasolu pole eriti tähtis, peaasi et põriseks ja natukene edasi veereks.Kui juba higistama hakkab ajama, siis väike peatus ja puhkus.Alati rõõmsameelne.
Rahvasportlane - Umbes sama nagu entusiast, aga veidi rohkem peast sportlase moodi...
JNE.-
Pakkuge aga välja, peaks päris suure tabeli saama :!:

Kõik need definitsioonid tuleks kokku koguda ja riputada näiteks kasvõi
http://www.mulgikross.ee/
lehele, siis igaüks saaks enda staatust sealt tabelist vaadata ja aruteludes sulgudes enda "auastme"
juurde lisada.


Foxser3

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas Foxser3 »

kabemiku klassi nimetused ajavad tõeliselt naerma aga väga vaimukas :D :D.Klass nimega "harjutaja" ,"jalutaja" peaks päris hästi sobima.

Viimati muutis Foxser3, 19 Okt 2009, 15:57, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

MotoCR
Postitusi: 43
Liitunud: 25 Sept 2006, 09:57

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas MotoCR »

Eestikate proffi tagant võta see "peab krossi sõitmisega enda pere üleval, muud tööd ei tee" küll nüüd ära. Eestis sõites pole võimalik teenida krossiga raha, siin ei maksta kellelegi palka krossisõidu eest.


benno

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas benno »

to Koval!

Ja mulgiga panid kah mööda, aastast 2004 juba päälinna elanik.

No, kurat, Peetrike. nüüd ajasid sa mul küll harja punaseks. Ma olen ise ka mulk ,elan Kohtla-Järvel aastast 73 aga ..... mulgina olen ma sündind, mulgina ma elan ja mulgina ka suren. No on tänapäeva noored küll,aastake kodust eemal ja juba välismaalane. Ehk oled juba eesti keele ka unustanud?

Aga harrastaja oled sa ikkagi kuigi profi väljaõppega.


racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas racerx »

Ku korrektne olla siis Mulgimaa piir hakkab minu meelest Viljandist mõned kilomeetrid eemal.
Viljandi elanik seega ei pruugi sugugi mulk olla vaid lihtsalt sakalalane vms.
Pealegi pole kõik Mulgimaa piires elavad või sündinud sugugi mulgid, võivad olla ka liivlased jne.


tenter

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas tenter »

..... kui Pikassillast yle saad, säält siis nakas(hakkab) Mulgimaa...

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8428
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas mx77 »

2stroketaliban kirjutas:

Mina küsiks hoopis, et millal naasevad krossimaailma 2-taktised mootorid.

Lootus jääb kuid praegusel hetkel pole ilmselt töösturid väga huvitatud sellest teemast?Arvestades ,et 4takti pealt saab 2 kuni kolm korda enam varuosa müügi pealt teenida.Kuna juuniori mm läheb tagasi 2takti peale jääb lootus ,et päris välja veel ei sure.Kuid tulevik on tume 8) Aga eestimaal naasevad 2 taktilised pühapäeval retro klassi näol kuhu ei tule ühtki nelja taktilist nii,et kel isu "krossihaisu" järgi siis seda saab :mrgreen:

Natuke küll teemast välja aga sobib selle postitusega hästi.
Panen siia ühe video, videol on kõik FMX vennad, kes võistlevad 99% 2taktilistel, aga mitu 2takti te videos leiate, huvitav miks?
http://www.mxlarge.com/video/2880-frees ... pen-spaces

Kasutaja avatar

Teema algataja
YZ 250 2t
Postitusi: 322
Liitunud: 17 Veebr 2008, 18:19
Tsikkel: YAMAHA YZ 250
Asukoht: Eesti

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas YZ 250 2t »

MotoCR kirjutas:

OK kui Koval on harrastaja, kes siis need mehed on kes MMM-l aastas korra sõidavad? Need mehed vaatavad sind ja nende jaoks sa ei ole harrastaja.

Kas oleks olemas definitsioon "HARRASTAJA" ja "HOBIHARRASTAJA"... Kas seda annab eraldi käsitleda selliste nimedega, mis teeks vahet ka tõsisemate harrastajate seas ja hobikorras sõitjana harrastajate hulgas, on siis mingi vahe sellel või ei ole??? Peetri meelest ei ole olemas muud kui harrastaja, kas ikka on nii??? Mida arvate?

Krossimees Aare :)
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

Tundub, et te millegipärast panete 90% kordadest harrastussportlase ja harrastaja ühte patta. Nii, nagu iga inimene, kes vahetevahel käib pühapäeval ilusa ilmaga oma mägirattaga metsas ringi sõitmas ja loodust vaatamas ei ole sellepärast jalgrattasportlane ei ole ka garaazis "igaksjuhuks, äkki tuleb vahest tuju peale" krossimootorratast omav isik motosportlane.

hälvik
Kasutaja avatar

fotek
Postitusi: 637
Liitunud: 26 Mai 2005, 09:42

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas fotek »

mx77 kirjutas:

Natuke küll teemast välja aga sobib selle postitusega hästi.
Panen siia ühe video, videol on kõik FMX vennad, kes võistlevad 99% 2taktilistel, aga mitu 2takti te videos leiate, huvitav miks?
http://www.mxlarge.com/video/2880-frees ... pen-spaces

Pakun, et kõrbeliivas ja kulp rehviga on tõesti eelistatav võimaliklt võimas ratas :)

Mis lõbu see nelari meestel on maha teha tossutajaid, kes on niigi igat pidi ebavõrdses seisus?
Kas on kahju, kui vähemalt veel on võimalik valida, millega sõita?

Siim
#609

benno

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas benno »

Vahest kõige suurem küsimus on ikkgi selle kuidas defineerida neid Kovali taolisi mehi, kes on lapsest saadik krossi trenni teinud, maailma pole jõudnud, nüüd teevad tööd 5 päeva nädalas, kolm - neli korda trennivad nädalas,osalevad eestikatel kohtadel 1 kuni 20 , läbisegi noortega, keda lähitulevikus ootab sama saatus. Ons nad siis harrastajad, harrastusprofid,hobimehed või lihtsalt teise divisjoni mehed.? Ei mina tea ja kas sellel kõigel ka mingi tähtsus üldse on. Kärutagu kus tahavad , millal tahavad, peaasi las lubavad ka tegelikl hobimeestel võistlusi pidada ja ei pandaks vangi neid rajaomanikke kes neile võistlusi korraldavad.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8428
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Ongi kõik harrastajad. Hommikune kvali paneb paike kes kellega koos sõidab. Kvalirühmad võiks ainult erinevalt eelnevatest hooaegadest panna ka paika sõidukiiruse järgi, eks selleks saab ka mingi süsteemi välja mõelda.

Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

Tundub, et te millegipärast panete 90% kordadest harrastussportlase ja harrastaja ühte patta. Nii, nagu iga inimene, kes vahetevahel käib pühapäeval ilusa ilmaga oma mägirattaga metsas ringi sõitmas ja loodust vaatamas ei ole sellepärast jalgrattasportlane ei ole ka garaazis "igaksjuhuks, äkki tuleb vahest tuju peale" krossimootorratast omav isik motosportlane

(w) Ja öelgu koval ja sõpsid mida tahavad aga on olemas veel :
amatöör (esimest aastat ratta seljas)
harrastaja(lükkab ratta välja kui ilm hea ja kõik klapib ,ei punnita viimast)
hobisõitja(teeb nii palju kui aeg ja rahakott lubab)
hobisportlane(pingutab rajal ja töötab füüsise kallal ja seab mingeid eesmärke ehk meie B grupp ja A lõpp)
poolproff(sõitnud juba noorena võistlustel,teeb tööd asja kallal nüüd sõidab vastavalt võimalustele,siinkohal Petsule mõtlemisainet)
kohalik proff(treenib regulaarselt siht kohalik meistritiitel)
proffesionaal(sihib eestist väljapoole MM ja AMA)

Sellest esimesest kolmest pundist käib EMF i võistlustel võibolla 20,30 meest aastas kuid neid kokku on oluliselt rohkem.Milleks ei või neile ülejäänutele olla mingit sarja või klassi?????????? Millest selline vastuseis????????? Juhul kui mingi organisatsioon võtab eesmärgiks mingi ala arendamise ,edendamise siis selle asja võti on ala propageerimine ja viimine massidesse!!!!!!!!!!!! Ja öelda,et mis te virisete tehke trenni ja sõitke mingis mõtetus klassis jne siis seda ei saa nimetada millegi propgeerimiseks vaid pigem ülbitsemiseks.Ja arusaadav ,et tegelane kes pole läbi teinud harrastaja või hobisõitja tasandit ka ei mõista milles probleem.Ja kes siin nimetas pitbike ja muud sellist värdklassideks sellel soovitan ma soojalt minna ja teha üks võistlus kaasa nii,et ka mingi koha peale jääksid ning siis edasi rääkida.Omadest kogemustest võin öelda ,et igasuguste pitide ja Atv dega on kangutamist poole rohkem kui tavalise suure soolorattaga.
Igasuguse arengu aluseks on üksteise mõistmine või selle üritamine ja siis on ka lootust ,et kunagi midagi looma hakkab.Igaljuhul kena sügise jätku ja ärge tsikleid roostetama laske minna 8)

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas racerx »

Hr. 2stroke
Amatööri mõiste hõlmab pea kõiki vä. proffe. st. amatöör võib olla nii esimest korda tsikli selga istuv kui ka kohe profiklassi suunduv sõitja.

Mis vahet seal on kuidas neid klasse nimetada kas nii nagu kabemik või lihtsalt pro pro lite ja abcde jne.

2stroke võiks kommenteerida palju seekord kohale tuli, kuigi bikerit lugedes jääb mulje justkui oleks tegemist sadade rahulolematute tegelastega kellel pole kuskil sõita !

Kahtlen kas soodsamat pakkumist kui 2stroke´i Maardu üritus on veel võimalik korraldada. Punkte lugeda ja oma sõpradega arvet pidada ei keela ju keegi ! Kui te ei sõida nö. kulku pärast vaid lihtsalt sõpradega võidu milles siis küsimus ma ikka ei jaga asja lahti...

Või kui on soov saada kvalifitseeritud teenust, punktilugemine, meediatähelepanu, fotograafid raja ööres, anduritega ajavõtt, paberitega kohtunikud jne jne. siis jällegi võib ju minna EMF´i ning kui keegi siinsetest kodanikest suudab pakkuda parema lahenduse kuidas see kõigile veelgi lihtsamalt kätte tuleb, ei usu ma eales et EMF ta pikalt saadab, võib olla saab isegi mingi preemia.

:D

Kasutaja avatar

miilits
Postitusi: 763
Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
Asukoht: Viljandi

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas miilits »

Tubli ettevõtmine, nii see järelkasv tekib
http://www.sakala.ajaleht.ee/?id=175725
(crash)

Kasutaja avatar

KoVaL73
Postitusi: 246
Liitunud: 30 Dets 2005, 13:28
Kontakt:

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas KoVaL73 »

benno kirjutas:

Vahest kõige suurem küsimus on ikkgi selle kuidas defineerida neid Kovali taolisi mehi, kes on lapsest saadik krossi trenni teinud, maailma pole jõudnud, nüüd teevad tööd 5 päeva nädalas, kolm - neli korda trennivad nädalas,osalevad eestikatel kohtadel 1 kuni 20 , läbisegi noortega, keda lähitulevikus ootab sama saatus. Ons nad siis harrastajad, harrastusprofid,hobimehed või lihtsalt teise divisjoni mehed.? Ei mina tea ja kas sellel kõigel ka mingi tähtsus üldse on. Kärutagu kus tahavad , millal tahavad, peaasi las lubavad ka tegelikl hobimeestel võistlusi pidada ja ei pandaks vangi neid rajaomanikke kes neile võistlusi korraldavad.

imest korda mõistlik jutt (w)

selleni ma jõuda tahtsingi.

Kasutaja avatar

Pira
Postitusi: 255
Liitunud: 07 Juul 2005, 12:10
Tsikkel: Yamaha YZ250F
Asukoht: Läänemaa
Tänatud: 7 korda

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas Pira »

Kui te ei sõida nö. kulku pärast vaid lihtsalt sõpradega võidu milles siis küsimus ma ikka ei jaga asja lahti...

Kordan veelkord, et sõita võib ka koha pärast mitte kuklu.
Kogu see teema teeb mulle juba (lol) . Lugege kõik läbi ja mõelge natuke. Harrastajad tahavad vägisi raha EMF-ile anda, et nad saaksid selle raha eest toetada noori ja oleks resurssi ka noorte jaoks, aga meie EMF ja "PROFFID" punnivad vastu ja ei taha meie raha :nono: . Seega jääb kaks varjanti :1) asjaga ei viitsita tegeleda ja 2) see mis juba minu eelmistes postides kirjas.

Viimati muutis Pira, 20 Okt 2009, 15:19, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

Lugege kõik läbi ja mõelge natuke. Harrastajad tahavad vägisi raha EMF-ile anda, et nad saaksid selle raha eest toetada noori ja oleks resurssi ka noorte jaoks, aga meie EMF ja "PROFFID" punnivad vastu ja ei taha meie raha . Seega jääb kaks varjanti :1) asjaga ei viitsita tegeleda ja 2) see mis juba minu eelmistes postides kirjas.

Bullseye :bsmile:

2stroke võiks kommenteerida palju seekord kohale tuli, kuigi bikerit lugedes jääb mulje justkui oleks tegemist sadade rahulolematute tegelastega kellel pole kuskil sõita !

Üritus läks igati korda ja kohal käis 80 sõitjat.Ilmataat tegi ka väikese kingituse ,keeras 9 st kraani kinni ja alles kolmest päeval hakkas kergelt tibutama.Täpsemalt ürituse kodulehel kuhu on jõudnud esimesed pildid ja ka esimesed tulemused üleval.

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Kasutaja avatar

Teema algataja
YZ 250 2t
Postitusi: 322
Liitunud: 17 Veebr 2008, 18:19
Tsikkel: YAMAHA YZ 250
Asukoht: Eesti

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas YZ 250 2t »

(w) Ja öelgu koval ja sõpsid mida tahavad aga on olemas veel :
amatöör (esimest aastat ratta seljas)
harrastaja(lükkab ratta välja kui ilm hea ja kõik klapib ,ei punnita viimast)
hobisõitja(teeb nii palju kui aeg ja rahakott lubab)
hobisportlane(pingutab rajal ja töötab füüsise kallal ja seab mingeid eesmärke ehk meie B grupp ja A lõpp)
poolproff(sõitnud juba noorena võistlustel,teeb tööd asja kallal nüüd sõidab vastavalt võimalustele,siinkohal Petsule mõtlemisainet)
kohalik proff(treenib regulaarselt siht kohalik meistritiitel)
proffesionaal(sihib eestist väljapoole MM ja AMA)

Sellest esimesest kolmest pundist käib EMF i võistlustel võibolla 20,30 meest aastas kuid neid kokku on oluliselt rohkem.Milleks ei või neile ülejäänutele olla mingit sarja või klassi?????????? Millest selline vastuseis????????? Juhul kui mingi organisatsioon võtab eesmärgiks mingi ala arendamise ,edendamise siis selle asja võti on ala propageerimine ja viimine massidesse!!!!!!!!!!!! Ja öelda,et mis te virisete tehke trenni ja sõitke mingis mõtetus klassis jne siis seda ei saa nimetada millegi propgeerimiseks vaid pigem ülbitsemiseks.Ja arusaadav ,et tegelane kes pole läbi teinud harrastaja või hobisõitja tasandit ka ei mõista milles probleem.Ja kes siin nimetas pitbike ja muud sellist värdklassideks sellel soovitan ma soojalt minna ja teha üks võistlus kaasa nii,et ka mingi koha peale jääksid ning siis edasi rääkida.Omadest kogemustest võin öelda ,et igasuguste pitide ja Atv dega on kangutamist poole rohkem kui tavalise suure soolorattaga.
Igasuguse arengu aluseks on üksteise mõistmine või selle üritamine ja siis on ka lootust ,et kunagi midagi looma hakkab.Igaljuhul kena sügise jätku ja ärge tsikleid roostetama laske minna 8)[/quote]

VEIDI TÄIENDUST VEEL...

Hea kui keegi oskab panna selle jutu nii just kirja siia nagu ise olen mõelnud seda asja, tänud sulle Taliban! Nii peakski olema, et igal mehel on oma staatus, mitte et kõik on harrastajad, see on jama, pole võimalik lihtsalt, Nikopensiuse Toivo on ka siis Harrastaja??? Ja päris hea veel, selle aasta euroopa seenioride kuld??? On ikka kõvad meil need harrastajad, kes koguaeg motikat putitavad vabal ajal ja õieti töölgi ei jõua käia, selliseid mehi võiks siia kirja panna terve rivi, kuid see pole ju tõsi, milleks valetada endale näkku ja mõelda nii, et ma olen ka harrastaja aga tegelikult hoopis poolproff??? Kui lähed sööma siis on ju ka valida sul erinevad toidud menüüst, kujuta ette, kui kõik oleks ühe maitsega ja ei erineks mitte millegi poolest? Mis siis saaks? Asi ongi maitses ja ei milleski muus ja arvan, et iga mees peaks olema oma liistude juures, see on parim viis olla aus enda vastu ja mitte üritada tõestada vastupidist!!!!

Kas pole?

Krossimees Aare :)

pealtvaataja

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas pealtvaataja »

Lisaks siia veel ühe mõttekäigu - mida pakub tänane kross pealtvaatajale?
Kas selle aasta EMV formaat pakkus midagi ka tõsisele krossisõbrale, kes ei ole peast nii motomees kui ala harrastajad. Soolode päeval oli vaadata ju ainult 4 põhisõitu suurte vahedega, teisel päeval sama lugu, aga piletiraha küsiti ikka täiega. Äkki sellepärast ongi Sõmerpalu, Mulgikross, Pärnu Kunn jt. suutelised tooma raja äärde nii palju rahvast, et seal on mida vaadata!!! Ja uskuge mind, raja ääres oli sel aastal pettunute nurinat täiesti kuulda.
Nüüd aga klassidest. Klasse võib ju olla kasvõi 25, aga kes kellega koos stardib ja sõidab- peaasi on ju, et igas stardis puutagune täis oleks, muidu kaob sõidu vastu ka huvi.
Ja veel ka meistrikatest. Kas EMV on ikka koht, kus põhipäeval peavad saama sõita kõik kes oskavad ja tahavad. Kujutage hetkeks ette kergejõustiku EMV peaareeni, kus kaugushüppe sektoris ootavad järge 200 võistlejat ja kõigil on õigus hüpata kolm katset + finaalis 8 paremat. Ilmselt kaoks seda võistlust vaatama tulnutel küll igasugune huvi ala vastu, aga samas oleks ju iga hüppjaga kaasas 3 sõpra, kes iga 2 tunni tagant korra rõõmust rõkatavad.
Kui kahepäevase ( soolode ) EMV krossi esimesel päeval oleks kvalifikatsioonid ja B + C võistlussõidud ning teine päev tooks puu taha ainult iga klassi ca 30 kiiremat - kas siis oleks publikul ehk ka mida vaadata ja samas saavad ju ka ala harrastajad nii võistelda kui tuusadega koos võistlumelust osa saada. PS. EMV - d on vaid neli võistlust aastas klassi kohta.
Loodan, et siin on teemasid millele mõelda ja mille üle arutada


Ryyt

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas Ryyt »

pealtvaataja kirjutas:

Kui kahepäevase ( soolode ) EMV krossi esimesel päeval oleks kvalifikatsioonid ja B + C võistlussõidud ning teine päev tooks puu taha ainult iga klassi ca 30 kiiremat - kas siis oleks publikul ehk ka mida vaadata ja samas saavad ju ka ala harrastajad nii võistelda kui tuusadega koos võistlumelust osa saada. PS. EMV - d on vaid neli võistlust aastas klassi kohta.
Loodan, et siin on teemasid millele mõelda ja mille üle arutada

Peamine nõrk koht selles teoorias on siiski see, et osadele võistlejatele muutuks ühepäevane võistlus kahepäevaseks. Praegu on asi lihtne ja selge, sõidad hommikul krossile, võistled ja õhtul tagasi koju. Nüüd peaksid osad võistlejad jääma ka teiseks päevaks. Ei sobi see sageli A-finaali tagumisele otsale ega ka osadele tipmistele meestele. Osa tagumisest otsast hakkaks vältima A-finaali pääsu, et pääseda sunnitud lisapäevast ja sunnitud ööbimisest (või sunnitud edasi-tagasi kojusõidust). Osa tipmistest meestest poleks ka rahul, sest oleksid muidu saanud teise päeva võistelda hoopis nt. Lätis. Kahe võistluse asemel peavad leppima ühega.
Mulgikrossi, Pärnu Kuninga ja Sõmerpalu edu seisneb siiski heas turunduses, millest EMV-etappide korraldajatel kõvasti õppida oleks.


kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

Lisaks kah pealtvaataja seisukohast mõne sõna, sest pealtvaatajana võin ennast poolproffide hulka lugeda.

  1. Hr. Koval küsis, et kellele neid kavasid vaja on. Pealtvaatajale on kohe hädasti vaja, sest kui ühegi tuttavat sõitmas pole ja numbreid ja nimesid omavahel kokku ei vii, siis polegi kellegile kaasa elada - iigav.
  2. Sõitude vahed ei tohi pikad olla - iigav.
  3. Mu meelest võiks eesti sõidud olla lühemad aga see eest kolm starti. Olen tähele pannud, et rabelemine käib kolm esimest ringi ja siis hakatakse kohta hoidma - iigav.
  4. Ajakirjal "Motokross" on lai tööpõld ees tähtede tootmisel. Pealtvaatajale meeldib rajal ära tunda, näe intrigant See sõidab ja näe see vend peab kahte naist.
Kasutaja avatar

hannes
Postitusi: 682
Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
Asukoht: Niinsaare
Tänatud: 1 kord

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas hannes »

KoVaL73 kirjutas:

Kunagi pidasime siin isegi plaani, et hakkame raskel ajal võitlema liig suurte osavõtu tasude eest. Idee oli peas olemas. Kahjuks ei leidunud neile piisavalt järeltulijaid. Eks uuel aastal üritan uuesti.
Idee on:
1) Peale EMV ei maksa ükski võistleja osavõtutasu pangaülekandega ja mitu päeva ETTE.
2) Kehtima jääb elektrooniline registreerimine EMF kodulehel. Selle mittekasutajaid ei karistata. Idee kohaselt oleks tänu elektroonilisele registreerimisele võimalik mingi kavade trükk või kuidas iganes nad seda mõttetut bullshitti kajastavad, tegelikkuses ei ole seda kellegile vaja.
3) Registreerimisele hilinejatele kehtib siiski kahekordse osavõtutasu trahv.
4) Edaspidi maksavad MX1 ja MX2 sõitjad võistlustel kohapeal registreerimiseks ainult 300 EEK'u mis omakorda juba sisaldab kõiksugu anduri rente ja asju. Vastutasuks tagab korraldaja võistlejale registreerimismaksu tasumist tõendava Ddokumendi ehk eesti keeles TSHEKI.
5) Noorte 50 masinaklass maksab edaspidi ainult anduritasu.
6) Teised noorte masinaklassid maksavad stardiraha pool suurte soolode stardirahast.
Kas oleks mõtekas selline kiri nüüd ajada ametlikku vormi ja võtta klubide esindajatelt allkiri, et kui nende tingimustega ei nõustuta siis allakirjutanud klubide juhid keelavad oma võistlejatel mingisugusel krossil osalemise.
Antud olukorras oleks tagatud VÕISTLEJATE kohaletulemine, kuna osavõtutasu ei löö hinge seest, teiseks oleks kõik SEADUSTEGA kooskõlas ehk ei toimuks käibemaksu pettust. Korraldajale on igatahes soodsam Võtta a'la 180 mehelt 300 krooksu = 54000 EEK'u, kui aga jätaks oletame lihtsalt Eesti mõistes suurte motoklubide sõitjad stardimaksu tasumata (RedMoto, Viljandi VMK, SAKU MK) jääks korraldajatel heal juhul saamata üks 100*300 krooksu = 30000 EEKU. mis on kasulikum ???

Väga hea idee! Mina olen kahe käega poolt!
Aga... Võtame siia kokku ühe korraliku krossiga seotud kulutused ja leiame neile ülaltoodud ideest lähtuvalt katte. Sealjuures peame silmas asjaolu, et kõik raha liigutamised tehakse ametlikult, iga sissetuleku eest antakse tšekk ja iga väljamineku kohta saadakse tšekk või arve. Ma panen siia ritta meeldetulemise järjekorras kõik kulud (täiendage mind, kui midagi meelest läheb) ja sissetulekud lähtuvalt ülaltoodud ideest. Sõitjate-võistlejate ning klasside arvestuseks võtame käesoleva aasta 3 EKV ja 3 EMV etapi iga klassi keskmise osalejate arvu. Olge lahked, tehke ettepanekud, milliseid nimetatud etappidest arvutamiseks valida. Osalenute hulga määramiseks võtame mylaps.com-is olevad tulemused.
Võistlusklass/osavõtjaid/osavõtutasu:
50 18 x 100 = 1 800,00 kr
65 16 x 150 = 2 400,00 kr
85 28 x 150 = 4 200,00 kr
MX2 53 x 300 = 15 900,00 kr
MX1 48 x 300 = 14 400,00 kr
KOKKU osavõtutasudest laekuv summa 38 700,00 kr
pealtvaataja 1200 x 50 = 60 000,00 kr

Kulud:

  1. Raja ettevalmistus, tähistamine - ma pakun, et vähemalt 2 päeva töö ühele masinale 9600 x 1 = 9 600,00 kr
  2. Võistluse registreerimine EMFis 2000,00 kr
  3. Ajavõtusüsteem jm. sinna juurde kuuluv 6 000,00 kr
  4. Andurite rent 163 x 100 = 16 300,00 kr
  5. Kohtunikud - eeldame, et on vähemalt 5 litsentsiga kohtuniku 5 x 1000 = 5 000,00 kr
  6. Lipumehed - ca 20 tegelast 20 x 400 = 8 000,00 kr
  7. Helitehnika+jutumees 6 500,00 kr
  8. Med.teenistus (EMV peab olema vähemalt 2 õebrigaadi) 2 x 2000 = 4 000,00 kr
  9. Raja hooldamine võistluse käigus (kastmine, lükkamine) 6 000,00 kr
  10. Infomaterjalid (kuulutused, reklaam, kava jne) 6 000,00 kr
  11. Elementaarne transpordikulu 3 000,00 kr
  12. Elektrivarustus 3 000,00 kr
  13. Käimlate rent 6 x 500 = 3 000,00 kr
  14. Piletimüügiga kaasnev kulu 1200 x 5 = 6 000,00 kr
  15. Karikad 4 500,00 kr
  16. Rahalised autasud 4 500,00 kr
  17. Kulud turvateenistusele 5 000,00 kr
    KOKKU 98 400,00 kr
    +/- = 300,00 kr

Selline tulem saadakse eeldusel, et on 1200 pealtvaatajat 50 kroonise piletiga. Kui pealtvaatajaid on vähem, läheb eelarve miinusesse.
Palun teha täiendusi ja parandusi minu jutule. Küsimärgiga tähistatud kulude osas mul ettekujutus puudub, osa kulude aluseks on võetud eelmisel aastal korraldatud noortekrossiga seotud tegelikud kulud.

Viimati muutis hannes, 22 Okt 2009, 19:50, muudetud 1 kord kokku.

Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!


benno

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud

Lugemata postitus Postitas benno »

Sellise summa sain kokku ,et jalad hakkasid värisema. Siin foorumis promod oma üritusi kõvasti keegi LÄRM ja arvatavasti on ta ka organisaator. Las tema kommenteerib kas need arvutused peavad paika.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kross ja enduro”