Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 322
- Liitunud: 17 Veebr 2008, 18:19
- Tsikkel: YAMAHA YZ 250
- Asukoht: Eesti
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
mella kirjutas:Mina pole näinud veel ühtki ideed, mis eesti motosporti muuta võiks. Kus need on, millega EMF-i laua taha istuda?
Kui ideid pole, järelikult on kõik parimal võimalikul moel ja paremaks ei oska/suuda keegi teha.
Naistest sõidab meestega võidu kestvuskrosse ka Pärnust Merka ning Traktori-Angela.
Ega enne saagi midagi paremaks muuta, kui üksmeelt ei saa olema mingis asjas, mida muuta tahetakse... kui ikka 100 meest juba hakkaks olema mingi ühe mõtte taga siis vast võiks rääkima minna, enne vast pole asja jah...

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
Nimetage mind m**n*, kunniks tünniks või lihtsalt jobuks.
Mella seda et Sinul litsents on ei puutunud üldse teemasse, nagu ka mingisugused kestvuskrossid ja karjääri kärnatamised. Loe veelkord teemat. Tegemist on Motokrossi tänane päev, tume tulevik ja arengud.
Ma nüüd võtan rahuliklt enesele 30 minutit et see tekst valmis kirjutada, siis loen ta läbi et keegi ei tunneks ennast enam solvatuna ja asjasse puudutatuna.
Räägime tänasest päevast kõigepealt.
Ma ei tea täpselt kui palju on eestis välja antud litsentse, mis tagavad võimaluse osaleda motokrossidel. Kuna litsents on supermoto/enduro/motokross. Aga kipun arvama, et litsentse on välja antud kuskil 500 lähedale. Siia juurde veel rahvasportlase litsentsid. Üldse kaldun arvama, et eestis on hetkel kuskil 700 off road mootorratast.
Korraldatakse praegu tavalisi külakrosse, rahvusvahelisi motokrosse, siis on meil veel eesti karikavõistlused ja kõige tipuks eesti meistrivõistlused ja seda kõike motokrossis. Tänaseks päevaks on välja kujunenud, et igal krossil, mis tahavad oma korraliku korraldusega hiilata peavad sõitma vähemalt kaks masinaklassi suuri soolosi (MX1; MX2) ja üks noorteklass (tavaliselt 85). Mis tähendab et tänasel päeval on noored ära unustatud, selle asemel on kuidagimoodi lipsanud meie tuleviku suundateks järsult mingisugused Pit-Bike'd kes saavad kordades rohkem võistelda kui 50cc ja 65cc masinaklassid. Samuti on korraldama hakatud võistlusi mingisugustele Laste Quadidele, kus võistlejaid on kordades vähem kui 50 ja 65 kahe klassi peale kokku. Laste quade on samuti kaks klassi. Siis jõuame muidugi Quadide ja Korvideni. Kunagi ennevanasti olid korvid nii öelda äge klass, mida oli huvitav vaadata, tegemist oli ikkagi nõukaajaga ja meestele tuleb au anda, et nad selle 250+ kg kaaluva sõiduki suutsid mäkke tirida kahekesi. Tänapäeval kus tehnika on arenenud sõidavad korvid kiiremini ja lõhuvad rada. Aga see selleks, ma ei taha seda korvi ja quadi teemat rohkem puudutada, äkki keegi jälle solvub.
Sel aastal toimunud külakrossid ehk rahvuslikud võistlused on munamäe torn, laitse rallypark ja kuimetsa. Rahvusvahelised võistlused olid Mulgikross, ja Sõmerpalu staadionikross, Pärnu Kuningas ning ülejäänud võistlused olid suures osas kas EKV või EMV.
Enamustel karika etappidel ei saanud osaleda ei 50 ega ka 65. Küll said aga võistelda pitid, quadid ja korvid. Nüüd suundume tuleviku suunas.
Kui jätkub veel pikalt piti'de, quadide ja korvide propageerimine, võime peale tanel leoki ja aigar leoki tippspordist loobumist oodata oma järgmist mm meest alles kuskil 14 aasta pärast. Sebastian Leok (Tanel Leoki) poeg on hetkel 2 aastane. Arvestades et Tann tuli esimest korda maailma meistriks 15 siis võime seda öelda, et täpselt siis saame me ka taneli poja mm'ile tiirlema panna. Kui aga nüüd peas juhtuma, et taneli poeg ei hakka krossi sõitma, siis tuleb oodata järgmist põlvkonda. Selleks ajaks olen aga mina juba 50 ja arvan, et käin korra aastas krossi lihtsalt vaatamas.
Arengu suundadeks pean mina isiklikult. Et ei ole tarvis rõhku pöörata mitte nii väga harrastajatele ja hobitajatele vaid noortele. Sest see põlvkond kust kasvasid välja Leokid, Laansoo ja T.Triisa. Käis väljaspool võistlemas 10 aastastena. Igal krossil kus mina tol ajal kohal käisin oli kindel mats, et sõidavad 50, 60 ja 80. Kas toimusid suured võidusõidud masinaklassidele kuni 500, seda ma tõesti ei mäleta.
Nii et igal motokrossil teha uuesti kohustuseks masinaklassid 50,65,85. et noored saaksid võimaluse sõita. Praegust käib enamus 65 sõitmas lätis. Aga need kelle rahalised võimalused ei taga võimalust iga nv lätti sõita, nemad lihtsalt ei sõidagi. Noored peavad sõitma vähemalt 3 korda nädalas pluss nv võidusõit. Siis toimub arengut. Kui seda ei võimaldata jääb areng saavutamata. Lihtne.
Keegi sõnas, et lööme klassid ühte. Ehk oleks üks OPEN masinaklass ja kõik. See on proovitud ja läbikukkunud variant. Suurte soolodega toimib hetkel selline süsteem kõige paremini. Jah omaltpoolt annan lubaduse, et kui vähekenegi on võimalust siis järgmine aasta seisan ka mina selle eest et mitte mingil juhul ei lastaks puutaha üle 35 sõitja ja et kõik kohaletulnud saaksid sõita 2 võistlussõitu.
Aasta kaks tagasi toimus veel noortekrosside sari, Äksi, Abja ja kuskil veel miski võidusõit. eestvedajateks Pärtelpojad Äksis, Talu Abjas ja kindlasti Ülo Raudsepp, keda võiks ka kunagi selle eest premeerida, et ta on omaltpoolt teinud kõik selleks et eesti motokrossil oleks mingisugunegi võimalus edasi areneda.
Tulevikus tuleks taaselustada Noortekrosside vähemalt 3 etapiline sari. Masinaklassideks 50, 65, 85 ja MX Jun. (14.a>19.a). Korraldada oma sari korvidele ja Quadidele, et nemad sõidaksid soolost eraldi nagu on mujal maailmas kohane. Sellega oleks tagatud ka ajaline puudujääk mis laseks krossikorraldajal kindlasti noorteklassidel toimuda, ning ka C finaal vajaduse korral. Quadid sõidavad ju teadupärast 20+2, korvid 20+2, laste Quad 10+2. 50 sõidab aga 8+2, 65 10+2, 85 18+2. Antud olukorras jääks C klassile vähemalt 12+2 aega.
Eesti motokrossi tulevik peitub noortes, mitte harrastajates. Selle asemel et jahuda mingi eraldi harrastajate ja omasuguste sarjast, võiksite te silmad lahti teha ja võidelda hoopis noorte eest, et nemad saaksid sõita, mitte aga hädaldada siin foorumis, et eesti krossidel valitseb liiga suur tasemevahe et mina ei julge sõitma tulla. Hetkel on eesti motospordi tase kehv. Kui meie kiiremaid noored, Mägi, Uusna, Rätsepad. MM'il punktidele ei sõida, võime selle põlvkonna praktiliselt maha kanda. uus põlvkond, Saat, polski, Koch, . Peavad ennast see aasta tõestama. Järgmine põlvkond kes on tulemas on kindlasti Talviku poisid. Nemad võivad päästa. Aga rohkem ei saagi hetkel öelda, kuna ei näe noori võistlemas kuskil. 65 sõidab ju põhimõtteliselt lätis.
Naiste klassi võiks minu arust teha. See oleks populariseerimise huvides. Alguses tuleks seda kindlasti lihtsustatud rajal teha. Hektel on eestis kaks kiiremat naist, kes muidugi MM tasemeni veel ei küündi. Merka ja Kata. Kata jaoks on muidugi lumalaud tähtsam. Kui väghemalt saaks neid 10 kokku igas võistluseks oleks asjal mõtet.
Minu poolest, võiks minna seda teed, et igal krossil on kohustusliked Klassid 50,65,85 ja MX3. Kes tahab korraldab ka MX1 ja MX2. MX1 ja MX2 selgelt on tarvis karikavõistlusi, kuna see annab aeglasematele võimaluse ennast pingeritta sättida. Ja EMV samuti masinaklassides MX1,MX2 ja Open. Aga põhiline on, et soolod ja korvid omaette. Lisaks oleks eriti tunnustatud see, kui loodaks tehnilisi radu Pit-Bikedele, sest kuskil sakus liivasees või suurte rataste radadel, on nende sõitude vaatamine igav. Tehnilised hüpete ja küürudega rajad, kus võistlevad jällegist Pit-Bike, 50 ja 65. Lihtne.
Mina julgen tunnistada, et mina saan Tanelilt 25+2 sõidus hea sõidukorral 2 ringiga sita sõidu korral vähemalt 3 ringiga. See on minu tase. Oma taseme juures ei tahagi ma Taneliga võidu sõita. Samas ma ka ei hädalda et Tanel sõitis must nii kiiresti mööda, et tuul mis tema tagant tuli mind ninnu ees mulda tõmbas.
Benno, et sa teaksid mina olen sõitnud motokrossi 16 aastat. minu isa on tegelenud motospordiga alates aastast 1970. mina pole oma tulemustelt jõudnud tema tasemele, milleks on Nõukogude meistritiitel ja sotsmaade karikavõitja. Aga selle 16 aasta jooksul pole ma kordagi kohanenud sellist hädaldavat meest nagu oled Sina. 22 posti bikeris, ja kõik on mingi HÄDA.
Ja nüüd väike mõttetera: "Paremaks sportlaseks omal alal saad sa ainult siis kui võistled endast parematega!"
-
- Postitusi: 8430
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
Noh näed, hakkab tulema .
Selle posti üle on mul tõsiselt hea meel.
Miks ma just hakkasin küsimust sedasi tõstatama, et miks pakjud harrastajad võsas istuvad on see, et kui ka harrastajad teeksid endale litsentsi ja osaleksid võistlustel, oleks korraldajatel lihtsam korraldada ainult soolodele mõeldud võistlusi ja näiteks 50 ja 65 klassidel alandada osavõtutasu või see üldse ära jätta. Tahaks ju tõesti et Eesti kuuluks juhtivate krossimaade hulka.
Ei saagi üldse aru kust ja mis ideoloogia tõttu see nn. värdklasside paljusus MX võistlustele on tekkinud?
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
mx77 kirjutas:Noh näed, hakkab tulema
.
Selle posti üle on mul tõsiselt hea meel.
Miks ma just hakkasin küsimust sedasi tõstatama, et miks pakjud harrastajad võsas istuvad on see, et kui ka harrastajad teeksid endale litsentsi ja osaleksid võistlustel, oleks korraldajatel lihtsam korraldada ainult soolodele mõeldud võistlusi ja näiteks 50 ja 65 klassidel alandada osavõtutasu või see üldse ära jätta. Tahaks ju tõesti et Eesti kuuluks juhtivate krossimaade hulka.
Ei saagi üldse aru kust ja mis ideoloogia tõttu see nn. värdklasside paljusus MX võistlustele on tekkinud?
selleks sa peaksid vaatama EMF juhtkonna ja krossikomisjoni nimekirja.
Hetkel on meil krossidel paljuski rõhk suunatud pitbikidele ja eri sorti quadi klassidele
ja miks hetkel paljud harrastajad ei taha osaleda karikavöistlustel ongi see,et korvid muudavad raja temasuguse jaoks mittesöidetavaks
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
mx 77
Ma paluksin sul mitte kasutada sõna värdklassid, sest nagu siin foorumis aru saada võivad mõned inimesed kergelt solvuda. Kirjuta lihtsalt Sooloklassid ja mitte soolo klassid.
Pit-Bike'de vastu pole mul isiklikult midagi, väga eht on nendega sõita õigetel pitbike radadel, mitte aga üritada kuskil türil, pärnus või ma ei tea kus mingeid kuradi hüppeid nendega hüpata. Nii et ma paluks mõtlemist. Pit-Bikedele omad rajad, kus saaksid ka 50 ja 65 sõita. Ja tavaliselt krossirajalt minema need. Seal toimub võidusõit ainult esimesed kaks ringi ja siis ülejäänud aja käib mingi kummivenitamine. Välja arvatud MMM kus Uusna Remmale korraliku lahingu andis, millest Uusna ka võitjana väljus.
Aga jah, krossikomisjoni liikmed on: Männi (pit), Halliko (quad), Kaurit (korv), triisa (soolo, kuid põhitööga liialt hõivatud). Nii et edu eesti motokrossile.
-
- Postitusi: 8430
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
OK, vabandan siis kõigi muude ees, Kuigi vist seoses ühe riigikogu liikmega kinnitas kohus ära et tegemist ei ole paha sõnaga.
Eks tegelikult seda krossikomisjoni koosseisu vaadates jääb mulje et ei EMF ega ka krossikomisjon ise ei ole ndale sõnastanud eesmärke ja sihte. Ja seetõttu on üritatud siis hoida kirik keset küla ja võtta kõikide põrisevate liikurite esindajad kampa.
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
Väga head sõnad KoVal 73, sellise suunaga edasi minnes saabub ka äkki rahu maapeale Kindlasti oleks neid mõtteid ka süstida kuidagi EMFi. Igaljuhul on kaitstud ja panus antud meie noortele ja ka võimalus on näha meie nö. rahakatel hobimeestel kuhu oleks vaja oma suuri summasid investeerida.
Kõik see suur Soolopere!
-
- Postitusi: 255
- Liitunud: 07 Juul 2005, 12:10
- Tsikkel: Yamaha YZ250F
- Asukoht: Läänemaa
- Tänatud: 7 korda
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
Ise sõidan sõpradega MMM-il ja ehk lülitan ennast ka neljapäevakrossil sisse ja eks tulevik ja finants näitab mis edasi.
Minu jaoks on see MMM ka mingi hüppelaud.....kui peaks saama MMM-il esimesse gruppi, siis hakkaks mõtlema litsensi soetamisele aga sinnamaani töristan edasi.
Enda seisukoht siis selline, et EMV ja EKV-d toimuksid 2 päeva ja soolodele eraldi päev. Klassid 50c, 65c, 85c, MX1, MX2 ja B, C..... ja ajakava oleks sätitud vähemalt nii et kõik kuni C( kaasaarvatud), sõidavad 2 sõitu (Kohustuslik). kui ei tule piisavalt sõitjaid siis igal juhul sõidavad kõik 2 sõitu ja ainult niipalju kui puu taha mahub kuna päeva kava ju ei muutu.
Ja kõige olilisem, et punkte jagatakse kõikidele selleks et tagaotsa meestel oleks oma eesmärk. Sõit ilma eesmärgita kaotab mõte osta endale litsens.
Ja ei ole vaja mulle rääkida et eesmärk ongi saada esimeseks ( ei ole) jutt käib et sõita omasugustega ja leida omale enda rivaal sealt puu tagant.
Lühidalt, mulle meeldiks isegi selline asi kui ma teaks et ma olen Eestis 500-st 378-s ja oleksi kõik korras, aga et see välja selgitada olekski vaja seda hullu soolode päeva. Aga sinnamaani kuni EMF-i mehed mõtlevad enda egost ja nendele plaksutavast publikust mis tegelikult tulid soolosid vaatama ei juhtu seda niipea.Kui nad oleksid ainult raha peale väljas siis toimuks asi kaks päeva ja mida rohkem osalejaid suudad läbi lasta seda suurem nuts tuleb aga ise arvan et sinna päeva kus sõidavad mitte soolod, tulevad ainult osavõtjad ja pealtvaatajaid väga vähe ......ego saab maksahaagi. Ei ole teist põhjust suutnud välja mõelda lihtsalt.
Kuidagi palju tähti tuli aga see lühidalt minu mõtted.
EDU!
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
Ja siit hakkabki välja kooruma,et ei ole vaja hobimeestel teha oma sarja või võistlusi vaid tuleb olemasolev formaat muuta selliseks,et neil oleks huvitav võistelda juba olemasolevatel võistlusel (EKV,EMV jne)
Loomulikult on esmatähtis tulevik ehk siis noored 50,65,85.Ja et neil oleks motivatsioon ja võimalus areneda ,selleks peaks võimalikult palju ka võistlustel osalema,ja et võistlused saaksid toimuda,selleks on vaja raha ja enamus rahast tuleb ikkagi nn hobimeestelt või harrastajatelt osavõtutasude näol.Kui neile teha osavõtt huvitavaks on ka rohkem võistlejaid,rohkem raha..jne.
Aga et seda kõike saavutada,peavad EMF ja komisjonid aru saama,et nemad on võistlejate pärast,mitte võisteljad nende pärast.
Ehk siis nagu hr. Aavasalu ütles ühele meie päris kiirele sõitjale,et kui ei meeldi,ära sõida..
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
Ja kõige olulisem, et punkte jagatakse kõikidele selleks et tagaotsa meestel oleks oma eesmärk. Sõit ilma eesmärgita kaotab mõte osta endale litsens.
Õige jutt, algul võeti ära kulkud aeglasematelt ja tagatipuks ka punktid.Täielik motivatsiooni kriis.
Kui aus olla siis omal ajal sai motokrossiga alustatud tänu C klassi eksistentsile ja peale selle kadumist ei näe erilist mõtet hirmsasti treenida ja loota ,et Tanel või Juss hakkab taguporilauda lähivaates uurima
Loomulikult meeldib kõigile sõita nö päris krossil aga pira on väga hästi asja väljatoonud ja tänu sellele suur osa võsavahel põristab või otsib alternatiive.Muidugi arusaamatu on see,et kui sa annad välja paar karikat ja tänu sellele on terve punt igasugu sõitjaid keda muidu ei näe kohal .Samas rääkides suvel nii mõnegi korraldajaga ja nood kurtsid osavõtjate vähesust siis minu meelest oleks see paar karikat või vimplit mis ei maksa sisuliselt midagi ju kasulik lüke nii korraldajale,EMF ile,motopoodidele ja kellele iganes veel.Praegusel hetkel jääb mulje ,et mõned on nagu kadedad selle peale kui mingi aeglane vend sai "kulku".Selline jutt ,et tehke rohkem trenni jne sellega ei lollita kedagi.
Loomulikult on esmatähtis tulevik ehk siis noored 50,65,85.Ja et neil oleks motivatsioon ja võimalus areneda ,selleks peaks võimalikult palju ka võistlustel osalema,ja et võistlused saaksid toimuda,selleks on vaja raha ja enamus rahast tuleb ikkagi nn hobimeestelt või harrastajatelt osavõtutasude näol.Kui neile teha osavõtt huvitavaks on ka rohkem võistlejaid,rohkem raha..jne.
Aga et seda kõike saavutada,peavad EMF ja komisjonid aru saama,et nemad on võistlejate pärast,mitte võisteljad nende pärast.
Ehk siis nagu hr. Aavasalu ütles ühele meie päris kiirele sõitjale,et kui ei meeldi,ära sõida..
seda räägib suurem osa juba pikka aega aga millegi pärast ei jõua see tuumikuni või ei taheta aru saada
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
Mina ei näe küll Kovali jutus midagi erilist ja uut. Ja ka ei mingit lahendust harrastajate koha pealt. Kes tahab ostku litsents ja kihutagu seal EMV palju tahab ja kus klassis tahab, suudab, jaksab. Harrastajatel on vaja OMA SARJA, nagu oli EMX üritus , mis kahjuks EMF ähvarduste tõttu ei läinud käima. Saa kasvõi sina Koval aru sellest,et ma ei taha sõita koos sinusugustega kes mulle võivad pähe hüpata kui neil tuleb isu eputada. Harrastajatele tuleb anda võimalus sõita koos omasugustega ja keegi ei TOHIKS SEDA KEELATA.
-
- Postitusi: 255
- Liitunud: 07 Juul 2005, 12:10
- Tsikkel: Yamaha YZ250F
- Asukoht: Läänemaa
- Tänatud: 7 korda
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
Tegelikult ei ole ju keelatud litsensi osta ja sõita seal. Kuid võistluste läbiviimis süsteem vajab veits remonti ja mott.
isegi võiks aega koonerdada veits. Näide: kõikidel litsensiga sõitjatel peab olema eelmise aasta kokkuvõtte number, nii nagu MM-il. see välistaks juba hommikuses qvallis nõrgemad ja kiiremad korraga rajale hilisemad stardid vastavalt aegadele nii nagu peab ja üldjuhul mida aeglasem seda vähem ta jõuab sõita ja B sõit sõidab 15min+2, C sõit sõidab 10min+2....Ei tea palju see osavõtumaks seal on kuna ei ole seal osalenud, aga kui on nii nagu MMM-il 600-EEK siis ei ole palju igale mehele vimpel anda (saage aru et õnneks tegelikult pole palju vaja ja kõik oleme lapsed kuid mänguasjad on kallimaks läinud )
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
mx77 kirjutas:No anna tulla
.
Whatever head ideed on alati teretulnud erinevalt mõttetust plõksimisest.
bitter kirjutas:pyramiid kirjutas:Ei julge siin väga midagi öeldagi, saad kohe vastu vahtimist.
Aga no minul on üks väike idee, seoses ala populariseerimisega ka naiste hulgas..Räägi välja. Vähemalt m***-isügamise süüdistust sul karta pole
.
Kui nii paari sõnaga öelda, siis kõiksugu väiksemate kogunemiste kõrval tahaks korraldada ühe MMM laadse ürituse aastas, kus osalejatena näen tüdrukuid-neide-naisi.
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
benno kirjutas:Mina ei näe küll Kovali jutus midagi erilist ja uut. Ja ka ei mingit lahendust harrastajate koha pealt. Kes tahab ostku litsents ja kihutagu seal EMV palju tahab ja kus klassis tahab, suudab, jaksab. Harrastajatel on vaja OMA SARJA, .
lahendus on lihtne. iga 2 nädala tagant hakkab toimuma võistlus.Rada ja kellaaeg antakse teada siin foorumis nädal ette. Igaüks kes tahab osaleda,läheb kohale,jätab osavõtutasu (ca 50-100 eeku) raja juures asuvasse postkasti,enne käib auhinna poest ka läbi,ostab endale karika,et oleks motivatsioon sõita(pärast võib karikaid omavahel vahetada)
Igaks juhuks soovitav mõni sugulane või sõber kaasa kutsuda,kes saaks vajadusel 112 helistada ja ongi asi lahendatud.
Ei ole siis probleeme ei EMF,kiirete sõitjate ega litsentsitasudega
ainuke suurem probleem on,et kes selle teate siia foorumisse paneb
-
- Postitusi: 8430
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
pyramiid kirjutas:mx77 kirjutas:No anna tulla
.
Whatever head ideed on alati teretulnud erinevalt mõttetust plõksimisest.bitter kirjutas:pyramiid kirjutas:Ei julge siin väga midagi öeldagi, saad kohe vastu vahtimist.
Aga no minul on üks väike idee, seoses ala populariseerimisega ka naiste hulgas..Räägi välja. Vähemalt m***-isügamise süüdistust sul karta pole
.
Kui nii paari sõnaga öelda, siis kõiksugu väiksemate kogunemiste kõrval tahaks korraldada ühe MMM laadse ürituse aastas, kus osalejatena näen tüdrukuid-neide-naisi.
Lootsin küll natuke julgemat asja .
Tegelikult võiks ikka eraldi naisteklassi peale mõelda, ja seda enam-vähem iga võistlusel.
-
Teema algataja - Postitusi: 322
- Liitunud: 17 Veebr 2008, 18:19
- Tsikkel: YAMAHA YZ 250
- Asukoht: Eesti
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
laurip kirjutas:benno kirjutas:Mina ei näe küll Kovali jutus midagi erilist ja uut. Ja ka ei mingit lahendust harrastajate koha pealt. Kes tahab ostku litsents ja kihutagu seal EMV palju tahab ja kus klassis tahab, suudab, jaksab. Harrastajatel on vaja OMA SARJA, .
lahendus on lihtne. iga 2 nädala tagant hakkab toimuma võistlus.Rada ja kellaaeg antakse teada siin foorumis nädal ette. Igaüks kes tahab osaleda,läheb kohale,jätab osavõtutasu (ca 50-100 eeku) raja juures asuvasse postkasti,enne käib auhinna poest ka läbi,ostab endale karika,et oleks motivatsioon sõita(pärast võib karikaid omavahel vahetada)
Igaks juhuks soovitav mõni sugulane või sõber kaasa kutsuda,kes saaks vajadusel 112 helistada ja ongi asi lahendatud.
Ei ole siis probleeme ei EMF,kiirete sõitjate ega litsentsitasudegaainuke suurem probleem on,et kes selle teate siia foorumisse paneb
Kui see siin on motivatsioon siis nagu küll lahendust pole näha, pigem mõnitamine.... ja saage ometi aru, et asi ei käi kulku peale, mõnel ikka on kohe kõva puust pea, et ei jõua kohale... aaa kui see sind rahuldab siis anna minna!!!

Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
Tere Seltsimehed!
Miks kõik seda Türi Raadiomasti mäletavad nii hästi? Oli ju Põlvas samuti 52 kaasvõitlejat B-klassi stardis. Ja ma oleks EMF-i kohtusse ka andnud kui mind ei oleks starti lastud. Maksin ju minagi stardimaksu, litsentsi eest ja veel kohalesõit teisest Eesti otsast mis on samuti suur kulu. Seega, olen rahul ka sellega, et ma sain kasvõi ülimalt suure osavõtjatega ühes grupis võidelda. Sõidaks ka ise iga päev ja teeks trenni kui saaks või aega oleks. Tervis ja rahakott aga kahjuks seda ei luba. Muidugi tahaks jõuda kunagi ka A-gruppi. Seda ju enamus tahab-olla kiire ja vastupidav ning sõita ilma vigadeta. Mx77-l on õigus selles suhtes et jah, kiiremad ja aeglasemad tuleks eraldi rühmitada ka ajasõitudes. Pidevalt kuulen et keegi karjub taga. Aga sa ju oledki kiirem ja osavam, mida sa siis karjud. Sõida mööda ja ära ohi (näide Gregor Kaares, A-grupi 10-ne sees, 1-sekund siia-sinna ei loe talle möödumisel midagi,samamoodi peavad tema konkurendid ajasõidus aeglasematest mööduma-nemad ei karju eriti), kui ei oleks konkurente siis ei oleks see ka kross ja sõitku üksi. C-grupi võiks teha küll. Ajaliselt võiks ta ikka jääda B-grupiga ühele tasemele. Muidu ei arene üldse. Pigem võiks C-grupp olla hüppelauaks B- ja A-gruppi. Ise tiksun vaikselt B-grupi tagaotsas. Aga sellepärast et ei ole aega ja võimalust kogu aeg trenni teha ning olen võtnud sihiks lõpetamise mitte kukkumise ja katkestamise. Paljud sõidavad mööda aga natukese aja pärast sõidan mina nendest mööda sest nad kukkusid
MMM-ga ei saa asja võrdlema hakata. Seal sõidavad need kellel ei ole tõsiselt aega ja mõnel ka rahalisi võimalusi muidu võidu sõita. Paljud ju laenavad tsikleid oma sõpradelt. Osad on kunagised sõitjad kuid samuti ei saa põhjusega Eesti teistel võistlustel sõita. Pigem jah, EMF võiks teha odavama litsentsi mingile harrastajate grupile (paraku nimetan ennast ka harrastajaks aga MA ÜRITAN PAREMUSE POOLE). Lisaks ei ole Eestis eriti klubisid kus toimib KOOSTÖÖ. Keegi kes läheb näiteks kuhugi trenni siis võiks ju aegsasti teada anda kuhu ja millal. Isegi liituks vahest selle grupiga. Aga enamus kodanikke on kas uhked või isekad ja teisi kaasa ei kutsu. Alles pärast kuuled et, ah me käisime seal ja seal trennis. Kui on olemas normaalne klubi kus ja kes käib pidevalt normaalsel ajal trennis (see tähendab peale 17.00-i) siis andke ka mulle teada. Kui sobib siis võin isegi Teie klubi all järgmine aasta sõita. Mis siis et tagapool ridades aga kokkuvõttes saan normaalselt punkte kasvõi EKV-delt sest üritan kõik ikkagi kaasa teha. Ja kui trennides käiakse siis oleks ikka asjalik kui kiiremad mehed jagaksid oma informatsiooni sõitmise kohta ka aeglasematele. Loogish ju et ise punnimine eriti kaugele ei vii. Lisaks ei hooldata enamikke Eesti krossiradu korrapäraselt. Näited Saku ja Maardu, mis on kõige lähemad Tallinnale ning on enamus ajast lükkamata. Nii suurte aukude peale kulgema minna ei ole tõesti mõtet. Kui keegi on enda vastutusele raja võtnud siis Palun viitsige käia see 100.- eeku ka ära küsimas nendelt trenni tegijatelt. Ise olen vägagi nõus maksma ja enamus radadel maksan ka kui küsitakse sest tean siis ju et rada vahepeal ka hooldatakse. Kui rada kogu aeg aukus siis keegi lõpuks ei lähegi sinna sõitma. Ja kui Te ise ei viitsi selle rajaga jännata siis andke see vastutus ja rajaõigus kellelegi teisele. Aga jah… Ärge siis väga sõimama siin mind hakake. Sest tundub et mida iganes sa ka kirjutad siia foorumisse, siis kellelegi see ikka ei meeldi.
Lisaks veel et, isa on mul ka mitmekordne Eesti meister olnud ja kapp ning kapi pealne medaleid-karikaid täis aga see selleks. Siis olid teised ajad ning mina olen Mina ja tema oli Tema.
Võtame asja mõistusega.
Kawasaki KX250F `13
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
Ostame läti litsentsi, võtame igaüks, kes tahab, oma kulku kaasa ja sõidame
ma siiski ei saa aru, mis funktsioon EMF-l on. Motospordi arenguks litsentsitasudest niikuinii ei piisa. Pigem tooks sõitjaid juurde tasude alandamine. Rohkem sõitjaid, rohkem argumente sponsoritele.
Praegu tundub, et sõitjad pigistatakse tühjaks argumendiga, et "motosport ei olegi odav". Jõudsid tsikli osta, maksa.
AGA - 20 võistlust aastas teeb OPEN litsentsi hinnaks 100kr võistlus. Võrreldes masina hooldekulude ja transpordiga võistluspaika on see väike number.
Harrastajal 4 võistlust aastas on litsentsi hind 250kr võistlus.
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
Ei tea palju see osavõtumaks seal on kuna ei ole seal osalenud, aga kui on nii nagu MMM-il 600-EEK siis ei ole palju igale mehele vimpel anda
Karika võistlused 400.- ja EMV 500.- seda juhul kui on olemas litsents ja eelnevalt registreerunud.Vastasel korral lisandub 600.- ühekordne litsents ja 200.- kohapeal regamine nii,et mõni ime siis kui kohalik mees jätab minemata kui ta peab ühe kärnase sõidu eest välja laduma 1200.- + muud kulud,et järgi proovida kui hästi ma sõidan.Ja igale mehele ei nõuagi keegi ,saaks esimesed kolm või ükski ja samas võiks ju karika punkte ka jagada kasvõi kõigile keegi sellest vaesemaks ju ei jää.
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
-
- Postitusi: 8430
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
Osavõtutasud viskasid küll suht imekiirusega pea kahekordseks, ok selge oli, et teatav tõus oli, kui hangiti elektrooniline ajavõtusüsteem, siis vist isegi mingi aeg toodi välja eraldi osavõtutasu ja anduri rent, aga siis läks ludinal üles.
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
Kunagi pidasime siin isegi plaani, et hakkame raskel ajal võitlema liig suurte osavõtu tasude eest. Idee oli peas olemas. Kahjuks ei leidunud neile piisavalt järeltulijaid. Eks uuel aastal üritan uuesti.
Idee on:
1) Peale EMV ei maksa ükski võistleja osavõtutasu pangaülekandega ja mitu päeva ETTE.
2) Kehtima jääb elektrooniline registreerimine EMF kodulehel. Selle mittekasutajaid ei karistata. Idee kohaselt oleks tänu elektroonilisele registreerimisele võimalik mingi kavade trükk või kuidas iganes nad seda mõttetut bullshitti kajastavad, tegelikkuses ei ole seda kellegile vaja.
3) Registreerimisele hilinejatele kehtib siiski kahekordse osavõtutasu trahv.
4) Edaspidi maksavad MX1 ja MX2 sõitjad võistlustel kohapeal registreerimiseks ainult 300 EEK'u mis omakorda juba sisaldab kõiksugu anduri rente ja asju. Vastutasuks tagab korraldaja võistlejale registreerimismaksu tasumist tõendava Ddokumendi ehk eesti keeles TSHEKI.
5) Noorte 50 masinaklass maksab edaspidi ainult anduritasu.
6) Teised noorte masinaklassid maksavad stardiraha pool suurte soolode stardirahast.
Kas oleks mõtekas selline kiri nüüd ajada ametlikku vormi ja võtta klubide esindajatelt allkiri, et kui nende tingimustega ei nõustuta siis allakirjutanud klubide juhid keelavad oma võistlejatel mingisugusel krossil osalemise.
Antud olukorras oleks tagatud VÕISTLEJATE kohaletulemine, kuna osavõtutasu ei löö hinge seest, teiseks oleks kõik SEADUSTEGA kooskõlas ehk ei toimuks käibemaksu pettust. Korraldajale on igatahes soodsam Võtta a'la 180 mehelt 300 krooksu = 54000 EEK'u, kui aga jätaks oletame lihtsalt Eesti mõistes suurte motoklubide sõitjad stardimaksu tasumata (RedMoto, Viljandi VMK, SAKU MK) jääks korraldajatel heal juhul saamata üks 100*300 krooksu = 30000 EEKU. mis on kasulikum ???
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
- äpude,kobade ja muidumeeste klass karikavõistlustel ja külakrossidel aga mitte EMV l. Siis saad kohe mitu allkirja alla
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
-
- Postitusi: 8430
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
Sellise ettepanekuga pöördumise peaks tegema küll, see ettemaks on ikka porno. Ja tšekk on väg broo mõte .
Kellele - Aavasalu, Biene?
-
- Postitusi: 73
- Liitunud: 28 Juun 2006, 16:30
- Tsikkel: KTM 640 Adventure
- Asukoht: Valgamaa
- Tänanud: 1 kord
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
Üks asi veel seoses raha ja noortekrossiga.
See ei puuduta otseselt EMF-i vaid läheb rajaomanike kapsaaeda.
50se masinaga rajal treenimise eest küsitakse samasugust rajatasu
nagu suure ratta eest.Mõne rajaomanikuga saab rääkida, mõnejaoks
ratas on ratas.50sed enamasti ei sõida tervet rada isegi.Radasid on vaja hooldada
ja odav see pole, aga arvan et 50, 65 ja isegi 85 masin ei suuda seda rada poole päevaga
niipalu lõhkuda, kui mX1 masin mõne ringiga. Kuna EMF on eesti motoelu kordinaator,
võiks ta rajaomanikel "soovitada" väikesed rattad rajamaksust vabastada.
Priit
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
kidd kirjutas:Üks asi veel seoses raha ja noortekrossiga.
See ei puuduta otseselt EMF-i vaid läheb rajaomanike kapsaaeda.
50se masinaga rajal treenimise eest küsitakse samasugust rajatasu
nagu suure ratta eest.Mõne rajaomanikuga saab rääkida, mõnejaoks
ratas on ratas.50sed enamasti ei sõida tervet rada isegi.Radasid on vaja hooldada
ja odav see pole, aga arvan et 50, 65 ja isegi 85 masin ei suuda seda rada poole päevaga
niipalu lõhkuda, kui mX1 masin mõne ringiga. Kuna EMF on eesti motoelu kordinaator,
võiks ta rajaomanikel "soovitada" väikesed rattad rajamaksust vabastada.Priit
No ega väiksekuubikulised sealt üle lenda! Aga osavõtutasu võiks tiba väiksem olla küll. Mõistlik oleks tasu
diferentseerida
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
2002 aastal kui motosport.ee oli ainus krossiteemaline üllitis EW-s koos ib.ee ´ga. Toona sai tehtud tookordse peasekretäri Alvar Jaamuga intervjuu teemal millised on plaanid ja kuhu EMF liigub. Toon sealt ära kaks lõiku:
EMF pealikuna peaks Teil olema ülevaade, milline arengukava on olnud EMF-il motospordi arengu suhtes siiani ja milline on töökava edaspidiseks ? Kas oleks seda vôimalik lühidalt tutvustada ?
On arengukavad loomulikult olemas ja nendes olnud pôhilised punktid on ka ellu viidud.
Pôhilised punktid
- toimiv internetilehekülg
- noorte töö
- meediaga suhtlemisel on saavutatud murdepunkt ( aastal 2000 vôeti spetsiaalselt hoog maha meediaga suhtlemisel tänu millele saavutati see, et hooajal 2001 edastati meedias sama palju infot kui 99 hooajal ainult selle vahega, et kui 99 pidime iga "liigutuse" eest maksma siis 2001 saime samas mahus tasuta eetriaega ).
- baaside ja rajatiste olukorra parandamine: on arutlusel projekt kus hea loodusliku potentsiaaliga kohta Tallinna lähedale ( mitte Väo karjäär ) tuleb kompleks kus on siis EMF peakorter, motokrossirada, ringrada jm. spordirajatised.
Kultuuriministeerium on andnud oma nôusoleku tagama osa ehituse maksumusest, tänu hoolikalt läbimôeldud projektile oleks sponsorite osa rajatise ehituse toetamises üsna väike.
Nôusolekud on andnud ka kohalikud omavalitsused. Momendil seisab ehituse algus veel vaid mône formaalsuse taga kinni.
-MXDN: EMF üks sihte on olnud meeskonna lähetamine Rahvuste Motokrossile ning sellega on edukalt hakkama saadud. On olemas asja tôsiselt vôttev meeskonna manager Hr. Kalev Kurg kellega on sôlmitud 10-ne aastane leping, samuti on näha ka tulemused (selle aasta 11. koht).
-EMV maine tôstmine: on loodud täpsed reeglid ja tingimused EMV motokrossis, tänu millele on maine tôusnud, samuti on tänu sellele tekkinud sisemine konkurents rajaomanike-klubide vahel, et saada omale ôigus EMV etappi korraldamiseks.
Edaspidised plaanid selguvad kui on selge uus struktuur jm. sellega seonduv
Mis pôhjusel on motokrossis klassis 125 A ja Open A sôitjad pidanud maksma stardimaksu ?
See on konkreetse vôistluse korraldaja otsustada, kas küsida vôi mitte.
Aastal 2002 oli peasekretär kes suutis visiooni edastada ning enne 2002 aastat olime veel seisus, kus oli täiesti loogiline, et A klassi sõitja ei maksa mingeid osavõtutasusid ning ideaalpildis nägime läti varianti kus sõitmatuleku eest maktsi raha igale mehele kes oli A klassis joone peal.
Tagasiminek selles suhtes oli juba alanud, kuid oli veel nii öelda bla bla teemas.
Põhilistes punktidest on tänaseks päevaks olemas toimiv intenetilehekülg. Töö noortega on lahendatud minu isikliku arvamuse kohaselt suurenisti vabatahtlikus plaanis, kuid see võib olla kava osa, ei tea ja seega ei kritiseeri.
Meediaga suhtlemine on paranenud märgatavalt. TV saated Ruudulipp, MM etappide ülekanded jpt. Siinkohal keegi tahab kindlasti öelda et mis EMF siia puutub aga kui näiteks mitte midagi tegemata(mina ei tea kes need teinud on) saab nii palju paremaks ( ärgem unustagem, et ka USAs ei ole isegi SX etapp alati otseülekandes mainstream spordikanalites) siis on valitud tee õige ning kriitika pole asjakohane ilma ise midagi tegemata.
Edasi läheb keerulisemaks. Baasid ja rajatised on ilmselgelt ikkagi eraomand suurenisti nö. Mõne formaalsuse taga kinni olevat rajatisest aga pole miskit kuulnud ega näinud. Kes teab võiks valgustada.
ka tollal olid skandaalid seoses rahulolematusega ning oli meediakajastust leidnud "EMF skandaal". Vana jama ülekorjata pole mõtet kui soov edasi liikuda.
EMF kallal ilkumine on ka veidi tüütu, justkui elaks ikka veel sotsialismis kus keegi peab ette taha kõik ära tegema. Ja kui miski ei meeldi siis on ikka esmalt jälle seesama süüdi. Totalitaarühiskonnas olis ses suhtes lihtsam, seda mida anti seda said, kuid viriseda ei tohtinud siis pandi luku taha või saadeti kuhugi jahtuma.
Six-pack ütles oli oma koha pealt õigus,kui ütles et siis kui trenniminek pole äkki kedagi.
Siin võime üksteisele rääkida, kõigil on õigus omamoodi kuid küsimus pole selles, et me kõik nüüd siin peaks üksteise individuaalseid tõehekti hakkama läbi võtma igaüks isekeskis. See võib hea ja kasulik olla, kuid vahepeal aeg tiksub. Näiteks samal ajajärgul (2002) ma rääkisin mitmete inimestega, tuleb ehitada superkrossi radu ja rohkem on vaja tehnilisi elemente, mis lihtsalt öeldes ei ole ajude n/(&/&s vaid turvaliselt läbitav ja samas arendav. Enamus vaatasid justkui lolli, a´la mis sa räägid vaja on hoopis pikka sirget kus täiega küür seljas anda 40 minti ja vaat see on õige motokross kui mingi julma sitanikerdise suudad rajale valmis tekitada.
Praegu mõned neist ja tulevad teatavad mulle seda suurte silmadega justkui suurt avastust, et sõidetakse sirge seljaga ja selleks, et kiirust saada ei pruugi 40 minti sõit kõige targem olla, sest füüsilist suudab tulemust sooviv sportlane ise ka kodus teha.
Meediaarengu koha pealt veel. Tänasel päeval on Eesti motokrossil ajakiri. Motokross. Stardipositsioon on korralik ja me oleme puu taga kõrvuti teiste nende väheste huvialadega( vaadakem kui palju on tänasel päeval erinevaid meelelahutusi-spordialasid) eestis kes võivad oma ajakirjaga kiidelda. Neid pole just palju.
Pealegi on meile tekkimas päris mõnus tiim kus inimene teeb täpselt seda ala mida ta hästi tunneb ja on oma ala väga põhjalikult tundma õppinud. Ometi ei tule kellelegi kuidagi pähe EMF selles süüdistada, et nad ei organiseeri meile miskit motokrossi kollase lipikuna hommikuks läpakale, et teha mõni hea ja motokrossi arendav lugu.
Seepärast on mulle arusaamatu milles nagu EMF süüdi on ? Isiklikus plaanis näen ma ka väga hästi, et noortega on seis kehva, kõik tahavad sõita aga on keeruline ja kallis jne jne.
Mida EMF siis peaks tegema. Tasuta ettevõtluskoolitust ? Suhtlemiskursuseid kuna dialoog EMF ja sõitjate vahel on puudulik ?
Keegi enne mainis siin numbrit 500 litsentsi. Ok. See teeb aasta peale päevaks ca 2700 eek. Kontoriüür, internet, sekretär kes toksib sisse uudised, avab kirju ning teeb kohvi. Mobiiliarve, vahest uus arvuti. Veeautomaat janusele krossimehele kes tuleb muret kurtma jne. Ma isegi ei saa aru miks säärast jama kirjutada vaja on aga eelnevat arvestades tundub vajalik.
Kõike seda arvestades toimub ju isegi palju. On EMV sari, on populaarne EKV kus kõikide punkte minu meelest loetakse.
EMF on kontor ja entusiastidel on põhjust teha ajakirja nimega Motokross, telekanalitel ülekandeid. Internetiportaal kirjutab skandaalidest ning lugejad on A.D 2009 pahased, et meedia kirjutab mingist jamas aga Tanel Leoki pulmaaastapäevast pole ridagi !
Daamid ja härrad, aastad tagasi oli meil hea meel kui Avo Leoki etapivõit leidis kajastamist ning kui aastas korra lehes krossist juttu tehti lõikasime selle välja ja panime albumi vahele.
Vahelduseks sellele kõigele vingumisele leian, et on põhjust EMF tänada kõige selle eest mis on.
Ja muud kodanikud võiks üritada leida ikkagi sobivat dialoogikeelt sest öeldakse...tõde tõuseb, vale vajub.
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
Sarnaseid motokrossi puudutavaid teemasid on siit läbi jooksnud juba mitu aastat, kahjuks on tulemus ikka sama, mis vastu tuult laskmine!
Ei taha kedagi solvata, aga mõned kasutajad (nimesid ei hakka nimetama) võiksid kõigepealt läbi lugeda oma eelnevad postitused motokrossi puudutavates teemades. Eriti need, mis on käsitlenud alternatiivseid sarjasid, harrastaja mõisteid ja krosside korraldust. Kuulge mehed, te panete ju äärmusest äärmusesse, kord laidate teiste mõtted maapõhja ja mõne aja pärast kiidate sama jutu taevani! Selgroogu peaks ka ikka olema, selliseid MX eksperte ei saa tõsiselt võtta!
Litsents - ilma selleta pole võistlusspordist osavõtt arvatavasti mõeldav, nimetatagu seda plastikust lipakat kuidas tahes. Selle maksumus on omaette jutt. No arvatavalt umbes poole sellest moodustab sõitja kindlustus, seda on ikka vaja, tasemest hoolimata. Organisatsioonile makstava summa üle võib ju vaielda…
Harrastaja staatus - see on juba nii tundlik teema, et kodurahu huvides pole mõtet seda sõna enam suhu võttagi!
EMX sarja vajalikkus - kindlasti on vajalik kui selline asi tooks võistlustele osavõtjaid piisavalt juurde. Kas selline moodustis peaks eksisteerima täielikult eraldi, osaliselt EMF regulatsiooni all või lihtsalt praeguse süsteemi lisaklassina, on puhtalt läbirääkimiste ja logistika küsimus. Sellise eraldiseisva sarja tasuvus on suuresti kaheldava väärtusega, sõltub otseselt osalejate arvust. Arvatavalt paljud nn „harrastajate liigaga“ liituda soovijad ei kujuta ehk ettegi, mis maksab motokross võistlusspordina. Võistleja tasemel ei ole sel juhul tähtsust, kulud sellest ei muutu. Kindlasti ei oleks EMX sarjas eraldi võistlused osavõtjatele odavamad praegustest.
MX1 ja MX2 OPEN klassiks liita oleks liig, seda võiks kaaluda tõesti siis „algajate, C; D või mida iganes“ klassis. Klasside vahel liikumise printsiip tuleb siiski ükskord normaalselt paika panna, et kõik rahule jääksid. Selge on see, et „kulkud“ saavad ainult kolm esimest, ülejäänud saavad ainult punkte. Keegi ei keela ju klubi- või sõpruskonnasiseselt krossil eraldi arvestust pidada, ostke „kulkud“ ja tehke ka oma tseremoonia!
Profimotokross Eestis, selles osas on Petsul täiesti õigus, hetkel on kaks Leokit, ülejäänud erineva tasemega motosportlased!
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
Seoses eelpool mainitud Pitbike-dega tekkis selline mõte, et äkki peaks olemagi nö. "tõsine motokross" ning lisaks rahvasport ehk siis säärud, pitbike ja lisaks veel mingi suurem klass, kus võib sisuliselt tänavarattaga igaüks käe valgeks saada. Kindlasti peaks see olema tehniliselt piiratud, et kulusid minimaalsed hoida. Ma arvan, et "päris motokross" võib paljudele vägagi hirmutav tunduda, kuid samas oleks tahtmist mingil rajal sõita küll.
-
- Postitusi: 559
- Liitunud: 03 Juun 2004, 16:35
- Tsikkel: EXC350, Lynx 600E
- Asukoht: TLN - Võru
- Kontakt:
Re: Motokrossi tänane päev-olevik-tulevik ja arengud
Loomulikult on olen nõus hr Koval73 väitega: "Et ei ole tarvis rõhku pöörata mitte nii väga harrastajatele ja hobitajatele vaid noortele." ja et igasugu mõttetud klassid eemaldatakse. Enesestmõistetavalt peaks EMF-i üks eesmärke olema tippmotosportlaste nö kasvatamine, aga päris kätt ette ei maksaks panna ka hobitajatele ja harrastajatele, sest need inimesed on enamasti need, kes oma võsukesed motospordi juurde viivad, esimesed näpunäited annavad, kellelt poiss või tüdruk motospordi pisiku võib saada ja keda isa võibolla EMV-dele ja EKV-dele võistlema veab. Arusaadav, et tänases seisus, ei pruugi EMF-il harrastajatega tegelemiseks raha jaguda, aga takistada ei tohiks.
Minu arusaamist mööda, kas siis ei peaks mitte kahe variandi vahel valima?
Võistlus ühes klassis ja taseme/tulemuste järgi jaotamine ja kõige viimastes sõitudes siis kõige aeglasemad ehk nn harrastajad. Aga see ma ei usu et saaks toimida, kuna päeva pikkus on ikkagi piiratud.
Motoklubid, tehnikaspordi klubid ja muud ühendused, kes neid nn kolmapäeva/harrastaja krosse korraldavad võiks omavahel kokku leppida ja korraldada a la harrastajate krossi karikasarja, põhimõtteliselt ilma EMF-i asjasse segamata. Lepivad reeglid/tingimused kokku ja iga ühendus orgunnib a la ühe võistluse aastas. Võib ka EMF-ga kokku leppida, et EMF-i rahvaspordikaardiga võib sõita ja lisaks võivad ka sõita lihtsalt need, kes on endale IF-st või mõnest muust kohast motospordi märkega kindlustuse muretsenud. Kõige olulisem on seejuures info olemasolu, mis on minu arvates ka peamiseks põhjuseks, miks harrastajate omaette tiksuvat võistlussarja ei ole tekkinud. Oleks vaja reaalselt toimivad netilehte, kus on info reeglite, võistluste toimumise, tulemuste kohta ja ka võimalus võistlusele end registreerida. Iga külakrossi korraldaja saaks karikasarja korraldajatega kokku leppida, info üles laadimise või karikasarja k. Kambapeale selline leht teha ei oleks üldse väga kallis. Et aga üldse harrastajate krosse korraldada on reaalselt raha vaja ja kui korraldaja ei tea, kas ta sellesse üritusse pandud raha ka tagasi saab siis ei ole ta sellise asja korraldamisest pikemas perspektiivis huvitatud. Kui stabiilne nõudlus on registreerunute näol näha, siis saab ka selline asi tekkida.
Minu arvates oleks selline asi tehtav, kuna Piksepini ja Karjääri kärnatamine on olemas ja isadel, kes omi lapsi krossi sõitma panevad on ka vaja vahel sõpradega/tuttavatega rajal mõõtu võtmas käia. Aga see ei peaks ilmtingimatta olema EMF-i ülesanne, see võiks olla vabalt omaalgatuslik värk, vajadusel EMF-i kaasav.
Mulle isiklikult see krossi värk väga ei istu, pole piisavalt mune selle jaoks ja nõus Mella poolt öelduga, et "Ei ole sprinterile kohast vormi ja ei meeldi mulle see küünarnukitunne ja üle sõitmise vajadus. Peale krossi tuleb tööpäev ja terveid käsi, jalgu ja pead on seal vägagi vaja. Eriti seda viimast.
Kestvuskross on selles suhtes märksa rahulikum."
See lahendaks minu arvates harrastajate probleemi.
Põhimõtteliselt selline asi nagu alloleval lingil, aga ei ole mõtet teha nii, et karikasarja ja etappide korraldaja on üks sama punt, iga kord on erinev korraldaja, lihtsalt reeglid on ühised. Nn krossisõpradelt krossisõpradele tüüpi üritused. Aga see asi vist ei läinudki käima:
http://www.emx.ee/emx.htm
http://www.emx.ee/
Siis oleks rohkem lootust, et täna motovärki harrastavad isad julgevad omi poisse rohkem motokrossi sõitma panna.
Tervitustega,
Päärn
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.