kerge ratas linna ja maanteele?
Moderaator: Moded
kerge ratas linna ja maanteele?
Tervist!
soovitage kerget (<150kg) ratast linnatänavatele, mis kannataks ka mõned sajad kilomeetrid teise linna @ 105km/h sõita. peab saama piirata A2-ks ja isteasend peaks olema püstisem ja jalgu väga konksu ei tahaks.
ise leidsin:
Husqvarna sm610 IE - teadjad rääkige vastupidavusest, hooldus välp võrreldes teistega?
KTM 690 smc - hooldusvälp lühike?
BMW G 650 Xmoto - varuosad kallid?
Suzuki DR-Z400SM - mootor jääb lahjaks?
Kas 250 kuubikulised kawa (KLX250) ja yamaha (wr250x) kannatavad pikemalt maantee kiirust?
väike abi oleks ka küttekulu võrdlusest...
aitäh!
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
jäta kõik sportmasinad kõrvale, kui sa maanteedel pikka otsa tahad kruiisida. Tehniliselt need rattad kannatavad küll pikema otsa välja ja ka 250 kuupi ei jää lahjaks et @105 punktist A punkti B jõuda, aga see on kole kallis lõbu. Hooldevälp ei tähenda ainult õlivahetust, aga arvesta ka kolvid, nukaketid, klapid, amordid sinna igal hooajal sisse. DRZ on terake pikema hooldusvälbaga, aga võib ikka ütlemata kulukaks muutuda. Liiatigi on nendega ebamugav maanteed kütta, sest need on tehtud piisavalt ebastabiilseteks, et parandada juhitavust võistlusolukordades. Need rattad tahavad ikka rada saada. Ja reisijat sa sinna peale ei tõsta - need on ühe sõitja jaoks mõeldud.
KTM ja BMW on sinu valikutest kõige sihipärasemad, kui tahad linnavahel ja linnadevahel paarutada ning võistlusrajale tihti ei satu. Varuosade hind neil ka vaevalt et palju erineb. Vaata värvi ja istumistunde järgi.
Aga proovi ennast rajale mõelda. Vennad, kes raja peal kergete masinatega sõidavad enam millegipärast niisama linnavahel töristada või linnast linna @105 km/h asfalti neelata ei taha. Mõtle mis selle põhjuseks võiks olla
-
- Postitusi: 700
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 71 korda
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
Mõni naked tüüpi ratas ei sobi sulle? Need võivad olla küll raskemad tsipa, a sõites seda nii väga ei tunne. Näiteks:
http://yamahakeskus.ee/index.php?lang=e ... duct_id=34 - Pole eriti raskem kui sinu pakutud ja võimu ka vast on.
http://ramo.ee/?id=2&cat_id=17&item_id=1385 - Veel raskem, vb liiga raske... Imelik, et Ramo on naked tüüpi rattad matkarataste alla paigutanud.
http://veltmotocenter.ee/index.php?show ... uctID=1605 - 2008 aasta mudeli saad OK hinnaga.
http://veltmotocenter.ee/index.php?show ... uctID=1604 - Seesama sinu pakutud wr250x, kindlasti hää valik. Seda Kawasaki Klx'i ma linnasõiduks ei soovitaks, see mõeldud siiski rohkem natuke off-roadi sõitmiseks.
http://veltmotocenter.ee/index.php?show ... uctID=1607 - See masin vast sobiks, kuigi ka üle su antud kaalu. Piipz ja Madone peaks oskama sulle sellest ratast ikka noh, mõnuga rääkida. Kasutajate poolt igal pool kiidetud.
http://veltmotocenter.ee/index.php?show ... uctID=1788 - Sellele kohe eraldi müügil 25 kw'ne mudel kah.
Kõigil minu mainitud ratastel ei tohiks nüüd hooldevälpadega küll mingeid probleeme tulla, need on tavalised tänavasõiduvahendid, mõeldud kestma.
EDIT: Ah jaa, Aprilia SXV 450/550 on ka VÄGA kerged ikka, neile võid pilgu peale vaadata aga jah, hooldevälbad...

Re: kerge ratas linna ja maanteele?
Juks kirjutas:BMW G 650 Xmoto - varuosad kallid?
väike abi oleks ka küttekulu võrdlusest...
Bemari varuosad on üldjuhul odavamad kui japsidel. Ja milleks sulle varuosi, kui ostad uue tsikli?
Kütusekulu on neil kõigil küllaltki ühte auku, 4,5-5,5 /100km. Eks kulu sõltub suuresti ka sõidustiilist ja -kohast.
See sinu pandud kaalupiirang teeb valiku keeruliseks. Kas on mingi konkreetne põhjus sellise numbri jaoks? Ma arvan, et kui sa kasutad tsiklit teedel-tänavatel, siis see 150kg max ei ole väga mõttestatud piirang.
Aga üldiselt vihjeks, uuri erinevate markide 500-700ccm classic, naked, street, enduuro kategooriaid, käi poed läbi, vaata omade silmadega üle ja istu oma persega läbi kõik võimalikud variandid ning vali kõige meeldivam. Foorumis ei oska sulle keegi öelda, mis sulle tegelikult kõige rohkem meeldib.
-
- Postitusi: 700
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 71 korda
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
Enduurod nüüd just tänavasõitmiseks parim valik pole, aga supermotod on põhimõtteliselt sündinud selleks. Kindlalt vaata kõik neljasajased kuni seitsmesajased supermotod läbi, soovi korral võid lahjemaid ka vaadata. Kaaluga neil ei tohiks probleeme tulla ja linnatänavatele paremaid masinaid annab otsida.

-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
Kui uhkus lubab siis Honda SH125 või SH300 ABS oleksid neile esitatud tingimustele kõige lähedasemad.
Sama arvavad ka keskmiselt 50000 eurooplast igal aastal.
-
- Postitusi: 700
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 71 korda
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
Ma pakkusin Pegasot, aga tea, kas see Trail just linna kõige parem on? Factory vist sobivam linnas sõitmiseks, või mis?

Re: kerge ratas linna ja maanteele?
Kawasaki 250r - kütust ei söö ja igati sobiv nii linna kui maantesõiduks, peaks isegi kaalupiiri ära mahtuma.
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
Äkki see hoopis http://yamahakeskus.ee/index.php?lang=e ... uct_id=397
-
- Postitusi: 700
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 71 korda
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
Kawasaki Ninja 250r ei sobi, kuna see on baigiliku istumiseasendiga. Kodanik ise teatas, et ta tahab just püstisema isteasendiga ja vähem krampliku jalgade asendiga ratast.

-
- Postitusi: 259
- Liitunud: 30 Mai 2008, 10:01
- Tsikkel: Yamaha XT600
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
sellist ratast mõistlik ikka otsida tänava-endurode ja supermotode hulgast. tekkis kah küsimus, et milleks just selline kaalupiirang? maanteesõiduks pole nii kerge ratas just kõige õigem valik.
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
Ma võtaks Husqvarna sm610 IE. Kuna sellega on võimalik täitsa edukalt pikemat maad sõita ja saab ka natuke funnida. Paak 12.5 l. Tühikaal 142.5 kg. Iga 5000km järgi õlivahetus. Kui rohkem kuuma annad siis võiks natuke tihedamalt vahetada.
Teine hea valik oleks KTM 690 smc. Õlivahetus 3k tagant. Tühikaal 139.5 kg. Paak 12 l.
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
Linna ja maanteele soovitaks mingit naked biket.
või xt660X, er650n/f
er on minuarust eriti muhe klots
Hooldevälp on ehtsa laisainimese... ilusti mahutab peale kõik vajalikud kohvriraamid. Ulmehästi juhitav ja linnas vist normaalselt sõita ei kannata
need veel kergemad SM rattad on ikka minuarust rohkem linn / rada ainult.
Küll aga tean mehi kes panevad nende kergetega ka ühest eesti otsast teise - magavad lageda taeva all ja tulistavad järgmine päev tagasi nagu poleks asigi
Kui tahad eriti ideaalselt universaal pilli siis http://yamahakeskus.ee/index.php?lang=e ... uct_id=385 küll aga pead leppima ühepütasele kohase vibraga. Mis muidugi kergemate ratastega võib mõne inimese jaoks olla täiesti talumatu.
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
150kg-ne kaalupiirang sellepärast et 130kg-seid tänavarattaid mina niipalju silmanud ei ole ja 186kg ratas tundus väga suur ja kohmaks. kas viga tõesti minu 70kg-s?
tunistan, et olen laisk ja liiga tihti ei taha garaažis näppe õlitada, aga kui vaja siis teen ära.
Ennist jäi mainimata et masin oleks kasutuses kui tarbeese, igapäevane transportija.
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
H.P kirjutas:Äkki see hoopis
http://yamahakeskus.ee/index.php?lang=e ... uct_id=397
see ei kannata maanteel autodega ühes rütmis sõitmist..
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
madone kirjutas:Linna ja maanteele soovitaks mingit naked biket.
või xt660X, er650n/fer on minuarust eriti muhe klots
Hooldevälp on ehtsa laisainimese... ilusti mahutab peale kõik vajalikud kohvriraamid. Ulmehästi juhitav ja linnas vist normaalselt sõita ei kannata
need veel kergemad SM rattad on ikka minuarust rohkem linn / rada ainult.
Küll aga tean mehi kes panevad nende kergetega ka ühest eesti otsast teise - magavad lageda taeva all ja tulistavad järgmine päev tagasi nagu poleks asigi
Kui tahad eriti ideaalselt universaal pilli siis http://yamahakeskus.ee/index.php?lang=e ... uct_id=385 küll aga pead leppima ühepütasele kohase vibraga. Mis muidugi kergemate ratastega võib mõne inimese jaoks olla täiesti talumatu.
Mina soovitaks Kawa ER6 n. Minul esimene ratas, ülikerge ja lihtne linnas liigeda. Ostsin uuena mais, tänaseks olen 3,5 t km sõitnud - nii linnas, kui ka pikkadel otstel. 200+ kuni 300km otsad ei ole probleem. kui huvi on, siis võin näidata - vahetuse plaanid mõlguvad meeles küll. Mulle tundub ta siiski natuke väike, või on asi lihtsalt selles, et teistel on ümberringi lihtsalt niiii suured rattad
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
Juks kirjutas:150kg-ne kaalupiirang sellepärast et 130kg-seid tänavarattaid mina niipalju silmanud ei ole ja 186kg ratas tundus väga suur ja kohmaks. kas viga tõesti minu 70kg-s?
tunistan, et olen laisk ja liiga tihti ei taha garaažis näppe õlitada, aga kui vaja siis teen ära.
Ennist jäi mainimata et masin oleks kasutuses kui tarbeese, igapäevane transportija.
See suur ja kohmakas tundub ainult sulle. Minu FZ6 kaalub kaalub koos vedelikega sinna 210+ kg tuuri ja linnas väga mõnus liigelda. Sõidad natuke ja harjud ära. Ega sa ratast seljas ei tassi Olen ise ka 70kg kaalus mehike ja saavad selle rattaga ka 50kg naised hakkama suurepäraselt. Kui tõesti kerget ratast tahad, osta Jawa
-
- Postitusi: 400
- Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
- Tsikkel: Freewind
- Asukoht: Tartu
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
Võta mõni rahulik asfaldi endurokas, BMW F650, Suzuki XF650, Kawasaki KLE500, Aprilia Pegaso, Honda FX650. Kõigil neil on tühimass 160-170 kg piires, mootor 35 kW ligi, 25 kW peale probleemideta allapiiratav, mugav sadul, linnas väga hea manööverdavus ja kannatavad ilusti ka pikki otsi sõita. Alla 160 kg ratastel kipud juba mugavuse pealt lõivu maksma ning suurema võimsusega rattaid ei taheta enam hästi alla piirata lasta, rääkimata sellest, et tugevalt piiratud rattast ei saa kunagi seda mõnu, milleks konkreetne isend disainitud on.
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
Burn7 kirjutas:...
Teine hea valik oleks KTM 690 smc. Õlivahetus 3k tagant. Tühikaal 139.5 kg. Paak 12 l.
http://www.ktm.com/Model-Comparison.96.0.html andmetel on:
Weight (no fuel) - 139,5 kg
mina saan aru, et see on sõiduvalmis ratta kaal kütuseta. Kas 690 smc tõesti nii kerge on, seda tahaks isegi teada.
Mina ka ei saa aru, milleks sellise rattaga mööda linna kõõluda ja maanteed mõõta. 2-4 silindrised peaksid selleks tunduvalt paremini sobima. Kerged ühepütased on ikka selleks, et oma võimete piire kombata aga linnatänavad-maanteed teadagi selleks sobi mitte!
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
Ma leian ikkagi, et see kaaluteema on siin puhas pseudoprobleem. Natuke sõita ja leiad, et saab ka 200kg rattaga ilusti sõidetud. Kerge ratas oleks siis hea, kui sõidad maanteel, et metsa jõuda.
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
Mina ka ei saa aru, milleks sellise rattaga mööda linna kõõluda ja maanteed mõõta
maanteed mõõta muidugi kergega erilist rõõmu pole, aga õhtusel ajal linnavahel või kooli parkimisplatsil on kerge ja võimsa supermotoga vigurdada ja wheeliesid vista vast noorele inimesel puhas urbanistlik sõidurõõm
aga siis ei peaks tegema illusioone, et hakkad sama rattaga ka Tallinnast Tartusse käima. Selleks eesmärgiks tuleks ikka pigemini rong osta.
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
Ma võibolla pole korralikult kõiki teemaalgataja postitusi lugenud, aga minu meelest on kõige tähtsamale küsimusele vastus saamata - KUIDAS SA SÕITA TAHAD? Linnas sõitmine ei tähenda ju koheselt ühel rattal sõitmist ja trikitamist. Mina sõidan oma transalpiga ka põhiliselt linnas (olude sunnil) ja pole kordagi veel ratast tagarattale ajanud. Ratta valikul peaks ikka esmalt paika panema selle, et kas oled sellist trikitaja tüüpiinimene või hoopis ringiuitaja vms. Minu arust määrab ikkagi eelkõige see selle asja. Kui sa ei kavatse kummipõtetama, trikitama või rajal sõitma hakata, siis on suht mõtetu vaadata ju SM rattaid või vastupidi.
Teemaalgatajale aga nii palju , et minu esineme ratas kaalus 200+ kilo ja mina küll ei kurda, aga samas pole ma ka kunagi tagarattal sõitmist plaaninud õppida.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
Mina kaalun täis kõhuga ehk 68 kg. Ratas kaalub 209. Saab sõidetud nii tänaval kui kruusal ja ei karda ka roobasteid, kuigi tänavaratas. Kaal oli probleem esimesel aastal, peale esimest tuhandet loeb see aga vaid kusagil poriaugus, mitte teedel. Ää värise, kaalupiirangu võid ikkagi maha võtta. Mootori suurus on iseasi, õieti maitseasi. Kasutan masinat kulgurina ja mind rahuldab R4 550 kuubikut täiesti, isegi naise ja kolaga matkal.
Trikitada tahad, siis muidugi on meie kaalus vaja tõesti midagi kergemat...
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
kaalupiirang jääb!mitte et ma kardaks suuremaga sõita, pigem on asi tahtmises ja meeldimises: silmale meeldibki lahtine mootor ja mõnusad laiad rehvid olgu nad siis ktm'i või er6n'i all.
aga keegi siiani pole bmw kohta midagi omastkogemusest rääkinud. kas tõesti need nii haruldased?
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
Lugesin just motomaaniast sellisest rattast nagu Kawasaki KLX 250. Paistab olema just see "jalgratas" mida sa otsid.
http://kawasaki.ee/index.php?id=12&acti ... duct_id=19
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
Kui selline kaalupiirang jääb siis kulla mees, osta omale triikraud.. roller... see peaks kärama küll
- Sellises kaaluklassis rattalt sa ei saa pikka hooldusvälpa ning ei pääse ka mootori kuluosade vahetamisest.
- sellise rattaga sa ei sõida mugavalt kogu matkavarustusega tln-tartu
- alla 500 kupsised 4T kulgurid ei suuda mitte mingil juhul maanteel turvalist möödasõitu teha.
- kaalu juures loeb raskuskese - kui kõrgel või madalal asub raskus. 130 KG tsikkel võib tunduda ilgelt raske kui samas 190 kg kaaluv võib tunduda udusulena.
jne.
Käi proovi erinevate tsiklitega sõita ning otsusta selle põhjal...
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
3. alla 500 kupsised 4T kulgurid ei suuda mitte mingil juhul maanteel turvalist möödasõitu teha.
ja selle parimaks tõestuseks vaata SM võistlusi ja jälgi kuidas need õnnetud supermoto mehed sirge peal mitte kuidagi kohe üksteisest turvaliselt mööda ei saa
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
Rajal on vast vähe teised aparaadid ja teised põhjused mitte turvaliselt möödumiseks?
-
- Postitusi: 306
- Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
- Tsikkel: Mutt
- Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: kerge ratas linna ja maanteele?
madone kirjutas:3. alla 500 kupsised 4T kulgurid ei suuda mitte mingil juhul maanteel turvalist möödasõitu teha.
Ei julge vastu vaielda, madone tundub jutu järgi olevat veits kogenum tsiklist kui mina, aga ühe erandi paneksin siiski kirja: ...alla 500 kupsised 4T kulgurid ei suuda... kui need pole 498 cm3 Kawasaki EN500.
Mul isiklikult ei ole veel isegi käiguvahetuse hooba tarvis läinud, et maanteel mööda lennata.
Mis puutub kaalupiirangusse...kui esimene rekka maanteel sulle vastu tuleb ja tuule üles lööb, siis hakkad igatsema, et oleksid raskema ratta valinud. Ma kaalun "täis kõhuga" 60 kg ja ei ole ka 198 kg ratta kergitamisega või liiklemisega probleeme olnud. Kuigi pärast 150 kg vene kahetaktilisi tundus see algul küll nagu kuramuse tsemendiladu, harjus üsna kiiresti ära.
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.