Sidesüsteemid mootorrattal

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Bullrider
Postitusi: 216
Liitunud: 28 Juun 2005, 22:52
Tsikkel: Super Tenere, WR250, cr450f
Asukoht: Tuusula, Viljandi
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Bullrider »

Mul need mp3 ed mängivad vabalt aga mul vana mudel ja suht sita kvaliteediga seevärk....ja muidugi mono, kuna üks klapp aint :)


isandpauk
Kaupmees
Postitusi: 191
Liitunud: 09 Aug 2005, 00:27
Tänatud: 1 kord

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas isandpauk »

RainR kirjutas:
Bullrider kirjutas:

Suured tänud, see toimib....nüüd tuli ka endal see install meelde lõpuks :)

Kas see Cardo Scala Rider ühendub ka näiteks teiste nende Bluetooth seadmetega nagu Midland jne? Või on see rohkem lihtsalt mobiili kasutamiseks?
Kas läbi mobla see MP3 saab mängitada?

Seniste kogemuste põhjal võin öelda, et Cardo teiste firmade seadmetega ei ühendu. Olen proovinud Cardot siduda Nolani Ncomi, Cellularline Interphone ning hiljuti ka Midland BT2 -ga. Samas saad mitut Cardo sidevahendit kasutada ka omavaheliseks sidepidamiseks kuni 500m kauguselt, kohati ka kaugemalt. Ei ole ainult mobiili hands-free :D
Läbi mobla mängib Cardo MP3 küll aga üle Bluetoothi on se nö. dual mono. Juhtmega ühendades saab stereo.


isandpauk
Kaupmees
Postitusi: 191
Liitunud: 09 Aug 2005, 00:27
Tänatud: 1 kord

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas isandpauk »

Lannu kirjutas:

Ma olen kuulnud et Cardol on vihmaga probleeme ei talu suuremat vihma. Vist isegi manualis oli kirjas et pole veekindel.
Lainer

Cardo manuaalis on märge "Ei ole veekindel" väga lihtsal põhjusel - et omanik ikka mõtleks ka enne, kui ta oma seadet uputama läheb. Sõna "VEEKINDEL" on täielik jama, kui ei ole kirjeldatud, mis ISO standardile see veekindlus vastab.
Lisaks on EL seadused üsna huvitavad - kui sa oled lubanud ostjale, et seade on veekindel ja kuni kahe aasta jooksul peale ostu saab seade parandamatult kannatada vee seadmessesattumise tõttu, siis tuleb seade UUE vastu välja vahetada, kusjuures hakkab jälle kehtima UUS garantii. :idea: aasta möödudes võtad seadmed vanni kaasa ning pärast vahetad uue vastu välja :D
Ise olen sõitnud 3 aastat Cardoga sh. nii "suuremas" kui väiksemas vihmas ning mõnikord mitu päeva järjest. Kuni laadimisotsiku kate on tihedalt suletud ning korpus pole viga saanud - no problemo. Garantiiremonti on 3 aastaga tulnud ainult 1 veekahjustusega Cardo, millel ilmselgelt ei olnud laadimisotsiku kate suletud ja see hakkas ka peale kuivatamist tööle (v.a. sisemine FM raadio).

Lannu kirjutas:

Schuberthi omanikele - Cardot ei saa Schuberthi kiivri külge installeerida, kuna Schuberthi kiivril on paks äär mille vahele klambrit panna ei saa kui just pole nõus oma kiivrit lõhkuma hakkama.
Lainer

Sellest aastast on kõikidel Cardodel ka kleebitav võimalus, kuigi saab paigaldada väga hästi ilma kleepimata ka C2-C3 kiivritele. "Paks äär" pole takistuseks ning kiivrit lõhkuma ei pea, ainult pisut rohkem aega peaks varuma selleks, kui 5 minutit. Kindlasti peaks olema audiokit XXL (pikema) mikriga aga see pole ka probleemiks, kuna sellest aastast on niikuinii kõik müüdavad komplektid vaikimisi pikema mikriga.
Olen ise edukalt paigaldanud Cardo audiokiti nii C2 kui C3 kiivritele, ärge tulge rääkima, et seda ei saa teha!

Kasutaja avatar

Aednik
Postitusi: 9
Liitunud: 10 Jaan 2008, 11:12
Tsikkel: Kawasaki GTR1400
Asukoht: Vilivere

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Aednik »

nolev kirjutas:
Aednik kirjutas:

Eile sai installeeritud oma rattale siis Autocom Super Pro koos kõikide tulede ja viledega. Kuna sõidame abikaasaga eraldi ratastel, siis eriti huvitas raadiosaatjate töö (Midland G7). Minul siis lällar läbi Autocomi ja kaasal põhimõtteliselt otse klappidega kiivrisse. Kohapeal seistes ja rääkides oli rõõm suur, kuuldavus ja kvaliteet super, aga.......sõites kiirusega nii üle 50 km/h kadus side täiesti ära. Selline tunne, et sõidad nagu raadiolainetest eespool. Sõidame kõrvuti, näen, et vajutab PTT nuppu, suu käib - mitte midagi ei kuule. Raadiosaatjad olid sadulate all.
Täna läheme uuele katsele - paneme saatjad taskusse, äkki läheb paremaks.

Eile toppisime siis saatjad taskutesse ja voilaa, probleemi enam ei ole.

Haukuv koer ei hammusta!

Teema algataja
Lannu

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Lannu »

Sellest aastast on kõikidel Cardodel ka kleebitav võimalus,

Hea kuulda, sellel versioonil mis eelmisel aastal sai proovitud seda kahjuks veel polnud.

kuigi saab paigaldada väga hästi ilma kleepimata ka C2-C3 kiivritele. "Paks äär" pole takistuseks ning kiivrit lõhkuma ei pea, ainult pisut rohkem aega peaks varuma selleks, kui 5 minutit.

Kindlasti peaks olema audiokit XXL (pikema) mikriga aga see pole ka probleemiks, kuna sellest aastast on niikuinii kõik müüdavad komplektid vaikimisi pikema mikriga.
Olen ise edukalt paigaldanud Cardo audiokiti nii C2 kui C3 kiivritele, ärge tulge rääkima, et seda ei saa teha![/quote]

No tundub et Cardo on sell aastal siis kasutatavama toote teinud. Minu kogemus puudutab eelmisel aastal ostetud komplekti millel olid just kõik eelpool mainitud puudused mis sellel aastal on kõrvaldatud tundub. Paks äär on klambriga paigaldamisel probleemiks kuna Schuberthil on kiivri kaelusepehmendust hoidev vits mis ei saa pärast kuidagit mahtuda oma soonde ja peab jääma siis sinna ripakile. BT2-e puhul jällegi mikripoom asub kiivri sees ja on kaabliga seadme külge ühendatud ja see kaabel mahtus tõesti kenasti selle vitsa ja soone vahelt läbi, ehk siis paigaldus ilmselt Cardoga võrreldes tunduvalt esteetilisem.


Rein
Postitusi: 1244
Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
Tsikkel: Valkyrie
Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Rein »

Mul pole BT-2 pistikud vastu pidanud. Eks näis, millal pidama jäävad.

Kasutaja avatar

Karutapja
Postitusi: 157
Liitunud: 26 Apr 2006, 22:03
Tsikkel: EuroPannoonia
Asukoht: Tartu

Re: Sidesüsteemidest rattal - kes kasutavad lällarit

Lugemata postitus Postitas Karutapja »

Loodan, et ma ei varasta teemat, aga väikse teemapõike teen siiski. Paar küsimust, kuna plaanin ilmselt Autocomi hankida:
1) kas on veel tänapäeval juhtmega süsteemi kasutajaid ning rahulolu?
2) kui paljudel on sõidu ajal PMR (lällar) küljes ja kui aktiivselt seda "võõrastega" lobisemiseks kasutatakse
3) kui PMR läbi Autocomi vms ühendatud, siis kas kasutad PTT või VOX
4) kas keegi kasutab Cardo või mõne muu sinihambulisega ristatuna PMR-e või on PMR ajaloo hämarusse vajunud.

Ehk osaliselt küsimused loodavad, et keegi mind õhutaks takka, et on jah hea värk see Autocom ning ka tahaks kuulda, kas tänapäeval lällarit üldse on enam mõtet süsteemi sisse kaasata. Lällar (Cobra 725) on vanast järjest olemas, aga kas Autocomile oleks mõtet PTT juhtme ja teiste PMRga seonduvate vidinate peale kulutama.

Ja vabalt võib ka kirjutada stiilis - "mees loll oled või, SEST..."


raidoks
Postitusi: 5
Liitunud: 29 Mär 2007, 11:35
Asukoht: Tartu

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas raidoks »

Kas kellegil on juba kogemust antud isendiga:
Cellular Line InterPhone F4 http://motopood.ee/et/shop/product/1001 ... universal/
head - vead?

Raido

Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 673
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 204 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemidest rattal - kes kasutavad lällarit

Lugemata postitus Postitas randel »

Karutapja kirjutas:

Loodan, et ma ei varasta teemat, aga väikse teemapõike teen siiski. Paar küsimust, kuna plaanin ilmselt Autocomi hankida:
1) kas on veel tänapäeval juhtmega süsteemi kasutajaid ning rahulolu?
2) kui paljudel on sõidu ajal PMR (lällar) küljes ja kui aktiivselt seda "võõrastega" lobisemiseks kasutatakse
3) kui PMR läbi Autocomi vms ühendatud, siis kas kasutad PTT või VOX
4) kas keegi kasutab Cardo või mõne muu sinihambulisega ristatuna PMR-e või on PMR ajaloo hämarusse vajunud.

Ehk osaliselt küsimused loodavad, et keegi mind õhutaks takka, et on jah hea värk see Autocom ning ka tahaks kuulda, kas tänapäeval lällarit üldse on enam mõtet süsteemi sisse kaasata. Lällar (Cobra 725) on vanast järjest olemas, aga kas Autocomile oleks mõtet PTT juhtme ja teiste PMRga seonduvate vidinate peale kulutama.

olen juba mitu korda siia teemasse kirjutanud seda :)
1) jah on, ja vähemalt Autocom toimib suurepäraselt
2) pidevalt on ühendatud Kenwood saatja, päris võõrastega pole sattunud suhtlema (sagedused...), oma seltskonnaga sõites kasutame pidevalt
3) enamasti kasutan VOXi, kui räägin samal ajal telefoniga, siis lülitan ümber PTT peale.
4) suurema võimsusega PMRiga (4W...) suhtleb ka metsavahel ja linnas 2-3km kauguselt vabalt, mitte ükski sinihammas seda järele ei tee praegu.

On jah hea värk :D

Kasutaja avatar

MOTODEPOO
Kaupmees
Postitusi: 247
Liitunud: 23 Aug 2004, 13:47
Tänatud: 46 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas MOTODEPOO »

Sai nädalavahetusel proovitud meie poolt müüdavat Interphone odavamat kahest komplekti http://www.motopost.ee/detailid.php?1853 kuna võtsime alles reedel müüki ja huvi ligemalt tutvuda.

Omavaheline side (kaassõitjaga) toimis üllatavalt hästi, olin ise veidike reserveeritud taustamüra suhtes, aga kuni 120ni oli jutt täiesti arusaadav ja mis põhiline - ei täheldanud, et tuulest tekkiv lisamüra oleks suurenenud. 120+ kiirustel ja 100 teatud imeliku nurga alt puhuva tuulega lõi paar korda tuulemüra sisse. Minu meelest oli heli veidike muudetud, kuna kaassõitja kõrged toonid olid natukene liiga tugevad kui helitugevus oli suurem. Kiirusele vastavalt automaatselt tugevnev heli oli normaalne ja loomulik, ei häirinud.

Telefoniga rääkimine oli normaalne kuni 100km/h

Kuigi valmistaja poolt oli soovitaud aku kestmise huvides side luua ainult siis kui midagi rääkida oli, pidas aku vastu tublisti üle lubatud 4 tunni pideva side puhul ( saime 6 tundi kokku ja aku tühjenemise märke veel ei ilmnenud).

Kui asi on häälestatud ja midagi muuta enam ei taha on käsitsemine lihtne - 3 nupu vahel sebimine ja kui helitugevus on paigas, siis kasutuses ainult 1 nupp.

Asjad mis häirisid :

  • ei saanud aru, kas viga oli minu häälestusoskustes või antud seadmes, või peabki see nii käima, aga omavahelise side loomine oli kummaline - see kes lõpetab ühenduse, see saab ka järgmine kord alustada, mitte nii et alustada saab suvalt. Veidi väiriv on piinlikult püüda meeles pidada, kes viimane kord lõpetas.
  • kahekesi sõites + telefon : olles kaassõitjaga sideseansis ei anna märku sissetulevast kõnest. Telefon peab olema vibra peal ja kohas et seda tunda oleks. Saades aru, et tel heliseb tuleb sideseanss ära lõpetada ja kõne vastu võtta ( kokku 2-3(sõltuvalt telefonist) vajutust). Kui omavahel ühenduses ei ole, tuleb kõnemärguanne ilusti sisse.
  • kinnine ja mittevahetatav aku - tekib küsimus kui kaua see vastu peab ja mitu laadimistsüklit ( kasutusjuhendis polnud selle kohta midagi öeldud). Ehk siis veidi häirib teadmine, et kui aku väsib ära, tuleb terve seade minema visata. Aga seda näitab aeg.
  • side alustamine võttis kokku ca 4-5 sekundit - kui sõita katkestatud sidega, siis mõned kiired emotsioonid :wink: ja teated lähevad kaduma viivituse pärast. Võiks natuke kiiremini side loomine olla

GPS-iga toimivust ei õnnestunud seekord proovida.

Aga üldjoontes täiesti tunduvalt üle ootuste positiivsed emotsioonid, arvasin et asi on tunduvalt viletsam. Eriti meeldis just omavahelise side kvaliteet.

Ah jaa, alguses on veidi ehmatav kui keegi sul kõrva järsku rääkima hakkab, kui oled jupp aega rahus ja vaikuses sõitnud :)

Kasutaja avatar

Soultrain
Postitusi: 969
Liitunud: 29 Sept 2003, 18:28
Kontakt:

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Soultrain »

Depoo postile lisaks, et "telefoniga rääkimine kuni 100km/h ok" - ilmselgelt sõltub VÄGA suures osas sellest mis kiivrit sa kasutad. Toon lihtsa näitena, sõber kes sõidab naked rattaga ja kasutab seda sama interphone komplekti ja kiirusel 120km/h talle helistades ei tee väga vahet kas ta on parasjagu toas või kihutab rattaga ringi

Loud pipes save lives!!!
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2404
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas kris. »

Oskab keegi raadiotehnikaga kursis olev seda taskus VS sadula all teemat kommenteerida, millest võiks selline effekt tingitud olla?
Ise oskan ehk kaks ideed välja pakkuda: antenni vale suunatus või elektrisüsteemist tulenevad häired. Tuule müra süüdlaseks ei peaks, häired on rohkem sellist elektrilist laadi kuid pigem valge müra taolised kui et (pööretest sõltuv) geneka sirin ...
Kui täielik vaikus siis olen kohanud juhust kus genekast tulevad häired tapsid ära CTCSS signaali ja siis oli tõesti nii et veidi suurema kiiruse/pööretega sõites oli eetris vaikus kuigi teine pool pressis nuppu ja röökis kõigest väest (lol) . Kohapeal seistes, ka töötava mootoriga, oli kõik OK.
Kas allkirjutajatel oli toide mõlemil korral saatja enda akude pealt?

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Aednik kirjutas:
nolev kirjutas:
Aednik kirjutas:

Eile sai installeeritud oma rattale siis Autocom Super Pro koos kõikide tulede ja viledega. Kuna sõidame abikaasaga eraldi ratastel, siis eriti huvitas raadiosaatjate töö (Midland G7). Minul siis lällar läbi Autocomi ja kaasal põhimõtteliselt otse klappidega kiivrisse. Kohapeal seistes ja rääkides oli rõõm suur, kuuldavus ja kvaliteet super, aga.......sõites kiirusega nii üle 50 km/h kadus side täiesti ära. Selline tunne, et sõidad nagu raadiolainetest eespool. Sõidame kõrvuti, näen, et vajutab PTT nuppu, suu käib - mitte midagi ei kuule. Raadiosaatjad olid sadulate all.
Täna läheme uuele katsele - paneme saatjad taskusse, äkki läheb paremaks.

Eile toppisime siis saatjad taskutesse ja voilaa, probleemi enam ei ole.


isandpauk
Kaupmees
Postitusi: 191
Liitunud: 09 Aug 2005, 00:27
Tänatud: 1 kord

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas isandpauk »

Pisut infot ka neile, kes ootavad, mis Cardol on Interphone F4 ja Midland BT2 vastu panna.
Hiljuti minuni jõudnud info kohaselt peaks paari kuu pärast olema saadaval Cardo G4.
Kuna kõiki tehnilisi andmeid ei viitsi siia kirja panna, siis allpool peamised täiendused võrreldes Q2 seadmega:

  • kuni 3 sinihamba ühendust ehk 2 moblat+1 intercom või 2 intercomi ja 1 mobla. lisaks juba varemalt tuttav juhtmega stereo ühendus.

  • intercomi full-duplex konverentsivõimalus lisaks tavapärasele (2 seadet) ka 3 ja 4 seadme vahel samaaegselt.

  • tagasiühilduv eelmiste Cardo mudelitega (Rider,FM,Teamset,Q2).

  • intercomi side G4 seadmete vahel kuni 600m, ülestõstetud välise antenniga kuni 1800m :wack: . Q2 seadmega kuni 500m. Teiste Cardo seadmetega kuni 10m.

  • RDS funktsioon sisseehitatud FM raadiol.

  • loomulikult A2DP protokolli tugi, millega saab moblast/GPSist kenasti stereomuusikat kuulata.

  • firmware upgrade võimalus.

  • Kõneaeg kuni 10 tundi.

Hinda hetkel kahjuks öelda ei oska. miskit infot-pilte on ka netist saadaval, huvi korral guugeldage "Cardo G4". Kui oma küüned ükskord selle G4 külge saan, siis annan teada ning korraldame ka miski proovimise variandi kõikidele soovijatele.

Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2404
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas kris. »

isandpauk kirjutas:

Hiljuti minuni jõudnud info kohaselt peaks paari kuu pärast olema saadaval Cardo G4.
Kuna kõiki tehnilisi andmeid ei viitsi siia kirja panna, siis allpool peamised täiendused võrreldes Q2 seadmega:

[*] loomulikult A2DP protokolli tugi, millega saab moblast/GPSist kenasti stereomuusikat kuulata.

Lõpuks ometi, see paneb täitsa Cardo suunas mõtlema juba ...

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Kasutaja avatar

pyramiid
Postitusi: 1043
Liitunud: 27 Mär 2008, 09:57
Tsikkel: Kawasaki Versys 650
Tänanud: 6 korda

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas pyramiid »

kris. kirjutas:
isandpauk kirjutas:

Hiljuti minuni jõudnud info kohaselt peaks paari kuu pärast olema saadaval Cardo G4.
Kuna kõiki tehnilisi andmeid ei viitsi siia kirja panna, siis allpool peamised täiendused võrreldes Q2 seadmega:

[*] loomulikult A2DP protokolli tugi, millega saab moblast/GPSist kenasti stereomuusikat kuulata.

Lõpuks ometi, see paneb täitsa Cardo suunas mõtlema juba ...

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Noo aga Midland BT saab ka kenasti sellega hakkama juu. Mina oma seadmel pidevalt seda kasutanud, kusjuures kipub ise automaatselt mängima hakkama nii kui telefoni kiivrisse ära ühendan, tihti pean siis käsitsi ta jälle vaikima sundima..

Viimati muutis pyramiid, 29 Okt 2009, 18:57, muudetud 2 korda kokku.
Keretööd
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2404
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas kris. »

pyramiid kirjutas:

Noo aga Midland BT saab ka kenasti sellega hakkama juu. Mina oma seadmel pidevalt seda kasutanud, kusjuures kipub ise automaatselt mängima hakkama nii kui telefoni kiivrisse ära ühendan, tihti pean siis käsitsi ta jälle vaikima sundima..

Ja umbes 4-5 analoogset süsteemi veel :wink: , kommentaar oli konkreetselt Cardo suhtes, millel see võimalus seni puudus.
"kusjuures kipub ise automaatselt mängima hakkama nii kui telefoni kiivrisse ära ühendan, tihti pean siis käsitsi ta jälle vaikima sundima.." - veel üks põhjus miks Cardot tsekata.

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Kasutaja avatar

mofomofo
Postitusi: 139
Liitunud: 30 Juun 2008, 11:47

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas mofomofo »

Hei kõigile !

Tekkis paar küsimust seoses raadiosaatja, mobiiltelefoni ja kiivri ühendamisega Bluetooth tehnoloogia abil.

Nimelt sooviks raadiosaatja ja Gsm-iga pläkutada juhtmevabalt.

Kiivri külge paneks A240 - BT Bluetooth Midland-i.

Telefonil on nagunii sinihammas olemas.

Milline oleks hea PMR saatja tsikli külge Bluetooth toega ja PPT nuppuga mis lenksu külge käiks ?

Ettepanekud ning soovitused teretulnud.

Kasutaja avatar

pyramiid
Postitusi: 1043
Liitunud: 27 Mär 2008, 09:57
Tsikkel: Kawasaki Versys 650
Tänanud: 6 korda

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas pyramiid »

mofomofo kirjutas:

Milline oleks hea PMR saatja tsikli külge Bluetooth toega ja PPT nuppuga mis lenksu külge käiks ?
Ettepanekud ning soovitused teretulnud.

Mina soovitaks tavasaatjale panna külge BT adapteri.

Keretööd
Kasutaja avatar

vovencij
Postitusi: 87
Liitunud: 25 Okt 2006, 22:44
Tsikkel: CB500, Hornet S, V-Strom
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas vovencij »

Oli ammune plaan teha endale see sideseadmete teema selgeks ning muretseda endale ka vastavate seadmete komplekt, kuid kuna polnud eriti vajadust ega viitsimist asjasse süveneda, siis pole ka tegelenud, seda enam et abikaasa sel aastal ei sõitnud. Nüüd aga tekkis vajadus beebimonitori järgi, mis mind veidi piitsutas ja sundis teema ette võtma :) Tulevikus plaanin kasutada põhiliselt kahe tsikli vahel suhtlemiseks, ja ilmselt ka looduses mobiilisideta kohtades kasutamine ja hetkel, nagu mainisinm, tahaks beebimonitorina kasutada. Oma PMR saatja valikus hetkel peatusin Midland G8, ja Midland G7-XT vahel. Esimese (G8) kasuks räägib IPX5 niiskuskindlus, teise (G7) kasuks aga hind, väliantenni ühendamise võimalus ja väidetavalt võimsuse suurendamise võimalus kuni 1w.

Mis omaadus oleks siis mulle, vajadusi arvestades, tähtsam - veekindlus, või suurem võimsus ja väliantenni võimalus?

Volli
Riga 13 > pikk paus > CB500, V-Strom DL650 K5, Dominator
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas sang »

Mul on küll eri jaamadega vähe kogemusi, kuid mina vist eelistaks pigem võimsamat. Lõppkokkuvõttes on ju kõige olulisem see, ka sa saad ühendust või ei saa 8). Samas aga on kuskilt meelde jäänud mingi PMRide test, kus selgus, et tehased suhtuvad võimsuse ülempiiri üldiselt konservatiivselt (st tegelik võimsus on väiksem kui lubatud) ning pealegi võib võimsus kõikuda oluliselt sama mudeli erinevate eksemplaride vahel. Nii et go figure.

See veekindlus ei ole mu arust väga fundamentaalne argument, kuna esiteks kasutad sa nagunii veekindlaid sõiduriideid, mille sisse saad jaama vajadusel panna (või siis paagikotti või hoopis statsionaarsemalt tsikli külge varjatud kohta), teiseks kahtlen pistikuühendust jms veepidavuses vihmase sõidu ajal (siis pressib vesi pikapeale ikka igat moodi sisse).

Kindlasti kaalu aga läbi kallima komplekti väärtused, näiteks lisaakud, autolaadijad jms juba kaasa tulevad asjad, mis võivad tsiklimatkal väga oluliseks kujuneda ja mida sa pead võibolla hakkama nagunii juurde ostma. Nii et tee arvutusi.

NB! seadusega on max lubatud võimsus 0,5W ning välised antennid on keelatud. Nende pügalate ületamine on tehniliselt võimalik, aga omal vastutusel.

Kasutaja avatar

Alex
Postitusi: 438
Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
Tsikkel: Punane Roller
Asukoht: Pealinna külje all
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Alex »

sang kirjutas:

NB! seadusega on max lubatud võimsus 0,5W ning välised antennid on keelatud. Nende pügalate ületamine on tehniliselt võimalik, aga omal vastutusel.

Millise seadusega on välised antennid keelatud?Mul näiteks Hyti saatjat on originaalantenniga väga raske kuhugi mahutada ja sirge seljaga kasutan välisantenni(teadmata, et seadust rikun)

Ilusa ja punase rolleri omanik...sain kah lammaste seast huntide sekka :D
Müüa 2006 V-strom, üks omanik, kallilt.
Kasutaja avatar

Vidget
Postitusi: 982
Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
Tsikkel: Kawasaki Z900
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Vidget »

Alex kirjutas:
sang kirjutas:

NB! seadusega on max lubatud võimsus 0,5W ning välised antennid on keelatud. Nende pügalate ületamine on tehniliselt võimalik, aga omal vastutusel.

Millise seadusega on välised antennid keelatud?Mul näiteks Hyti saatjat on originaalantenniga väga raske kuhugi mahutada ja sirge seljaga kasutan välisantenni(teadmata, et seadust rikun)

Väljundvõimsus on piiratud vabadel levialadel. Kuskil ei ole kirjas, et välisantenni ei tohi olla, aga see ületab ilmselt lubatu väljundvõimsuse.

Let the good times roll.

Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas sang »

Alex kirjutas:
sang kirjutas:

NB! seadusega on max lubatud võimsus 0,5W ning välised antennid on keelatud. Nende pügalate ületamine on tehniliselt võimalik, aga omal vastutusel.

Millise seadusega on välised antennid keelatud?Mul näiteks Hyti saatjat on originaalantenniga väga raske kuhugi mahutada ja sirge seljaga kasutan välisantenni(teadmata, et seadust rikun)

Jah, minu kala. Määrusega on piiratud võimsus 0,5W peale (viide, vt §18).

Kasutaja avatar

soolo
Postitusi: 249
Liitunud: 28 Sept 2008, 23:45
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Tartu

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas soolo »

Tere. Kas keegi on proovinud Cobra tüüpi saatjatele väliantenni installida ja kas on loota side kvaliteedi paranemist? Leviulatus on praegu ka piisav aga igasugu segavatest raginatest tahaks lahti saada.

Kasutaja avatar

Hunnev
Kaupmees
Postitusi: 346
Liitunud: 05 Aug 2007, 12:26
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Hunnev »

Tere, ise olen mõelnud katsetanud ka mõningaid side vahendeid, kuid ennast on nende levi ulatus külmaks jänud... ja sundind välja mõtlema midagi effektiivsemat.

Siit ka küsimus, kas keegi on midagi sellist kombineerituna proovinud... Raadiojaam kuidagi juhtmevabalt kiivriga ühendada... ja kas on olemas raadiojaamasi, mis ei ragise ja sahise...

http://www.parnumoto.ee
ott@parnumoto.ee
Mootorratta kaubad, kuluosad, mootorrattad, atv-d 5665 9044
Mäevarustus Tootjalt K2 (LAUAD/SUUSAD/SIDEMED/SAAPAD)
Jalgrattad ja jalgratta varustus /Müük/ Hooldus/ Remont
THULE Sõiduauto haagised
Sõiduauto akud
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 673
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 204 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas randel »

Minu arust kõik need raginad ja sahinad tulevadki sellest, et saatja võimsus on väike ja pidevalt peab suhtlema leviulatuse piiri peal, kus müra on juba paratamatult suur.
Nende PMRidega ongi 0,5W juures suht lootusetu püsivalt head ühendust saada. Suurem võimsus oleks ainuke hästi toimiv lahendus, paraku...

Kasutaja avatar

soolo
Postitusi: 249
Liitunud: 28 Sept 2008, 23:45
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Tartu

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas soolo »

Võimsuse suurendamise variant langeb ära ja antenni tuunimine vist on ainus võimalus. Saatjat rinnataskus hoides oli tulemus parem kui paagikotis hoides ja mõte ongi antenn kinnitada kõrgele-nähtavale ja eemale tsikli elektrisüsteemist.


Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Raigo »

randel kirjutas:

Minu arust kõik need raginad ja sahinad tulevadki sellest, et saatja võimsus on väike ja pidevalt peab suhtlema leviulatuse piiri peal, kus müra on juba paratamatult suur.
Nende PMRidega ongi 0,5W juures suht lootusetu püsivalt head ühendust saada. Suurem võimsus oleks ainuke hästi toimiv lahendus, paraku...

Randel pane siia ka kirja ,mis sidesüsteemi lahendust "te" kasutate

Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 673
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 204 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas randel »

"meil" :D on Autocom Super Pro Avi + Kenwood TK3201 (oli vist) koos välisantenniga. Kenwoodil saab muide programmeerida erinevad kanalid eri võimsuse peale, 0,5W või 4W.
Kogu kupatus käib tsiklitoite pealt ja on paigaldatud kuhugi tsikli sabasse või kus kellegil vaba ruumi on.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8847
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 139 korda
Tänatud: 359 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Piipz »

see lahendus maksab ainult pool motika hinda ka ju :P

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”