Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult → Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Kasutaja avatar

õemehe õemees
Postitusi: 400
Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
Tsikkel: Freewind
Asukoht: Tartu

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus Postitas õemehe õemees »

Ma siin jäin mõtlema seda külgtuule/tuulelöögi teemat, et mis jõud seal ikka mõjuvad. Ühelt poolt tuule moment = tuule rõhk x pindala x survekeskme kaugus toepunktist (rehvide ja teekatte kokkupuute punkt) ruudus, teiselt poolt inertsimoment = mass x raskuskeskme kaugus toepunktist ruudus. Kui niiviisi võtta, siis raskuskeskme alla viimisega tehakse endale hoopis karuteene vähendades tuulelöögile vastutöötavat inertsimomenti. Raskemate madalamate ratastega peaks olema külgtuules oluliselt kergem sõita, kui kergete kõrgete ratastega. Kuigi raskuskes on madalal on seda ka tuulerõhu kese.

Keegi siin mainis mingi kuu poolteist tagasi sõiduvõtet, kus külgtuules sõidetakse tuulepoolne põlv õieli (tsiklist eemal) millega kasutatakse vastutuult avaldamaks täiendavat survet külgtuule poole. See toimib hästi ühtlase külgtuule puhul. Kergemaks teeb see olukorra ka siis, kui tead oodata tuulelööki (veoautost möödumine, lagendikule sõit). Kui aga ongi puhanguline tuul, siis kipub pigem segama.

Ma saan aru, et laibarauad antakse siis, kui end peaaegu surnuks sõidad, aga kas kukkumispunne antakse ka stiili eest, või lihtsalt iga korra eest üks?

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”