Suure enduro sõiduõpik


atmospheric

Re: Suure enduro sõiduõpik

Lugemata postitus Postitas atmospheric »

Tere.

Kuna olin ise hädas sama teemaga küsisin nõu ja sain palju asjalikke vastuseid.
Tegin neist väikse kokkuvõtte:

Teema ise siin:
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=8 ... it+kruusal

Varustus ( ilmselgelt )

· Korralik kaitsmetega varustus
· Korralikud rehvid
· Kukkumisrauad

Sõit kruusal

· Sõida nii kiiresti kui kogemus lubab
· Kruusal ujumine on normaalne nähtus, õpi seda tunnetama
· Tunnetus tuleb praktikaga
· Võtmesõnad on sujuv vedu ja sujuv kiirendus
· Enne kurvi võta hoog maha, kurvi võtmisel lisa gaasi sujuvalt
· Gaasi järsul maha keeramisel liigub raskuskese esirattale ja teeb pidamise keeruliseks
· Arvesta vähemalt 3x pikema pidurdusmaaga
· Vaata pigem 20m.ette kui ratta alla
· Hoidu mitmesse järjestikusesse auku sõitmisest, ajab lenksu vänderdama
· Suru jalad kergelt vastu paaki parema tsikklitunnetuse saamiseks
· Gaasi andmine on üldjuhul turvalisem kui pidurdamine
· Pidurda võimalikult vähe ja kui, siis enne ratas püsti otsekursile ja jalgpidurit, koos õrna esipiduriga kuni pidamise piirini
· Ära klammerdu lenksu külge, ära hoia lenksust sirgete kätega lukus küünarnukkidega vaid lõdvesta käed ja ennast
· Ratas läheb sinna kuhu vaatad, ohtlikus olukorras ära vaata teeperve, vaid vaata teed ja päästa mis päästa annab
· Harjuta sõitu püstiasendis otsides põlvedega paagist tuge, proovi raskuskeset hoida pigem taga
· Ole ettevaatlik, aga ära karda üle liia kukkumist, hirm on kõige suurem kukkumiste põhjustaja.
· Kui ohtlikus olukorras kurvist ohutu väljasõitmise võimalus puudub, siis proovi pigem kurv (gaasiga) välja võtta
· Kui näed ootamatult teel auke anna gaasi, et saada esiots kergeks ja tõuse püsti
· Mida rohkem gaasi seda paremini sõit sujub, raskus ei ole esirattal.
· Järgmine tase on kurvisõit püstises asendis

Sõit liival:

· Harjuta liivas mõistlikul kiirusel, kasulik parema ratta tunnetuse saamisel
· Kukkumiskogemusi liivas harjutada on kõige odavam ja ohutum
· Raskus tagarattale ja püsti sadulas, pea ees ja keskmiselt all ja küünarnukid kõverad ja kergelt suunaga ülesse
· Leia optimaalne kiirus, liigvähene hoog raskendab sõitu, optimaalne kiirus kergendab juhtimist ja püstijäämist

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”