Suure enduro sõiduõpik
Moderaator: Moded
Suure enduro sõiduõpik
Tere.
Olen üritanud siit foorumist leida vihjeid raamatutele (vms õppematerjalile) seoses suurte endurote sõidutehnikaga. Nii Sverre ABC kui ka Randmevääne on rohkem suunatud just asfaldile. Huvi oleks aga just liiva, pehmema pinnase jne oludes liikumise sõiduvõtete osas.
Aprillikuises motomaanias on ka artikkel nende rataste sõidukoolituse osas ning seda teemat on ka enne käsitletud foorumis, kuigi alustuseks ehk oleks ka hea ise midagi läbi lugeda.
On ehk kellelgi teada mingit sellist materjali?
Re: Suure enduro sõiduõpik
Tere.
Kuna olin ise hädas sama teemaga küsisin nõu ja sain palju asjalikke vastuseid.
Tegin neist väikse kokkuvõtte:
Teema ise siin:
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=8 ... it+kruusal
Varustus ( ilmselgelt )
· Korralik kaitsmetega varustus
· Korralikud rehvid
· Kukkumisrauad
Sõit kruusal
· Sõida nii kiiresti kui kogemus lubab
· Kruusal ujumine on normaalne nähtus, õpi seda tunnetama
· Tunnetus tuleb praktikaga
· Võtmesõnad on sujuv vedu ja sujuv kiirendus
· Enne kurvi võta hoog maha, kurvi võtmisel lisa gaasi sujuvalt
· Gaasi järsul maha keeramisel liigub raskuskese esirattale ja teeb pidamise keeruliseks
· Arvesta vähemalt 3x pikema pidurdusmaaga
· Vaata pigem 20m.ette kui ratta alla
· Hoidu mitmesse järjestikusesse auku sõitmisest, ajab lenksu vänderdama
· Suru jalad kergelt vastu paaki parema tsikklitunnetuse saamiseks
· Gaasi andmine on üldjuhul turvalisem kui pidurdamine
· Pidurda võimalikult vähe ja kui, siis enne ratas püsti otsekursile ja jalgpidurit, koos õrna esipiduriga kuni pidamise piirini
· Ära klammerdu lenksu külge, ära hoia lenksust sirgete kätega lukus küünarnukkidega vaid lõdvesta käed ja ennast
· Ratas läheb sinna kuhu vaatad, ohtlikus olukorras ära vaata teeperve, vaid vaata teed ja päästa mis päästa annab
· Harjuta sõitu püstiasendis otsides põlvedega paagist tuge, proovi raskuskeset hoida pigem taga
· Ole ettevaatlik, aga ära karda üle liia kukkumist, hirm on kõige suurem kukkumiste põhjustaja.
· Kui ohtlikus olukorras kurvist ohutu väljasõitmise võimalus puudub, siis proovi pigem kurv (gaasiga) välja võtta
· Kui näed ootamatult teel auke anna gaasi, et saada esiots kergeks ja tõuse püsti
· Mida rohkem gaasi seda paremini sõit sujub, raskus ei ole esirattal.
· Järgmine tase on kurvisõit püstises asendis
Sõit liival:
· Harjuta liivas mõistlikul kiirusel, kasulik parema ratta tunnetuse saamisel
· Kukkumiskogemusi liivas harjutada on kõige odavam ja ohutum
· Raskus tagarattale ja püsti sadulas, pea ees ja keskmiselt all ja küünarnukid kõverad ja kergelt suunaga ülesse
· Leia optimaalne kiirus, liigvähene hoog raskendab sõitu, optimaalne kiirus kergendab juhtimist ja püstijäämist
Re: Suure enduro sõiduõpik
aga palun, telli ja loe
http://www.amazon.com/Adventure-Riding- ... 192&sr=8-1
ja pärast anna mulle kah lugeda
-
- Postitusi: 438
- Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
- Tsikkel: Punane Roller
- Asukoht: Pealinna külje all
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Suure enduro sõiduõpik
fotek kirjutas:Ainus asi, mis reaalselt sõitma õpetab, on ikka harjutamine.
Kuldsed sõnad
Ja metsas sõites ära unusta ennast linnulaulu kuulama muidu avastad ennast pikali maas ratta kõrvalt ja jääb arusaamatuks kuidas sinna sattusid (minu eilne kogemus)
Hea oleks kui keegi seletaks kuidas üle langenud puude saaks(sihukesed millele ei saa risti läheneda ja seda rattaga millel kaalu ikka üle 170kg ja pole kärnkummi all)

Müüa 2006 V-strom, üks omanik, kallilt.
Re: Suure enduro sõiduõpik
Alex kirjutas:Hea oleks kui keegi seletaks kuidas üle langenud puude saaks(sihukesed millele ei saa risti läheneda ja seda rattaga millel kaalu ikka üle 170kg ja pole kärnkummi all)
No kui nii ei saa, siis võid proovida oma tankiga LÄBI puude sõita
#609
Re: Suure enduro sõiduõpik
fotek kirjutas:Ainus asi, mis reaalselt sõitma õpetab, on ikka harjutamine.
Põhiline on aint see, et ei harjutaks valesti sõitmist käppa.
Kõige parem on praktilise koolituse kaudu põhitõed selgeks saada ja siis ohtralt vastavalt õpitule edasi harjutada
- Motosurvival
- Motosurvivali 2. etapp
- Vt koolitusi http://www.motokool.ee
Tegelikult saad sa elementaarsed tõed kätte ka su enda mainitud raamatutest, sest füüsikareeglid, mille järgi tsikkel käitub, jäävad ikka samaks vaatamata pinnasele.
Fundamentaaltõdedest edasi aitab sind praktika-praktika-praktika.
Re: Suure enduro sõiduõpik
kraut kirjutas:Survivalil õpetatakse siiski kõvakattega teel sõitu.
Jätkukoolituses ja sel aastal Survival Dayl õpetatakse kruusasõitu. Nendel osalemine eeldab aga põhikoolituse läbimist. Vt emmk.ee
Re: Suure enduro sõiduõpik
Need, kes tahavad üle palkide või metsas sõita, pole emmk või kellegi teise täbnavakoolitaja juures midagi teha. Füüsika on küll sama, kuid selle saavutamine väga erinev.
mina pole ühelgi maanteekoolitusel kuulnud räägitavat kehamassi liigutamisest pikiteljel näiteks.
Aga sellele mehele, kes 170kg+ rattaga tahab üle diagonaalpalkide lasta. Loomulikult saab igasugu asju. Ainult et kui järgmisel korral seda mõni baigiomanik küsib, läheb juba huumoriteemaks
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
- Tsikkel: HusaBerg
- Asukoht: pärnumaa
- Kontakt:
Re: Suure enduro sõiduõpik
Alex kirjutas:Hea oleks kui keegi seletaks kuidas üle langenud puude saaks(sihukesed millele ei saa risti läheneda ja seda rattaga millel kaalu ikka üle 170kg ja pole kärnkummi all)
Tegelikult on vara kireda, sest rada pole veel valmis aga palgi ületamist saab meil juba õppida. Alguseks sobivad ilmselt sellised: http://kodukorts.ee/galerii/main.php?g2_itemId=1013
Lähem info: 509 3161
Re: Suure enduro sõiduõpik
Tänud. Ei alahinda üldse praktika tähtsust ja pidevat harjutamist. Peamine mõte küsimusel oligi just see, et kohe algul ei hakkaks valesid sõiduvõtteid endale sisse harjutama. Pärast midagi ümber õppida palju raskem ja segasem.
Aga tänud veel heade kokkuvõtete eest
Re: Suure enduro sõiduõpik
sang kirjutas:fotek kirjutas:Ainus asi, mis reaalselt sõitma õpetab, on ikka harjutamine.
- Vt koolitusi http://www.motokool.ee
Täieliku kollanokana tänaselt Motokooli koolituselt tagasi, terve kere rammestust täis ja tuju hea. Lugeda ja videost vaadata võib küll ja veel, aga hoopis teine tera, kui elus inimene ette näitab ja kannatlikult ära seletab, miks selles või teises kohas jälle tsikkel külili sai. Kava oli terve päev tegutsemist täis ja omal käel poleks kindlasti julgenud mitmeid asju niipea proovida, aga nüüd käidud ja tubli kukesamm tehtud julgemaks iseseisvaks edasi praktiseerimiseks. Suured tänud korraldajatele
http://www.motokool.ee/?id=4532
EDIT: Reegel 1: kontrolli, kas saad oma ratta peal sirge seljaga püsti sõita.
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: Suure enduro sõiduõpik
Piilu kirjutas:ei hakkaks valesid sõiduvõtteid endale sisse harjutama
Noja millised on siis need maagilised valed sõiduvõtted? St kas on ainult 1:1 vastavus, et kui teed risti vastu paljuräägit õiget soovitust... Või on veel midagi, millest peaks eelnevalt teadma et hoiduda?
G
-
- Postitusi: 438
- Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
- Tsikkel: Punane Roller
- Asukoht: Pealinna külje all
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Suure enduro sõiduõpik
mella kirjutas:Aga sellele mehele, kes 170kg+ rattaga tahab üle diagonaalpalkide lasta. Loomulikult saab igasugu asju. Ainult et kui järgmisel korral seda mõni baigiomanik küsib, läheb juba huumoriteemaks
Ot ja mis ma nüüd siis valesti küsisin, et asi huumor?Ja ma ei küsinudki kuidas diagonaalpalkidest üle "lasta" vaid kuidas neid ületada.Vaadanud neid videosi jms.aga praktikas jääb ilmselt midagi väga vajaka.Sellised vitsad nagu Foteki pildil ei hirmuta aga diameetriga alates 25cm on probleeme.Viimane kord sattus selline nässakas ka veel kallaku peal olema...üle ma pusisin ja püsti jäin ka aga hea nõu kulub alati ära.Ja seda just raskete rataste puhul...120kg ratta ma võin vabalt ka üle tõsta (ratast vahetada ei kavatse kuna see oleks ilmne ressursi raiskamine)

Müüa 2006 V-strom, üks omanik, kallilt.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.