Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Moderaator: Moded
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Vaata peeglisse. Vaata PIDEVALT peeglisse. Üks silm võiks kogu aeg peeglis olla!
Tänane kogemus: Sõitsin maanteel legaalse kiirusega sõidurea parempoolsel kolmandikul. "Ärkasin" hääle peale, mida tekitab suurel kiirusel sõitev auto. Ülejäänud 2/3 peal sõitis minust mööda vilkuritega, aga ilma sireenita politsei Subaru. Kust ta tuli, jäi mul arusaamatuks. Kui mul oleks tulnud pähe sõidurea piires veidi vasakule liikuda, oleksin kindlasti alla jäänud. Arvan, et ta oletas, et ma nägin teda, aga tegelikult ei näinud enne kui ta möödas oli. Sedamoodi
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Peaksime politseile tegeme pöördumise, et nende operatiivsõidukid tsiklile tagant lähenedes lisaks jõulutuledele ka sireeni sisse lülitaksid? Ei tea... Eks see jah märkamise asi ole.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
"Vaata peeglisse. Vaata PIDEVALT peeglisse."
Sama siin. Kirjutasin selle juba ca aastal 1983 lausa märkmikku. See on üks tähtsamaid elupäästjaid. Toona päästis mind perse (vist), sest ma ei tea, mis jõud sundis mind mitte vasakule keerama (peeglisse olin vaadanud, aga UUESTI enne pööret ei vaadanud (ei eelda ju, et keegi 90-ga Vanemuise mäest Zhiguliga alla sõidab)). Edaspidi olen alati vaadanud ja pidevalt. Ja see päästab. Võid ju pidada end kiireks putukaks, aga alati leidub keegi, kes veel kiirem ja veel hoolimatum.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Suvisel tühjal maanteel ootamatult peatunud auto järgmine manööver on tagasipööre!
Kujutage siis ette, et sõidate juba mõnda aega nii 100 m vahega miski auto taga ja see ühel hetkel võtab järsku hoo maha pidurdab paremasse teeserva ja arvates, et kedagi ei ole kuskil, teeb tagasipöörde. Tõenäoliselt ta magas õige teeotsa maha või midagi sellist.
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Metsloomad (ja ka muud loomad) peaksid olema metsas. Aga nad ei ole seal mitte. Ning mida kiiremini liigud, seda rohkem neid teel on.
Peeglisse vaatamisest - vaata peeglisse palju. Aga manöövri alustamisel vaata lisaks ka üle õla (eriti kui peeglid pisikesed, nagu enamustel ratastel nad on)
-
- Postitusi: 1515
- Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
- Tsikkel: cbr600RR
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Üks asi, mis minul ajab sita keema on grupisõidus kõrvale ronimine. Kui teele tuleb mõni auk , või kurvis kaassõitja oskused pole parimad, võib olukord lõppeda kurvalt.
- Kui ratas jääb seisma või ei lähe käima, tuleb esimeste asjadena vaadata üle suretusnupp, bensukraan või bensu olemasolu, siis küünal.Alati tasub ka üle kontrollida küljejalg või küljejala andurid/juhtmed.
Koera lähendes ei tohi pidureid plokki vajutada, vaid hoogu vähendada, oodata, kuni koerjõuab lähemale ja siis kiirendada eest ära.
Ristmikele lähenedes tasub jälgida autojuhi ilmet, kas ta ikka märkas sind!
Pimedamal ajal vähese liiklusega ja piiratud nähtavusega peateel kasutan ristmikule jõudes täistuld ja hoo allavõtmist.Olen mitmeid kordi nt jalakäijana näinud, kuidas õnneproovijad sõidavad ilma peatumata läbi, teadmisega, et nagunii kedagi ei tule sellisel kellaajal.
Parkides tasub alati roolilukk peale panna, võimalusel parkida kohta, kus on palju nägijaid või kaamerate alla, vältimaks ümberlükkamist või vargust.
Tasub enne mõelda, keda endale tagaistujaks võtta ja teha talle selgeks asja võtted - kurvis mitte kaasakallutada, olla lõdvalt.Proovida mitte selga vajuda, nt paagist kinni hoides.
Raha mitte kokku hoida rehvidelt.
Mitte kanda pikapaelalisi botaseid või lotendavaid pükse, mis võimad keti ja hammasratta vahele jääda!
Politseile kiiruseületamisega vahele jäädes mitte vabanduseks tuua, et gaas jäi peale
, selleks on suretusnupp või sidur.
Parima hinnaga motorehvid http://www.motorehv.ee
Soodne rehvivahetus Tartus http://www.tarturehv.ee
Parima hinnaga määrdeained http://www.õlikeskus.ee
-
- Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Kurve läbides ära sõida eesliikuva auto lähedal vaid hoia pigem natuke suuremat pikivahet, kuna paljudel autojuhtidel on loll komme keset kurvi natuke pidurdada.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Õnnekas kirjutas:Kurve läbides ära sõida eesliikuva auto lähedal vaid hoia pigem natuke suuremat pikivahet, kuna paljudel autojuhtidel on loll komme keset kurvi natuke pidurdada.
Sama loll komme on neil (st osadel autojuhtidel) just täpselt kiiruse piirangu märgi juures oma kiirust vastavaks pidurdada.
edu
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Kipsi kirjutas:* Tasub enne mõelda, keda endale tagaistujaks võtta ja teha talle selgeks asja võtted - kurvis mitte kaasakallutada, olla lõdvalt.Proovida mitte selga vajuda, nt paagist kinni hoides.
Hmm minumeelest on parim kui seljakott kopeerib juhi liikumist. Kui juht kallutab ning tagasõitja meeleheitlikult ennast hirmust vertikaalsena hoida üritab siis läheb kõik metsa.
Enda sabale olen selgeks teinud, et mingil juhul ei kalluta püsti ennast, kopeerib minu asendit ja vaatab kurvis üle minu seespoolse õla.
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
ants01 kirjutas:Sama loll komme on neil (st osadel autojuhtidel) just täpselt kiiruse piirangu märgi juures oma kiirust vastavaks pidurdada.
Et siis ilged värdjad, et liikluseeskirja kohaselt sõidavad? Vaata ise ka märke ja säti oma kiirus vastavaks. Siin küll autojuhte süüdistada ei saa.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Rennes kirjutas:ants01 kirjutas:Sama loll komme on neil (st osadel autojuhtidel) just täpselt kiiruse piirangu märgi juures oma kiirust vastavaks pidurdada.
Et siis ilged värdjad, et liikluseeskirja kohaselt sõidavad? Vaata ise ka märke ja säti oma kiirus vastavaks. Siin küll autojuhte süüdistada ei saa.
Nii, 70 ala ja just 50kmh märgi juures toimub "äkkpidurdus", et vastavalt LE'le sõitta.
edu
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Maailm oleks parem paik, kui üldse teisi poleks, ma tean ...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Rennes kirjutas:Maailm oleks parem paik, kui üldse teisi poleks, ma tean ...
Selles on Sul tuline õigus
edu
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Tarkusetera: kui saabub see päev, et tunned, et oled kõige osavam ja jube vilunud, siis on kukkumine või avarii peatselt tulekul.
Sama loogika pädeb ka tööõnnetuses: sõrmed otsast ära saaginud tisler ei ole mitte kunagi algaja ja õnnetuse põhjus on alati elementaarsete nõuete eiramine = enese ülehindamine.
-
- Postitusi: 207
- Liitunud: 27 Mär 2007, 23:03
- Tsikkel: DNEPR MT-9(külghaagisega)72a.
- Asukoht: Pärnu
- Tänatud: 5 korda
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Keset teed sõitmisest niipalju,et sõitsin autoga ja minu taga sõitis mootorrattur.Näen mina järsku,et keset sõidurida on paks surnud kass,kahjuks ei jõudnud ma suunatulega möödumismanöövrit teha.Mootorrattur tegi väikese hüppe ja ma ei saa siiamaani aru,mis nipiga ta püsti jäi sest see mis ma peeglist nägin ei olnud sugugi naljakas.
Kassi asemel oleks võinud täitsa vabalt olla näiteks telliskivi.
Asula sildi juures pidurdajad ajavad vahel tigedaks küll,kui pidurdatakse peaaegu plokki,et saada kiirus 90-lt 70-le ja mõnekümne meetri pärast 70-lt-50-le.Aga noh see pole ei tarkusetera ega nipp,algajale.
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Ma ikka vaatan, et see pidurdamine on hell teema... Teatavasti on taganttulija asi pidama saada ja kui see muret tekitab siis on tegemist liigväikese pikivahe ja/või ebaõige sõidukiirusega. Seega oleme ikka ise ettevaatlikud ja ärme "EELDA" teistelt käitumist meile sobival kujul. Eeldame kõige hullemat ja enamasti see ka juhtub
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
spinna kirjutas:Tarkusetera: kui saabub see päev, et tunned, et oled kõige osavam ja jube vilunud, siis on kukkumine või avarii peatselt tulekul..
Nii leidsin minagi end põllult.
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
kui asula märgi või kiirusepiirangu märgi asemel oleks teele jooksev kass, kas siis oleks ka ohkimist ja teiste kritiseerimist? - usun et ei, seega tarkusetera ja nipp on lihte ja kõigile teada PIKIVAHE
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Mina soovitaks algajatele ja ka vanadele kaladele käia kuskil rajal,päris hästi saab selgeks,et sa ei oska üldse sõita ja hindad igasugu olukordi valesti ja käitud ka vastavalt.Ka aitab treenida krampi mitte minemast.Käib ka mu enda kohta.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
Teema algataja - Postitusi: 581
- Liitunud: 04 Veebr 2007, 13:07
- Tsikkel: Drag Star
- Asukoht: Rakvere (Rockvere)
- Kontakt:
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Rennes kirjutas:ants01 kirjutas:Sama loll komme on neil (st osadel autojuhtidel) just täpselt kiiruse piirangu märgi juures oma kiirust vastavaks pidurdada.
Et siis ilged värdjad, et liikluseeskirja kohaselt sõidavad? Vaata ise ka märke ja säti oma kiirus vastavaks. Siin küll autojuhte süüdistada ei saa.
See on teine asi, vähendada kiirust või lasta jalal kukkuda piduripedaalile kui samas tee on jumalast tühi ja nähtavus maailma... kui taga oled liiga lähedale veerenud siis ei oska sellist käitumist ennetada.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Peeglid.... esimene asi, mis ma tegin, kui tsikli sain - viskasin minema need pisikesed popid carbon-peeglid, millest niikuinii palju, peale omaenda kauniste vormide, ei näinud. Asemele panin prostad ja pirakad, nende peale omakorda kleepisin ühe tsiklistist nooriku soovitusel pisikesed kumerpeeglid. Tulemus on selline, et õige harva pean tagasivaatamiseks pead pöörama. Küljepealse surnud nurga jaoks siiski (ma TÕESTI ei manööverda, kui pole kindel, mis taga toimub).
Äge välja ei näe (mõne arvates), aga tõesti toimib.
-
- Postitusi: 731
- Liitunud: 30 Juul 2008, 15:21
- Tsikkel: Ducati
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Vanemates teemades on ka midagi sarnast jutuks tulnud http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=8&t=291
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Ma lisaksin omaltpoolt veel, et igasugustest kahtlastest ukerdajatest ikka suure kaarega mööduda ja lubatud maksimum sõidukiirust tublisti alandada.
Tuletan kõikidele meelde ka lihtsa elutarkuse - "Keegi ei istu hommikul ratta selge mõttega, et täna sõidan ratta pilbasteks ... küll tasub aga arvestada, et keegi teine võib täna eksida"
Näide tänasest päevast, kus rahumäe teel vanem härrasmees oma seat'iga ilma suunda näitamata vasakpoolselt teepeenralt, oodates ära vastu tuleva sõiduki, tagasipöördel mulle küljepealt külge tuli ... õnn oli et jäsemed muljumatta ja asfaldilihv saamata jäi, ühesõnaga ainult materjaalne kahju, millega edasi tegelb juba kindlustus.
Rutskat keerates 45° tõusevad pöörded tühikäigult piirajani!!!
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Ma rõhutaks ka tähelepanu ja mõttetööd. Vaateväli peab lai ja avar olema, mõtlemine peab mitmetasandiline ja kiire olema.
Jälgige teeolusid! Augud, kruus, kivid, kanalka kaaned, praht, kassilaibad, tee märgistused jne.. - neid võiks märgata juba kaugelt, siis on reageerimiseks rohkem aega.
Pidevalt jälgige teisi liiklejaid nii vahetult ees, taga, kõrval kui ka KAUGEMAL - teadvustage nende olemasolu.
Kui näete midagi, mis võib teid ohustada, siis mõelge (!!!) kuidas oleks seda kõige mõistlikum vältida.
Paanikas kõiki heebleid ja nuppe täie jõuga rakendada ei ole just eriti mõistlik.
Üldse võiks enne sõitmisi kõikide lülitite ja kangide otstarve teada olla.
Kindlasti pöörake tähelepanu enda rattale. Ega kuskilt midagi ei tilgu, tölbenda, ripu, logise...
Ärge hinnake ennast üle!!
Kui keegi seljakotiks on, siis ALATI ja ENNE sõitu leppige põhiasjad kokku.. et keegi kellelgi seljas ei elaks, et ebamugav ei oleks, et üksteist ohtu ei seataks.
Eriti oluline on kõik eelmainitu kokku viia ja seostada..
Sõimake teisi nii kuis jaksate, aga olge ise siis ikka etemad!!
Jah.. kõige enam õpetab oma kogemus, aga teiste nõu ja abi ei ole kunagi üleliiast (kui just mingit pläma ei aeta; kõike ka tõeks pidada ei tasu, kahtlane infot tuleb üle kontrollida).
Harjutage platsil ja ohututes kohtades oma vigureid ja manöövreid, pidurdamisi ja gaasitamisi.
Üldse pole just kõige vastutustundlikum tihedamas liikluses äkkilisi ja ettearvamatuid asju teha.
Sõitke sujuvalt ja nautides!
-
- Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Nann kirjutas:Jälgige teeolusid! Augud, kruus, kivid, kanalka kaaned, praht, kassilaibad, tee märgistused jne.. - neid võiks märgata juba kaugelt, siis on reageerimiseks rohkem aega.
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Mis ma teile ikka oskan kosta.....te enesekriitikat mittetaluvad,kogemusteta, noored, A1 lubadega targutajad.
Tark ei torma....Kiirusta aeglaselt!!!!
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Kassilaibad, augud etc.
Praeguse rattaga pole väga proovinud, kuna pole olukorda ette tulnud. Või siis käib see nii automaatselt, et ei pane enam tähele.
Jawa - ajastul aga tuli olukordi (no teed olid ikka palju sitemad kah).
Kui ümberpõiget polnud võimalik teha, aitas "hüppamine". Enne takistust hüppasid amortisaatori kokku, takistusega kohtusid siis väljasirutunud amortisaatoriga. Vähemalt esiratta aitas see enamasti takistusest ilma suurema löögita üle - see paar sentimeetrit loeb uskumatult palju. Tagaratast aitas see vähem, aga tühja sest. Riias sai niimoodi hüpatud üle isegi pooliku kaanega kanalisatsioonikaevust. Esiratas pääses sisuliselt löögita, tagaots käis läbi ja sai kaanelt veel külglöögi kah, pauk oli aus, ratas käis nagu pendel küljelt küljele, aga ma jäin püsti. Lööki raskendas muidugi ka 20 liitrine bensukanister pakiraami ühel (idioot!!) küljel. Masin kannatas isegi koju sõita selle nalja peale.
Pea-asi: mitte sõita takistusele pidurdatud rattaga otsa - siis on amort kokkusurutud ja ei saa sind aidata - sõidad nagu kännu taha kinni. Enne lööki laske vähemalt pidur lahti. Ja kui jõuate veel, andke gaasi ja/või "hüpake".
-
- Postitusi: 1515
- Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
- Tsikkel: cbr600RR
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Nation kirjutas:Mis ma teile ikka oskan kosta.....te enesekriitikat mittetaluvad,kogemusteta, noored, A1 lubadega targutajad.
Tark ei torma....Kiirusta aeglaselt!!!!
Ma küll ei tea, kus sa A1 lubadega targutajaid näed? Mõttetud ja sisutühjad postitused võiks siiski kirjutada kuhugi delfi noortekasse, mitte asjalikku teemat risustada.
Parima hinnaga motorehvid http://www.motorehv.ee
Soodne rehvivahetus Tartus http://www.tarturehv.ee
Parima hinnaga määrdeained http://www.õlikeskus.ee
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
Täna oli harukordne juhus. Kus lause "loud pipes save lives" töötas. Nimelt oli kõrvalistujal aken lahti ja järsku kuulen hirmsat kiunumist, loomulikult tabasin ära, et Suzuki, vaatasin peeglisse nägin, tõmbasin veits vasakule ja sai ilusti suure hooga mööda must.
PS: Rõhutan veelkord, tegu oli harukordse juhusega!!!
Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.
mart211 kirjutas:Nimelt oli kõrvalistujal aken lahti ja järsku kuulen hirmsat kiunumist, loomulikult tabasin ära, et Suzuki,
respect, et häälest tsiklimargi ära tundsid. Aga mismoodi töötas see "loud pipes save lives" ei saanud ma küll sotti!
mart211 kirjutas:tõmbasin veits vasakule ja sai ilusti suure hooga mööda must
juhtus see siis inglismaal või siin eestis?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.