Jawa 638 karba

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
reiss

Jawa 638 karba

Lugemata postitus Postitas reiss »

Kas keegi viitsiks kiirkorras kriblida kuda ma saaks 638 karburaatori paika. Eriti huvitab mis positsioonis see segu kruvi peab olema. Karba ise istub 634 mootori küljes.
P.S. palun ärge hakake targutama et siin foorumis on seda teema küll. Kui kirjutada ei viitsi siis andke link.

Teema algataja
Jawataja

Lugemata postitus Postitas Jawataja »

Aga milles asi on? Segukruvi määrab mootori tööd ainult tühikäigul(või on 638 karpal teistmoodi??).

Koormuse peal käib segu korrigeerimine peadoseernõela abil, see mis segusiibri küljes ripub.
Vana Jawa ja 634 karpa puhul käib asi nii: Karpa saab pealt käega lahti keerata(sealt, kust tross isse jookseb), seejärel tõmbad segusiibri välja ning trossi segusiibri otsast ära(kui trossi ots õige jämedusega on, peab ta siibri ühest august välja tulema, kui ei ole siis peab vedru näppudega koos hoidma toimetamise ajal), tõmbad nõela siibri seest välja ning vaatad, mitmendas nõela soones see plekitükk on, vajadusel tõstad plekitükki kõrgemale(kui tahad segu lahjemaks) või paned madalamale(segu rikkamaks). Laod asja uuesti kokku, lähed sõitma :). Kui ei tööta, nagu peaks ja kogenematusest ei saa aru, kas on rikas või vaene, siis keera küünlad maha. Pruunid küünlad viitavad enam-vähem õigele segule. Tahmajälgedega on rikas(liiga palju või vale õli kasutades on ka tegelt), valkjad on lahja segu puhul. Neljanda käiguga maanteel sõites võib siuke asi ka juhtuda(kui bensukraani sõel on umbes või paagis nii vähe bensiini, et ühest servast teise loksub), et tõmbab vooliku ja ujukikambri bensust tühjaks, mistõttu ei jõua enam minna. Kui bensuvoolikut kraani otsa panned on mõttekam ta alati enne täis niristada, et õhku vahele ei jääks ning alles siis otsa torgata.

Tühikäigu reguleering(teoorias): Näppida saab kahte kruvi(see kolmas, vasest, on tühikäigudüüs). Üks on horisontaalselt ja allpool, see on tühikäigu emulsiooni(õhu) reguleeriv nõelkruvi. Teine, diagonaalne on segusiibri piirdekruvi(reguleerib kui madalale siiber laskub).

Nõelkruvi keeratakse lõpuni kinni, seejärel umbes poolteist pööret lahti. Käivitad mootori ja keerad piirdekruvi seisu, mil mootor töötab väiksemateil pööretel. Seejärel keerad nõelkrubi aeglaselt ühele ja teisele poole, kuni leiad asendi, mil mootori pöörded on maksimaalsed. Kui need pöörded on tühikäiguks liiga suured, vähendad neid piirdekruvi väljakeeramisega ja leiad segusiibri uuele seisule vastav parim nõelkruvi asend. Reguleerimise õigsust saad kontrollida järsu gaasiandmisega. Kui mootor seiskub, tuleb pöördeid piirdekruvi abil suurendada ja uus nõelkruvi asend leida.

Saab tühikäigu paika ka katse-eksituse meetodil, kuid üks kord põhjalikult ja korralikult tegemine on mõttekam. Lihtsalt "käib kah" meetodi puhul võib hakata mootor pööretelt allatulekul gaasi liiga kauaks peale jätma või esineb muid anomaaliad.

Igaks juhuks mainin, et kõiki reguleeringuid tuleb teha töösoojal mootoril, avatud õhuklapiga(kui see on olemas muidugi :D ), õige süütega, ummistumata karburaatoriga, tiheda mootoriga.

Muide, üks tüüpvigu Jawade puhul on see, et karpa keeratakse liiga tugevalt silindri külge, mistõttu karpa ots paindub ning tõmbab keskelt õhku läbi. Tunnuseks on see, et vänta ja vänta, aga küünlad ikka kuivad. Topkat tehes läheb käima, kuid varsti sureb välja(ülilahja segu). Lihtne kontrollida iseenesest-karpa maha ja otsaga näiteks klaasi peale panna. Kui keskkoht on õhus, siis liivapaber ja lauajupp abx :)

Sai pikk ja lohisev jutt, kuid ehk on kellelgi kasu.

Teema algataja
reiss

Lugemata postitus Postitas reiss »

Suur tänu - lõpuks ometi keegi viitsis ullikesele väheke asja valgustada. Mul on muidugi veel probleemiks et mootor on äsja uue kolvijooksu ja kepsud saanud ning seega üldse kuidagi lahja (200-300 km alles).
Lähen nyyd leiutama.

Teema algataja
Jawataja

Lugemata postitus Postitas Jawataja »

reiss kirjutas:
Suur tänu - lõpuks ometi keegi viitsis ullikesele väheke asja valgustada. Mul on muidugi veel probleemiks et mootor on äsja uue kolvijooksu ja kepsud saanud ning seega üldse kuidagi lahja (200-300 km alles).
Lähen nyyd leiutama.
Palun, aga ei maksa unustada, et ma pole 638 karpat oma käes hoidnud...nii et ei saa garanteerida, et ülalpool mainitud nõuanded(mis käivad 634 ja vana Jawa karpa kohta) sinu karpa kohta paika peavad.

petska01
Postitusi: 22
Liitunud: 25 Juun 2006, 22:12
Tsikkel: CBR F3
Asukoht: tartu

Lugemata postitus Postitas petska01 »

Kas keegi oskaks öelda umbkaudset vahemikku kui palju peab segu kruvi lahti olema? probleem selline, et pöördeid sõites üle 5k ei lähe. Kas siis on ainult segu probleem?
Masinaks on 638 89'. Karburaator on automaat ujuki ja klapisüsteemiga.

k 175> jawa 638> cbr f3
Kasutaja avatar

layr
Postitusi: 23
Liitunud: 18 Aug 2004, 00:07
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas layr »

petska01 kirjutas:

Kas keegi oskaks öelda umbkaudset vahemikku kui palju peab segu kruvi lahti olema? probleem selline, et pöördeid sõites üle 5k ei lähe. Kas siis on ainult segu probleem?
Masinaks on 638 89'. Karburaator on automaat ujuki ja klapisüsteemiga.

Kui sa mõtled tühikäigu õhureguleerimisnõelkruvi, siis vaevalt see sinu probleemi allikaks on. Koormusel saab mootor toidet peadüüsist.

Endal on küsimus ellmainitud tüüpvea kohta:

Jawataja kirjutas:

Muide, üks tüüpvigu Jawade puhul on see, et karpa keeratakse liiga tugevalt silindri külge, mistõttu karpa ots paindub ning tõmbab keskelt õhku läbi. Tunnuseks on see, et vänta ja vänta, aga küünlad ikka kuivad. Topkat tehes läheb käima, kuid varsti sureb välja(ülilahja segu). Lihtne kontrollida iseenesest-karpa maha ja otsaga näiteks klaasi peale panna. Kui keskkoht on õhus, siis liivapaber ja lauajupp abx

Käivitamine üsna problemaatiline ettevõtmine. Võtsin kollektori karpaga maha ning kumerusi oli küll. Isegi kollektoril. Tolle lükkasin käial siledaks. Mida annab aga karpa kinnituse lihvimine? Too rõngas tõmbab ju lihtsalt kummimuhvi vastu kollektorisuuet, tema enda pind pole niivõrd oluline?!

Teiseks tekkis kahtlus, et see kummimuhv ei saa piisavalt tihedalt vastu kollektorit tõmmatud. Justkui kaoks rõnga sisse ära. Rumala peaga mähkisin muhvile paar tiiru teipi peale (puhtalt läbimõõdu suurendamiseks), kuid sealt valgus liim mingi nipiga ujukikambrisse. Suuremat pahandust õnneks ei teinud. Oskab keegi soovitada viisi, kuidas läbimõõtu veel suurendada. Gasket-makeriga ehk?

Kasutaja avatar

Freaksmart
Postitusi: 774
Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas Freaksmart »

Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)

petska01
Postitusi: 22
Liitunud: 25 Juun 2006, 22:12
Tsikkel: CBR F3
Asukoht: tartu

tere

Lugemata postitus Postitas petska01 »

Ma sain nüüd ülal toodud juhiste põhjal segu paika ning ka dokumendid korda kui sellega mu saaga ei lõppe. Probleem nüüd selline, et masinal puudub nagu tegelik võimsus sest minekust jääb kõvasti puudu. Sellise toimingu teised sümptomid on ka ühtlase sõidu ajal jõnksutamine nagu ei saaks kütust kätte, kuigi karpa on värskelt puhastatud. Taine huvitav tunnus on sõidu ajal aku tule vilkumine. Usun et kogu selle jama taga on üks probleem, aga ei oska seda üles leida. Palun abi :oops:

k 175> jawa 638> cbr f3

Panthera
Postitusi: 625
Liitunud: 28 Okt 2006, 18:23
Tsikkel: Honda
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Panthera »

Kas Sa kütusekraani filtrit oled vaadanud ? Ehk tahab puhastamist ... Samuti õhufilter.

Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Vaheta bensuvoolik kah uue vastu :D Ja vaata, kas akult on massi ühendust korralik, seejärel ka kõik muud ühendused-juhtmed, et kas on korrosiooni või kulunud isolatsioon vms.


petska01
Postitusi: 22
Liitunud: 25 Juun 2006, 22:12
Tsikkel: CBR F3
Asukoht: tartu

Lugemata postitus Postitas petska01 »

Bensu ja õhu teema on okey, sest neid sai just vaadatud. Lähen siis juhtmeid kontrollima :D

k 175> jawa 638> cbr f3
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”