Jawa 638 karba
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Jawa 638 karba
P.S. palun ärge hakake targutama et siin foorumis on seda teema küll. Kui kirjutada ei viitsi siis andke link.
-
Teema algataja
Koormuse peal käib segu korrigeerimine peadoseernõela abil, see mis segusiibri küljes ripub.
Vana Jawa ja 634 karpa puhul käib asi nii: Karpa saab pealt käega lahti keerata(sealt, kust tross isse jookseb), seejärel tõmbad segusiibri välja ning trossi segusiibri otsast ära(kui trossi ots õige jämedusega on, peab ta siibri ühest august välja tulema, kui ei ole siis peab vedru näppudega koos hoidma toimetamise ajal), tõmbad nõela siibri seest välja ning vaatad, mitmendas nõela soones see plekitükk on, vajadusel tõstad plekitükki kõrgemale(kui tahad segu lahjemaks) või paned madalamale(segu rikkamaks). Laod asja uuesti kokku, lähed sõitma

Tühikäigu reguleering(teoorias): Näppida saab kahte kruvi(see kolmas, vasest, on tühikäigudüüs). Üks on horisontaalselt ja allpool, see on tühikäigu emulsiooni(õhu) reguleeriv nõelkruvi. Teine, diagonaalne on segusiibri piirdekruvi(reguleerib kui madalale siiber laskub).
Nõelkruvi keeratakse lõpuni kinni, seejärel umbes poolteist pööret lahti. Käivitad mootori ja keerad piirdekruvi seisu, mil mootor töötab väiksemateil pööretel. Seejärel keerad nõelkrubi aeglaselt ühele ja teisele poole, kuni leiad asendi, mil mootori pöörded on maksimaalsed. Kui need pöörded on tühikäiguks liiga suured, vähendad neid piirdekruvi väljakeeramisega ja leiad segusiibri uuele seisule vastav parim nõelkruvi asend. Reguleerimise õigsust saad kontrollida järsu gaasiandmisega. Kui mootor seiskub, tuleb pöördeid piirdekruvi abil suurendada ja uus nõelkruvi asend leida.
Saab tühikäigu paika ka katse-eksituse meetodil, kuid üks kord põhjalikult ja korralikult tegemine on mõttekam. Lihtsalt "käib kah" meetodi puhul võib hakata mootor pööretelt allatulekul gaasi liiga kauaks peale jätma või esineb muid anomaaliad.
Igaks juhuks mainin, et kõiki reguleeringuid tuleb teha töösoojal mootoril, avatud õhuklapiga(kui see on olemas muidugi

Muide, üks tüüpvigu Jawade puhul on see, et karpa keeratakse liiga tugevalt silindri külge, mistõttu karpa ots paindub ning tõmbab keskelt õhku läbi. Tunnuseks on see, et vänta ja vänta, aga küünlad ikka kuivad. Topkat tehes läheb käima, kuid varsti sureb välja(ülilahja segu). Lihtne kontrollida iseenesest-karpa maha ja otsaga näiteks klaasi peale panna. Kui keskkoht on õhus, siis liivapaber ja lauajupp abx

Sai pikk ja lohisev jutt, kuid ehk on kellelgi kasu.
-
Teema algataja
-
Teema algataja
Palun, aga ei maksa unustada, et ma pole 638 karpat oma käes hoidnud...nii et ei saa garanteerida, et ülalpool mainitud nõuanded(mis käivad 634 ja vana Jawa karpa kohta) sinu karpa kohta paika peavad.reiss kirjutas:Suur tänu - lõpuks ometi keegi viitsis ullikesele väheke asja valgustada. Mul on muidugi veel probleemiks et mootor on äsja uue kolvijooksu ja kepsud saanud ning seega üldse kuidagi lahja (200-300 km alles).
Lähen nyyd leiutama.
petska01 kirjutas:Kas keegi oskaks öelda umbkaudset vahemikku kui palju peab segu kruvi lahti olema? probleem selline, et pöördeid sõites üle 5k ei lähe. Kas siis on ainult segu probleem?
Masinaks on 638 89'. Karburaator on automaat ujuki ja klapisüsteemiga.
Kui sa mõtled tühikäigu õhureguleerimisnõelkruvi, siis vaevalt see sinu probleemi allikaks on. Koormusel saab mootor toidet peadüüsist.
Endal on küsimus ellmainitud tüüpvea kohta:
Jawataja kirjutas:Muide, üks tüüpvigu Jawade puhul on see, et karpa keeratakse liiga tugevalt silindri külge, mistõttu karpa ots paindub ning tõmbab keskelt õhku läbi. Tunnuseks on see, et vänta ja vänta, aga küünlad ikka kuivad. Topkat tehes läheb käima, kuid varsti sureb välja(ülilahja segu). Lihtne kontrollida iseenesest-karpa maha ja otsaga näiteks klaasi peale panna. Kui keskkoht on õhus, siis liivapaber ja lauajupp abx
Käivitamine üsna problemaatiline ettevõtmine. Võtsin kollektori karpaga maha ning kumerusi oli küll. Isegi kollektoril. Tolle lükkasin käial siledaks. Mida annab aga karpa kinnituse lihvimine? Too rõngas tõmbab ju lihtsalt kummimuhvi vastu kollektorisuuet, tema enda pind pole niivõrd oluline?!
Teiseks tekkis kahtlus, et see kummimuhv ei saa piisavalt tihedalt vastu kollektorit tõmmatud. Justkui kaoks rõnga sisse ära. Rumala peaga mähkisin muhvile paar tiiru teipi peale (puhtalt läbimõõdu suurendamiseks), kuid sealt valgus liim mingi nipiga ujukikambrisse. Suuremat pahandust õnneks ei teinud. Oskab keegi soovitada viisi, kuidas läbimõõtu veel suurendada. Gasket-makeriga ehk?
-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
tere
Ma sain nüüd ülal toodud juhiste põhjal segu paika ning ka dokumendid korda kui sellega mu saaga ei lõppe. Probleem nüüd selline, et masinal puudub nagu tegelik võimsus sest minekust jääb kõvasti puudu. Sellise toimingu teised sümptomid on ka ühtlase sõidu ajal jõnksutamine nagu ei saaks kütust kätte, kuigi karpa on värskelt puhastatud. Taine huvitav tunnus on sõidu ajal aku tule vilkumine. Usun et kogu selle jama taga on üks probleem, aga ei oska seda üles leida. Palun abi
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.