Kuidas mõõta kompressiooni?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Kuidas mõõta kompressiooni?
kas/kui palju kompressioon mõjutab tippkiirust ja võimsust?
-
Teema algataja
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=35
annab nati infot...
hea oleks ka piiblit lugeda - nii mõnigi asi saab oluliselt selgemaks.
kompressiooni mõõtmiseks ei ole vaja spetsialisti. Instrument, millega mõõta saab, maksab poes umbes-täpselt kuni 300krooni. Aga kui sul garaashi naaber Vasja on näiteks zhiguli või moskvichi omanik, siis suure tõenäosusega on tal see riist olemas ja ta oskab seda ka kasutada.
Ma arvan, et see peaks kõigile loogilisena tunduma- sest millega siis veel kompressiooni mõõta. A mis krdi pärast te seda kompressiooni neil 125- tel mõõdate. Peaasi, et mootor enam vähem töötab jne. Või kui kompressioon kukubki poole ati võrra alla siis hakkate kohe kolbe ja silindreid vahetama või

eks te ise tea paremini mis oma tsikliga teete

-
- Postitusi: 310
- Liitunud: 06 Apr 2006, 13:42
- Tsikkel: VN 1500 MS
- Asukoht: Mulgimaa
- Tänatud: 2 korda
Surveaste on 10, mida see tähendab? Kõik on väga hea?
Vene ajal oli kirjandust palju ja masinaid vähe, kel vähegi oidu, sel oli teoorias asi enne selge, kui masina kallale sai. Masinad olid suht kõikuva töökindlusega ja esimese paari aastaga sai ka praktiline pool käppa.
Surveaste 10 tähendab, et kõik on veel päris hea. Surveastet mõõdetakse töösoojal mootoril. On`s siis näidikul paskalid, atmosfäärid või jõukilogrammid, tulemust see ei mõjuta. Mida suurem surveaste, seda suurem mootori kasutegur.
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS
-
Teema algataja
kompressiooni mõõdetakse siis sellise riistaga
http://www.autoshoppingcenter.com/techt ... s/3612.jpg
Nagu eelkirjutaja ütles, sõltub kompressioonist mootori efektiivsus - kui pool vurtsust ilma tööd tegemata silindrist välja tuleb, siis ei ole ka miskit vinget minekut loota ja ka mõistlikku küttekulu.
Kui kompressioon on erinev silindrite vahel või tükkis madal, siis see on märk, et midagi on nadi ja oleks vaja kolvid-rõngad üle vaadata.
Kuidas aru saada, et rõngad on kulunud?
Võtad rõngad kolvi pealt maha, ühes tükis, ja paned silindri ülemisest osast umbes 1 cm allapoole, sinna kus vanadel mootoritel kulub rant silindri seina sisse ja siis kontrollitakse rõnga otsade vahele jäävat pilu, see peab olema 0.15-0.5 mm(1976, palu piibel), pilusse tuleb teatava respektiga suhtuda, sest kõige ülemine rõngas kuumeneb kõige rohkem ning vastavalt ka nõuab suuremat pilu, liiga väike pilu ja on oht, et paisub kinni ja puruneb. Liiga suure piluga läheb hea kraam vahelt läbi..
Ülemisele rõngale suurem pilu alumisele väiksem, sest alumine kuumeneb vähem.
Selline lugu, eks targemad parandavad.
Surveaste on konstantne suurus võrdub silindri üldmahu ja põlemiskambri mahu suhtega. Kompressioon on rõhk silindris.Holms kirjutas:Zidist kirjutas:Surveaste on 10, mida see tähendab? Kõik on väga hea?
Surveaste 10 tähendab, et kõik on veel päris hea. Surveastet mõõdetakse töösoojal mootoril. On`s siis näidikul paskalid, atmosfäärid või jõukilogrammid, tulemust see ei mõjuta. Mida suurem surveaste, seda suurem mootori kasutegur.
-
- Postitusi: 310
- Liitunud: 06 Apr 2006, 13:42
- Tsikkel: VN 1500 MS
- Asukoht: Mulgimaa
- Tänatud: 2 korda
Jah, minu näpukas.Surveaste on konstantne suurus võrdub silindri üldmahu ja põlemiskambri mahu suhtega. Kompressioon on rõhk silindris.

IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS

Hans
-
Teema algataja
Veidike loll küsimus , aga kui palju mõjutab kas lõõrid on lahti või ei rattal mõõtmise ajal?
Kummale poole mõjutab, on keegi proovinud?
Kas kinnise lõõriga on kompressioon pigem väiksem või suurem?
Mõõtsin just ära ja sain kompressiooniks 15 bar`i suzuki rg 80nel, aga ei tulnud selle pealegi, et lõõrid lahti teha.......
Mõõdaks homme uuesti, aga andsin juba mõõteseadeldise ära.
Kui kinnise lõõriga kompressioon pigem väiksem on siis ei oleks vaja uuesti mõõta.
Andke nõu
matti kirjutas:Veidike loll küsimus , aga kui palju mõjutab kas lõõrid on lahti või ei rattal mõõtmise ajal?
Kummale poole mõjutab, on keegi proovinud?
Kas kinnise lõõriga on kompressioon pigem väiksem või suurem?
Mõõtsin just ära ja sain kompressiooniks 15 bar`i suzuki rg 80nel, aga ei tulnud selle pealegi, et lõõrid lahti teha.......
Mõõdaks homme uuesti, aga andsin juba mõõteseadeldise ära.
Kui kinnise lõõriga kompressioon pigem väiksem on siis ei oleks vaja uuesti mõõta.
Andke nõu
15 bari Uuesti pole küll mõtet mõõta, sest kompresioon on rohkemgi kui olemas, lausa väga hea.
Oli kord ühele tõstetud surveastmega mootorile vaja 4 küünalt. Surve 15at.
Omanik käis, laenas poodidest karbiga küünlaid ja sai siis proovitud, millisest karbist leiab 4 küünalt mis suudavad 16at´ga töötada.
Näiteks NGK küünlad testis olid toodetud kolmel erineval maal (sama koodiga) ja erinevus oli ka erinevate maade toodangu vahel.
Lõppjärelduseks oli, et olenemata margist tuleb küünal enne pealepanekut kontrollida.
Sai huvi pärast proovitud ka sõitnud küünlaid ja üllatus oli NGK Jaapani küünal (ostetud NSVL´is valuuta poest, sõitnud mitme masina peal ja vedelenud 10a garaazis) mis suutis bensiinis märjaks tehtuna 8at juures sädet anda.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.