algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8460
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 342 korda
Tänatud: 439 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Tegelikult paisuvadki.

Selleks ongi krossiratastel kiirreguleerimisega siduritross, mida tegijamad mehed lausa sõidu ajal reguleerivad (neil jääb muidugi aega muugagi tegelemiseks :) )

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2038
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bitter »

Trossi osas ei oska nõu anda, pole ammu vaja olnud :). Aga võimalus on vahetada tross õli vastu. Guuglisse magura clutch kit ja kohe 1-2 link pakub su rattale komplekti. Ca 250 ameerika raha ja võid trossi reguleerimise jm mured unustada. See on muidugi selline asjaarmastajate lahendus, tõelised tegijad mehed regullivad oma trosse sõidu ajal, nagu ma siit loen :).

Kasutaja avatar

riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas riksx »

Ehhh.. siis on hea kui see nähtus normaalne on :D :D Juba mõtlesin et pagan mingi jamps :P

Loen siin usinasti manuali ja leidsin, et õli tuleks vahetada peal igat 5'ntat sõitu või 1000 km. Ämm kuis nüüd võtta osad ütlevad, et vaheta peale 5 töötundi. Kes võsiselt paugutavad, need vahetavad peale igat sõitu.

Kolvile ütleb ka, et kontrolli aind peale 5'ndat sõitu või 1000km.

Kui öeldakse et kolvile 30 töötundi ja kepsule 60, siis see tähendab võistlus töötunde?

r.

mx77 kirjutas:

Tegelikult paisuvadki.

Selleks ongi krossiratastel kiirreguleerimisega siduritross, mida tegijamad mehed lausa sõidu ajal reguleerivad (neil jääb muidugi aega muugagi tegelemiseks :) )

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas riksx »

Oskab keegi öelda kust saaks tunnilugejat ja palju selline vidin maksta võiks.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS


matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas matti »

Kasutaja avatar

riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas riksx »

Oooo.. see paistab isegi asjalikum olema. Saab ringiaega mõõta.

Tegelt päris nii karmi vaja poleks, piisab sellest kui teaksin palju sõitnud olen, et õigel ajal hooldust teha.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS


matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas matti »

EI,ei saa ringiaegu mõõta, lihtsalt ringiaja mõõtjal ja tunnilugejal on ühine kasutusõpetus! :)

Loe samal lingil olevat kasutusõpetust, ja keri too täiesti lõpuni välja(LK 5.) seal on tunnilugeja kasutusõpetus, ülevalpool muu nodi oma.

Kui hind krõbe tundub, siis võid munakujulise taimeri novaluxist osta, sõitma lähed kerid üles ja kui mootor küpse siis hakkab tirisema :lol:
Hiljem kodus kirjutad enda mootorratta töötunnid ülesse.

Siis veel:

http://partsest.com/?s=64
http://partsest.com/?s=65

Kasutaja avatar

riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas riksx »

Irw... peksin segast :p

See ongi see mida mõtlesin. Nohh hind on täitsa normaalne. Arvestades seda, et see võib ära hoida kepsu läbi karteri jooksmast :D

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Lugemata postitus Postitas Möku »

proovi traitechi vector või vapor mudelitele ka pilk peale heita. Mõnisada krooni kallim, aga funktsioone rohkem.

Usinus-Kasinus-Cosinus

nors

Lugemata postitus Postitas nors »

Nägin mõni päev tagasi ka streetmotos tunnilugejat riiulis. Hinda ei vaadanud, kuna pole ühtegi sellist mootrit käepärast, millel peaks tunde lugema.

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2038
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bitter »

vabandan OT pärast. jäin Ramo lehele kolama ja ... sain teada, et Ramo ka kampsuneid müüb :P :

http://www.ramo.ee/?id=2&cat_id=11&item_id=992

Kasutaja avatar

riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas riksx »

Sain KTM originaal tunnilugeja 775.- Wildriders'ist.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS


andrias
Postitusi: 263
Liitunud: 08 Jaan 2007, 19:37
Tsikkel: Zx9r, kx250f, DS650X
Asukoht: Võru/Tartu

Lugemata postitus Postitas andrias »

Terv.
Oleks huvi alustada krossi harrastamisega. raja peale ei tikuks veel, kuid karjääris ja polüka peal saaks lasta küll. Huvi oleks ka talvel proovida sõita.
Nimelt küsiks alustaja ratta kohta. Ise ainult 175 pikk ja 64kg raske. Sõidukogemus hetkel krossikaga puudub, küll aga tänavaratastega. Ei kujuta ettegi kui võimas või lahja ratas peaks olema. Ise arvan, et 250 oleks paras. Hinnaklassiks võiks olla kuni 50k. Foorumist loen et enamus soovitab KTM 525, aga arvan, et seda pisu palju. Ja KTMi rohkem selles hinnaklassis pole http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Või siis nt kawa http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Pole ettekujutustki milline oleks hea.
Ehk keegi juhatab jäljele.
Ette tänades,
Andrias

Annaks jumal häda- küll abi ikka saab!
Võrr->Jawa 638->Dnepr 650->Suzuki GSX600F->Kawasaki ZX6R->Kawasaki ZX9R ja KX250f

Kasjok
Postitusi: 351
Liitunud: 04 Sept 2005, 21:51
Tsikkel: YZ450F

Lugemata postitus Postitas Kasjok »

Ma ei tea miks peaks keegi nii väga 525-te soovitama. Ma saaks aru veel, et KTM 450, aga isegi see oleks ilmselt sulle mõttetult suur. 250 4takti tundub sinu pikkuse ja kaaluga väga hästi sobivat nii et soovitan neid vaadata.

“The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten” - Benjamin Franklin
Uudishimu tapab
Kasutaja avatar

tom201
Postitusi: 48
Liitunud: 28 Aug 2006, 22:00

Lugemata postitus Postitas tom201 »

tule tsekka minu oma kah.....väga korras ja hooldused tehtud pealegi saad 50 eest varustust peale(kiiver, prillid, kaitsmed) väärtuses 6500
tsikkel ise kawa Kx250F 2006 a. oma

igal juhul kui peaks huvi olema siis tom201@hot.ee

Onu Tom:)
Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas HRQ »

Võta 250 neli takti. Võimalikult uus ja heas korras, muidu paned varsti kokku hoitud raha ikka sinna sisse ning jääb vaid remondirõõm, mitte sõidurõõm. Antud variantidest võtaks mina Kawa.

Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee

andrias
Postitusi: 263
Liitunud: 08 Jaan 2007, 19:37
Tsikkel: Zx9r, kx250f, DS650X
Asukoht: Võru/Tartu

Lugemata postitus Postitas andrias »

Ma hooldusvälpadest ei tea suurt midagi krossikatel, siis kui ratas on hooldatud 10h tagasi, siis on mul jäänud sõita palju? 5h?
ja tuleb hooldus, mis maksab umbes kui palju?
tom'i ratas?
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Küsin seda sest, et kui hakata viimast panti panema, et siis teaks palju ressursse on.
Tänud

Annaks jumal häda- küll abi ikka saab!
Võrr->Jawa 638->Dnepr 650->Suzuki GSX600F->Kawasaki ZX6R->Kawasaki ZX9R ja KX250f
Kasutaja avatar

kmx
Postitusi: 568
Liitunud: 31 Mär 2004, 14:51
Asukoht: Harku/Yamaha R7

Lugemata postitus Postitas kmx »

Kasjok kirjutas:

Ma ei tea miks peaks keegi nii väga 525-te soovitama. Ma saaks aru veel, et KTM 450, aga isegi see oleks ilmselt sulle mõttetult suur. 250 4takti tundub sinu pikkuse ja kaaluga väga hästi sobivat nii et soovitan neid vaadata.

Täitsa nõus.Ktm 525 on liiga raske pill,eriti kui oled veel algaja.Võta parem mingi 250 4t pill.Soovitan Kawasaki või Honda.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

irwww, kuulutuses on "sport summuti".
Et nagu muidu pole see tsikkel tehasest tulles sportimiseks mõeldud? :p
Ja tundmatut kasutatud kiivrit ei teagi, kas julgeks pähe panna.

Alati tuleks huurida, MILLINE hooldus tehtud on. Õlivahetus on ka hooldus ja seda peaks tegema sellisel 250ccm tsiklil 2-5h tagant.

Kolvi ja kepsu vahetus on kord hooajal, äärmisel juhul kord 2 hooaja jooksul.
Kolvi-kepsu vahetus koos osadega maksab 10-15K.
Niiet kui täpselt teada pole (või ei saa müüjat uskuda), millal kepsu vahetati, arvesta see summa kenasti oma tsikliostu kuludesse sisse.
Tavaliselt krossikaid nii müüaksegi, et enne suuremat remonti käest ära.

Igal juhul võta 250ccm. Ja soovitavalt mitte vanemat KTM-i. Nende 250 ei ole enne 2007 aastat tegija.

Kawa või suzu ilmselt parim valik, 2006 iolid need vist veel sama ratas :P


andrias
Postitusi: 263
Liitunud: 08 Jaan 2007, 19:37
Tsikkel: Zx9r, kx250f, DS650X
Asukoht: Võru/Tartu

Lugemata postitus Postitas andrias »

Ok tänud vastajaile, pilt tunduvalt selgem.

Annaks jumal häda- küll abi ikka saab!
Võrr->Jawa 638->Dnepr 650->Suzuki GSX600F->Kawasaki ZX6R->Kawasaki ZX9R ja KX250f
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8460
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 342 korda
Tänatud: 439 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

mella kirjutas:

irwww, kuulutuses on "sport summuti".
Et nagu muidu pole see tsikkel tehasest tulles sportimiseks mõeldud? :p
Ja tundmatut kasutatud kiivrit ei teagi, kas julgeks pähe panna.

Alati tuleks huurida, MILLINE hooldus tehtud on. Õlivahetus on ka hooldus ja seda peaks tegema sellisel 250ccm tsiklil 2-5h tagant.

Kolvi ja kepsu vahetus on kord hooajal, äärmisel juhul kord 2 hooaja jooksul.
Kolvi-kepsu vahetus koos osadega maksab 10-15K.
Niiet kui täpselt teada pole (või ei saa müüjat uskuda), millal kepsu vahetati, arvesta see summa kenasti oma tsikliostu kuludesse sisse.
Tavaliselt krossikaid nii müüaksegi, et enne suuremat remonti käest ära.

Igal juhul võta 250ccm. Ja soovitavalt mitte vanemat KTM-i. Nende 250 ei ole enne 2007 aastat tegija.

Kawa või suzu ilmselt parim valik, 2006 iolid need vist veel sama ratas :P

OK, äkki mõtles siis aftermarket summ, mis tehase omaga võrreldes on ikka "sport" küll.

Aga 2006 oli kawal juba uus 4T 250 ja suzu lasi 2006 veel vana ja väga ebaõnnestunud 2005 aasta mudeliga edasi, sidrunil tuli uus alles 2007

Kasutaja avatar

zweitakter
Postitusi: 109
Liitunud: 05 Mär 2008, 10:45

Lugemata postitus Postitas zweitakter »

Suzu = Sidrun
KTM = Porgand

Kuidas ülejäänud marke siis juurikatesse "kodeeritakse" :)

Kasutaja avatar

tom201
Postitusi: 48
Liitunud: 28 Aug 2006, 22:00

Lugemata postitus Postitas tom201 »

hooldus on jah umbes 10 h tagasi ja peale seda on kah ainult põllupeal töristatud ja kui muretsed et kuna vaja hooldus teha siis julgelt võin öelda et ühe hooaja sõidad ilusti ära võibolla isegi rohkem ilma hoolduseta (välja arvatud muidugi õlivahetus) kui sa muidugi kusagile krossirajale julma panema ei lähe :) nagu tegijamad sõitjad seda teevad jne...nii ta kahjuks on iga tsikliga et kui sõidad siis vajavad nad kõik mingi aeg hooldust, kõik sõltub ikka sinust endast ja su sõidustiilist.
Viimase hoolduse käigus on vahetatud õli, õlifilter, kolb, klapid reguleeritud. Poola aastat tagasi siis igaks juhuks vahetatud keps ja hammakad koos ketiga ning piduriklotsid

Onu Tom:)
Kasutaja avatar

KoVaL73
Postitusi: 246
Liitunud: 30 Dets 2005, 13:28
Kontakt:

Kawasaki Tühipööre ja Segukruvi

Lugemata postitus Postitas KoVaL73 »

Sorry et jõuan Sulle nii hilja vastata, aga tegemist ei ole mitte segukruvi karbussi või kurat teab millega. Ma ei saa aru, kuidas te ei tule selle peale, et kui madalatel pööretel mootorratas paugub ja kuumast pärast käima ei lähe, et mingil põhjusel on segukruvis asi. Nimelt on sul hoopis KLAPIVAHED paigast ära, loodan et loed seda teemat ja saad oma karbussi külge tagasi panna ja uuesti sõitma hakata. Mitte et ma kedagi sõimaks või miskit, kuid tavaliselt teed klapivahed ära ja töötab kõik. Ja kui sa arvad, et segukruvis asi siis võin sulle julgelt öelda, et minu HONDA CRF250R töötas täispööretel ilusti ka DIISLIGA, aga see on juba teine tera, nii et palun kontrolli klapivahesid

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2038
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bitter »

zweitakter kirjutas:

KTM = Porgand

porgand viitab Eestile, laias ilmas KTM = apelsin.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

ja üleüldse - misajast sirdrun "juurikas" on :P

Eestis võiks kasutada köögivilju -
ktm-porgand
honda - peet
suzu - kaalikas
kawa - kapsas

:P

Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

mella kirjutas:

ja üleüldse - misajast sirdrun "juurikas" on :P

Eestis võiks kasutada köögivilju -
ktm-porgand
honda - peet
suzu - kaalikas
kawa - kapsas

:P

Yamu jääb siis ikka tsikliks, kuna köögiviljad said otsa :?: :D

SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

saqu kirjutas:
mella kirjutas:

ja üleüldse - misajast sirdrun "juurikas" on :P

Eestis võiks kasutada köögivilju -
ktm-porgand
honda - peet
suzu - kaalikas
kawa - kapsas

:P

Yamu jääb siis ikka tsikliks, kuna köögiviljad said otsa :?: :D

geneetiliselt muundatud tomat...

Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

saqu kirjutas:
mella kirjutas:

ja üleüldse - misajast sirdrun "juurikas" on :P

Eestis võiks kasutada köögivilju -
ktm-porgand
honda - peet
suzu - kaalikas
kawa - kapsas

:P

Yamu jääb siis ikka tsikliks, kuna köögiviljad said otsa :?: :D

Yamu - loomakartul

Kasutaja avatar

fotek
Postitusi: 637
Liitunud: 26 Mai 2005, 09:42

Lugemata postitus Postitas fotek »

bitter kirjutas:
zweitakter kirjutas:

KTM = Porgand

porgand viitab Eestile, laias ilmas KTM = apelsin.

pumpkin ikka :D

maakeeli siis kõrvitsakene

Siim
#609
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”