Rohkem austust teedel!
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Jaanus966 kirjutas:Usun, et kui pooledki rolleriomanikest teaks põhilisi reegleid, et rada vahetatakse suunaga, vasakpööret tehakse vasakust teeäärest (suunda näidates) ja hoitakse vähemalt 3m-st pikivahet, siis neid keskmisi sõrmi nii palju ei tõuseks. Seepärast ootan minagi, et roller, kindlustus ja juhiload oleks omavahel seotud..
Kuidas paneb liikluskindlustuse olemasolu inimese reegleid teadma ja/või nende järgi käituma?
-
Teema algataja
oldmoped kirjutas:Jaanus966 kirjutas:Usun, et kui pooledki rolleriomanikest teaks põhilisi reegleid, et rada vahetatakse suunaga, vasakpööret tehakse vasakust teeäärest (suunda näidates) ja hoitakse vähemalt 3m-st pikivahet, siis neid keskmisi sõrmi nii palju ei tõuseks. Seepärast ootan minagi, et roller, kindlustus ja juhiload oleks omavahel seotud..
Kuidas paneb liikluskindlustuse olemasolu inimese reegleid teadma ja/või nende järgi käituma?
Äkki üritad mu jutust sellise koha ka välja lugeda, kus on kirjas JUHILOAD!
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Tõin su loetelust välja just spetsiaalselt selle punkti, sest täpselt samasisuline kõike ühte patta kokku panev (kindlustus/number/load liikluskultuuri parendamiseks või mis veel hullem, see vajalik lausa selleks, et autojuht rollerisõitjat märkaks ja temaga arvestaks ) ajupesu käib pea igas meediakanalis juba tükk aega.
Registreerimise ja liikluskindlustuse olemasolu ei muuda mittekuidagi liikluskultuuri ja avariide hulka ja ei mõjuta ka inimese sõidustiili ega liikluskäitumist. Neid muudab liikluseeskirjade tundmine, sõidoskus ja kogemused, millest kahe esimese tõendamiseks peavad inimesel olema juhiload. Kogemused tekivad aja ja vanusega. Lisaks muidugi ka inimese üldine kultuuritase, mis mõnel, olenemata kasutatava sõiduki tüübist ei tekki ikkagi kunagi.
Tarts kirjutas:jan22 kirjutas:Kui teiekord motikaga mõne ülbiku rollerdaja taban siis sõidan ka kõrvale ja esitan mõned küsimused ja teen pilti ka!
Mõistan Su püüdlusi ja pahameelt. Aga tuleme korra reaalsusesse tagasi. Mis see küsimine Sulle annab? Mis see pildi tegemine annab? Tekitab vaid konflikti ning paksu verd ja muud midagi. Lase sellel tegeleda politseil. Igal asjal on oma aeg ja igal oinal oma Mihklipäev.
Kindlasi on Sul ka õigus, aga ikkagi...
Eks kogu minu käitumine oli tingitud hetkel olukorrast liikluses,kampaaniast ja kui keegi ei reageeri ülbamisele siis miks mitte sõeluda ohtlikult.Hing sai täis kuna poiss siiberdas ka minu ees kummaliselt.
Kui veel mitmed kaasliiklejad viitsiksid lapsliiklejaid korrale kutsuda oleks selge arusaamine,et midagi ei jää märkamata!
Politsei ei jõua ka iga rolleristi sabas sõita ja jälgida kui korralik keegi on või ei ole!
Üks kogemus oli aasta tagasi Tondi tn,kui minu motika ees sõitis üks nooruk 50cm2 rolleriga ja pidevalt sõitis äärekivile(võibolla tahtis,et ma tast mööduksin) nii lähedale et kukkumine ei olnud enam kaugel.Siis ka soovitasin poisil äärekivist vähemalt 50cm kaugusele hoida et vältida ebameeldivat kohtumist tee pinnaga.
Poiss oli üsna roheline lubadega uue rolleri omanik.
oldmoped kirjutas:Registreerimise ja liikluskindlustuse olemasolu ei muuda mittekuidagi liikluskultuuri ja avariide hulka ja ei mõjuta ka inimese sõidustiili ega liikluskäitumist
Registreerimine vähendaks vast anonüümsust liikluses. Kui sa täna oma "anonüümse" kaherattalisega ringi põristad, võib kodanikel tekkida mõnevõrra süüdimatuse tunne - tagantjärgi ei ole sind ju enam kuskilt otsida.
Paralleeli võiks tuua interneti foorumites anonüümsete kasutajanimede all kommenteerimise/foorumites postitamise vms. Kuniks sind ära ei tunta, oled kõikvõimas. Kui sulle number külge kleebitakse ning on oht, et keegi seda näha võiks, sõidetaks vast ka tiba mõistlikumalt. Seega mõningane psühholoogiline kasutegur ning tunne, et oled "päris liikleja" on vast ikka olemas...
lihtsalt minu kaks senti...
-
Teema algataja
oldmoped kirjutas:Tõin su loetelust välja just spetsiaalselt selle punkti, sest täpselt samasisuline kõike ühte patta kokku panev (kindlustus/number/load liikluskultuuri parendamiseks või mis veel hullem, see vajalik lausa selleks, et autojuht rollerisõitjat märkaks ja temaga arvestaks
) ajupesu käib pea igas meediakanalis juba tükk aega.
Registreerimise ja liikluskindlustuse olemasolu ei muuda mittekuidagi liikluskultuuri ja avariide hulka ja ei mõjuta ka inimese sõidustiili ega liikluskäitumist. Neid muudab liikluseeskirjade tundmine, sõidoskus ja kogemused, millest kahe esimese tõendamiseks peavad inimesel olema juhiload. Kogemused tekivad aja ja vanusega. Lisaks muidugi ka inimese üldine kultuuritase, mis mõnel, olenemata kasutatava sõiduki tüübist ei tekki ikkagi kunagi.
Loogiline on, et liiklusvahend, millel on kindlustus, mis on registreeritud, sellega sõitmiseks peab olema juhiluba, mis eeldab reeglite (liikluseeskirjade) tundmist.
Kuidas suutsid ainult kindlustuse välja tuua, on muidugi su oma asi!
Samas ple ma suga vaielnudki teemal, et kindlustuse omamine liikluses midagi paremaks muudab.
Näiteks täna on Tallinnas liikumas kuninganna ja sellega tänavad politseinikest kubisemas ja liiklust lausa lust vaadata kuidas toimib.
Käisin ise kl.11.00 ringis kesklinnas rolleriga,ei noh lausa tore vaadata kuidas taksod teeda annavad kui suuna sisse paned!
Mis seal rääkida kui politsei väljas teavad kõik liiklejad kuidas peab liiklema ja seda ka teevad.
Ikka silm peab peal olema!
Roller tee end nähtavaks!
Jan.
oman ise ka 50cm apriliat (mopeedi mitte rollerit) ja sõitnud juba väikest saadik ja näinud ka erinevaid juhte.Minu arvates see kui autojuht nüüd autost välja tuleb ja liikluseeskirja rikkunud rolleripoissi sakutama hakkab ei ole ka õige sest mis siis peaksid rolleri ja kõik 2 rattasliste omanikud kohe ette keeranud auto kinni pidama ja tappa andma? sellise suhtumusega ei jõua küll kuskile.asi vajaks parandamist mõlemalt poolt on olemas igas gruppis nii auto kui ka 2 rattasliste seas neid LE rikkujaid, saan aru ka autojuhtide pahameelest et kui ikka keegi ees ujub või ette keerab siis ajab ikka stta keema küll, aga kui ikka vaadata linnas vähegi mida need samad autojuhid linnas teevad ma toon näiteks pärnu 3-4 autot panevad täiesti pohhult punase tulega üle ristmiku sõidavad motika meestele sõna otseses mõttes prse kinni no mis siis sellised juhid paremad on? tuleks ka siis uuesti kordus eksamitele saata? Võib öelda et liikluskultuur on hukas. Mina näiteks suurema maantee ega linna mopiga sõitma ei julge minna sest aetakse alla sõna otses mõttes.
zid50cc kirjutas:oman ise ka 50cm apriliat (mopeedi mitte rollerit) ja sõitnud juba väikest saadik ja näinud ka erinevaid juhte.Minu arvates see kui autojuht nüüd autost välja tuleb ja liikluseeskirja rikkunud rolleripoissi sakutama hakkab ei ole ka õige sest mis siis peaksid rolleri ja kõik 2 rattasliste omanikud kohe ette keeranud auto kinni pidama ja tappa andma? sellise suhtumusega ei jõua küll kuskile.asi vajaks parandamist mõlemalt poolt on olemas igas gruppis nii auto kui ka 2 rattasliste seas neid LE rikkujaid, saan aru ka autojuhtide pahameelest et kui ikka keegi ees ujub või ette keerab siis ajab ikka stta keema küll, aga kui ikka vaadata linnas vähegi mida need samad autojuhid linnas teevad ma toon näiteks pärnu 3-4 autot panevad täiesti pohhult punase tulega üle ristmiku sõidavad motika meestele sõna otseses mõttes prse kinni no mis siis sellised juhid paremad on? tuleks ka siis uuesti kordus eksamitele saata? Võib öelda et liikluskultuur on hukas. Mina näiteks suurema maantee ega linna mopiga sõitma ei julge minna sest aetakse alla sõna otses mõttes.
Nõustun ka sinu arvamusega ja ega ma siis nii tige ka ole et kohe lööma läheks aga vahel on mõte küll vilksanud kui sadulas olles äkki ette keeratakse.
Samas ma nii tige ka pole et kohe lähen sõidan autol peegli maha!
Vist oli nädal tagasi kui nägin pealt kuidas ühele kroomile Tondil Selveri/Neste väljasõidul ette sõideti.Rattur sõitis autole omakorda ette peatas ta ja ütles mis mehest arvas,autost väljus üks noorem kutt ja väljendas ka omapoolset õigust(mida tegelt olnud).Rattur saatis nad kaugele ära ja sõitis omateed.
Vaatasin seda kõrvalt ja mõtlesin et ega polegi midagi muud sellise autojuhiga teha kui mölise(pole mõtet asja keeruliseks ajada) natuke ja sõida omateed.
Kindalsti jääb süüdlasele see kogemus meelde ja ta ei soovi teinekord seda enam kogeda,noh loota ju võib.
Sellised juhmardid ja ülbikud tavaliselt ei pea end süüdlaseks ja arvab et teine on hoopis sooda,noh mis sa sellisega ikka vaidled,küll ükskord koidab talle oma Mihklipäev mõne rekka näol.
Jan.
khm..
sai ostetud omale ka siis töölkäimiseks roller. AMS Meiduo...
mis oskan öelda, meie liiklus ja liiklejad, mnjaa... sinust ei tehta väljagi aga see selleks.
linnas sõidan üldise liiklusvooluga kaasa hoides pikivahet ja näidates enne igasugu pööret ja manöövrit juba varakult suunda (u. 3-4 sek enne)
ilmselt ehk sellepärast pole ka veel olnud mingeid konflikte.
täna panin tagi peale rohelise ohutusvesti.... ja oh üllatust .. miskipärast hakkas viisakaid juhte tekkima, lasti läbi kui ootasin pööret välja peateele, sai rahulikult kõrvalritta reastada.. tegin kohe katse ja sõitsin korduvalt kesklinnas ringi. korra foori taha jäädes kuulsin kui kõrvalreas olev auto signaalitörtsu lasi, vaatasin siis kõrvale ja juht näitas näpuga vesti peale ja tõstis pöidla, seega asi toimis.
üldiselt samastan oma sõitu nagu liikleks autoga, B on üle 10a. taskus ja linnas sõitmist ikka küllaga. selge on, et ülim tähelepanu on vajalik sellise riistapuuga sõitmisel, sest autojuhid on ikka omas maailmas ja nad ei pruugi sind tõesti iga kord märgata.
parimat rollerisuve kõigile, nii noortele kui vanadele
rohkem austust teedel
jaa võtab mõtlema, ikka kuidas meie liiklus kultuur on p***** läinud, miks?
Tõesti ei oska ütelda, mina oman hetkel kahte rollerit ja lubadele viidates neid lihtsalt ei ole ja tegema neid hakata ei kavatse, oman küllalt teadmisi liiklusest, et mitte selle peale eesti riigile raha maksta, aga see selleks...alates eelmise aasta juunist on mul iga jumala nädal olukord kus mulle sõidetakse ette, rammitakse vaikselt, näidatakse keskmist sõrme ...jne. Ühesõnaga masendav mis toimub, ise olen eeskujulik 30 aastane liikleja ja ei ole olnud kordagi põhjust teistele näppu näidata või mingeid x trikke tee peal teha. Lihtsalt minu arusaama järgi 80% on endale load ostnud 10% on uued ( rohelised autojuhid ) ja siis see 10% on need viisakad daamid ja härrad liikluses, keda ma sügavalt austan.
Võib olla kommentaar ühelt vanemalt härrasmehelt kes vist tänaseks juba manalateele läinud, kui mina noor olin siis liikluses olid härrad ja daamid, nüüd ainult üks siga teise järgi. Millal see muutub?
vihjeks siis, et minu liiklemis oskus ei piirdu 5 kuulise sõiduoskusega, vaid ma sõidan igal aastaajal hiina rolleritega.
mingi eelmine nädal sai siis siriuses käidud, ning kui sõbraga ära hakkasime minema ( temal roller, minul mopp) siis mingi rullnokk sõitis järele ja kõrvalistuja näikas lihtsalt keskmist kui meist kurvis mööda sõitis, võta teatavaks et mul on su auto number ja värgid, asi võib sulle kurvalt lõppeda, kui sa seda lugema peaksid ! kõike paremat.
Tuhkur kirjutas:mingi eelmine nädal sai siis siriuses käidud, ning kui sõbraga ära hakkasime minema ( temal roller, minul mopp) siis mingi rullnokk sõitis järele ja kõrvalistuja näikas lihtsalt keskmist kui meist kurvis mööda sõitis, võta teatavaks et mul on su auto number ja värgid, asi võib sulle kurvalt lõppeda, kui sa seda lugema peaksid ! kõike paremat.
+358458693818
-
- Postitusi: 138
- Liitunud: 19 Mär 2006, 18:18
- Tsikkel: ei ole
- Asukoht: Tartumaa, Vara
- Kontakt:
halage vähem ja sõitke rohkem, tartu liiklus on hea ju
Ma ise rikun ka motaga tihtipeale liikluseeskirju, a kes meist ei rikuks????:roll:
, rolluvendi lihtsalt rohkem, seega paistavad ka rohkem silma.
Ja suht mõtetud on sellised liiluskultuuri parandada üritavad teemad, igaüks sõidab ikka nii kuidas südametunnistus lubab
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Tuhkur kirjutas:mingi eelmine nädal sai siis siriuses käidud, ning kui sõbraga ära hakkasime minema ( temal roller, minul mopp) siis mingi rullnokk sõitis järele ja kõrvalistuja näikas lihtsalt keskmist kui meist kurvis mööda sõitis, võta teatavaks et mul on su auto number ja värgid, asi võib sulle kurvalt lõppeda, kui sa seda lugema peaksid ! kõike paremat.
A kui ta ei loe, siis lõppeb rõõmsalt?
Primo kirjutas:Tuhkur kirjutas:mingi eelmine nädal sai siis siriuses käidud, ning kui sõbraga ära hakkasime minema ( temal roller, minul mopp) siis mingi rullnokk sõitis järele ja kõrvalistuja näikas lihtsalt keskmist kui meist kurvis mööda sõitis, võta teatavaks et mul on su auto number ja värgid, asi võib sulle kurvalt lõppeda, kui sa seda lugema peaksid ! kõike paremat.
A kui ta ei loe, siis lõppeb rõõmsalt?
sai veidi valesti kiratud, kuid iga mõtlev inimene peaks lausest aru saama
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Tuhkur kirjutas:Primo kirjutas:Tuhkur kirjutas:mingi eelmine nädal sai siis siriuses käidud, ning kui sõbraga ära hakkasime minema ( temal roller, minul mopp) siis mingi rullnokk sõitis järele ja kõrvalistuja näikas lihtsalt keskmist kui meist kurvis mööda sõitis, võta teatavaks et mul on su auto number ja värgid, asi võib sulle kurvalt lõppeda, kui sa seda lugema peaksid ! kõike paremat.
A kui ta ei loe, siis lõppeb rõõmsalt?
sai veidi valesti kiratud, kuid iga mõtlev inimene peaks lausest aru saama
Ongi nii vä?
-
Teema algataja
Re: Rohkem austust teedel!
Küsimus suurele ringile.Kui on tee peal ummik kas rolleri vendadel on siis õigus sõita autode vahelt läbi või nad peavad ka ootama auto taga järjekorras.Eestis pole ma seda küll näinud aga jh Prantsusmaal küll eriti,Pariisis.Ei mõelnud ainult rollereid vaid teisi 2 rattalisi ka.
-
Teema algataja
Re: Rohkem austust teedel!
Panen kirja ka oma eilse juhtumi. Nimelt tipptunnil linnas sattus minu järgi sõitma rollumees. Oli teine mul päris kaitserauas kinni ja pöörates ristmikul paremale peatusin et lasta läbi jalakäijad. Vilksamisi nägin peeglis et ta seal taga koperdas. Edasi sõites ja parkimiskohta otsides tiirutasin u.5 minutit ringi, rollumees pidevalt sabas. Leidsin siis koha ja autost väljudes oli ka rollumees platsis ning kujutage ette mida hakkas tegema... Ta vabandas, kuna jäi ristmikul pidurdamisega hiljaks ja rollu kumm puutus vastu mu auto kaitserauda. Lähemalt vaadates, jah, kui poleks kaitseraud tolmune, polekski märganud ja ega seda polnud kuulda ega tunda ka autoski. Lihtsalt tore oli näha inimese viisakust.
Re: Rohkem austust teedel!
Uskumatu lugu. Tavaliselt sõidavad ikka minema, aga näe, on ka kohusetundlike inimesi.
Restekp
-
Teema algataja
Re: Rohkem austust teedel!
Ma pean tõdama, et kuigi rollerimeeste seal on kindlasti ka korralike liiklejaid ja normaalseid inimesi, siis see lollakata mass mis nendel rolludel meie teedel liiguvad on nii suur, et üldine arvamus nendest "rollupoistest" on nii madal, et seda tuleks harjaga maast kokku ajada.
Ma ei mõista kohe mingit moodi eesti seadusandlust ja seda millised lollpead sellised asad paberile suutsid panna. Kuidas muidu peaks aru saama sellest, et 70kw mootorattaga linna peal 50km/h kulgemisesks peab inimene olema 21 aastat vana, sõitnud 40 tundi linna peal õppesõitu, sooritanud korra juba teoorja ja autosõidu eksami koolis ja seejärel veel korra mõlemad eksamid Ark-is, seejärel vähemalt 2 aastat sõitnud, seejärel UUESTI läinud ja võtnud mootorratta õppesõitu 10 tundi koolsi, sooritanud teoorja ja sõidueksami koolis ja seejärel VEELKORD Arkis need eksamid ja alles siis võib ta linna peale sõitma minna. ja no andke andeks, aga peale sellise kadalipu läbimist peab ikka midagi külge küll olema jäänud.
Aga iga idioot võib marssida sisse poodi, osta sealt suvalise rolleri, siis esimese asjana kisutakse enilt piirajad maha ja ongi linna peale liiklusesse minek..ei mingit kooli, eksamieid...f*** isegi seda mis värvi fooritulega võib sõita ei pea teadma, aga kulgeda võib täpselt samamoodi liikuses kui kõik teised.
Ja no ei imesta üldse mida need rollumehed linna peal teevad, ega neil pole ju liiklusreeglitest õrna aimugi enamikel, lausa ime, et neid veel nii vähe kraedpidi alla jääb autodele. Mõnede nagade kõitumine liikluses on ikka rohkem kui idiootne kui veel kergelt öelda.
Kahel käel pooldan, et järgmisest aastast pannakse see pull nende rolleritega kinni, raip, mine kooli, ÕPI LIIKLUSEESKIRJU natuke ja siis roni tänavale.
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Rohkem austust teedel!
Enamus rolleri juhte ei tea ,et nad võivad liigelda ainult jalgratta teel või selle puudumisel parempoolses teeservas ja võivad rivistuda vasakusse ritta ainult vasakpöördeks, valmistaja kiirustest me parem ei räägigi. Peace, ma üritan teid mitte alla ajada ja üritan rahulikult suhtuda teie lollustesse, kõik me teeme vigu ja lõpuks me ju areneme.
-
Teema algataja
Re: Rohkem austust teedel!
tat13 kirjutas:Küsimus suurele ringile.Kui on tee peal ummik kas rolleri vendadel on siis õigus sõita autode vahelt läbi või nad peavad ka ootama auto taga järjekorras.Eestis pole ma seda küll näinud aga jh Prantsusmaal küll eriti,Pariisis.Ei mõelnud ainult rollereid vaid teisi 2 rattalisi ka.
Lol Roller on kaa liiklus vahend ja sellega pead istuma ummikus sammuti nagu autoga!
Kuigi ise oman Biket siis ei ole veel kordagi ummikus istund kuna foori tagant on parem kiirendus kui autol ja rolleril nii et ei jää kuidagi esimest autot kaa häirima.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.