Yamaha FZS 600 Fazer Sidur pekkis jälle ?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone »

Andrez kirjutas:
Ghost kirjutas:

Ei seda viga kindlasti ei ole on lõtk olemas ja ennem töötas kõik kenasti ei ole midagi keerenud ega kruttinud jne, kõik sai paika keeratud ja toimis. Järsku hakkas jamama ja siis sellisel kujul et tuleb suur lõtk sisse nagu ma eelpool kirjeldasin, ei saa käiku kätte või tuleb halvasti välja kui natukene koormates kuumemaks läheb ilmselt jne, hiljem avastasin veel et libiseb läbi külma mootoriga ja soojaga on ka kuidagi kahtlane ei ole nagu päris see. Aga mis õli siis ? Castrol 10W40 poolsünt või vahet pole aga muu mark kui Yamalube täissünt ?

Kui kõik nähtavad kohad tunduvad ok olema, siis on üks "nähtamatu", mida tasuks kontrollida. Nimelt see ava, mille sees liigub kettaid lükkav varras. Sellised avad on tavaliselt suht täpsed ja kui sinna sisse satub mingi ollus, mis kuumenedes paisub, siis võivad tekkida kirjeldatud sümptomid.

Oleneb kas sellel fazeril on "lükkav" või "tõmbav" süsteem... tõmbaval jookseb ka tolle varda sees soon ning seinapeal on auk mispidi õli survega ketaste vahele pääseb (mitte kõigil) - aga siiski ei tahaks hästi uskuda, et seal midagi kuumusega paisub ja hakkab siis kettaid lahti pressima.

Samas Ghost sa väidad, et külmast peast libiseb ja soojast peas pole nagu "päris õige" siis ma pakun, et asi on ikkagi õlis ja sittades siduriketastes.

Miks? Loogiliselt võttes siis kuumusega metall paisub, vedrud paisuvad - pinge läheb tugevamaks, hõõrdumine suureneb ja siduri libisemist läheb aina raskemaks.

Ma küll ei oska komenteerida nende LUCA siduriketaste kohta kuid elu on näidanud, et migni teise või kolmanda tootja juppi orig vastu vahetada ei tasu!

Lihtsalt näide sulle mis võib juhtuda kui.... :

Mu kunagisel 600CBR-l sõid "Goldfren" nimelised esipiduri klotsid mu tutikad esipiduri kettad lihtsalt ära (9k vastu pükse) seda enam, et need goldfreni klotsid olid pehme sulamiga :shock:

Mõni mõtleb miks ma lampi uued kettad ostsin? Tegelt oli oma lollus.. jätsin kettaluku peale ja tõmbasin parklas südamiku kõveraks - kettad perses. Ennem kui sellest aru sain, et viga oli südamikus (väga pehme metall) sai neid 3x üle treitud ja mistõttu enam kumbki ei kõlvand lõpuks.

Kokku üle 10k eeki õppetundi! :)

Õlist natuke niipalju mida mina tean... täis sünt ja pool sünt vahe ons ee, et täissünt on mitme/mitmete ainete keemilise reaktsiooni tulemusel tekkinud õli, Pool sünt on põhimõtteliselt osa eelmist juttu + teine osa õlist on siis petrooleumi baasil.

Tavaline mineraalõli kipub miinus kraadidega tahkemaks minema, poolsünt kannatab rohkem miinuseid, täissünt veel rohkem! Muud vahet praktiliselt polegi...

Teine häma selle 10w-20 või mille iganes ümber on kah crapp...

see w tähis seal numbri taga tähendab "winter" e. talv... ja see number seal ees tähendab mis temperatuuri juures õli testitud on! see 10 ei tähenda seal ei -/+ 10 kraadi vaid see on lihtsalt indeks. Näiteks 5w õli on testitud (vist) -30 kraadi juures ning selle temperatuuri juures õli ka töötab!

See teine number seal taga "20" tähendab siis nö. soojus indeksit <- mida kõrgem on number seda suurema temperatuuri juures on testitud õli, et näiteks seal mootori temperatuuri juures 120c õli voolaks ilusti, mida kuumem on õli seda sitemini ta mootorit määrib <- millegipärast on inimestel arusaam, et kuum õli määrib hästi! EI!

Milleks on osadel siklitel õliradikad lisaks? Ei ei ole selleks, et mootorit jahutada... eelkõige hoopis õli jahutamiseks kuid nii saab 2 kärbest ühe hoobiga!

See jutt mida foorumist võib kohata, et täissünti ja pool sünti kokku panek on paha paha ja keerab kohe mootori perse on täis sodi! Nendele teadmiseks siis poolsünt õli nii tehtud ongi (no põhimõtteliselt) kui ei usu siis mõtle selle nimetuse üle "Pool sünteetiline õli" ??? :D

Seega ära vaeva oma pead poolsünt/täissünt teemal... eesti kliimas pole mingit vahet (va enduuro-krossi mehed kes ka talvel sõidavad -30ga)

See mis sind huvitab on see, et ta paneksid oma fazeri mootorisse siklitele mõeldud õli milles ei ole nö. anti hõõrdumise osakesi!

Viimati muutis madone, 14 Mai 2008, 11:50, muudetud 2 korda kokku.

rai00
Postitusi: 107
Liitunud: 28 Nov 2007, 22:37
Asukoht: Pärnu Tallinn

Lugemata postitus Postitas rai00 »

Kui sidur vahel libiseb ja vahel jälle ei lahuta.Ja heebli vabakäigu lõtk muutub,ei saa viga kuidagi õlis olla.Nu kui huvi on ja rahakott kannatab võib sinna igatsugu kraaami sisse valada...

Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone »

Kui siduriheebli vabalõtk kohe kõvasti muutub ja see ei ole mingi petlik tunne lihstalt kuna sidur ei lahuta :P siis saab ainuke süü olla vedrudel.

Sellisel juhul peaks jah külmaga sidur kergemini libisema ning soojast peast kui vedrud paisuvad siis see natukene leevendub. Aga samas peaks ka soojast peast siis siduri lõtk väikesemaks minema.

Kas on nii?

Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 513
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Andrez »

madone kirjutas:

Kui siduriheebli vabalõtk kohe kõvasti muutub ja see ei ole mingi petlik tunne lihstalt kuna sidur ei lahuta :P siis saab ainuke süü olla vedrudel.

Sellisel juhul peaks jah külmaga sidur kergemini libisema ning soojast peast kui vedrud paisuvad siis see natukene leevendub. Aga samas peaks ka soojast peast siis siduri lõtk väikesemaks minema.

Kas on nii?

Siinkohal vaidleks vastu, sest siduris on palju "kulgliikumises" ja hõõrdumise poolt mõjutatavaid osi ning vedrud on selleks, et ketaste/vaheplaatide pakk korralikult kokku suruda. Kui nüüd miskit "kännu taga" kinni on või poob ja vedrud ei jõua pakki korralikult kokku suruda, siis tekibki libisemine, mis on kord nii ja kord naa. Õli süül peaks libisemine suhtkoht stabiilne olema ja lõtku see muuta ei tohiks.

Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone »

Einoh jah vabalt võib midagi kuskil vahel olla kuid ma ei kujuta seda hästi ette... sidureid mida ise lammutanud olen on ikka nii thikelt igatepidi koos, et kui sinna isegi papitükk vahele kukuks siis enam vist korralikult kokku ei saaks.

Lihtsalt jutu põhjal on üldse väga raske midagi kindlaks teha

Ma vist alustaks sellest, et paneks vanad vedrud tagasi kui need veel õiges normi piiris on.

Järgmiseks vahetaks õli ning kolmandaks vahetaks kettad ära.


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Saadanas, no mis te jamate õliga. Lugesin veelkord kõiki Ghosti postitusi, et sümptomitest aru saada. Niisiis: külma mootoriga lahutab, aga libiseb. Sooja mootoriga libiseb vähem (aga korras ei ole), aga SAMAS POOB KINNI JA EI LAHUTA KORRALIKULT. Veelkord, kui ma ikka sain õigesti aru, siis see asi asi lausa haiseb mehhaanilise vea järele. Õliga seotud probleem on siin vaid tagajärg või siis on liitprobleem. Mingid distantsid valed? Mingi krdi distantsseib kusagilt puudu (ma ei ole uute rataste sidurit ise lammutanud)?
Kas ei ole probleemi tekkekirjeldus mitte järgmine: kogu sidurisüsteemi käik (kinnisest asendist lahutuseni) on mingil põhjusel liiga väike. Ja kui reguleerida sidur nii, et lahutaks normaalselt, siis hakkab ta libisema. Seega reguleerisid asja piiri peale välja, et ikka kuidagi lahutaks, samas veel ei libiseks. Said seda teha vaid, kuna panid uued jupid. Nende pisimgi kulumine tõukas su süsteemi jälle "köielt alla" ja tekkis sama jama, millele libisemine ja sellega tekkiv õli ja siduriketaste rikkumine andis veel oma tugeva lisa (st libiseb nüüd juba igal juhul). Ja see lõhkine küna on tõesti seesama, mis aasta eest.
Ma tõesti arvan, et probleem on kusagil siduri lülitus/ lahutusmehhanismis, milles miski on purunenud, kulunud või mingi jupp puudu/ valesti. Tõsiselt, alusta mehhaanikaga, käi see trakt mõttega ja julma järjekindlusega läbi.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Teema algataja
motoratsutaja
Postitusi: 1193
Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas motoratsutaja »

Külmast peast libiseb läbi jah kiirendades kohe, soojema mootoriga nagu ma juba mainisin on kahtlane. See lool tühi käik sidurile tuleb siis kui natukene rohkem koormad sidurit ehk siis aeglase sõidu puhul ja jube kiirelt 10 m sõitu ja olemas juba, toimivat sidurit jääb alles 1 cm, ei ole 100 % lõtk aga tühjalt käib sidur, kerge pinge on peal aga see ei lahuta. ( kui normaalselt sõitu jätkata või ratas seisma jätta siis kaob üsna siva see tühi käik ära ja kõik nagu normis siduri osas, ega pole sooja mootoriga väga piinanud ka ratast kõrgematel pööretel et tuvastada kas soojast peast ikka libiseb läbi jne. teine ratas ka ja kogemus puudub ei oska aru saada ja kui juba korra jamab siis tundub juba iga asi kahtlane ja vale)sama seis oli ratast ostes aga siis sõber keeras lõtku alt siduri kaane poolt must kummist kork maha ja sealt keeras maha, korras kõik, siis mingi aja pärast hakkas libisema, uued kettad ja vedrud sisse, vanade vedrudega tuuga, krt ei tea kus need kuna omal garaazhi pole kus kola hoida siis kõike korterisse ei kipu tassima ja vanad vedurd kui on sõbral kuskil veel või minema visatud eks oma lollus jälle. Kui sidur mõnusalt läbi libisenud siis peaks õli ka olema igasugu siduri kulumise sitta ja puru täis et vahetada võiks nagunii selle ära ja puht sportlik huvi on selles õli asja osas juba tekkinud et kas....?

Yaaa-maaa-haaa......

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Vedrudes mu meelest asi küll ei ole. Vedrude viga ei takistaks kuidagi lahutamist.
Ja vedrude omadused ega üldse materjalide omadused ei muutu nii järsku ja nii väikese temperatuurimuutusega, nagu kirjeldad.
Endiselt arvan, et vea vahemik on sidurilingist kuni siduri ajamini (mõtlen lahutusmehhanismi), viimane kaasa arvatud. Ega sa ei pääse. Hangi joonis ja tee endale konkreetse siduri tööpõhimõte lõpuni selgeks, siis mõtled ka välja, mis tal viga on, kasvõi laua taga.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Teema algataja
motoratsutaja
Postitusi: 1193
Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas motoratsutaja »

Proovime kahekesi jagu saada asjast, kui mitte midagi välja ei tule siis istun joonisega laua taha. Ma loodan et saab asja, võtsin juba uue õli ja filtri ligi (Castrol GPS 10W40), proovime ära siis teise margi ja eks näis imet :roll: , sinna juurde ka vea otsing.....

Yaaa-maaa-haaa......
Kasutaja avatar

Teema algataja
motoratsutaja
Postitusi: 1193
Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas motoratsutaja »

Sidur sai lahti kistud, 2 vaheketast olid pruunikaks / sinakaks tõmmanud aga sirged, üks neist rohkem teine vähem, kettad ise olid küll mõõdus ja muu tundus kõik ok, alt sai võllile lõtku juurde ka keeratud ja liivapaberiga käisin kergelt üle vahekettad ja sisse läks siis eelmises postituses mainitud õli...... ja kadus ära libisemine, hetkel tundub kõik tip top olevat ei libise enam külma mootoriga läbi ja soojast peast ka kõik ok. Kas nüüd tõesti oligi viga ainult õlis :shock: :roll: aeglast sõitu ei ole veel teinud, ei taha nagu niksida äkki hakkab jälle jamama kui vähe koormust rohkem saab, korra lühikese jupi proovisin ja kõik oli ok, eks mingi päev peab veel enda rahustamiseks proovima kas on ikka ok ja kanatab ka aeglast sõitu teha.

Yaaa-maaa-haaa......
Kasutaja avatar

randmevääne2
Postitusi: 187
Liitunud: 06 Sept 2006, 00:18
Tsikkel: Yamu,KTM,Kawa
Asukoht: Jõgeva-Tartu

Lugemata postitus Postitas randmevääne2 »

Tere!
Vaatan,et see teema on siin maha jahtunud.Ju siis algataja on vea kätte saanud. Siiski oma kogemuse kirja panna,mis ma hiljuti sain siduri kokkulappamisest.Mul ka pärast kokkuladumist sidur ei vadanud ja ei lahutanud.Hiljem selgus,et üks kattega ketas on suurema siseläbimõõduga ja peab minema esimeseks .Nimelt sidurikorvi põhjas on väike tihend.Algul ladusin ka suvalises järjekorras kettad kokku,aga vaatasin ,et asi vale. Nüüd targem ja teinekord tähelepanelikum. Ratas küll ktm lc4,aga sidurite ehituses suurt vahet szs-ga neil ilmselt pole.
Loodan,et on sellest tähelepanekust kunagi kellelgi abi.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”