Õnnetused mootorratastega
Moderaator: Moded
Kui on tee lai ja möödasõitu ootav autojuht vilgutab tulesid siis tehaksegi tee keskelt puhtaks. Pärisuund tõmbab ühte äärde, vastassuund teise äärde... suht sujuvalt toimib see nii Lätis, Leedus kui ka Poolas. Kurvilisel metsateel on jah teine teema aga sirge ja lai maantee... üldiselt saadakse juba sellest aru kui möödasõitu sooviv autojuht tõmbab telgjoonele lähemale. Muidugi Eestis on see ohtlik, kuna inimesed pole harjunud sellise käitumisega.
K.
-
- Postitusi: 501
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, CRF 300L
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 49 korda
Jah Sepp, tegelikult mõtetu vaidlus. Kihuta edasi. Ja tõmba ka samal ajal kõrvale, ole mõistlik ja leplik.
Eks ma üritan ka edaspidi, omal moel. Loodetavasti jääme mõlemad (ja me lähedased) terveks.
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024
-
- Postitusi: 1244
- Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
- Tsikkel: Valkyrie
- Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Sepa jutt õige. AGA on natukene vaidlemise kohta ka. On selliseid kolmanda rea tegijaid, kes ei vaata ikka üldse, selline tunne, et kas on pimedad, või ikka erilise laksu all, kus iga tee viib neid paradiisi. Ja kui kohtud ikka ühe sellisega, siis on ka Divika meelepaha õigustatud. Pimedas kurvis prauh kolonnist välja, ja otse ette, no see ajab tigedaks küll, eriti kui ise paned veel pikalt mööda kraaviperve, et kummale poole nüüd kakub. Kui tuleb hea nähtavusega teel ilusasti suunaga märku andes ja mitte 2x lubatud kiirust ületades vastu, siis nagu ei märkagi, et midagi kummalist oleks olnud.
Minu tagasihoidlik arvamus on see, et see kolmas rida ei tööta. Usutlege nt. operatiivautojuhte. Nemad on sõitnud vilkurite ja sireenidega kindlasti keskmises reas suure liiklusega maanteel. Liiluseeskirjas on ka kirjas, et neile tuleb teed anda ja vaatamata sellele on enamusel neist vahel väga napilt auto terveks jäänud. Paljud liiklejad ei pane tähele, mis ümberringi toimub. Selle põhjuseks võib olla nt. lühike pikivahe, kõva muusika, sõidu ajal meigi tegemine või mis iganes.
Ja minu kindel veendumus on, et inimesed kes üritavad tekitada kolmandat rada ja kes sõidavad kurvis mööda, kuna vastu "ei näi" kedagi tulevat, on tavalised debiilikud, kuna neil puudub respekt teiste inimeste suhtes ja tavaliselt ka empaatiavõime, nagu sarimõrvaritel ja muudel maniakkidel. Vahe selles lihtsalt, kes lõikab naistel rindasid küljest kes sööb neid ja kes kihutab arutult. Nad kõik arvavad, et kontroll on nende käes, nad on teistest paremad, osavamad ja julgemad.
mullike kirjutas:Minu tagasihoidlik arvamus on see, et see kolmas rida ei tööta. Usutlege nt. operatiivautojuhte. Nemad on sõitnud vilkurite ja sireenidega kindlasti keskmises reas suure liiklusega maanteel. Liiluseeskirjas on ka kirjas, et neile tuleb teed anda ja vaatamata sellele on enamusel neist vahel väga napilt auto terveks jäänud. Paljud liiklejad ei pane tähele, mis ümberringi toimub. Selle põhjuseks võib olla nt. lühike pikivahe, kõva muusika, sõidu ajal meigi tegemine või mis iganes.
Ja minu kindel veendumus on, et inimesed kes üritavad tekitada kolmandat rada ja kes sõidavad kurvis mööda, kuna vastu "ei näi" kedagi tulevat, on tavalised debiilikud, kuna neil puudub respekt teiste inimeste suhtes ja tavaliselt ka empaatiavõime, nagu sarimõrvaritel ja muudel maniakkidel. Vahe selles lihtsalt, kes lõikab naistel rindasid küljest kes sööb neid ja kes kihutab arutult. Nad kõik arvavad, et kontroll on nende käes, nad on teistest paremad, osavamad ja julgemad.
Jutt õige, aga unustasid mainimast, et ei tööta Eestis. Millegipärast euroopas toimib ja vahe on ainult inimestes. Eestlasel on kõik raskelt tulnud, laenud/liisingud maksta, kogu aeg kiire jne. Miks kuradi pärast peaks siis keegi teine lihtsamalt läbi saama, vot ei lase ja kõik Ja Sepp häbi sulle, et euroopalikku liikluskultuuri üritad maale tuua
Eestlane on lihtsalt targem, kui mingi eurooplane. Eriti tõstaks muidugi esile need, kes imestavad, kui autojuhid on pahased ristmikul ettetrügivate tsiklistide peale, samas on omal kohe jonn lahti, kui keegi kolmanda rea tekitab.
Minu jutu mõte oli ennekõike suhtumise muutumisest autojuhid vs. mootorratturid maanteel. Autojuhtidel omavahel on tõesti veel üksjagu maad minna enne kui teisi ka peale iseenda liikluses hinnatakse. Samas tsikliga liigeldes tõmbasid väga paljud autojuhid oma sõidurajal paremasse serva ning see polnud kolmanda raja efekt. Eesolevast pol.patrullist andsid nii paljud vastutulijad märku, et käsi väsis tänuviipamisest ära. Asjad liiguvad ikkagi paremuse poole.
Teema hakkab kuidagi offtopicusse jõudma. Selleks võiks eraldi liikluskultuuri(tuse) teema olla juba.
Benelli TNT 1130
kolmas rida tekib osapoolte kokkuleppel. Nii Lätis kui Poolas antakse üksteisele kavatsustest märku ja asi kokkuleppel toimibki. Eelduseks muidugi pooleteistrealiseks ehitatud teed.
Divikas ei rääkinud kolmanda rea sujuvast tekkimisest vaid killeritest, kes lihtsalt lambist "märga kaltsu" (ingl: "chicken") mängivad. Ja nende tõttu saab ka sel suvel veel mitu ratturit omale kabelimatsu kätte.
Tsiklist võib ju arvata, et ta ise kolmandana vahele mahub, ja üldjuhul ta mahub ka. Aga kui siis vastu tuleb valge kaubik, kes endale vastassuunast möödasõidul teed trügib, siis pole sul äkki kuhugile minna. Väiksema sõidukogemusega venna lööb araks ja siis kui pidurdad, siis ka enam trajektoori nii täpselt ei kontrolli, et annast ära mahutada ning lähedki kremeerimisele.
Eestis on see tegelikult ikka suhteliselt harv, aga mine sõida Aafrikas või Ladina-Ameerikas ja õpid kiiresti ära et sa tsiklistina kunstlikult kolmandat rida tekitades ei jää sinna üksi.
Sestap, vennad - ärge eeldage, et ainult teie mõtlete kolmanda rea tekitamisele. Kurvi tagant tuleb alati mõni hull.
PsychoDad kirjutas:Täna oli tunnike-poolteist tagasi üks mees oma punase motikaga siruli maas Kristiine Statoili ees. Ise viibis ta ilmselt kiirabi autos. Kuna näha polnud.
Ma loodan, et kõige suurema kahju sai su ego, ja sa ise oled terve.
Peatset paranemist.
Psihh
http://www.postimees.ee/130508/esileht/ ... orke-kohta
Selline siis lugu.
Andke teavet ja Andreile kiiret paranemist
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Andrez kirjutas:mullike kirjutas:Minu tagasihoidlik arvamus on see, et see kolmas rida ei tööta. Usutlege nt. operatiivautojuhte. Nemad on sõitnud vilkurite ja sireenidega kindlasti keskmises reas suure liiklusega maanteel. Liiluseeskirjas on ka kirjas, et neile tuleb teed anda ja vaatamata sellele on enamusel neist vahel väga napilt auto terveks jäänud. Paljud liiklejad ei pane tähele, mis ümberringi toimub. Selle põhjuseks võib olla nt. lühike pikivahe, kõva muusika, sõidu ajal meigi tegemine või mis iganes.
Ja minu kindel veendumus on, et inimesed kes üritavad tekitada kolmandat rada ja kes sõidavad kurvis mööda, kuna vastu "ei näi" kedagi tulevat, on tavalised debiilikud, kuna neil puudub respekt teiste inimeste suhtes ja tavaliselt ka empaatiavõime, nagu sarimõrvaritel ja muudel maniakkidel. Vahe selles lihtsalt, kes lõikab naistel rindasid küljest kes sööb neid ja kes kihutab arutult. Nad kõik arvavad, et kontroll on nende käes, nad on teistest paremad, osavamad ja julgemad.Jutt õige, aga unustasid mainimast, et ei tööta Eestis. Millegipärast euroopas toimib ja vahe on ainult inimestes. Eestlasel on kõik raskelt tulnud, laenud/liisingud maksta, kogu aeg kiire jne. Miks kuradi pärast peaks siis keegi teine lihtsamalt läbi saama, vot ei lase ja kõik
Ja Sepp häbi sulle, et euroopalikku liikluskultuuri üritad maale tuua
Eestlane on lihtsalt targem, kui mingi eurooplane. Eriti tõstaks muidugi esile need, kes imestavad, kui autojuhid on pahased ristmikul ettetrügivate tsiklistide peale, samas on omal kohe jonn lahti, kui keegi kolmanda rea tekitab.
Kuulge olge normaalsed. Lätis, Poolas ja Rootsis (näiteks) on teepeenar ka praktiliselt sõidurea laiuses asfalteeritud ja ei ole probleemi kolmes ja vahest ka neljas reas sõita. Meil on asfalteeritud osa laius väljapool valget joont heal juhul pool meetrit, kuhu see kolmas rida moodustada?
-
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
mx77 kirjutas:Kuulge olge normaalsed. Lätis, Poolas ja Rootsis (näiteks) on teepeenar ka praktiliselt sõidurea laiuses asfalteeritud ja ei ole probleemi kolmes ja vahest ka neljas reas sõita. Meil on asfalteeritud osa laius väljapool valget joont heal juhul pool meetrit, kuhu see kolmas rida moodustada?
suures osas Trt-Tln maantee asfalteeritud osa mahutab 3 sõidukit kõrvuti
Ehe näide isetust (oma õigusi mitte tagaajavast) liiklemisest. Mitte et ma sellist liiklust Eestisse igatseks, aga toimib, ja hästi toimib
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
ishijupp kirjutas:mx77 kirjutas:Kuulge olge normaalsed. Lätis, Poolas ja Rootsis (näiteks) on teepeenar ka praktiliselt sõidurea laiuses asfalteeritud ja ei ole probleemi kolmes ja vahest ka neljas reas sõita. Meil on asfalteeritud osa laius väljapool valget joont heal juhul pool meetrit, kuhu see kolmas rida moodustada?
suures osas Trt-Tln maantee asfalteeritud osa mahutab 3 sõidukit kõrvuti
Ehe näide isetust (oma õigusi mitte tagaajavast) liiklemisest. Mitte et ma sellist liiklust Eestisse igatseks, aga toimib, ja hästi toimib
Mahub ta jee kui kaks rekkat kõrvuti satuvad. Ja arvestage, et liikluses ei liikle ainult sellised "üks samm puudu Rossiks saamisest" profid vaid ka vahtralehtedega ja vanemad juhid, kellede gabariiditunnetus ei ole nii hea. Seega jutt tln-trt maanteel kolmest reast PRAEGU on BS. Ja India liiklust ei maksa ühe YT video baasil näiteks tuua. Sealtmaalt tuleb pidevalt ka uudiseid uppi sõidetud liinibussides ja 20+ laibakogustest.
Muuseas, keegi võiks välja rehkendada selles YT videos sõidukiiruse ja siis tahks näha kas meie bikevennad ikka nii aeglaselt viitsivad sõita .
Kuna mul on autos paberkandjal liikluseeskiri ja paar päeva tagasi juhuslikult lehitsesin seda ajaviiteks, siis seal on tegelikult üsna puust ja punaselt kirjas "sõiduki paiknemine teel" peatükis, et sõiduk peab teel liigeldes paiknema oma sõiduraja võimalikult paremas servas. Ma ei saa aru, mida need 3da sõiduraja vastased plõxivad?
-
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
mx77 kirjutas:Mahub ta jee kui kaks rekkat kõrvuti satuvad.
Jee, MX poolt tõestatud. Kui mees nii ütleb, siis nii see on, kahtlejad peldiku taha ja kuul pähe!
mx77 kirjutas:Ja India liiklust ei maksa ühe YT video baasil näiteks tuua.
Sealtmaalt tuleb pidevalt ka uudiseid uppi sõidetud liinibussides ja 20+ laibakogustest.
Valju häält oskad sa teha paremini kui lugeda- näide oli toodud mitte eeskujuks Eesti liiklusele, vaid näitena oma õiguse mitte tagaajamisest. Mis 20+ laipadesse puutub, siis valdav enamus on tingitud sellest, et rool ja rattad ei saa tänu seadmete vanusele enam üksteisest aru. Pidevalt.... khmmm, kui pidevalt selliseid sõnumeid tuleks siis, kui Eestis oleks rahvaarv 1,2 miljardit
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Muidu on tee paremas ääres tore ja palju funktsionaalsem sõita üldise liiklusvoolu parandamise eesmärgil, kui vaid erinevaid toredaid jalakäijaid ja jalgratastel tuigerdavaid muhedaid külamehi, kes kilomeeter tagasi poe ees "na pasašok" 2 pudelit Bocki sisse keeravad ja siis kodu poole teele asuvad, poleks.
Nädalavahetusel Tartusse minnes üks siuke ilmselt juua täis jalgrattal ahv töllerdas enne linna sissesõitu Lõunakeskuse poole, vaatas tsiklit kuuldes üle õla ja oligi tasakaal läinud ning ahv kaldus tubli 2 meetrit MINU sõidureale mulle ette.Väga lahe. Ning 300 meetrit enne teda oli politsei just tegelemas autojuhiga.
Üks litter on mul juba olnud seoses purjus jalgratturiga.Tol korral küll Bockine külamees lükkas vokki, kuid tegi seda valel pool teed (olles jalakäija) ja kohe üldse mitte tee ääres.
Minu õnnetu lugu...
Sain siis täna kätte enda tuttuue RSV1000Ri ja läksin vaikselt rattaga harjuma. Sain Pääskülast Pirita ringrajale kus paar ringi tegin, et tunnetust kätte saada ja sõitu meelde tuletada. Olen 3 aastat sõitnud ja pean ennast keskmisest kogenumaks liikluses. Ratas väga hea ja tuju samuti. Sõidan siis tasapisi kesklinnas ringi jälgides liikluseeskirju ja nautides ilusat ilma.... kuni korraga üks naisterahvas arvab, et tark oleks suunamärguannet andmata teeäärde keerata... mina ei jõudnud arugi saada mis toimub kui korraga avastasin ennast mööda teed lohisemas... ratas ees, mina järgi (olin just kombe koju viinud ja läksin ratast garaazhi viima, teksapükste ja tuulejopega). Seisma jäädes tänasin hetke jumalat, et elus olen, tõusin püsti ja vaatasin otsa naisjuhile, kes küsis, kust sina välja ilmusid. Olen vist üks paljude seast... Igaljuhul kahju... ratas katki, ise marraskil... MÄRKA RATTURIT! Ei ole raske ju enne manöövri sooritamist korra peeglisse vaadata....
Re: Minu õnnetu lugu...
DeeJay kirjutas:MÄRKA RATTURIT! Ei ole raske ju enne manöövri sooritamist korra peeglisse vaadata....
Kurb küll juhtunu pärast, küllap ta vaataski "korra" ja tsikkel jäi pimedasse nurka, või ei vaadanud nii hoolega... aga eks juhtunus ka endal vist väike süü .. "hoia ohutut pikivahet" on selle nimi...
head paranemist ja edu tsikli lappimisel!
Kaastunne RSV1000R lappimisel. Omal sama ratas ja mind aeti külili eelmise hooaja lõpus. Ratas läks remonti oktoobri viimastel päevadel (väidetavalt siis telliti ka jupid) ning kätte sain ratta veebruari keskel - seega u. 3,5 kuud hiljem minu "õnneks" olin just hooaega lõpetamas, kuid kui praegusest hetkest 3+ kuud arvutada, siis magusaim aeg on sul see hooaeg läinud. Tõsiselt loodan, et praeguseks on itaallased usinamalt varuosasi tootma hakanud...
Re: Minu õnnetu lugu...
DeeJay kirjutas:Sain siis täna kätte enda tuttuue RSV1000Ri ja läksin vaikselt rattaga harjuma. Sain Pääskülast Pirita ringrajale kus paar ringi tegin, et tunnetust kätte saada ja sõitu meelde tuletada. Olen 3 aastat sõitnud ja pean ennast keskmisest kogenumaks liikluses. Ratas väga hea ja tuju samuti. Sõidan siis tasapisi kesklinnas ringi jälgides liikluseeskirju ja nautides ilusat ilma.... kuni korraga üks naisterahvas arvab, et tark oleks suunamärguannet andmata teeäärde keerata... mina ei jõudnud arugi saada mis toimub kui korraga avastasin ennast mööda teed lohisemas... ratas ees, mina järgi (olin just kombe koju viinud ja läksin ratast garaazhi viima, teksapükste ja tuulejopega). Seisma jäädes tänasin hetke jumalat, et elus olen, tõusin püsti ja vaatasin otsa naisjuhile, kes küsis, kust sina välja ilmusid. Olen vist üks paljude seast... Igaljuhul kahju... ratas katki, ise marraskil... MÄRKA RATTURIT! Ei ole raske ju enne manöövri sooritamist korra peeglisse vaadata....
Kuidas selline case'i tõlgendatakse, saad sa kindlustusest mingit pappi ka, teoreetiliselt oli sul parema käe reegli järgi õigus...
Re: Minu õnnetu lugu...
Antik kirjutas:Kurb küll juhtunu pärast, küllap ta vaataski "korra" ja tsikkel jäi pimedasse nurka, või ei vaadanud nii hoolega... aga eks juhtunus ka endal vist väike süü .. "hoia ohutut pikivahet" on selle nimi...
Mul on endal kunagi nii mõnigi auto CBR900 peeglitele "pimedasse nurka" jäänud. Sellest ajast peale viskan peale peegli pilgu üle õla ka. Seega see naisjuht ei pruukinud sind tõesti näha.
Kulukal kombel said teada "soovituse" sõita nii nagu oleksid nähtamatu.
Mul on erinevad autojuhid käesoleval nädalal igasuguseid vigureid ees teinud - kes siiberdab ilma suunatuleta 4 manöövrit järjest, kes teeb keset teed tagasipöörde üle 4 rea ilma suunatuleta jne
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
Re: Minu õnnetu lugu...
tarx76 kirjutas:Kuidas selline case'i tõlgendatakse, saad sa kindlustusest mingit pappi ka, teoreetiliselt oli sul parema käe reegli järgi õigus...
Parema käereegliga pole pistmist. Tegemist on punktiga mis kohustab juhti veenduma manöövri ohtuses. Otseliikujal (omas reas) on alati eesõigus manöövri sooritaja ees.
Re: Minu õnnetu lugu...
lohe kirjutas:Parema käereegliga pole pistmist. Tegemist on punktiga mis kohustab juhti veenduma manöövri ohtuses. Otseliikujal (omas reas) on alati eesõigus manöövri sooritaja ees.
Sündmuse kirjeldus on üsna puudulik. Kas tädi sõitis teises reas ja reastus ümber ilma suunata tee äärde? Või äkki sõitis kannatanu esimeses reas sõitvale tädile külje alla ja juhtus õnnetus?
Re: Minu õnnetu lugu...
Lähtusin sellest lausest:
DeeJay kirjutas:kuni korraga üks naisterahvas arvab, et tark oleks suunamärguannet andmata teeäärde keerata...
Kaks sõna: "suunamärguanne (selle puudumine)" ja "keeras" eeldaks justkui manöövrit.
Re: Minu õnnetu lugu...
DeeJay kirjutas:Sain siis täna kätte enda tuttuue RSV1000Ri ja läksin vaikselt rattaga harjuma. Sain Pääskülast Pirita ringrajale kus paar ringi tegin, et tunnetust kätte saada ja sõitu meelde tuletada. Olen 3 aastat sõitnud ja pean ennast keskmisest kogenumaks liikluses. Ratas väga hea ja tuju samuti. Sõidan siis tasapisi kesklinnas ringi jälgides liikluseeskirju ja nautides ilusat ilma.... kuni korraga üks naisterahvas arvab, et tark oleks suunamärguannet andmata teeäärde keerata... mina ei jõudnud arugi saada mis toimub kui korraga avastasin ennast mööda teed lohisemas... ratas ees, mina järgi (olin just kombe koju viinud ja läksin ratast garaazhi viima, teksapükste ja tuulejopega). Seisma jäädes tänasin hetke jumalat, et elus olen, tõusin püsti ja vaatasin otsa naisjuhile, kes küsis, kust sina välja ilmusid. Olen vist üks paljude seast... Igaljuhul kahju... ratas katki, ise marraskil... MÄRKA RATTURIT! Ei ole raske ju enne manöövri sooritamist korra peeglisse vaadata....
Sellest eelnevast kõlas välja,et autojuht ei näidanud suunda ja ei veendunud oma manöövri ohutuses.
Kui auto suund oleks vilkunud 5-6 korda siis vast oleks jõudnud veel pidurdada ja kukkumisest pääseda.
Kindlasti on oluline pikkivahe ees liikuva sõidukiga,siis veel ajaliselt mingi võimalus tegutseda.
Kahju,et nii esimene päev uue rattaga lõppes ja ise ka vaevades.
Kunagi oli endal kogemus jalutajaga,kes bussi varjust teele astus ja mulle risti ette,õnneks sain hoo maha ja jäin ise ka püsti,tädi pääses vaid ehmatusega!
Jan.
Kiiret paranemist.