Sünkroniseerimiskellad Louis'ist - õpetlik lugu

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Leiutaja
Postitusi: 60
Liitunud: 24 Dets 2005, 21:54
Asukoht: Haapsalu

Sünkroniseerimiskellad Louis'ist - õpetlik lugu

Lugemata postitus Postitas Leiutaja »

Siin alles oli teema odavatest momentvõtmetest, panen ka ühe loo analoogsel teemal, äkki on abiks kellelegi.
Nimelt, ostsin Louis'ist sünkroniseerimiskellad (korrektne oleks neid vist nimetada vaakummõõtjateks, no see selleks), need kõige odavamad, ca 700.- maksid, kahe kellaga komplekt, täpset linki ei viitsi otsida praegu. Sünkisin sellega oma ratta karbussid paika, ise veel imestasin, et nii paigast ära läinud eelmise hooajaga. Peale seda rattaga sõitma minnes oli kohe tunda, et mootor ei tööta nii korralikult kui enne. Loomulikult sai kahtlustatud neidsamu kellasid, et äkki näitavad aiateibaid, seetõttu laenasin veelkorra neid kellasid millega varem olin karbusse sünkroniseerinud. Ja mis tuli välja, olin oma uute sünkroniseerimiskelladega karbussid täiesti paigast ära regullinud.
Niisiis, neid uusi kellasid lähemalt uurides selgus, et nad näitavad erinevalt ca -0,075 bar'i e. 3 mõõtevahemikku (mõõteulatus kelladel -1 bar), mida on päris palju. Seda on lihtne mõõta, ühendades kellad ntx kolmikuga ühte voolikusse ja siis tõmmata nad korraga vaakumisse, peavad näitama võrdselt.
Ei taha nüüd propageerida, et ärge ostke neid odavaid, kuid kui keeegi ostab, siis vähemalt enne kasutamist üle kontrollida kas valetavad ja kui palju. Sest hoolimata sellest saan ka mina omi siiski kasutada arvestades lihtsalt seda vahet. Kuigi see on tülikas.

Terv.

Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Mine kurda muret Metroserdis vms kohas kus kontroll-mõõteriistu taadeldakse. Võimalik, et nad saavad need kellad paika ajada ja saad korraliku asja. Hinnalisa muidugi natuke tuleb ja siis ei ole enam need kõige odavamad kellad. Aga võimalus nad korralikult tööle saada on olemas.

Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

nostrak
Postitusi: 133
Liitunud: 23 Apr 2007, 15:03
Tsikkel: K1200GT
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas nostrak »

mul oli sama jama, aga tõstsin ühel kellel seieri ringi ja nüüd näitavad ilusti parelleelselt terves skaala ulatuses. Ma arvaks, et reguleeringu tulemusena peab saavutama ühtlase vaakumi igale silindrile, aga millise väärtuega ta on, pole nii oluline.


Teema algataja
Leiutaja
Postitusi: 60
Liitunud: 24 Dets 2005, 21:54
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas Leiutaja »

nostrak kirjutas:

mul oli sama jama, aga tõstsin ühel kellel seieri ringi ja nüüd näitavad ilusti parelleelselt terves skaala ulatuses. Ma arvaks, et reguleeringu tulemusena peab saavutama ühtlase vaakumi igale silindrile, aga millise väärtuega ta on, pole nii oluline.

Kusjuures mõtlesin minagi seieri ümbertõstmise peale, kuid tol hetkel ei suutnud ma aru saada kuidas klaasi koos metallvõruga korpuse küljest korrektselt lahti saada. On ta sinna liimitud vms, ei saanud pihta. Ideed on muidugi oodatud.
Vaakumi väärtusel pole tõesti tähtsust.

Kasutaja avatar

nostrak
Postitusi: 133
Liitunud: 23 Apr 2007, 15:03
Tsikkel: K1200GT
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas nostrak »

Seal plastmass võru koos klaasiga korpuse servadele pinguga surutud. Mehhanism ise kahe väikse kruviga korpuse sisse kinnitatud.
Seieri eemaldamiseks läks ka tiba jõudu vaja, kuna ta oli algselt koonusele liimitud vist.
Edu! Igatahes.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Alati kui sünkrost juttu on, siis väike soovitus: See Habanero tehtud 30 eegine seadeldis pole meid veel alt vedanud:

Pilt


grahv
Postitusi: 1186
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 77 korda

Lugemata postitus Postitas grahv »

Ei tea küll sinu kellade täpset ehitust, aga ega sul seierite pendeldamise reguleerimiseks/vähendamiseks mõeldud muhvid (kui on) kogemede liiga kinni pole keeratud? Ühel neist...

Nagu ikka amatööririista puhul - usalda, aga kontrolli: peale esialgset timmimist vaheta pooled ja kontrolli uuesti. Täpseim seade on ikkagi voolik+õli.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Piipz kirjutas:

Alati kui sünkrost juttu on, siis väike soovitus: See Habanero tehtud 30 eegine seadeldis pole meid veel alt vedanud:

Ok, sellega saab 2-silindri kaupa sünkida. Aga kuidas 1-e silindrilist teha? ;)

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

mella kirjutas:
Piipz kirjutas:

Alati kui sünkrost juttu on, siis väike soovitus: See Habanero tehtud 30 eegine seadeldis pole meid veel alt vedanud:

Ok, sellega saab 2-silindri kaupa sünkida. Aga kuidas 1-e silindrilist teha? ;)

http://vhiu.piipz.com


koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

Mella, ühesilindrilist tee ikka vasaku käega!

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”