Hälvik- Mootorratturid
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Aga mitu korda Su vend avariisid tegi selle aja jooksul? Tegelikult kehtib liikluses põhimõte, et kui sa ei tea, kas sul on õigus, siis arvesta, et ei ole. Kui kõik on mõistlikud, poleks kogu seda jama üldse vajagi.
Ma olen korra käinud ARK-s uute (nojah, uus süsteem, aga aasta oli siis ikkagi mingi 1995) reeglite järgi eksamil. Samuti teeb mul emand parasjagu A-kategooria jaoks teste (B tal on). Ütlen ausalt, minu meelest on testides sees liigselt selliseid hinnangulisi küsimusi, mis taanduvad mitte liiklusolukorrale vaid nn miilitsa loogikale. Enamasti mõtled muidugi välja, aga siiski. Toon näite (mitte esimest korda). Mu enda tehtud eksamist. Küsimus oli, et kui palju kulub aega pilgu fikseerimiseks ühelt objektilt teisele (ei kujuta küll ette, kuidas see aitab mind liikluses, see polnud isegi mitte reaktsiooniaeg vaid konkreetselt "pilgu fikseerimine"). Vastusevariandid olid a'la 0,2 s; 0,4s; 0,6s; 0,8s; 1s. Mõõtsin siis pastaka ja lauanurga vahel. Õige vastus VIST oli 0,6, kusjuures ma arvasin selle isegi ära. Ja leidsin, et kui mu pilk fikseerub 0,6 sekundiga, küllap ta fikseerub siis ka 0,8 ja 1 sekundiga. Märkisin ka need. Ja need arvestati vigadeks. Õnneks mul rohkem vigu polnud ja ma sain läbi. Aga s.tt maik jääb ikkagi suhu, kui sulle võidakse põske teha meelevaldselt, vaatamata sellele, et sa sisuliselt eksinud polegi. Liikluses on situatsioon, mida tuleb lahendada õigesti ja kiiresti. Seal pole tõmbamist.
Kui palju rumalusi teevad tänaval vahtralehega sohvrid. Kusjuures kõik nad teavad eeskirju paremini, kui meie kamba peale kokku. Küsimus ei ole mitteteadmises. Küsimus on kas kogemuste puudumises (mida parandab aeg) või siis sihilikus sigatsemises (mida võib-olla parandab karistus).
Lisame ka selle ajakulu ning puhta rahakülu ühiskonnale, mis kulub kõigi liiklejate läbihekseldamisele iga 5 aasta tagant. See ei ole mingil kujul ratsionaalne!
Ma ei vaidle, et teatud tüüpi rikkujate puhul, kus lausa karjub näkku, et tüübil pole aimugi, mida ta liikluses teeb, tuleb ta saata eksamile. Aga kui inimene eeskirju ei riku - no see on ju vana inseneriprintsiip, et ära remondi seda, mis pole rikkis. Milleks? Noh, ega me vist siin ühele meelele ei jõua, aga ega tegelikult peagi. Pole mina ka mingi universaalse tõe kehastus siin
Tsikkelröövel kirjutas:Lisame ka selle ajakulu ning puhta rahakülu ühiskonnale, mis kulub kõigi liiklejate läbihekseldamisele iga 5 aasta tagant. See ei ole mingil kujul ratsionaalne!
Ma ei vaidle, et teatud tüüpi rikkujate puhul, kus lausa karjub näkku, et tüübil pole aimugi, mida ta liikluses teeb, tuleb ta saata eksamile. Aga kui inimene eeskirju ei riku - no see on ju vana inseneriprintsiip, et ära remondi seda, mis pole rikkis. Milleks? Noh, ega me vist siin ühele meelele ei jõua, aga ega tegelikult peagi. Pole mina ka mingi universaalse tõe kehastus siin
Noh ARK kohapealt võib lisada ka teisegi vana inseneritarkuse: "Aegajalt tuleb mõõteseadmeid kalibreerimas käia! Siis on pärast hea uuesti olemasolevat üle mõõta."
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100
harimal kirjutas:Lihtsalt otsa targutades - kui mu vend, kes kohati sõitis autoga 5000 km nädalas, tsiklilube tegi, siis instruktor küsis talt, kuidas ta endale esimesed load üldse kätte sai.
Ehk tõesti - suur sõidukogemus ei tähenda, et inimene seda korrektselt teeks, eriti kui tal jonnakas seisukoht, et "oskan niigi sõita".
Sõidan ise tiba vähem nädalas. Ja A-kat tehes sõiduõpetaja ütles kohe peale esimest sõidutundi ära: sa sõidad, nagu iga teine juht tänaval, st igapäevaliikleja, aga nii sa eksmilt läbi ei saa! Need kombed tuleb välja juurida!
Muidugi oli eksam ja see õppesõit vägagi värskendav
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
ulmo kirjutas:Jah, käed-jalad laiali ette poleks pidanud ronima, oleks kõrvalt kaika esirattasse surama .
Kas elu pole õpetanud, et kaigas on kahe otsaga asi?
Näitlik õppetund:
Endal jäi B ja A lubade vahele nii kümme aastat ja ei ütleks et mingeid probleeme oli. LE tuli korra läbi lugeda veidi testidele otsa vaadata, ning tänaval sõita nii nagu peab, mitte nii nagu harjunud oled (kohaneda tuleb oludega). Ehk selline kirikuõpetaja huumor: tee minu sõnade, mitte minu tegude järgi...
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=39831
Selle teema jätkuks.
Olin mina see mootorrattur ja vabandan väga, et selline olukord tekkis, täielikult minu süü. Linnas ja külavahel liiklen alati rahulikult ja tähelepanelikult (eelmine aasta sai küll ka linnas paugutatud, see-aasta mõistus peas, pole koht kus ennast näidata). Seekord läks nii ja tänan jumalat et ühelegi inimesele otsa ei sõitnud. Muidugi sentimeetreid puudu on selge liialdus, jutt käib ikka meetritest (mul hästi situatsioon meeles).
Ma ei tulnud kiiresti, aga ma ei tea millele ma mõtlesin või mida ma vaatasin, kuid see peatus tuli minujaoks ootamatult. Ja järgmise fooritaga teemaalgajata signaali kuulsin ka hästi ja sain aru mille eest see oli.
Esimese hooga suutsin kogemata teemast v2lja postitada, aga nyyd ikka 6igesse kohta.
Tulen siis mina, kell 17.00 yks laps k2ruga ees, teine k2ek6rval ja asun Luha ja Videviku t2nava ristis olevat vöötrada ületama.
Tänav on nähtavas osas tühi. Vasakule, Pärnu mnt. poole on nähtavus kurvi tõttu üsna vilets.
Astun vöötrajale, kui nurga tagant kostab mingi hirmus plärin. Instinktiivselt raban vanemal lapsel käest kinni. Pärnu maantee poolt sööstab ümber nurga mingi vanemapoolne (90ndate alguse malli kandlise esitule ja gondlitega) kõrge matkaratas v. enduuro. Lapsevankriga ja 2 lapsega vöötrajal(!) viibiv isa vaprat krossimeest eriti ei häiri. Lisab uljalt gaasi ja tuhiseb napilt titekäru otsast mööda.
Kahjuks liikus ratas nii kiiresti ja number oli nii porine, et peale numbri "6" ja tähe "Z" ei jõdnud midagi välja lugeda.
Kulla enduuromees, kui sa seda lugema juhtud:
- Lasteadede l2heduses oleks arukas hoogu maha võtta.
- Liiskluseeskirja järgi oled sa KOHUSTATUD vöötrajal viibivale jalakäijale teed andma.
-
- Postitusi: 865
- Liitunud: 14 Okt 2006, 10:16
- Tsikkel: Sõber
- Asukoht: EESTI
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Head Sõbrad mootorratturid!
Hälvikud ja mittehälvikud! Mina, vana jahimehena, sooviksin Teie tähelepanu juhtida ühele selle aasta tõsisele kitsaskohale.
Nimelt on väga soojalt möödunud talv mõjunud suisa plahvatuslikult meie metsades leiduvatele olenditele ehk siis nende populatsioonile ja seoses sellega kohtab noid tegelasi üha tihedamalt ka maantee äärtes. Autoga sõites hakkavad kokkupõrkel mõne elajaga mõjutama oluliselt sõidutrajektoori alles suuremad isendid alates metsseast, lõpetades põdra ja nagu ka kuuldud, siis karuga.
Tsikliga, paraku, võib koguni hiir mõnikord saatuslikuks saada. Kindlasti aga teevad väga haiget juba kõik mägrast suuremad loomad. Seega: Vältige sõitmist hämaras ja pimedas metsa vahel, kui seda siiski teha tuleb, hoiduge võimaluse korral mõne suurema apastraadi selja taha. Ja mitte mingil juhul ärge kaotage valvsust.
Reguleerigem ikkagi metsloomade arvukust vastavate jahimeetmetega, mitte aga road-killeritena!
-
- Postitusi: 3833
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 89 korda
wend kirjutas:Täna kella poole kuue kuue vahel lendasid 4 ratast Kiisa vahel nii üle 100km/h. Palju rahvast ja lapsi rullitamas ja ratastega sõitmas, autosid ka oma jagu, neil ikka vaja asulas, kus 50km/h näidata kui kõvasti peale võimalik on keerata.
autod on igalpool.
ma arvan,et mõistlik olex yldse keelata ära rattaga sõitmine asulates!
-
- Postitusi: 148
- Liitunud: 18 Juun 2007, 12:28
- Tsikkel: Kawasaki EN500
- Asukoht: Kurtna
- Tänatud: 1 kord
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1967
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Tavastia
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 186 korda
Hälvik- mootorratturid
Muidugi - muidugi... lennake aga madalalt, need keda mõistusega inimesed mättasse ei löö sigatsemiste eest sõidavad ise ennest teepeal pooleks... kahjuks pole meil siis kedagi enam kiruda siin teemas.
-
- Postitusi: 865
- Liitunud: 14 Okt 2006, 10:16
- Tsikkel: Sõber
- Asukoht: EESTI
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Bladyhell kirjutas:baltroon kirjutas:Reguleerigem ikkagi metsloomade arvukust vastavate jahimeetmetega, mitte aga road-killeritena!
Juhtus sul midagi või oled kirglik jahimees?
Nii üht kui teist.
Eelmise aasta lõpus suutsin vältida folgilt tulles just eessõitja (Range Rover) taha varjudes kitsele otsasõitu ja mõned aastad varem suutis kass! mul ühel sõbral esiratta alt ära joosta.
Samas hulgun palju metsas ja niitudel ning sõidan tihti mööda Eestit ringi ning näen mis loomade populatsiooniga toimunud on. Arvan, et nii mõnigi teine tähelepanelikum foorumlane on märganud teeäärsetel põldudel kasvõi kitsede rohkustki.
baltroon kirjutas:Head Sõbrad mootorratturid!
Hälvikud ja mittehälvikud! Mina, vana jahimehena, sooviksin Teie tähelepanu juhtida ühele selle aasta tõsisele kitsaskohale.
Nimelt on väga soojalt möödunud talv mõjunud suisa plahvatuslikult meie metsades leiduvatele olenditele ehk siis nende populatsioonile ja seoses sellega kohtab noid tegelasi üha tihedamalt ka maantee äärtes. Autoga sõites hakkavad kokkupõrkel mõne elajaga mõjutama oluliselt sõidutrajektoori alles suuremad isendid alates metsseast, lõpetades põdra ja nagu ka kuuldud, siis karuga.
Tsikliga, paraku, võib koguni hiir mõnikord saatuslikuks saada. Kindlasti aga teevad väga haiget juba kõik mägrast suuremad loomad. Seega: Vältige sõitmist hämaras ja pimedas metsa vahel, kui seda siiski teha tuleb, hoiduge võimaluse korral mõne suurema apastraadi selja taha. Ja mitte mingil juhul ärge kaotage valvsust.Reguleerigem ikkagi metsloomade arvukust vastavate jahimeetmetega, mitte aga road-killeritena!
No mul tuleb kahjuks veel praegusel aastajal pimedas töölt koju sõita( 21:00 lõppeb töö ). Eeelmise töötsüki käigus oleks peaaegu alla ajanud paari parte ja jänese. Töökaaslane kes sõitis autoga minust mingi 5 km eespool ( minul on tööl koju 22 km ) nägi kraavist kahte kitse tee peale jooksmas, õnneks sai pidama. Nii et võib öelda-metsloomade arvukus on kindlat tõusnud ja sellels valguses pole pimedas sõit üldse lõbus.
Vabandan kirjavigade pärast mis võisid postitusse tekkida, kuna tulin just saunas on olen nii mõnegi õlle joonud, loodan et suudate andestada.
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
baltroon kirjutas:Reguleerigem ikkagi metsloomade arvukust vastavate jahimeetmetega, mitte aga road-killeritena!
Hoiatus ja üleskutse teepeal loomade liikumise tõttu tähelepanelikum olla, on väga hea ja paljudele vajalik. Tuttavatel teedel on lihtsam - loomad kasutvad valdvalt samu konkreetseid ülekäiguradasid ja kui need on enamvähem teada, siis tead ka, kus eriti hoolikas olla. Oma liikumistrajektooril kohtan iga päev paari kitsekarja ja paarkorda nädalas põtra, rebast ja vahetevahel ka metsanotsusid. Samas ei tundu mulle küll, et neid liiga palju oleks ja selletõttu ei saa nõustuda arvukuse piirmise vajadusega mitteüheski versioonis.
Vaatamata sellele, et olen ise 8aastat tagasi olnud seoses ootamatu kohtumisega noore lolli põdraga 6 tundi operatsioonilaual ja kaotanud ka ühe silma, olen ikkagi loomade poolel. Neil on oma elu ja omad kombed ja me peame suutma ka nendega arvestada. Saan aru tundrakütist, kes jahib looma toidu saamiseks. Saan aru talumehest, kes istub püssiga oma kartulimaa ääres ja passib metssisigu, et ka endale miskit talveks jääks.
Prooviks äkki võimalusel lihtsalt mõlemad ellu jääda ja üksteisega sõbralikult koos eksisteerida.
Jaan, kaine, aga hakkab rohetama.
Postimehes on täna selline artikkel: Kokkupõrget metsloomaga aitab vältida autole kinnitatav vile
Auto külge kinnitatavad ja inimkõrvale kuulmatut heli tekitavad viled aitavad vältida ootamatut kokkupõrget teele tuleva metsloomaga. Kevad ongi metsloomadele liikluse seisukohalt kõige hullem aeg – siis jääb neid kõige rohkem ka autode ette, kirjutas Valgamaalane. Bensiinijaamades ja autopoodides on müügil väiksed viled, mis käivad auto külge ning tekitavad kiirusel enam kui 30 km/h inimkõrvale kuulmatu heli, mis aga loomad teelt eemale hoiab. Kasutajate väitel on seal, kus varem alati loomi märgata võis, liigub neid vile kasutuselevõtu järel tunduvalt vähem.
Huvitav, mis siis saab, kui see tsiklile külge panna ja siis külavahele paugutama minna, kus kõvasti koeri, kasse jms. lojuseid leidub?
Päevalehes oli kunagi nt. selline artikkel http://www.epl.ee/?artikkel=247398
+358458693818
-
- Postitusi: 865
- Liitunud: 14 Okt 2006, 10:16
- Tsikkel: Sõber
- Asukoht: EESTI
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Kunagi sai ühes teises teemas nende vilede kohta juba ära mainitud, et nendest viledest on kasu küll aga seda ainult nende jornide müüjatel.
Jussufil tahaksin soovitada põhikooli zooloogiaõpikut korraks veel natuke lähemalt sirvida.
Igaljuhul arvan ma, et väike hoiatus õiges suunas ei tee kunagi paha ja kui suutsin kasvõi ühe inimese tähelepanu kõrgendada siis olen juba oma kohustuse täitnud.
Hoidke silmad lahti metsloomade suhtes!
-
- Postitusi: 865
- Liitunud: 14 Okt 2006, 10:16
- Tsikkel: Sõber
- Asukoht: EESTI
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Vaatasin mehe kommentaare mujalgi, proovin mõista Tegemist on siukese mikro maailmaparandajaga, kes just seda üritabki teha, mida ta kogu inimkonnale süüks paneb, ehk siis asju kangesti enda tahtmise järgi korraldada
Jussuf, mis viga, kas ratas ei jookse nii nagu tahaks või?
Sinu rahustuseks ja jahimeeste vastase viha vältimiseks võin kinnitada, pauku tuleb minu relvarauast väääägaharva. Mulle meeldib rohkem niisama uidata ja võin sulle tõesti kinnitada, sellel kevadel ON noorloomi rohkem, kui möödunud aastatel, see aga pressib neid metsast välja nagu Sa isegi vihjasid.
Päikest, tuult ja sõidumõnu! Proovi rohkem naeratada
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.