Konserv enne talvist seismajätmist

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

VW
Postitusi: 192
Liitunud: 20 Juul 2003, 17:39
Asukoht: Tln

Lugemata postitus Postitas VW »

Pritsega tsikkel on jah. Kütuse mõtlesin jah autosse valada, ning paaki uus värske.

Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Suzumeni jutt on küll õige, kuid arvestada tuleks ikkagi oma ratta iseloomu käivitamisel. Näiteks osad rattad tahavad pool gaasi peale, osadel väntad gaasi (et kiirenduspump peale annaks), toore asend jne. igal rattal on käivitumine erinev. Samas osad rattad ei käivitu 4-5 korraga isegi ennem seisma jätmist, kuigi kõik on korras.


Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Siller »

No näiteks mina käivitasin päris kaua.
Alustuseks kävitasin erinevate intervallidega oma tsikli aku tühjaks.
Siis võtsin tavalise autoaku ja võtsin selle pealt voolu.
Ja siis lõpuks venna tsikli küljest.
Asi oli lõpuks ikka nendes Iridium küünaldes.
Võtsin maha ja puhastasin ära ja tööle ta läks.
Ei tea miks nendele Ir küünaledele see temp nii tähtis on.
Suvel küll probleeme ei ole.
Samas küünlad on parajalt vanad ka.


elgringo

Lugemata postitus Postitas elgringo »

ei ole siin käima meelitanud ühtki ratast
stardiabi gaasi -eeterit -õhupuhastisse ja paugust käima
ja kõik korras

Kasutaja avatar

Dali
Postitusi: 342
Liitunud: 27 Sept 2007, 10:53
Tsikkel: BMW S1000RR
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Dali »

Minul läks väga lihtsalt. Ajasin ratta toast õue, süüde sisse, tooreklapp peale ja starterit! Käis nagu kellavärk :D

Kasutaja avatar

ulmo
Postitusi: 382
Liitunud: 15 Veebr 2007, 23:40
Tsikkel: Suzuki V-Strom 650
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas ulmo »

Ghost kirjutas:

Sa mõtled siis nn. hooldusvaba akut ? Võiks ikka, endal on hooldusvaba aku ja laen korra või kaks talveperioodil oma akut ja enne seda laen ta kenasti tühjaks (juhtmetega lamp külge). Kord paari kuu tagant pidi olema kasulik seda teha kui tahad oma akule pikka eluiga

http://auto.howstuffworks.com/question219.htm

Seega pole need akud loodud lõpuni tühjendamiseks ja nende tühjendamine mõjub hoopis halvasti aku tervisele.


taux
Postitusi: 282
Liitunud: 06 Veebr 2008, 18:40
Tsikkel: VTX 1800
Asukoht: Tallinn.Randvere
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas taux »

suzumeni jutul iva sees. oma ratas nagu -oma naine.Vältige jah ilmaasjata märjaks ajamist :P .
Ise pole kunagi konserveerinud,sest mõned kuud mis tsikkel seisab ,ei tee talle midagi Ja samas saab korra kuus ta ikka käima lasta ka. Muidugi mul on selleks võimalus aga kui ei ole siis ,suzumeni njutt peab paika.

Kasutaja avatar

Teema algataja
StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Sa mõtled siis nn. hooldusvaba akut ? Võiks ikka, endal on hooldusvaba aku ja laen korra või kaks talveperioodil oma akut ja enne seda laen ta kenasti tühjaks (juhtmetega lamp külge). Kord paari kuu tagant pidi olema kasulik seda teha kui tahad oma akule pikka eluiga

Väga rumal tegevus. Kindlasti ärge sellest soovitusest järgmisel talvel lähtuge. Tsikliakude ehitus on selline, et lõpunitühjendamine reeglina nad tapab. Halvemal juhul võib muutuda ka polaarsus. Igatahes on lõpuni tühjenemine enimlevinud tsikliaku hävimise põhjus. Seega - ei mingit tühjendamist. Regluaarne laadimine või Optimate talveks külge. See hoiab ise akul elu sees.

Ilmselt on valearusaam tingitud laiatarbe fotoka-, mobiili või muuotstarbelistest NiCd akudest. Need on tõepoolest nn "mäluga akud" ja kui neid poole pealt laadida, siis vähenab nende mahtuvus. Suurima mahtuvuse saavad seda tüüpi akud kui nad lõpuni tühjaks laadida ja siis pikalt jälle täis. Aga veelkord - SEDA MEETODIT TSIKLIAKUDE PEAL MITTE KASUTADA!

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

VWman
Postitusi: 831
Liitunud: 30 Apr 2004, 22:13
Asukoht: Saku- Kasemetsa
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Re: Konserv enne talvist seismajätmist

Lugemata postitus Postitas VWman »

Küsimus,

Kuna minu rattal keskhark puudub, kuidas siis oleks mõistlikum talvel teda hoida, kas küljejalal või siis panna seisma tagapukale http://www.estpresto.ee/pics/PPT0365_M_NL_b.jpg ?

KÄIN JALA JA JOON VETT
Kasutaja avatar

matu
Postitusi: 250
Liitunud: 13 Jaan 2007, 13:39
Tsikkel: välismaa motikas

Re: Konserv enne talvist seismajätmist

Lugemata postitus Postitas matu »

Ise olin ratast talveks seisma jättes sama küsimuse ees ning kuna pukki veel polnud siis otsustasin kindlalt selle kasuks ja sai Matilt see soetatud. Seismine seismiseks aga see on ennast muul viisil mitu mitu korda ennast õigustanud. Kunagi keegi rääkis ka, et pane ikka puki peale, et siis ei pidavat jälg "ära väsima", vbla mõeldi siis selle all vedru vms.

Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Re: Konserv enne talvist seismajätmist

Lugemata postitus Postitas Mix »

See pigem nö "usuküsimus".
Kui ratas on kaheteistkümnest kuust üheksa jooksul kahel rattal, siis kolme kuu jooksul ühte neist üleval hoides küll mingit efekti ei saavuta. Kas selle aja jooksul (kui tsiklit üldse üles ei tõstaks) jõuavad ka amordivedrud ilma sõitjata ratta all niivõrd väsida, et kasutaja seda tajub?... selleks läheb vist palju talvesid vaja ja ratas saab enne mitut muud kanti remonditud ja ümber ehitatud. Pealegi peaks siis hoopis keskpuki abil ratta üles tõstma. Täielikult üles tõstetud tsikli korral saaks ka rehvides rõhku vähendada (ehk pikendab see nende eluiga), ilma et peaks kartma, et rehv ühe koha peal seistes loperguseks vajub. Küljejala vedru väsib? Kui see on ainuke probleem, siis ma ühendaks ta talveks ratast seisma jättes ühest otsast lihtsalt lahti - ta puhkab oluliselt rohkem, kui mittetoetuva külejala puhul, kus ta tegelikult on ikkagi pinges.

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6745
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 684 korda
Tänatud: 443 korda

Re: Konserv enne talvist seismajätmist

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Mix kirjutas:

See pigem nö "usuküsimus".
Kui ratas on kaheteistkümnest kuust üheksa jooksul kahel rattal, siis kolme kuu jooksul ühte neist üleval hoides küll mingit efekti ei saavuta. Kas selle aja jooksul (kui tsiklit üldse üles ei tõstaks) jõuavad ka amordivedrud ilma sõitjata ratta all niivõrd väsida, et kasutaja seda tajub?... selleks läheb vist palju talvesid vaja ja ratas saab enne mitut muud kanti remonditud ja ümber ehitatud. Pealegi peaks siis hoopis keskpuki abil ratta üles tõstma. Täielikult üles tõstetud tsikli korral saaks ka rehvides rõhku vähendada (ehk pikendab see nende eluiga), ilma et peaks kartma, et rehv ühe koha peal seisteks loperguseks vajub. Küljejala vedru väsib? Kui see on ainuke probleem, siis ma ühendaks ta talveks ratast seisma jättes ühest otsast lihtsalt lahti - ta puhkab oluliselt rohkem, kui mittetoetuva külejala puhul, kus ta tegelikult on ikkagi pinges.

Aga mida teha klapivedrudega, mis talvel kaua ühe koha peal seistes ära väsivad :D

Edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Re: Konserv enne talvist seismajätmist

Lugemata postitus Postitas Mix »

ants01 kirjutas:

Aga mida teha klapivedrudega, mis talvel kaua ühe koha peal seistes ära väsivad.

JUST! Seda minagi...
Ja unustasid veel sidurivedrud!
:mrgreen:

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6745
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 684 korda
Tänatud: 443 korda

Re: Konserv enne talvist seismajätmist

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Mix kirjutas:
ants01 kirjutas:

Aga mida teha klapivedrudega, mis talvel kaua ühe koha peal seistes ära väsivad.

JUST! Seda minagi...
Ja unustasid veel sidurivedrud!
:mrgreen:

Nüüd läheb lahti üks suur vedrude otsimine, mida talveks lahti päästa :wack:

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

Painteddeath
Postitusi: 203
Liitunud: 16 Aug 2007, 02:33
Tsikkel: Aprilia Tuono
Asukoht: Jõgeva/Tallinn

Re: Konserv enne talvist seismajätmist

Lugemata postitus Postitas Painteddeath »

Te hakkate juba rattaid ära panema? (togi)

Kuid minu arust oleks juba kasulikum sul soetada keskhark mida saad igal pool kasutada. Enda TDM-l olemas.

Lõpuks muutume paratamtult nendeks, kelleks teised meid peavad - Julius Ceasar.
http://www.pohjatuultepojad.net
Kasutaja avatar

VWman
Postitusi: 831
Liitunud: 30 Apr 2004, 22:13
Asukoht: Saku- Kasemetsa
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Re: Konserv enne talvist seismajätmist

Lugemata postitus Postitas VWman »

Painteddeath kirjutas:

Te hakkate juba rattaid ära panema?

Kuid minu arust oleks juba kasulikum sul soetada keskhark mida saad igal pool kasutada. Enda TDM-l olemas.

Ei hakka veel ära panema, kuukese kulgen kindlasti veel. Keskhark on liialt kirve hinnaga, ma ostan selle raha eest parem bensiini paaki :)
Ahh eks ma siis vaatan, kuidas ruumiga on, kas panen puka alla või jääb külejalale seisma.

KÄIN JALA JA JOON VETT
Kasutaja avatar

ulmo
Postitusi: 382
Liitunud: 15 Veebr 2007, 23:40
Tsikkel: Suzuki V-Strom 650
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Konserv enne talvist seismajätmist

Lugemata postitus Postitas ulmo »

Mina muretsen simmerite vedrude pärast... ja muidugi bensupaagi puksid tuleks kah ikkagi survest vabastada...

Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: Konserv enne talvist seismajätmist

Lugemata postitus Postitas Hans »

..ja sadula nahk lõdvaks lasta :P

V-MAX

Romeo

Re: Konserv enne talvist seismajätmist

Lugemata postitus Postitas Romeo »

Eelmisel talvel tegin viimase sõidu nov alguses. Kuna talv oli suht olematu siis üritasin aegajalt paar pooletunnist tiiru teha lumevabadel teedel. Oleks te veel näinud neid järelevaatavaid nägusid :) Veidi külm oli aga seeeest fun. Aga see selleks. Aprillist alates kui võis nö sõiduhooaja avada polnud mitte mingeid probleeme tehnikaga. Mingit aku mahavõtmist ega laadimist ei teinud. Samuti ei konserveerinud mingeid detaile. Ainult kett sai õlitatud. Ratas oli 98' aasta 600-ne Fazer. Hoidsin teda kütteta garaazis, kus oli pidevalt üle 8-10 kraadi sooja.

www.retroprint.net


Le Inc

Re: Konserv enne talvist seismajätmist

Lugemata postitus Postitas Le Inc »

Natuke füüsikast. Õhu niiskuse % millest igapäev räägitakse ei tähenda füüsiliselt õhus olevat vee hulka (sellest ka nimi relatiivne ehk suhteline õhuniiskus). Tegelikku niiskust ehk reaalset veehulka õhus mõõdetakse g (vett)/kg (õhu) kohta. Näiteks 100% õhuniiskus mingi X temperatuuri juures tähendab seda, et selle X temperatuuriga õhk ei suuda enam rohkem veeauru endas hoida ning iga hetk on vihma loota. Mida külmem on õhk seda vähem ta suudab niikust siduda ja mida soojem on õhk seda suurem on ka õhus olev vee hulk! Talvel on tegelik õhu niiskus väga madal, võimalik et kohati isegi madalam kui suvel suure kuumaga!

Teine omadus mis veeaurule meeldib teha on kondenseeruda. Seda just külmematele pindadele. Kui mootorratas on ühtlases külmas, ei ole mingit põhjust miks peaks silindrisse, sumpsi, ketile vms. kohta vesi kondenseeruma! Muide kastepunkt, millal õhus olev veeaur veeldub, oleneb ka suhtelisest õhuniikusest ja temperatuurist .. valemeid ei viitsi otsida, nii või naa on nad enamuses empiirilised ja ropult suurte igasugu teguritega.

Motikas sai sügisel kuuri alla. Pestud kere, vahatatud, paak pea tühi, kett õlitatud, mootoris vana õli sees ja silinder seest roostetama jäetud ... :D

PS! Aastaid tagasi leidsin maalt kuuri alt võrri (D-5 mootoriga veel!) Kirjas oli tootmisaasta 1963 vms. Minu teda oli ta 4..5 aastat tühjalt seisnud. Kui ma silindri maha keerasin vaatas sealt vastu kena haljas metallpind. Tõsi, uuem silinder mille ma rauahunnikust leidsin oli tõesti roostene, aga ta oli ka aastaid vees ligunenud ...

Kasutaja avatar

Teema algataja
StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Konserv enne talvist seismajätmist

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Laskumata igikestvatesse vaidlustesse, millised on tsikli puhkeasendisse jätmise eel kõige õigemad ja vajalikumad tegevused, teavitan et StreetMotos jälle saadaval legendaarsed MOTOKONSERVID. Liqui Moly sooduspakett 499 krooni ja seal vajalikku keemiat nii talviseks hoiustamiseks kui kevadel kasutusele võtuks (ketiõli, ketipuhastus näit). Saadaval Tallinnas StreetMotos ja üle Eesti võimalik tellida emoto.ee kaudu. http://www.emoto.ee/product_info.php?products_id=1127

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”