Konserv enne talvist seismajätmist
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Huvitav, kas on kellelgi negatiivseid kogemusi mootori "mittekonserveerimisega", et oleks midagi rooste läinud vms? Oma vanamehega oleme tsikleid 20 aastat pidanud, enamasti muidugi vene 2T omi, garaazh suht niiske talvisel ajal, kuid mootoris pole kordagi mingeid rooste märke avastanud (välisdetailid läksid siiski täpiliseks küll), ju siis sellest õlist mis bensu sees oli piisas et silkut kaitsta. Ei tea kuidas 4T-ga on, kas õlirõngas tõmbab seinalt õli nii efektiivsemalt maha et silinder jääb kaitseta ?
-
- Postitusi: 581
- Liitunud: 04 Veebr 2007, 13:07
- Tsikkel: Drag Star
- Asukoht: Rakvere (Rockvere)
- Kontakt:
Rattad maha- silikoonspreiga üle ja nööriga üles riputada (ära unusta õhku natuke sisse jätta), kett maha atsetooniga puhtaks ja õlipurgi sisse (saw 50-70), bensupaak tühjaks ja radika peale, kroomitud detailid maha ja peale puhastamist tavotiga ja küpsetuspaberiga katta, nahksadul jms searasvaga paksult määrida ja pimedasse jahedasse kuiva kohta, tehismaterjalist sadul silikonspraiga ja kuiva kohta, plastmassgondlid seebiveega puhtaks ja sooja kohta, aku maha ja peale laadimist pimedasse jahedasse, mootor maha ja survepesuriga üle (jälgi et sisse ja väljalaskeavad oleksid kinni), siis võta silinder ja karteripooled lahti puhasta atsetooniga ja määri tavotiga üle (kui karter on kroomitud siis mähi küpsetuspaberi sisse), kolbil võta rõngad maha ja puhasta sooned nitrolahustiga (selleks et kolb ei oksüdeeruks pane ta üleni õli sisse), hammasrattad keeda õli sees ja kuivata ära (hoida võib ka külmas aga siiski kuivas kohas), trossid nagu piduri-gaasi-siduri jms keerata maha et pinge neid ei venitaks ja peale puhastamist täita õliga (nt klistiiri otsa lõikad pikkupidi ühe sälku ja pannes seda ümber trossisuu pigistad kesta sisse kuumaks ajatud tavotti), elektroonilised releed jms plokid peab hoidma hästi kuivas kohas, kardaanivõll ja mootoriklapid peab puhtaks pesema ja asetada voodi alla (klappid võiks ka padja all olla), väntvõll võib niisama voodi kohal riputada, süüteluku võti peab poleerima vastava pastaga (et honda võtit yamaha pastaga ei lihviks) ja panna kosmeetikakoti sisse, mootorratta kasutajat peab kolme leiliga saunas leotama ja peale korraliku pesemist täita õllega (mitte eriti tumedaga, too ajab pea haigeks).
edu teile talveks valmistumisel
-
- Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
numan kirjutas:mootorratta kasutajat peab kolme leiliga saunas leotama ja peale korraliku pesemist täita õllega (mitte eriti tumedaga, too ajab pea haigeks).
edu teile talveks valmistumisel
Ma olen nüüd täpselt niikaugel, et kõik eelnev on tegemata, aga lõpptulemus on nii nagu peab - pestud ja õlut täpselt täis
-
- Postitusi: 206
- Liitunud: 27 Okt 2007, 00:14
- Tsikkel: YamahaXT, DneprMT16
- Asukoht: Sauespoo, Harjuusimaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
mina soovitan ratas sohu uputada. oli lehes mingi aeg uudis, et tõmmati kuskilt mülkast isamaasõjaaegne tank välja. seisukord oli nii hea, et garantii kehtivusegi üle võiks vaielda. kui mitu aastakümmet metallist jagu ei saa, asi siis see üks talv on. köis külge, et oleks millest kevadel välja sikutada. meil ei tohiks mülgastest puudu olla.
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Sa mõtled siis nn. hooldusvaba akut ? Võiks ikka, endal on hooldusvaba aku ja laen korra või kaks talveperioodil oma akut ja enne seda laen ta kenasti tühjaks (juhtmetega lamp külge). Kord paari kuu tagant pidi olema kasulik seda teha kui tahad oma akule pikka eluiga ja hoiad seda õigel temperatuuril (täislaetuna kuivas ja jahedas kohas). Muidugi veel popim on omada vbl. laadijat, millel on aku hooldusfunktsioon olemas, mis siis ise aku eest hoolt kannab.
-
- Postitusi: 261
- Liitunud: 23 Jaan 2007, 12:44
- Tsikkel: GSX-R 750,R-1
- Asukoht: teletornikandis
- Kontakt:
Kas mõni motohooldus konservi teenust ka pakub, keegi on ehk uurind mis need hinnad ka umbkaudu võiks olla?
Ilmselt jagub sõitjaid, kes ise ei viitsi väga detailselt seda teha ja lihtsam oleks kellegil ära lasta see teha
theres' a child in all of us, mine just likes to go fast
-
- Postitusi: 710
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 27 korda
- Tänatud: 36 korda
Kas mõni ettevõte abielus naiste soovide rahuldamisega ka tegeleb? Endal pole kuidagi aega ja kui võimalik, jätaks töö proffide hooleks.
Ah jaa, rahast kahju ei ole ja soovitavalt Tartus, ei ole aega kaugele sõita.
no ikka leidub targutajaid igal sammul
no vast leiab abielus naiste rahuldamiseks ka mõne teenuse pakkuja
kuna leian töö ja muude tegevuste kõrvalt vaevu aega rattagagi sõitmiseks siis hoolduse tegemine ei ole juba ainuüksi kuleefektiivne mu jaoks ja parem maksan profile kes teeb selle korralikult ära kui hakkan oma aega selle peale kulutama
theres' a child in all of us, mine just likes to go fast
-
- Postitusi: 710
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 27 korda
- Tänatud: 36 korda
Ei targutagi. Lasen enda rattal samuti paljud tööd proffidel teha. Lihtsalt ei saanud ütlemata jätta ennist
CTR kirjutas:Kas mõni motohooldus konservi teenust ka pakub
Aga mis seal ikka nii rasket on, selles esimese posti loetelust kõige "raskem" vast ongi 5 punkt....ülejäänuga peaksid kindlasti edukalt hakkama saama. Ise mõtlesin ka, et keeruline see kõik aga eelmine kuu sai kõik mahlad, õlid, filtrid, küünlad kenasti ära vahetatud (trosse pole veel jõudnud aint õlitada). Kutsu keegi sõber motomees appi ja tehke asi nädalavahetusel koos ära....saad ise ka asja selgemaks.
Teine asi muidugi see jah, kui sul ajaga napib siis pead kuskilt hooldusest uurima - Depoo ja Streetmoto kodukatel hinnakiri kenasti välja toodud
Avaldan oma puhtalt iskliku arvamuse, kui lubate.
Tänapäeval on selle ajaga tõesti nigelad lood ja mida parem elujärg, seda vähemaks seda kipub jääma. Mina olen sellises staadiumis, kus kisub tasapisi nö. teenuseostja kanti.
Ratta ostsin uuena kuna tõesti tahan sõita ja mitte putitada seda. Mis puutub õlivahetusse (see on esialgu ainuke töö, mida võiks lasta teha "spetsialistil") siis tegelikult arvan, et lastes seda etha kuskil firmas kaotan aega ja võibolla isegi närve rohkem kui kodus seda tehes.
Vaja põigata poodi, võtta 4 pudelit õlit. Kodus sõidust tulles pann alla, kork lahti ja tuppa riideid vahetama. Filter maha, uus peale, õli sisse ja ongi valmis - ca 15 min. Õnneks on mul selleks tingimused olemas ja ei pea taluma lohakust ja hoolimatust mehaanikute poolt. Kuna tsikkel on iskilik, siis seda ma kellegi kätte naljalt ei usalda.
Siinjuures lisan, et südamega tegevaid ja peaga mõtlevaid mehaanikuid ma silmas ei pidanud.
VW kirjutas:Ehk keegi oskab pajatada kuidas ratast talveunest äratada?
Paak on kütust ääreni täis, tsilindritesse on konserveerimisvahendit lastud.
Kas talvel seisnud kütus tuleks maha lasta, ning värske sisse panna?
Ega midagi:
- Kõigepealt bensiin vabajooksuga karpasse lasta.
- Proovida esialgu kuidagi starteriga õlirõhk üles saada.
- Ja siis süüde sisse ja käivitama.
Enda Varaderot käivitasin mingi pool tundi. Lubas, aga käima ei tahtnud üldse minna. Lõpuks läks, aga jäi ainult ühe pütiga tööle. Teine küünal maha, ära puhastatud, peale tagasi pandud ja pill ilusti töötab kahe pütiga.
Kui selle kütusega ilusti tööle jääb, ei puterda, siis sõida see paak lihtsalt tühjaks ja pane uus bensiin sisse. Milleks ikka seda bensiini sealt välja valada.
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Mina arvan et aku peale ja starterit ja kõik, algul vbl lööb suitsu välja tagant, oleneb palju sa seda konserveerimisvahendit uhasid sinna. Mina ei konserveerinud midagi, panin aku peale, toores peale ja andsin 3 lühikest törtsu starterit ja neljandal korral juba lubas veel paar korda ja töötaski. Bensu vahetan ilmselt välja jah, lasen tühjaks ning valan autole sisse ja rattale bensukast värske, ega ta paha ei tee.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.