Kui kaua teie sõitma õppisite?
Moderaator: Moded
Uuuuh, nii palju häid nõuandeid korraga, eks üritan järgmises tunnis neid rakendada!
Aga eks ma olen platsil kauem ka, sest enne kooli polnud ma kunagi varem ise sõitnud. Mul polnud isegi siduri või gaasi asukohast õrna aimugi
Aga nagu siin varemgi mainitud, eks iga tund saab midagi uut jälle juurde õpitud. Üldiselt aga kaks erinevat õpetajat ja kaks erinevat ratast häirib ikka küll vahest. Kuigi suht sama suurusega rattad Suzuki GS500F ja Suzuki GS500E. Aga harjumatust põhjustab ehk õpetajate erinev õpetamismaneer.
Ei tea, kuidas siin nii lahkelt naisi ollakse nõus õpetama, aga kui ma viimati sõitma läksin, siis ütles õps, et iga kord kui naine sõidab, siis keegi minna ei taha. Saa siis nüüd aru, oli see nali või lähevad nad tõesti vaidlema pigem selle üle, kes endale meessoost õpilase saab ja kes naisterahvaga leppima peab.
Aga eks ma olen platsil kauem ka, sest enne kooli polnud ma kunagi varem ise sõitnud. Mul polnud isegi siduri või gaasi asukohast õrna aimugi

Ei tea, kuidas siin nii lahkelt naisi ollakse nõus õpetama, aga kui ma viimati sõitma läksin, siis ütles õps, et iga kord kui naine sõidab, siis keegi minna ei taha. Saa siis nüüd aru, oli see nali või lähevad nad tõesti vaidlema pigem selle üle, kes endale meessoost õpilase saab ja kes naisterahvaga leppima peab.
Mul sama lugu, kukkumine on selge. Ühe korra sõitis teine õpilane mulle platsi peal täiega sisse, teine kord õnnestus endal lolli peaga käsipidurit vajutada kui esiratas veel pöörde peal oli. Aga see kogemus tuleb ka vast kasuks ma usun. Nüüd oskan vähemalt ratast ka üles tõstaJa kukkunud olen ka kolm korda vähemalt...kõik platsil

Pigem öeldakse, et kalluta keha rohkem, mis mul väga kehvasti välja tuleb- tunnen ennast nagu kreeka E seal otsas, aga õps käsib, siis tuleb teha.Ahjaa, kuidas sulle muidu kallutamist õpetati? Ülakehaga kaasa kallutama või ülakeha otse ja ainult ratast kallutama? Aeglasel sõidul soovitaks viimast varianti
Ega ma neid ringe-kaheksaid-slaalomeid teen ikka veel esimese käiguga alles ja seda kogemata gaasiandmist nii väga ette enam ei tule. Aga see, et eksamil peab ringe tegema teise käiguga, seda sain alles viimane tund teada. Enne viimast tundi polnud käiguvahetust üldse harjutanudki veel.Paremale poole keeramise teeb raskeks enamasti see, et käsi gaasirullil on valesti ja seetõttu tsikli juhtimine raskendatud kuna , kõige tähtsama asja, veojõukontrolli kasutamine häiritud.
-
- Postitusi: 1827
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 118 korda
See käiguvahetus tuleb suht iseenesest. Mina sisuliselt puutusin tsikliga esimest korda kokku esimese sõidutunni ajal. Varajases nooruses mõned üksikud korrad mopeedi ja Tuula rolleriga ei tule ilmselt arvesse. Mäletan, kuidas ma esimese tunni ajal omaette mõtlesin, et mida ma küll ometi teen - oli mul seda jama tarvis
Siis kui umbes 4-ndal tunnil linna hakkasime minema, küsisin õpetajalt, et kuidasmoodi see käiguvahetamine nüüd käima peaks. Õpetaja tegi suured silmad, et kas sa platsi peal siis ei proovinudki või
Ma olin platsil ainult esimese käiguga sõitnud. Nii saingi esimest korda käiku vahetada, kui platsilt tänavale pöörasime. Aga hirm oli asjatu - sujus päris kenasti.
Esimest korda pikali käisin esimese sõidutunni ajal platsil. Kurvi peal suretasin ratta välja ja olin hetkega pikali kah. Siis püsti tõstes imestasin, et paganama palju kaalub ikka see ratas


Esimest korda pikali käisin esimese sõidutunni ajal platsil. Kurvi peal suretasin ratta välja ja olin hetkega pikali kah. Siis püsti tõstes imestasin, et paganama palju kaalub ikka see ratas

Joel
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
On asju, mille kusagil reeglites kirjas olekut ma küll uskuda ei taha, eriti, kui need ebareaalsed on - paljudel mootorratastel toimub käiguvahetus esimeselt teisele ikka suht suure kiiruse pealt, millega platsielementide läbimine on küll välistatud. Samas eks õnnestub vajadusel isegi kolmanda käiguga tühikäigus tiksudes seda platsi sõita... kuigi seljuhul see sõit juba palju keerulisem, kuna ei saa enam masinat gaasiga juhida.Putukas kirjutas:eksamil peab ringe tegema teise käiguga, seda sain alles viimane tund teada.
Minu kogemused:
-1km punnvõrriga u.12 aastat tagasi
-10km jawaga, millel oli ainult kaks käiku, tagumised pidurud puudusid ja esimesed võtsid suht kehvalt
(seda ikka u.8 aastat tagasi, ilma kiivrita ja muude kaitsmeteta)
-Eelmisel aastal käisin siis ka autokoolis ära, sain A-kat load kätte. Ei olnud probleeme. Auto load aastast 99 ja jalgrattaga kah kunagi kõvasti sõidetud. Eks kallutamine ongi algul kõige raskem, kuid sellest aitavad üle saada ainult sõidetud kilomeetrid
-1km punnvõrriga u.12 aastat tagasi
-10km jawaga, millel oli ainult kaks käiku, tagumised pidurud puudusid ja esimesed võtsid suht kehvalt

-Eelmisel aastal käisin siis ka autokoolis ära, sain A-kat load kätte. Ei olnud probleeme. Auto load aastast 99 ja jalgrattaga kah kunagi kõvasti sõidetud. Eks kallutamine ongi algul kõige raskem, kuid sellest aitavad üle saada ainult sõidetud kilomeetrid

Ka mina kuulun nende hulka, kes üle 10 sõidukorra kulutasid. Suur osa sellest kulus platsile. Põhjust tasub otsida varasema kogemuse absoluutses puudumises, pikkades pausides sõitude vahel ja selles, et ARK mind sügisel enam eksamile ei registreerinud.
Ühinen suuresti eelpool kirjutatud seisukohtadega kuid lisaksin veel, et minu sõiduoskus paranes tublisti pärast seda, kui hakkasin tubli ajavaruga kohale saabuma. Tegelesin endale ette nähtud aja sõitmise, mitte kiiruga riidesse toppimise ja närveldamisega – sõitmise aeg oli oluliselt pikem ja närv rahulikum.
Üldjoontes saab ülesanded paremini selgeks kui harjutada üht asja korraga, mitte läbisegi. Aga kui ikka välja ei tule, siis hambad ristis pressida pole mõtet. Tee vahele midagi muud.
Inimese tundlikkus erinevatele teguritele on erinev. Mind häiris kohutavalt asjaolu, et sidur ja käimar suht peetis olid. Tihe liiklus platsil jättis samas suht külmaks. Kukkuda ei õnnestunud.
Õpetajas on asi vägagi kinni – isegi kui sa midagi valesti ei tee, kandub tema närviline olek sulle üle.
Minule mõjus näiteks ilm päris palju. Lemmikuks oli selline sombune ja hoovihmane. Sõitsin ka korra lausvihmas – elamus! Ronisin rattalt maha, suunurgad olid vist kõrvuni.
Ühinen suuresti eelpool kirjutatud seisukohtadega kuid lisaksin veel, et minu sõiduoskus paranes tublisti pärast seda, kui hakkasin tubli ajavaruga kohale saabuma. Tegelesin endale ette nähtud aja sõitmise, mitte kiiruga riidesse toppimise ja närveldamisega – sõitmise aeg oli oluliselt pikem ja närv rahulikum.
Üldjoontes saab ülesanded paremini selgeks kui harjutada üht asja korraga, mitte läbisegi. Aga kui ikka välja ei tule, siis hambad ristis pressida pole mõtet. Tee vahele midagi muud.
Inimese tundlikkus erinevatele teguritele on erinev. Mind häiris kohutavalt asjaolu, et sidur ja käimar suht peetis olid. Tihe liiklus platsil jättis samas suht külmaks. Kukkuda ei õnnestunud.

Õpetajas on asi vägagi kinni – isegi kui sa midagi valesti ei tee, kandub tema närviline olek sulle üle.
Minule mõjus näiteks ilm päris palju. Lemmikuks oli selline sombune ja hoovihmane. Sõitsin ka korra lausvihmas – elamus! Ronisin rattalt maha, suunurgad olid vist kõrvuni.
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
Ma ka seda meelt, et mida rohkem on jalgrattakogemust, seda paremini on inimese aju tasakaalukeskus treenitud kaherattalisega ringi kulgema.
Ise suht palju lapsena rattaga sõitnud ja ka pubekaeas sai nii suvel kui ka talvel mägirattaga erinevaid extreemsusi harrastatud. Load sain ettenähtud sõidukordadega kätte.
Ise suht palju lapsena rattaga sõitnud ja ka pubekaeas sai nii suvel kui ka talvel mägirattaga erinevaid extreemsusi harrastatud. Load sain ettenähtud sõidukordadega kätte.
Viimati muutis Reixmees, 06 Juul 2007, 21:11, muudetud 1 kord kokku.
Load taskus aastast 1988. Sõitnud aastaarvudega proportsioonis. Aga kui mõnipäev tagasi olin õppesõiduplatsil Karujänese kõrval ning kuulasin, mis ta kursandile rääkis, siis jõudis teadvusesse, et tegelikult ma ei oska üldse sõita. Ja püsti olen ilmselt püsinud ainult tänu sellele, et kuni tsikli selga ronimiseni sõitsin jalgrattaga. 

Nous paari eelpoolkirjutanuga.
Praktikaks sobib hasti mistahes kaherattaline. Laena sobra kaest moni jalgratas ja tiiruta/trikita nats kusagil platsil - ara lihtsalt otse mooda tanava aart soida;-) Soidan aastaid (jalg)rattaga paevas keskmiselt paarkummend kilti (toole ja tagasi). Eriti vaiksemate kiiruste juures on motika ohjamiseks vaja tapselt samu reflekse kui jalgrattaga soitmiseks.
Edu oppimisel
Praktikaks sobib hasti mistahes kaherattaline. Laena sobra kaest moni jalgratas ja tiiruta/trikita nats kusagil platsil - ara lihtsalt otse mooda tanava aart soida;-) Soidan aastaid (jalg)rattaga paevas keskmiselt paarkummend kilti (toole ja tagasi). Eriti vaiksemate kiiruste juures on motika ohjamiseks vaja tapselt samu reflekse kui jalgrattaga soitmiseks.
Edu oppimisel
Minul on ka pisuke hirm või ärevustunne käiguvahetamise ees. Oma 4 platsitundi on möödas ja järgmine on linnas. Mäletan, et autolube tehes, kusjuures ma polnud varem ka autoga sõitnud, kartsin käiguvahetust. Mis käik sees on, kuhu poole käigukangi väänata jne. Kartus oli asjata. Loodan, et motika puhul on lugu samamoodi. Jääb käik siis iseenesest meelde, või on vaja näidikult järgi vaadata? Ausalt öeldes pole mul õrna aimugi, millal käiku vahetama peaks
Saab lõbus olema.

alan kirjutas:Ausalt öeldes pole mul õrna aimugi, millal käiku vahetama peaksSaab lõbus olema.
Võrreldes auto manuaalkastile ei saa tsikli käiguhoovale vaadates aimu, mis käik parasjagu sees, siis kõige parem on alguses jälgida tahhomeetrit ja hiljem oskad juba n.ö. kõrva järgi hinnata, kas on sobiv käik või mitte.
Sõltub ta ka ju tsikli tüübist, aga sisuliselt tavalisel linnarattal võiks tahhomeetril need pöörded ühtlasel linnasõidul jääda 3000-5000 rpm vahele (autokoolide poolt eelistatud rataste puhul igatahes).

Mul on väiksem kui Sul!
Benelli TNT 1130
Benelli TNT 1130
Eks ta jah rohkem tagumiku järgi käi. Kui enne autoga sõitnud oled saad aru küll millal õige aeg ka ilma tahhokata. Kui kõva kisa tegema hakkab ja hästi enam kiirendada ei taha on aeg vahetada. Mul vahel kui linnas 50 km/h sõites tekib kahtlus kas 3-s 4-s või 5-s sees, siis vahetan lihtsalt käigu kõige ülemiseks ja võtan ühe alla. Tahhokat ei ole ja sellisel kiirusel ei saa ka tagumikuga eriti hästi aru mitmes on.
Omaette ooper on veel fooritaga neutraali üles leida, siis enamasti passingi esimene sees ja käsi siduril, ei taha väga pikalt ka taielda.
Platsil pandi esimese asjana käike vahetama ja lihtsalt ringi tiirutama kuniks tunnetus enamvähem käes, alles siis sai hakatud akrobaatikaga tegelema. Eks ta nii vist õigem on.
Omaette ooper on veel fooritaga neutraali üles leida, siis enamasti passingi esimene sees ja käsi siduril, ei taha väga pikalt ka taielda.
Platsil pandi esimese asjana käike vahetama ja lihtsalt ringi tiirutama kuniks tunnetus enamvähem käes, alles siis sai hakatud akrobaatikaga tegelema. Eks ta nii vist õigem on.
Minu jaoks on see käiguvahetus täielik ulme! Platsi peal vahest seistes ja neutraali sisse üritades saada, ajab vahest ikka väga vihaseks. Küll läheb esimene, küll teine....ja lõpuks ei saa enam üldse aru, mis parajasti sees onOmaette ooper on veel fooritaga neutraali üles leida, siis enamasti passingi esimene sees ja käsi siduril, ei taha väga pikalt ka taielda.


Siin on ka võibolla see nüanss, et need õppesõidu rattad on keskmisest rohkem retsi saanud, või siis on asi ikkagi väheses kogemuses. Normaalne oleks, et esimeselt või teiselt käigult neutraali leiab ka ilma tule abita üles, vähemalt mina saan sellega oma rattaga hakkama 'jalatunde järgi', aga see vist algajale kõrgem pilotaaž ja eeldab mingil määral rattaga ühtesulamist.Putukas kirjutas:Minu jaoks on see käiguvahetus täielik ulme! Platsi peal vahest seistes ja neutraali sisse üritades saada, ajab vahest ikka väga vihaseks. Küll läheb esimene, küll teine....ja lõpuks ei saa enam üldse aru, mis parajasti sees onAutoga on ikka hoopis teine asi, kui kahtlus tekib saab käigukangi vaadates kohe aru. Samas aastatega on tulnud kogemus hääle järgi vahet teha, jääb üle vaid loota, et mootorrattaga juhtub sama asi
Btw, Putukas proovi näiteks sedasi, et neutraali peale paned enne lõplikku peatumist, siis kui ratas veel viimast meetrit-kahte veereb, sedasi peaks lihtsam olema.
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Ja kui eksamisõitu teed linnas, siis jätya sellise juhul foori all seistes parem esimene käik kohe sisse ja sidur lahutatuna . Natukene hakkab näppudele aga vähemalt ei saa eksamineerija aru, et sa neutraali ei kipu üles leidma.CB500 kirjutas:Siin on ka võibolla see nüanss, et need õppesõidu rattad on keskmisest rohkem retsi saanud, või siis on asi ikkagi väheses kogemuses. Normaalne oleks, et esimeselt või teiselt käigult neutraali leiab ka ilma tule abita üles, vähemalt mina saan sellega oma rattaga hakkama 'jalatunde järgi', aga see vist algajale kõrgem pilotaaž ja eeldab mingil määral rattaga ühtesulamist.Putukas kirjutas:Minu jaoks on see käiguvahetus täielik ulme! Platsi peal vahest seistes ja neutraali sisse üritades saada, ajab vahest ikka väga vihaseks. Küll läheb esimene, küll teine....ja lõpuks ei saa enam üldse aru, mis parajasti sees onAutoga on ikka hoopis teine asi, kui kahtlus tekib saab käigukangi vaadates kohe aru. Samas aastatega on tulnud kogemus hääle järgi vahet teha, jääb üle vaid loota, et mootorrattaga juhtub sama asi
Btw, Putukas proovi näiteks sedasi, et neutraali peale paned enne lõplikku peatumist, siis kui ratas veel viimast meetrit-kahte veereb, sedasi peaks lihtsam olema.

Putukas, soovitus, üldiselt vähem hala foorumis ja rohkem higistamist platsil, tänaval( ära võta südamesse ). Kui sa väga lube tahad siis teed nad ära nii või naa, hirmudest tuleb üle saada ja võtta kõike mõistusega. Ühel läheb lubadega kuu, teisel pool aastat. Mis teha, inimesed on erinevad
Only a Motorcyclist knows why a dog sticks his head out of the window of the car...
Ei võtaPutukas, soovitus, üldiselt vähem hala foorumis ja rohkem higistamist platsil, tänaval( ära võta südamesse ).


sõitma õppimist alustasin juba siis kui jagratta selga ronisin
aga inimene õpib kogu elu, ma täitsa kindel, et ka motoGP sõitjad õpivad alati uusi asju, kuidas ratast käsitseda jne.
niiet pole hullu, kõik tuleb ajapikku, ma mäletan veel endal seda neutraali jama, see oli küll jawaga, aga harjutamise asi on.
tuleb lihtsalt rohkem ratta seljas olla
ja peale kukkumist ikka alati tagasi selga ronida


aga inimene õpib kogu elu, ma täitsa kindel, et ka motoGP sõitjad õpivad alati uusi asju, kuidas ratast käsitseda jne.
niiet pole hullu, kõik tuleb ajapikku, ma mäletan veel endal seda neutraali jama, see oli küll jawaga, aga harjutamise asi on.
tuleb lihtsalt rohkem ratta seljas olla


ja peale kukkumist ikka alati tagasi selga ronida
Veo- ja tõsteteenus.
Veoteenus: Eraldi üldjuhul ei teosta auto iseärasuste poolest, aga vajadusel 10t
Tõstevõime kuni 15t ning noole pikkus kuni 42m.
53420969
Veoteenus: Eraldi üldjuhul ei teosta auto iseärasuste poolest, aga vajadusel 10t
Tõstevõime kuni 15t ning noole pikkus kuni 42m.
53420969
Tubli:) Positiivne suhtumine on pool võitu. Midagi siis võibolla proovimiseksPutukas kirjutas:Ei võtaPutukas, soovitus, üldiselt vähem hala foorumis ja rohkem higistamist platsil, tänaval( ära võta südamesse ).Aga hea on ju kuulda vanemate tegijate kogemusi ja õpetusi, ikka annab midagi juurde, et siis järgmine tund ära ehk isegi proovida. Ja tahtmine on ikka väga suur, väiksest peale sellest unistanud! Nii et jah, küll ma higistan ja näen vaeva ja nagu varemgi öeldud- ükskord me sõidame nagunii
8-sõites vaata sinna kuhu sõita soovid ehk siis mitte kohe esiratta ette vaid meetrik 5-6 ettepoole. Libistad ainult sidurit, gaasi peale pole vaja 8-sõites suurt peale keerata. Väiksest hoost ja siduriga mängimisest on rohkem abi.
Proovi lihtsalt esialgu ringi sõita nii paremale kui vasakule poole ning siis mine sujuvalt 8-le üle.
Kallaku peal liikumist alustades võid proovida ka tagapidurit ehk jalgpidurit kasutades mitte käsi-esipidurit. See pole keelatud eksamil ja niiviisi on mõnel kergem.
Pikk sirge aeglane jalakäija kiirusel sõit, võid proovida ka sujuvalt tagapidurit tiba peale hoida, ei võta esilagu kui vähe kogemust kohe rooli käes vibama paremale vasakule Liiga palju ei tasu vajutada, sureb välja.. Ideaalne kui pidurit suurt siiski ei kasuta ainult sidurit libistades läbid selle vahemaa.
edu!
Only a Motorcyclist knows why a dog sticks his head out of the window of the car...
Maitse asi. Mulle tundub tõusult tagapiduriga äraminek väga ebaloomulik. Pigem peaks seistes, eriti veel tõusul ikka mõlemad jalad kindlalt maas olema. Sellepärast tundub esipiduri kasutamine loomulikum. Aga eks see vist rohkem harjumuses kinni.
Autoga õpetatakse ka tõusul käsipidurit kasutama aga ei ole seda siiani selgeks saanud ja liikluses autoga käsipidurit ei kasuta, ainult parkides. Jalgpidur tundub palju loomulikum, tsikliga vastupidi siis käsipidur. Tagapiduri kasutamine ajab pigem segadusse ja peab lisaks muudele asjadele jälgima veel seda, et tsiklit ümber ei ajaks, mis ühe jala peal poolviltu ja kallakul seistes üsna kergelt juhtuda võib.
Autoga õpetatakse ka tõusul käsipidurit kasutama aga ei ole seda siiani selgeks saanud ja liikluses autoga käsipidurit ei kasuta, ainult parkides. Jalgpidur tundub palju loomulikum, tsikliga vastupidi siis käsipidur. Tagapiduri kasutamine ajab pigem segadusse ja peab lisaks muudele asjadele jälgima veel seda, et tsiklit ümber ei ajaks, mis ühe jala peal poolviltu ja kallakul seistes üsna kergelt juhtuda võib.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Ma seisan tõusudel jälle siduri najal. Väikestel tõusudel foori taga siis. Peatud, hoiad esipidurit kuni roheliseni on veel mõned sekundid, siis lased sidurit niipalju järgi, et hakkab "kandma" ja rohelise süttides võtad paigalt.
Sõitma õppimisest... Jalgrattalt tsiklile üleminek toimus väga valutult, kõige rohkem ehk selle pärast, et selleks ajaks oskasin pm kõige liikuvaga (traktorid, autod jne) juba sõita.
Aga sõitma õpin ma siiani. Õppimine on pidev protsess, koguaeg katsetad, otsid oma piire, pingutad rohkem, loed raamatuid ja igasugu võimalikke õpetusi.
Õpi ja harjuta hoolega, jalgratas on kindlasti abiks. Eriti hää tasakaalu kooli saad, kui lähed mägirattaga kuskile veidi ekstreemsematesse kohtadesse turnima:)
Põhiline on, et õppimist siis pooleli ei jäetaks, kui tundub, et oskan sõita küll. See on alles algus. See tase tähendab, et saad rahuldavalt hakkama igaäevaliikluses ja headel teedel. Siiski tasub ektreemseid olukordi pidevalt harjutada, sest liikluses võib neid vabalt ette tulla ja mõnikord võib pääsemine olla ka millimeetrite küsimus.
Teine asi on, et kui talitsed ratast väga hästi ja oskad sõita, siis muutub su sõitmine koguaeg ohutumaks, sest oskad juba eos vältida tekkida võivaid halbu olukordi ja hiljem alles kodus meenub, et mingi puu oli tee peal kurvi taga, aga sain mööda.
Mul oli selline juhus, et sõitsin kiiresti (no lubatu piires) mööda mulle tundmatut kruusateed, tuli kiire kurv, kurvis tuli vastu veokas ja teine pool teed oli sisse vajunud teetruup... Selline 2X0,5m auk. Möödasõidu ruum puudus. Analüüs selle olukorra kohta:
Algaja laksaks pidurid põhja ja üritaks pidama saada ennem auku. Võmatu missioon.
Mina keerasin gaasi kõvasti peale ja tõstsin vahetult ennem auku esiratta kergeks ja sõitsin rahus edasi. Kõik toimus murdosa sekundi jooksul.
Paar tundi hiljem õlle kõrval alles meenus see auk seal tees
Edu sulle õpingutes!
PS. Otsi mõni tsikliga kutt, kes sulle oma ratast sõidu harjutamiseks annaks
Sõitma õppimisest... Jalgrattalt tsiklile üleminek toimus väga valutult, kõige rohkem ehk selle pärast, et selleks ajaks oskasin pm kõige liikuvaga (traktorid, autod jne) juba sõita.
Aga sõitma õpin ma siiani. Õppimine on pidev protsess, koguaeg katsetad, otsid oma piire, pingutad rohkem, loed raamatuid ja igasugu võimalikke õpetusi.
Õpi ja harjuta hoolega, jalgratas on kindlasti abiks. Eriti hää tasakaalu kooli saad, kui lähed mägirattaga kuskile veidi ekstreemsematesse kohtadesse turnima:)
Põhiline on, et õppimist siis pooleli ei jäetaks, kui tundub, et oskan sõita küll. See on alles algus. See tase tähendab, et saad rahuldavalt hakkama igaäevaliikluses ja headel teedel. Siiski tasub ektreemseid olukordi pidevalt harjutada, sest liikluses võib neid vabalt ette tulla ja mõnikord võib pääsemine olla ka millimeetrite küsimus.
Teine asi on, et kui talitsed ratast väga hästi ja oskad sõita, siis muutub su sõitmine koguaeg ohutumaks, sest oskad juba eos vältida tekkida võivaid halbu olukordi ja hiljem alles kodus meenub, et mingi puu oli tee peal kurvi taga, aga sain mööda.
Mul oli selline juhus, et sõitsin kiiresti (no lubatu piires) mööda mulle tundmatut kruusateed, tuli kiire kurv, kurvis tuli vastu veokas ja teine pool teed oli sisse vajunud teetruup... Selline 2X0,5m auk. Möödasõidu ruum puudus. Analüüs selle olukorra kohta:
Algaja laksaks pidurid põhja ja üritaks pidama saada ennem auku. Võmatu missioon.
Mina keerasin gaasi kõvasti peale ja tõstsin vahetult ennem auku esiratta kergeks ja sõitsin rahus edasi. Kõik toimus murdosa sekundi jooksul.
Paar tundi hiljem õlle kõrval alles meenus see auk seal tees

Edu sulle õpingutes!
PS. Otsi mõni tsikliga kutt, kes sulle oma ratast sõidu harjutamiseks annaks

Võta minu tsikkel, võta minu tsikkel!
Kuigi ma ei tea kui hea harjutamismassin TDM algajale oleks üldse. Lihtsalt sõita on küll algajana hea

Kuigi ma ei tea kui hea harjutamismassin TDM algajale oleks üldse. Lihtsalt sõita on küll algajana hea

www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
Meil kästi koolis mõlemaga proovida, endale meeldis ka siiski jalgpidur rohkem. Kuidagi raske keskenduda kui käsipidurit all hoida, sidurit vaikselt lahti lasta ja siis veel mõelda, et gaasi ka anda vajaKallaku peal liikumist alustades võid proovida ka tagapidurit ehk jalgpidurit kasutades mitte käsi-esipidurit. See pole keelatud eksamil ja niiviisi on mõnel kergem

Heheee, sa ei tea, millega sa riskidVõta minu tsikkel, võta minu tsikkel!

Kujutan juba ette - plastiku ning siduri ja piduriheeblite vahetusega (viimaseid olen varunud 2 komplekti juba ettenägelikult)

Putukas kirjutas:Meil kästi koolis mõlemaga proovida, endale meeldis ka siiski jalgpidur rohkem. Kuidagi raske keskenduda kui käsipidurit all hoida, sidurit vaikselt lahti lasta ja siis veel mõelda, et gaasi ka anda vajaKallaku peal liikumist alustades võid proovida ka tagapidurit ehk jalgpidurit kasutades mitte käsi-esipidurit. See pole keelatud eksamil ja niiviisi on mõnel kergem![]()
Heheee, sa ei tea, millega sa riskidVõta minu tsikkel, võta minu tsikkel!
www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
Mul tekib ka juba sama tunne. Lihtsalt paar algajat on proovida saanud TDMi ja isegi paar platsiharjutust ära suutnud teha sellega
Aga ok, enam siis ei paku midagi

Aga ok, enam siis ei paku midagi

bash kirjutas:Kipub sarnaseks teemaks, nagu oli "vallaline naine"Yerba kirjutas:Võta minu tsikkel, võta minu tsikkel!![]()
Kuigi ma ei tea kui hea harjutamismassin TDM algajale oleks üldse. Lihtsalt sõita on küll algajana hea
www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
oma tuttavale õpetasin kallakut just võtma esipiduriga, kuna siis on tunda, kui vedu taha tuleb raatale - kallutab nina alla veidi. tagapiduriga, nagu mulle õpetati sellist otsest märki nagu pole ja peab ise aru saama kui gaasi on piisavalt peal ja sidur piisavalt lahti lastud. veidi küll ebamugav on ühe käega gaasi anda ja pidurit hoida, aga harjub ära.
ise linnas väiksematel mägedel hoian ennast lihtsalt jalaga tagasi vajumast võisiis kasutan tagupidurit, et käed vabad oleks.
8 sõitmist õpetasin nii, et alguses sai suuremalt võetud nii, et umbes meeter igapoolt kastist välja ja siis aina pisemaks ja pisemaks ja pisemaks need pöörangud, kuni lõpuks sai A rattaga A1 kastis 8 ära tehtud nii, et igapoolt jäi veel ruumi ülegi.
ja aeglane sõit ikka gaasi, siduri ja jalgpiduriga.
kas sa teed täis A-d või piiranguga? vend mul sõitis õppesõitu xj600ga ja kui minu banditiga platsil korra käis ütles, et palju mugavam on sõita. niiet soovitaks vedi võimsam ratas leida endale harjutamiseks, kuna sel tühikäigul rohkem võimsust ja ei sure nii lihtsalt välja. saab rahulikult platsil ringi jöristada.
ise linnas väiksematel mägedel hoian ennast lihtsalt jalaga tagasi vajumast võisiis kasutan tagupidurit, et käed vabad oleks.
8 sõitmist õpetasin nii, et alguses sai suuremalt võetud nii, et umbes meeter igapoolt kastist välja ja siis aina pisemaks ja pisemaks ja pisemaks need pöörangud, kuni lõpuks sai A rattaga A1 kastis 8 ära tehtud nii, et igapoolt jäi veel ruumi ülegi.
ja aeglane sõit ikka gaasi, siduri ja jalgpiduriga.
kas sa teed täis A-d või piiranguga? vend mul sõitis õppesõitu xj600ga ja kui minu banditiga platsil korra käis ütles, et palju mugavam on sõita. niiet soovitaks vedi võimsam ratas leida endale harjutamiseks, kuna sel tühikäigul rohkem võimsust ja ei sure nii lihtsalt välja. saab rahulikult platsil ringi jöristada.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.