A load

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

tanel645
Postitusi: 124
Liitunud: 03 Mai 2007, 18:58

Lugemata postitus Postitas tanel645 »

Lang aga kas platsisõitu ei pea tegema?
Don`t drive faster than your angle can fly

Mõuki
Postitusi: 182
Liitunud: 21 Apr 2006, 13:29
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Mõuki »

tanel645 kirjutas:
Lang aga kas platsisõitu ei pea tegema?
Loe mu posti, loe määrust. küsi siis kui aru ei saa.

sõidueksami 2. järk!!!
Küsija suu pihta ma ei löö!
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100

Lauri23
Postitusi: 428
Liitunud: 01 Mai 2004, 19:46
Asukoht: Tallinn/07 R6

Lugemata postitus Postitas Lauri23 »

Aga kui mul on A1 11kw ja tahan üle minna A2 lubadele? Kas siis samamoodi?

Mõuki
Postitusi: 182
Liitunud: 21 Apr 2006, 13:29
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Mõuki »

Lauri23 kirjutas:
Aga kui mul on A1 11kw ja tahan üle minna A2 lubadele? Kas siis samamoodi?
Tabel 1. Eksamite liigid, olenevalt juhtimisõiguse taotlemise eesmärgist


Juhtimisõiguse taotlemine
esmaõppe korras + 1 ja 2
täiendusõppe korras + 1 ja 2
_______________________________________________________
A1-alamkategooria mootorratta
juhtimiselt A-kategooria
mootorratta juhtimiseks – 2
_______________________________________________________
A-kategooria mootorrattalt mootori võimsusega ≤25 kW või erivõimsusega ≤0,16 kW/kg A-kategooria mootorrattale mootori võimsusega >25 kW või erivõimsusega >0,16 kW/kg, juhtimiseks
– 2
_______________________________________________________
Märkus:
+ teooriaeksam tuleb sooritada;
– teooriaeksam ei ole nõutav;
1 esimese järgu sõidueksam;
2 teise järgu sõidueksam;
* «Liiklusseaduses» ettenähtud juhtudel.
Küsija suu pihta ma ei löö!
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100

intz
Postitusi: 298
Liitunud: 10 Juul 2004, 09:50
Tsikkel: V POWAA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas intz »

Midagi uut ka vahelduseks:
* Vanus 22+
* olemas BC1, kuid lisaandmete veerus igal real 101 ehk siis esmane juhtimisõigus olnud 02. maist 2003 :p (ei olnud vajadust/aega lõppastme koolitust ära teha õigel ajal)

Küsimused siis:
Kas hetkeseisuga saan üldse täis A-katti tegema minna? Näiteks nii, et teen B-kati lõppastme koolituse millalgi enne A-kati ARK-i eksamit. Või peab täis B olema enne koolituse algust juba olemas?

Paanika siis sellest, et eile tekkis isu tsikli järele, kuid lube pole. Sai natuke uuritud ja mingis kohalikus autokoolis algab A-kati tegemine juba järmine nädal.. Eks ma täna pärin vist autokoolist ka täpsemalt järgi, aga nää, kinni on veel praegu, ei jõua ära kannatada :)

kill
Postitusi: 102
Liitunud: 10 Sept 2005, 00:28
Asukoht: tln

Lugemata postitus Postitas kill »

intz kirjutas:
Midagi uut ka vahelduseks:
* Vanus 22+
* olemas BC1, kuid lisaandmete veerus igal real 101 ehk siis esmane juhtimisõigus olnud 02. maist 2003 :p (ei olnud vajadust/aega lõppastme koolitust ära teha õigel ajal)

Küsimused siis:
Kas hetkeseisuga saan üldse täis A-katti tegema minna? Näiteks nii, et teen B-kati lõppastme koolituse millalgi enne A-kati ARK-i eksamit. Või peab täis B olema enne koolituse algust juba olemas?
Selleks ajaks, kui ARKi eksamitele lähed, võiks olla ka B lõppastme koolitus tehtud - saad teha esmase loa vahetuse juhiloaks ja kategooria tõusu korraga

intz
Postitusi: 298
Liitunud: 10 Juul 2004, 09:50
Tsikkel: V POWAA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas intz »

Njah, lõppastme peab siiski enne A-kati õppuste algust ära tegema tho, lube õnneks vist ümber ei pea enne vahetama, piisab märkest autokooli tunnistusele. Selline info siis OÜ Autosõit sekretärilt Tartus.

Teema algataja
merilo1

Lugemata postitus Postitas merilo1 »

Kui on tegemist piirangutega lubadega -25kw, siis kehtib piirang 18-21 eluaastani. Järgmisest aastast tahetakse tõsta piirang 18-24 eluaastani. Kuidas kubatuuriga lood on, kas -550ccm või -750ccm ja 25kw? Kuidas erivõimsust arvutada tsikli puhul?


tazavi
Postitusi: 725
Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
Tsikkel: iž jupiter 3
Asukoht: Kuressaare
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tazavi »

merilo1 kirjutas:

Kuidas erivõimsust arvutada tsikli puhul?

kilovatid jagad registrimassiga?


Teema algataja
merilo1

Lugemata postitus Postitas merilo1 »

Jah nii ongi, kuid seaduses pole kubatuuri kohta midagi öeldud. Vähemalt mina ei leidnud.


Erci
Postitusi: 755
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Lugemata postitus Postitas Erci »

Liiklusseaduse Lisa sätestab: erivõimsus on mootori võimsuse ja sõiduki tühimassi suhe

___________________________
Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

Kas keegi naisterahvastest saab kirjeldada seika kui keeruline on õppida ja läbida a-kat koolitus naisterahval kes pole elusees kordagi ise juhtinud ühtegi mootorrattast.Ainult taga istmel aega mööda saatnud.Kas peaks olema mingi algeline õhk õrn kogemus,et ei sõidaks ennast platsil esimesel tunnil vigaseks. :?:

Kasutaja avatar

mototydruk
Postitusi: 523
Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
Tsikkel: Kawa
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas mototydruk »

Mina läksin ka nii, et polnud varem sõitnud aga A kati sain kätte kuskil 1,5kuuga...oleneb inimesest ma arvan, kui veidike pelgab siis võiks mingi motorolleriga proovida...aga arvan, et kõik on inimeses endas ja ta mõtlemises kinni....ja tahe peab ka suur olema :)


Julge
Postitusi: 1009
Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
Asukoht: Riia, Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Julge »

dimi1974 kirjutas:

Kas keegi naisterahvastest saab kirjeldada seika kui keeruline on õppida ja läbida a-kat koolitus naisterahval kes pole elusees kordagi ise juhtinud ühtegi mootorrattast.Ainult taga istmel aega mööda saatnud.Kas peaks olema mingi algeline õhk õrn kogemus,et ei sõidaks ennast platsil esimesel tunnil vigaseks. :?:

Mäletan, et meie sõiduõpetaja ütles omal ajal, et nii mõnegi tüdrukuga tuli alustada jalgrattast ja et isegi see olevat keeruline olnud...

Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

Ise sõidan 1000 cbf ja koolitaks teda sellega aga rattast hakkab kahju.Arvan,et kooli tsikkel alguseks parem.Naine mul seljakotiks olnud ja nüüd koos sõitmas käies on tal endal huvi tekkinud ja egasmidagi las proovib.Loodan ikka kõigeparemat. :D

Kasutaja avatar

mototydruk
Postitusi: 523
Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
Tsikkel: Kawa
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas mototydruk »

Soovitaks kooliratast piinata :) Küll jõuab seda 1000 ka väänata...aga hea kuulda, et naisi lisandumas...

Kawasaki EX 250, Honda CBR 600f, Yamaha Virago 1100cc ajutine kasutaja suvi 2010, Kawasaki gtr 1000 cc, Honda Magna VF 750, Honda CBR 600 F2, Kawasaki Vulcan 750cc
Kasutaja avatar

LST
Postitusi: 104
Liitunud: 10 Jaan 2007, 09:25
Tsikkel: Hornet-S
Asukoht: Prn/Tln

Lugemata postitus Postitas LST »

Omalajal lube tehes alustas koos minuga kolm naist (kokku oli meid kuus). Minu andmetel said nad kõik load kätte - naiste vanus kõikus 21-41-ni :)


Teema algataja
mamps

Lugemata postitus Postitas mamps »

dimi1974 kirjutas:

Kas keegi naisterahvastest saab kirjeldada seika kui keeruline on õppida ja läbida a-kat koolitus naisterahval kes pole elusees kordagi ise juhtinud ühtegi mootorrattast.Ainult taga istmel aega mööda saatnud.Kas peaks olema mingi algeline õhk õrn kogemus,et ei sõidaks ennast platsil esimesel tunnil vigaseks. :?:

Omad kogemused algasid lapsest peast võrriga ringi kimades, suurt ratast sai proovida haruharva ja seda kuni viimase ajani. Nüüd vanast peast tegin A kati koos pojaga suhteliselt probleemivabalt. Alguses oli tänaval pisut nadi tunne suure seljas, aga mõnede lisatundidega saime asja enam-vähem.

Omal ajal kui mu ema noor oli ja isa talle oma siklit esimest korda proovida andis, ei olevat ta kuidagi suutnud uskuda, et tüdruk ennem sõitnud polnud. Sest ta siduri ja gaasiga kenasti pehmelt kohe hakkama sai. Teate miks sai? Ta töötas tekstiilivabrikus kangruna ja telje käivitamisel tuli ka jõud ettevaatlikult peale anda. :)

Nii et tasakaal ja siduri (gaasi ja piduri muidugi ka) tunnetus on kõige tähtsamad, millest alustada. Teatav kasu seega jalgratta ja auto kogemusestki. Ei juhtu temaga miskit hullu ma loodan, seal platsil ikka õpetaja vaatab ju ka mida teha laseb.


Teema algataja
AnneliP

Lugemata postitus Postitas AnneliP »

Alustasin ise ka õpinguid nullist, ehk polnud lenksu saanud katsuda enne esimest koolitundi. Esimene tund oli kuskil juulis ja load sain nov esimestel päevadel. Võtsin lisatunde et lihvida platsi.

Kordagi ei kukkunud aga kerge hirm oli koguaeg - ratas kõrge ja raske. Diversionilt küündisid päkad ainult maha. Seega, valida mugava kõrgusega ratas alustuseks, kui võimalik.

Kui õpetaja asjad kõik lahti seletab ja vaevub sinuga tööd tegema siis pole hullu. Oluline on teada kuidas ratas töötab ja reageerib, siis kaob ka hirm ratta ees. Mina sain olulised teadmised siiski Survivalilt ja mitte koolist. Koolis pandi rõhku siduriga tööle ja hoiatati gaasi "kergemeelse" kasutamise eest. Tulemuseks - platsil ei saanudki gaasi tunnetust aga linnas oli sellevõrra põnevam :P

Oleks elu viga olnud load tegemata jätta :D

Anneli

CB500; FZ6S


offf
Postitusi: 61
Liitunud: 11 Mai 2006, 16:11
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas offf »

Raigo kirjutas:
Tar kirjutas:

Variant 2: Tegelane on üle 21. a vana, on esmane B-kategooria juhiluba, tahab täis A-kategooria (>25 kW) lube teha? Kas ta saab?

Ma pakuks
Variant2 EI

Kas keegi nyyd ikka viitaks, kus kohas see liiklusseaduses kirjas on. Mina loen sealt:
Paragrahv 16
(2) A-kategooria mootorratta, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg, juhtimisõigus antakse lisaks § 3 tabelis 1 toodud juhtudele ka isikule, kellel on juhtimisõigus ja täidetud juhiloa saamise eeltingimused mis tahes kategooria auto juhtimiseks, pärast vastavat ettevalmistust ning teooria- ja sõidueksami edukat sooritamist.

Ja Paragrahv 3 tabel 1 pajatab millised eksamid tuleb sooritada.

No mitte kusagilt ei suuda leida seda konksu, mis keelab esmase juhiloa omanikul t2is A-d teha. Ma ei taha norida, mul on lihtsalt endal sama situatsioon.

A.

BMW K1100LT 92
Kasutaja avatar

scryth
Postitusi: 1094
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:18
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas scryth »

Pead teisest kohast otsima, kui ma õigesti mäletan. See oli "Juhi vanuse alammäär" vms teema juures. Pead ei anna, seega palun eksimise korral seda ka mitte maha võtta :D

kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
Kasutaja avatar

motoratsutaja
Postitusi: 1193
Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas motoratsutaja »

Kas keegi nyyd ikka viitaks, kus kohas see liiklusseaduses kirjas on. Mina loen sealt:
Paragrahv 16
(2) A-kategooria mootorratta, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg, juhtimisõigus antakse lisaks § 3 tabelis 1 toodud juhtudele ka isikule, kellel on juhtimisõigus ja täidetud juhiloa saamise eeltingimused mis tahes kategooria auto juhtimiseks, pärast vastavat ettevalmistust ning teooria- ja sõidueksami edukat sooritamist.

Ja Paragrahv 3 tabel 1 pajatab millised eksamid tuleb sooritada.

No mitte kusagilt ei suuda leida seda konksu, mis keelab esmase juhiloa omanikul t2is A-d teha. Ma ei taha norida, mul on lihtsalt endal sama situatsioon.

http://www.ark.ee/atp/index.php?id=271
http://www.ark.ee/atp/index.php?id=272
http://www.motokoolitus.ee/kursuseda.htm
http://www.aide.ee/index.php?id=10 jne jne jne.....

või telefon kätte ja uuri järgi: http://www.ark.ee/atp/?id=131


offf
Postitusi: 61
Liitunud: 11 Mai 2006, 16:11
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas offf »

Ghost kirjutas:

Peab vist uurima jah. Autokooli lingid v2idavad, et "mitte esmane" aga ARKi kodulehekyljelt ja liiklusseadusest seda v2lja ei loe.

A.

BMW K1100LT 92

kill
Postitusi: 102
Liitunud: 10 Sept 2005, 00:28
Asukoht: tln

Lugemata postitus Postitas kill »

offf kirjutas:

Paragrahv 16
(2) A-kategooria mootorratta, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg, juhtimisõigus antakse lisaks § 3 tabelis 1 toodud juhtudele ka isikule, kellel on juhtimisõigus ja täidetud juhiloa saamise eeltingimused mis tahes kategooria auto juhtimiseks, pärast vastavat ettevalmistust ning teooria- ja sõidueksami edukat sooritamist.

Ja Paragrahv 3 tabel 1 pajatab millised eksamid tuleb sooritada.

No mitte kusagilt ei suuda leida seda konksu, mis keelab esmase juhiloa omanikul t2is A-d teha. Ma ei taha norida, mul on lihtsalt endal sama situatsioon.

Seesama tsiteeritud juhtimisòiguse andmise määrusju ütlebki, et täis A saamiseks peab olema juhtimisòigus, mitte esmane juhtimiòigus ja juhiluba, mitte esmane juhiluba.


Teema algataja
Jyrr

Lugemata postitus Postitas Jyrr »

mul selle kohta ka mingi arvamus:
kus krt see loogika on et a-kat on üle 25kw, aga eksamiks ja vaja 35kw. Mul nimelt proua ei saagi eksamile sest ta rattal 34kw

Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 513
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Andrez »

Aga need load, mis ta saab, võimaldavad tal sõita ka 100kW rattaga, niiet vast ikka on see nõue õigustatud. Pealegi ei pea ta ju enda rattaga eksamit tegema :wink: . 35 kW ratas peaks juba "suure" ratta kaalus olema, siit ka see nõue.


Teema algataja
Jyrr

Lugemata postitus Postitas Jyrr »

kawa 500vn on täpselt samasuguseid ka 37kilovatiseid, nii et vahet pole aga 34- kw ei saa. ratas sama :)


Teema algataja
Jyrr

Lugemata postitus Postitas Jyrr »

kawa 500vn on täpselt samasuguseid ka 37kilovatiseid, nii et vahet pole aga 34- kw ei saa. ratas sama :)


Teema algataja
Jyrr

Lugemata postitus Postitas Jyrr »

ja kus loogika et a-kat 25kw aga eksamiks vaja 35kw? kuhu 10kw kadusid?

Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 513
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Andrez »

Jyrr kirjutas:

kawa 500vn on täpselt samasuguseid ka 37kilovatiseid, nii et vahet pole aga 34- kw ei saa. ratas sama :)

Jep, mu õe eelmine ratas 500vn oli 37kw, äkki on eksamineerija "räägitav", kui ilusasti põhjendad :roll:

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”